דז'וו: לין חוזר ללחום נגד וועדי הנמלים

בעבקות השבתת נמל אילת וסיכסוך העבודה בנמל אשדוד, אומר היום נשיא איגוד לשכות המסחר: "העובדים בנמל אשדוד הפרו את ההסכמים, המחייבים אותם ל-5 שנים של שקט תעשייתי"
שי פאוזנר |

"המחיר שהמדינה שילמה עבור רפורמה מוגבלת ועבור שקט תעשייתי בנמלים היה גבוה מאד. ולמרות זאת, מאז כניסת הרפורמה לתוקף, השקט התעשייתי לא נשמר בנמל אשדוד". כך אמר הבוקר אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר.

לדברי לין, נמלי ישראל הינם תשתית חשובה מדי מכדי להשאירם בשליטת הועדים. "יחסי העבודה מהווים את עקב האכילס של הנמלים. לדאבוננו, לא פעם ולא פעמיים ועדי העובדים בנמל אשדוד הפרו את ההסכמים, המחייבים אותם ל-5 שנים של שקט תעשייתי".

עוד לדבריו, אסור שסכסוך העבודה בין עובדי נמל אשדוד לבין הנהלת הנמל יתנהל על גבם של המשתמשים - היבואנים והיצואנים, ויאיים על הפעילות התקינה של מערך סחר החוץ של ישראל. "אסור לנו להיכנע ללחצי עובדי הנמלים, המנצלים את כוחם לפגוע במשק".

זאת ועוד, מאחר וההסתדרות הייתה שותפה מלאה לאותם הסכמים שאפשרו את ישום הרפורמה בנמלים, נשיא איגוד לשכות המסחר קורא ליו"ר ההסתדרות להראות כי הוא אכן פרטנר אמיתי ליישומם של הסכמים להם ההסתדרות הייתה שותפה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה