וואלה וטאבולה מהדקים את הקשר: האתר יטמיע כלים נוספים -בעסקה של 10 מיליון ש'

וואלה מרחיב את פעילות השיווק ומטמיע טכנולוגיות חדשות למפרסמים, בעסקת מיליונים עם חברת המלצות התוכן, שנה וקצת לאחר תחילת השת"פ ביניהם
אלכסנדר כץ |

לאחר קצת יותר משנה של שיתוף פעולה מוצלח, החליטו אתר וואלה וחברת המלצות התוכן טאבולה להעמיק את ההתקשרות העסקית ביניהם, בעסקה גדולה בהיקף של יותר מ-10 מיליון שקלים. במסגרת השת"פ יוטמעו לראשונה בוואלה כלים טכנולוגיים חדשניים לקידום ושיווק תוכן.

 

טאבולה היא פלטפורמת המלצות התוכן מהמובילות בעולם, ומספקת 300 מיליארד המלצות תוכן ל-750 מיליון משתמשים בכל חודש, באתרי התוכן הגדולים בעולם, בהם MSN, CBS,USA TODAY, AOL, Business Insider, and The Weather Channel. בישראל היא עובדת עם וואלה, גלובס, ישראל היום, נענע10, סלונה, קבוצת קו-מנחה (גילוי נאות: קו מנחה מחזיקה באתר אייס) ועוד.

 

בוואלה יוטמע רכיב נייטיב לשימוש המחלקה המסחרית, מערכת "טאבולה ניוזרום" לשימוש מערכת התוכן, וכלי פרסונליזציה לשימוש מחלקת המחקר. בנוסף, יוטמעו רכיבים חדשים בעמוד הבית של וואלה ובעמודי ה-VOD, תוך מתן דגש על המלצות וידיאו שהפכו להיות השימוש העיקרי באתר. בוואלה אומרים כי הם האתר הראשון בישראל שמטמיע מגוון טכנולוגיות באופן נרחב כל כך תוך שימוש בטכנולוגיה ובאלגוריתם של טאבולה.

 

בנוסף, הוכרז על שיתוף פעולה רחב ביותר בתחום רכש המדיה, על ידי Brand NEWS, חברת התוכן של וואלה, שתציע למפרסמים חבילות שיווק תוכן משולבות ובנוסף גם תבצע קידומים דרך האלגוריתם של טאבולה.

 

בעזרת הפלטפורמה החדשה, יוכלו מפרסמים בוואלה לקנות ישירות מיקומים חדשים וייחודיים באתר. המלצות הנייטיב יהיו בתוך הכתבה עצמה, ויאפשרו למפרסמים לעבוד ישירות עם צוות המכירות של וואלה על קידום התוכן שלהם.

 

"המפרסמים מעוניינים בפרסומות המשולבות באופן ידידותי ויעיל יותר ברצף התכנים", מסר מנכ"ל וואלה אילן ישועה, "לצורך כך הקמנו השנה בוואלה את חברה התוכן השיווקי Brand News. השת"פ האסטרטגי והטכנולוגי עם טאבולה מאפשר לנו להעמיד לרשות המפרסמים את מוצרי הדור הבא בתחום התוכן השיווקי. טאבולה היא חברה מרשימה עם טכנולוגיות ייחודיות שהוסיפה לנו וללקוחותינו ערך רב בשנה האחרונה ואנו שמחים מאוד להרחיב ולהעמיק את השת"פ בין 2 החברות".

 

לדברי אדם סינגולדה, מייסד ומנכ"ל טאבולה, "שיתוף הפעולה עם וואלה הניב תוצאות מדהימות בשנה החולפת. כעת, הטמעת הנייטיב באתר היא צעד נוסף בהטמעת הפלטפורמה החדשה של טאבולה המעניקה לגולשים שיפור חווית תכנים אותם הם צורכים בצורה נעימה וטבעית לעין ומאפשרת להם לגלות תכנים איכותיים שיאהבו אך לא ידעו על קיומם. זוהי הזדמנות למפרסמים גדולים בתעשייה לעבוד עם צוות וואלה על ערוץ חדש ופרימיומי".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

אלירן בן יהודה, מנהל פעילות טאבולה ישראל הוסיף כי "בשנה האחרונה טאבולה ישראל הוטמעה בעשרות אתרים ישראליים, יריית הפתיחה הייתה וואלה וכיום אנו שמחים לבשר על העמקת שיתוף הפעולה. אנחנו גאים שזכינו בשותפים כאלו, אשר קוראים נכון את השוק ומטמיעים טכנולוגיות חדשות. הטמעת הטכנולוגיה המדוברת הינה מהמתקדמות בעולם, ומשמשת את השותפים הגדולים ביותר של טאבולה בעולם".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מאי האח הגדולמאי האח הגדול
שובר קופות

כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?

