מטוס יונייטד איירליינס
צילום: צילום מסך, טוויטר יונייטד איירליינס

מחירי הטיסות יורדים - חוץ מיעד אחד; לאן אפשר לטוס ב-100 דולר?

מה היו מחירי הטיסות בפסח, לכמה הם יורדים עכשיו, בכמה הם יעלו בקיץ, ומחירי טיסות לערים מרכזיות בעולם

אביחי טדסה |
נושאים בכתבה טיסה חופשה

מחירי הטיסות יורדים אחרי פסח – ניו יורק נשארת יקרה. מחירי הטיסות לאירופה יורדים משמעותית, בעוד טיסות לניו יורק נותרות יקרות. הירידה באירופה נובעת מחזרת חברות תעופה זרות לישראל, פתיחת טרמינל 1 בנתב"ג, והגדלת היצע המטוסים. בניו יורק, היצע מוגבל וביקוש גבוה שומרים על מחירים גבוהים. 

ירידה במחירי טיסות לאירופה

מחירי הטיסות ליעדים באירופה נמוכים בהשוואה לפסח ואף למאי אשתקד. טיסה ללונדון עם וויז אייר עולה מ-130 דולר, לעומת 205 דולר בשנה שעברה ו-570 דולר בפסח. טיסה לפריז מוצעת ב-192 דולר, ירידה של 25% ממאי אשתקד ומפסח (588 דולר). יעדים נוספים כמו רומא, ברצלונה ובריסל נעים בין 150 ל-250 דולר, כולל מזוודה.

הסיבות כאמור - חזרת חברות כמו וויז אייר וריינאייר, פתיחת טרמינל 1 בסוף מרץ ושימוש במטוסים חכורים שהגדילו את ההיצע. בימים האחרונים יש שפע מבצעים - מבצע לוינה וליסבון החל מ-199 דולר, טיסות לבודפשט ב-97 דולר ולמילאנו ב-124 דולר.

ניו יורק: המחירים יורדים, אך עדיין גבוהים

טיסות לניו יורק ירדו מפסח (1,550 דולר) אך נותרו גבוהות ב-40% ממאי שנה שעברה. טיסה עם יונייטד עולה כעת 952 דולר, לעומת 680 דולר בשנה שעברה. הסיבה היא היצע מוגבל: יונייטד ודלתא מפעילות פחות טיסות וארקיע מוסיפה קו מוגבל. חברות כמו אמריקן איירליינס ואייר קנדה לא חזרו, וקווים לערים כמו שיקגו או לוס אנג'לס סגורים. אל על עדיין שולטת בקו שהוא בביקושים גדולים והיצעים עדיין לא מספקים. ברגע שהחברות הבינלאומיות יפתחו קווים נוספים, המחירים צפויים לרדת. אגב, טיסות עם קונקשן לניו יורק עולות כ-780-800 דולר.


אתונה ב-99 דולר

במאי ויוני יהיו מחירים נמוכים לאירופה - אתונה (מ-99 דולר), ברלין (מ-140 דולר), אך המחירים לניו יורק צפויים להיות גבוהים בתקופה הקרובה. 



שאלות ותשובות על טיסות אחרי פסח

מדוע מחירי הטיסות יורדים לאחר פסח?

הביקוש יורד לאחר החגים, ובמקביל חברות תעופה ממשיכות להגדיל היצע עם טיסות נוספות. 

למה טיסות לניו יורק יקרות?

היצע נמוך – יונייטד ודלתא צמצמו טיסות, ואמריקן איירליינס לא חזרה. הביקוש גבוה מאנשי עסקים ומשפחות.

האם המחירים יירדו לקראת הקיץ?

לאירופה, המחירים צפויים לעלות ביולי. לארצות הברית, דלתא תגביר טיסות ביוני, ואל על תפעיל קו למיאמי ביולי, מה שיוכל להוריד מחירים בשיעור של כ-15%..

קיראו עוד ב"בארץ"

מתי להזמין טיסות לקיץ?

כנראה שהזמנה כעת תהיה המשתלמת ביותר להזמנות לאירופה. לגבי ארה"ב יש אי וודאות, יכול להיות שכדאי לחכות כי אם יתווספו טיסות המחירים ירדו.

מהם היעדים הזולים ביותר?

אתונה (99 דולר), לונדון (132 דולר), פריז (191 דולר), ברלין (140 דולר), בודפשט (97 דולר), סופיה (90 דולר)

האם רק לואו-קוסט מציעות מבצעים?

לא. גם אל על מציעה וינה ב-199 דולר, ואייר פראנס לפריז ב-210 דולר. לואו-קוסט זולות יותר, אך תוספות על כבודה מצמצמות את הפער.

מה מגמת המחירים ביולי-אוגוסט?

עלייה של 20-30%. אתונה צפויה לעלות ל-150-200 דולר, ניו יורק ל-1,100-1,300 דולר. זה תלוי כמובן במצב הביטחוני ופרמטרים נוספים. 

איך המצב משפיע על התיירות הישראלית?

הזמנות לחו"ל עלו ב-25% לעומת 2024, תיירות נכנסת ב-10% מאז פברואר. הקיץ צפוי להיות עמוס עם הזמנות של הרגע האחרון.

האם יהיה מחסור בכרטיסים בקיץ?

