מכולת סופר מזון קמעונאות
צילום: Istock

משרד הכלכלה: רמי לוי באינטרנט הציגה את המחירים הנמוכים ביותר

בדיקת סל המוצרים הבסיסי שמקיים משרד הכלכלה, מעלה כי מרבית הרשתות הלעו מחירים במהלך חודש אפריל כשפער המחירים בין הרשת היקרה ביותר, מיני סופר אלונית, לרשת הזולה ביותר עומד על  34%
איתן גרסטנפלד |

nבדיקת משרד הכלכלה עולה, כי "רמי לוי באינטרנט" היא הרשת שמחזיקה בסל המוצרים הבסיסי הזול ביותר בחודש אפריל. ממוצע סל המוצרים הבסיסי שגובש על ידי משרד הכלכלה והתעשייה והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ומתבסס על נתוני המועצה לצרכנות, עמד על 944 שקל, עלייה של 38 שקל ביחס לחודש מרץ.

מתוך רשימת הרשתות שנבדקו, הרשת שמכרה את סל המוצרים הבסיסי במחיר היקר ביותר בחודש אפריל היא "מיני סופר אלונית" – עלות הסל הנבדק בחודש אפריל עומדת על 1,130 שקל, עליה של 2.5% ביחס לחודש מרץ.

מתוך רשימת הרשתות שנבדקו, הרשת שמכרה את סל המוצרים הבסיסי במחיר הזול ביותר בחודש אפריל הינה "רמי לוי באינטרנט" – עלות הסל הנבדק בחודש אפריל עומדת על 844 שקל, עליה של 14% במחיר הסל ביחס לחודש מרץ שהם 103 שקל.

כלל הרשתות, למעט אחת, הציגו עלייה במחיר הסל. ישנה עלייה במחיר הממוצע של 52 מוצרים מתוך 68 מוצרים שנבדקו. עליות מחירים אלו נובעות ככל הנראה מסיום מבצעי חג הפסח שחלו בחודש מרץ. פער המחירים בין הרשת היקרה לרשת הזולה ביותר בחודש אפריל עומד על  34% שהם 285 שקל.

הסל הנבדק על ידיד מששרד הכלכלה כולל 68 מוצרים מהקטגוריות חלב ומוצריו, לחם, מוצרי בשר ודגים, מזון יבש, פירות וירקות, ומוצרי טואלטיקה וניקיון. סל המוצרים כולל את המוצרים הבסיסיים שהם הנמכרים ביותר ומהווים נתח משמעותי מהוצאות משקי הבית.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
פייבוקס
צילום: יחצ

פייבוקס מגייסת את הדור הצעיר: עד 5% ריבית בקופת חיסכון דיגיטלית; מהפכה חינוכית או מהלך שיווקי?

המהלך נועד להגדיל את בסיס המשתמשים של האפליקציה מול שליטת ביט, ולחנך את הדור הצעיר להתנהלות פיננסית דיגיטלית. אך בפועל, ההיקפים עדיין מוגבלים והרווחיות עדיין רחוקה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה פייבוקס

בעולם הפיננסי הדיגיטלי המהיר של ישראל, חברות הפינטק נלחמות על כל משתמש חדש, במיוחד בקרב הדור הצעיר. פייבוקס, שבבעלות בנק דיסקונט, משיקה עכשיו קופות חיסכון דיגיטליות לילדים ובני נוער בגילאי 8-18 במסגרת PayBox Young. המוצר מציע ריבית שנתית של 2.5%, שאפשר להכפיל אותה ל-5% בתנאים מסוימים.

כמה אפשר להרוויח? מקסימום 250 שקלים בשנה על הפקדה של עד 5,000 שקלים. עם זאת, הריבית שמצטברת עוברת לחשבון ההורה באפליקציה, והוא צריך להפקיד אותה בחזרה לחשבון הילד. זה נותן להורים יותר שליטה, אבל גם יוצר סיבוכים מיותרים. בשביל להגיע לריבית של 5%, צריך שני דברים: סכום חיסכון מעל 2,000 שקלים ושימוש בכרטיס האשראי הדיגיטלי של פייבוקס. כל ילד יכול לפתוח עד שבע קופות חיסכון נפרדות עם מטרות ספציפיות כמו קניית אופניים, טיול שנתי וכדומה. ההורים נשארים עם שליטה מלאה ומאשרים העברות, עוקבים בזמן אמת וקובעים מגבלות.


פייבוקס מנסה לצמצם את הפער

השוק הישראלי של אפליקציות תשלומים נשלט על ידי ביט של בנק הפועלים, עם בערך 80% נתח שוק ומיליוני משתמשים פעילים. פייבוקס נכנסה מאוחר למשחק ומחפשת דרכים יצירתיות לצמצם את הפער. PayBox Young הוא ניסיון של פייבוקס להרחיב את קהל המשתמשים דווקא מקרב הצעירים. הרעיון פשוט: ילדים שיתרגלו לפלטפורמה מגיל צעיר יפתחו הרגלי שימוש לכל החיים. מחקרים מראים שנאמנות מוקדמת מגדילה את שיעור השימור ב-30%-50% לאורך השנים.


פייבוקס כבר מציעה ללקוחות הבוגרים 5% ריבית על חיסכון נזיל יומי ו-2.5% על יתרות חשבון שוטף. המוצר לצעירים מרחיב את האקוסיסטם הפיננסי ויוצר המשכיות טבעית מילדות לבגרות. החברה משקיעה בקמפיינים ממוקדים ברשתות החברתיות, מציגה סרטונים של משפחות ש"חוסכות חכם" ומנסה להפוך את המוצר לוויראלי.


250 שקלים בשנה: האם הזה משתלם?

מבחינה פיננסית טהורה, המוצר די מוגבל. אם משווים לקרנות סל או אג"ח ממשלתיות, התשואה נמוכה, וההגבלה על הסכום הופכת את הכלי ליותר חינוכי מאשר כלכלי. עבור משפחות, זו הזדמנות להסביר לילדים מושגים כמו ריבית דריבית, תכנון תקציבי וחשיבות החיסכון. ילד בן 10 שרואה את הכסף שלו גדל לאט לאט יכול לשנות את היחס שלו לכסף לכל החיים.