האח הגדול מחזיק את רשת 13 בחיים עם רייטינג והכנסות גבוהות, אבל כשהעונה תסתיים הערוץ יחזור להפסדים כבדים; מחכים למשקיע ומה קורה בקשת?

בן פלמון |
נושאים בכתבה האח הגדול

רשת 13 במצוקה גדולה. הבעלות החולפה, הטייקון לן בלווטניק כבר לא יזרים כספים (מעבר למה שהזרים שיספיקו עד סוף השנה), והמנכ"ל שבעצם קיבל את השליטה והאחריות על הערוץ,  אמיליאנו קלמזוק מחפש משקיעים. הערוץ מפסיד בשנה מעל 120 מיליון שקל, ועם הפיטורים והצמצומים, זה כנראה ירד למתחת ל-100 מיליון שקל ועדיין, מדובר בסכום משמעותי. מעבר לזה, כדי להפוך את ההפסד לרווח, צריך השקעה של כמה מאות מיליונים בתוכניות חדשות והגדלת הרייטינג.  

הערוץ סבל מירידה ברייטינג בשנתיים האחרונות, עד שהתחילה התוכנית - "האח הגדול" בחודש מאי. תוכנית הריאליטי היא תמיד בלוקבסטר, אבל השנה היא הרבה מעל השנים הקודמות, היא חבל הצלה ענק לערוץ שמצליח לצוף בחודשים האלו. אבל הערוץ צריך הרבה יותר מכמה חודשים. הוא צריך למנף את החודשים המוצלחים להכנסת משקיעים. בינתיים זה לא מצליח, והשאלה היא אם בחודשים האלו לא נודע על משקיע מה יהיה בהמשך ולמה שמשקיעים ייכנסו כשהרייטינג יחזור לצלול?  יש שיחות, יש מתעניינים, רק שאין מישהו שבאמת רוצה בכל הכוח. כוכבי הערוץ מחפשים טייקון שישקיע ועוברים בין עשירי הארץ, רביב דרוקר שלא רוצה לאבד את ביצת הזהב (מרוויח מעל 3 מיליון שקל בשנה מהפקות ותוכניות לערוץ) היה במספר פגישות כדי לעניין עשירים, הוא ואחרים מקבלים תשובות שליליות או היסוסים גדולים. 


אם לא יגיע המשיח, הערוץ יצטרך לשנות את תמהיל התוכניות, להיות יותר "ראשים מדברים" - תוכניות בלי הפקה גדולה, אלא בעיקר מראיינים ומרואיינים שמדברים באולפן. זה זול ביחס לתוכניות ריאליטי והפקות בכלל, ולא תמיד זה רע יותר - יש תוכניות כאלו שמצליחות להביא רייטינג טוב. במקביל, הם יצטרכו לנסות למצוא את האח התאום של "האח הגדול". אם האח הגדול היה יכול להימתח עוד שלושה חודשים - המצב היה נהדר, אם ימצאו תוכנית שתצליח להתקרב לרייטינג של האח הגדול, הערוץ יוכל כנראה לשרוד.   


              תרצה כהן, האח הגדול


המספרים מאחורי האח הגדול 

האח הגדול היא תוכנית מרוויחה. על פי ההערכות הרווח לעונה הנוכחית יסתכם במעל 30 מיליון שקל, אחרי כל ההוצאות. לתקופה של 4 חודשים  זה מצוין. התוכנית, שזו עונתה ה-15, והושקה במאי האחרון בהפקת אנדמול שיין, רושמת רייטינג ממוצע של 17%-22% ומאות אלפי צופים בכל פרק, כשהיא מנצחת תוכניות מתחרות כמו "רוקדים עם כוכבים" בקשת 12 ו"הפטריוטים" בערוץ 14. הרייטינג של התוכנית נוזל לתוכניות שאחריה ומשפר את מצבם ביחס לרצועות בערוצים 12 ו-13 והוא גם מביא קהל לערוץ שצופה בתוכניות שלפיה, החדשות של הערוץ התרוממו בחודשיים האחרונים אחרי שהיו בקריסה. יש לתוכנית השפעה כוללת על הערוץ כולו.  