על פניו לא צפוי מחסור, אך המחירים יעלו - כך לפחות מעריכים גורמים בתחום. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ביטוח לאומי תעסוקה אבטלה
צילום: תמר מצפי

ביטוח לאומי: מאות אלפי זכאים יקבלו עד 1,200 ש"ח בחשבון

מענק חימום לקראת החורף בסכום של 600 עד 1,200 שקל לזכאים; למי מגיע ואיך לבקש מענק כזה?

רן קידר |
נושאים בכתבה ביטוח לאומי מענק

המדינה תעביר מענקי סיוע לחימום - רובם ישולמו אוטומטית לחשבון הבנק של הזכאים. המוסד לביטוח לאומי בשיתוף משרד הרווחה יתחיל בימים הקרובים להעביר מענקי חימום לאזרחים הזכאים לכך, לקראת עונת החורף הקרבה.

מענק חד פעמי להקלה בחשבונות החימום

מדובר בתשלום חד פעמי, שמיועד להקל על ההוצאה של משקי בית מוחלשים בחשבונות החימום - בין אם מדובר בחשמל, גז, דלק או אמצעים אחרים. המענקים נעים בטווח של 600 עד 1,200 שקלים למשפחה, בהתאם לקריטריוני הזכאות. סכומים גבוהים יותר יועברו לקבוצות אוכלוסייה מסוימות, כמו קשישים או ניצולי שואה. לפי נתוני ביטוח לאומי, המענק הסטנדרטי לשנת 2025 עומד על 649 שקלים - סכום שנקבע בהתאם למנגנון חישוב שנתי המשלב עדכון קצבאות והוצאות אנרגיה ממוצעות.

מי זכאי למענק ומתי ייכנס הכסף?

ברוב המקרים, הזכאים לא יצטרכו להגיש בקשה - המענק יוזרם באופן אוטומטי לחשבונם, לפי נתוני הזכאות שכבר קיימים בביטוח הלאומי. ההעברות צפויות להתבצע כבר בימים הקרובים, חלק מהתשלומים יוקדם למועד שלפני 28 באוקטובר - תאריך תשלום הקצבאות החודשי.

בין מקבלי המענק נמצאים:

  • מקבלי קצבת אזרח ותיק עם תוספת השלמת הכנסה
  • מקבלי קצבאות נכות וסיעוד
  • זכאים לקצבת שאירים שהגיעו לגיל פרישה
  • חיילים משוחררים ונפגעי פעולות איבה
  • ניצולי שואה
  • משפחות עם ילדים בהכנסה נמוכה

בנוסף, מי שקיבל גמלת אזרח ותיק מיוחדת או תוספת בגין השלמת הכנסה באחד מהחודשים האחרונים - יזכה אף הוא לקבלת המענק.

מטוס אל על
צילום: דוברות אל על

מחירי הטיסה לפריז ועל העתיד של אל על

אל על מורידה מחירים ועדיין יקרה יחסית לאחרות; לכמה ירדו הרווחים של ענקית התעופה? 

רן קידר |
נושאים בכתבה אל על

מחירי הטיסות בירידה. החזרה של חברות תעופה מייצרת תחרות והמחירים בירידה (טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה). אל על שהיתה מונופול בתקופת המלחמה מיישרת קו ומורידה מחירים, אם כי היא עדיין מעל החברות האחרות. זה היה גם לפני המלחמה, השאלה אם הציבור יבחר בה. חלק גדול מהציבור ממורמר ומחפש סוג של "נקמה" באל על על המחירים הגבוהים. 

אל על הורידה את המחיר לניו יורק לחודשים הקרובים ל-1,040 דולר, ירידה של כ-50%. אפשר להשיג בזול יותר במקומות אחרים. גם הטיסות לאירופה ירדו - טיסה לפריז ב-530 דולר, גם כאן ירידה דרמטית של כ-40% ועדיים יקר לעומת אחרות. עם זאת, צריך לזכור שבאל על מקבלים במחיר אפשרות לכבודה וזה לא נמצא בחברות הלואו קוסט. בפועל, ההפרשים  נמוכים יותר. 

אל על צפויה להיפגע מסיום המלחמה, אבל צריך לזכור שהציבור למרות הכעס-מרמור על המחירים מבין שזו חברת התעופה ש"לקחה" סיכון" והיתה מוכנה לטוס ישראל ולישראל בשעה שכולם עזבו. זה גם מה שיקרה בפעם הבאה, ומכיוון שעדיין קיים חשש מביטול טיסות, נראה שאל על תמלא את מלאי המושבים שלה די מהר, לפחות בחודשים הקרובים, אם כי כאמור במחירים נמוכים יותר. 


אם לוקחים בחשבון ירידת מחירים דרמטית, ירידה בהיקף הטיסות בשל התחרות, מקבלים תוצאות משמעותית פחות טובות לאל על בהמשך. אל על לפני המלחמה היתה בקצב רווחים של קרוב ל-100 מיליון  דולר בשנה, המלחמה הביאה אותה לרווחים של 400-500 מיליון בשנה, והחזרה לשגרה, תוריד אותה למטה, אבל זה צפוי להיות משמעותית מעל 100 מיליון דולר. מחירי הטיסות בהגדרה עולים במקביל להיצע קטן של מושבים. ה-100 מיליון של לפני שנתיים שהוא המייצג, מגיע ל-150-180 מיליון. בדרך אל על הוסיפה לעצמה הון של מיליארד דולר, ולכן כשמסתכלים על השווי היום לעומת השווי לפני המלחמה, צריך לזכור שחלק גדול מעליית השווי מוסבר דרך הרווחים. כשמורידים אותם, מקבלים עליית ערך פחות דרמטית.