מאי האח הגדולמאי האח הגדול
שובר קופות

כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?

האח הגדול מחזיק את רשת 13 בחיים עם רייטינג והכנסות גבוהות, אבל כשהעונה תסתיים הערוץ יחזור להפסדים כבדים; מחכים למשקיע ומה קורה בקשת?

בן פלמון |
נושאים בכתבה האח הגדול

רשת 13 במצוקה גדולה. הבעלות החולפה, הטייקון לן בלווטניק כבר לא יזרים כספים (מעבר למה שהזרים שיספיקו עד סוף השנה), והמנכ"ל שבעצם קיבל את השליטה והאחריות על הערוץ,  אמיליאנו קלמזוק מחפש משקיעים. הערוץ מפסיד בשנה מעל 120 מיליון שקל, ועם הפיטורים והצמצומים, זה כנראה ירד למתחת ל-100 מיליון שקל ועדיין, מדובר בסכום משמעותי. מעבר לזה, כדי להפוך את ההפסד לרווח, צריך השקעה של כמה מאות מיליונים בתוכניות חדשות והגדלת הרייטינג.  

הערוץ סבל מירידה ברייטינג בשנתיים האחרונות, עד שהתחילה התוכנית - "האח הגדול" בחודש מאי. תוכנית הריאליטי היא תמיד בלוקבסטר, אבל השנה היא הרבה מעל השנים הקודמות, היא חבל הצלה ענק לערוץ שמצליח לצוף בחודשים האלו. אבל הערוץ צריך הרבה יותר מכמה חודשים. הוא צריך למנף את החודשים המוצלחים להכנסת משקיעים. בינתיים זה לא מצליח, והשאלה היא אם בחודשים האלו לא נודע על משקיע מה יהיה בהמשך ולמה שמשקיעים ייכנסו כשהרייטינג יחזור לצלול?  יש שיחות, יש מתעניינים, רק שאין מישהו שבאמת רוצה בכל הכוח. כוכבי הערוץ מחפשים טייקון שישקיע ועוברים בין עשירי הארץ, רביב דרוקר שלא רוצה לאבד את ביצת הזהב (מרוויח מעל 3 מיליון שקל בשנה מהפקות ותוכניות לערוץ) היה במספר פגישות כדי לעניין עשירים, הוא ואחרים מקבלים תשובות שליליות או היסוסים גדולים. 


אם לא יגיע המשיח, הערוץ יצטרך לשנות את תמהיל התוכניות, להיות יותר "ראשים מדברים" - תוכניות בלי הפקה גדולה, אלא בעיקר מראיינים ומרואיינים שמדברים באולפן. זה זול ביחס לתוכניות ריאליטי והפקות בכלל, ולא תמיד זה רע יותר - יש תוכניות כאלו שמצליחות להביא רייטינג טוב. במקביל, הם יצטרכו לנסות למצוא את האח התאום של "האח הגדול". אם האח הגדול היה יכול להימתח עוד שלושה חודשים - המצב היה נהדר, אם ימצאו תוכנית שתצליח להתקרב לרייטינג של האח הגדול, הערוץ יוכל כנראה לשרוד.   


              תרצה כהן, האח הגדול


המספרים מאחורי האח הגדול 

האח הגדול היא תוכנית מרוויחה. על פי ההערכות הרווח לעונה הנוכחית יסתכם במעל 30 מיליון שקל, אחרי כל ההוצאות. לתקופה של 4 חודשים  זה מצוין. התוכנית, שזו עונתה ה-15, והושקה במאי האחרון בהפקת אנדמול שיין, רושמת רייטינג ממוצע של 17%-22% ומאות אלפי צופים בכל פרק, כשהיא מנצחת תוכניות מתחרות כמו "רוקדים עם כוכבים" בקשת 12 ו"הפטריוטים" בערוץ 14. הרייטינג של התוכנית נוזל לתוכניות שאחריה ומשפר את מצבם ביחס לרצועות בערוצים 12 ו-13 והוא גם מביא קהל לערוץ שצופה בתוכניות שלפיה, החדשות של הערוץ התרוממו בחודשיים האחרונים אחרי שהיו בקריסה. יש לתוכנית השפעה כוללת על הערוץ כולו.