הלהקה ערוץ הילדים
צילום: צילם: אלון פורת

'הלהקה' של ערוץ הילדים עולה לאוויר: "בקלות זה יכל להשתלב בברודקאסט"

ערוץ הילדים נכנס לנישת תחרות השירה עם השקת 'פרויקט הלהקה'. העורך הראשי איתי בן ניסים מסביר לאייס על ריאליטי מוזיקלי למבוגרים, בערוץ לילדים
אלכסנדר כץ | (7)

ערוץ הילדים, שכבר ידע בשנים האחרונות לא מעט להיטים - 'הפיג'מות', 'אליפים', 'השמיניה', 'האי' ו'גאליס' - מקווה שהניח את ידיו על להיט חדש, 'פרויקט הלהקה', שיושק היום (יום א') אחר הצהריים.

על רקע ההצלחה הגדולה של The voice ב'רשת', היציאה לפועל של 'אקס פקטור', העונה ה-11 של 'כוכב נולד' בחודשים הקרובים, וההצלחה הענקית של הסדרה glee ו'פרויקט glee', גם ערוץ הילדים נכנס לנישה המוזיקלית, ומקווה למצוא את ה'היי-פייב' הבא. מדובר על פרויקט שעל פניו יכול היה גם למצוא את דרכו לערוצי הברודקאסט, לראייה: את התכנית מפיקה 'אבוט המאירי' (שחתומה על 'הישרדות' ו'היפה והחנון') בליווי חברת המוזיקה NMC, והעורכים הראשיים שלהם הם איתי בן ניסים ושלי ענתבי, בעלי קילומטרז' ארוך בתחום הטלוויזיה.

מדובר בדוקו-ריאליטי שמלווה מתמודדים משלב האודישנים הראשוני ועד לשלב הסופי בו תגובש הלהקה הבאה של ישראל, שאנשי מקצוע מלווים את המתמודדים ומחליטים מי ממשיך הלאה. אמיר פרישר גוטמן ישמש כמנהל המקצועי של הלהקה, נציג NMC אסף דרעי ילווה את הפרויקט עצמו, המפיק המוזיקלי הנרי יעבוד עם המתמודדים על השירים ועיבודם, זוכת 'נולד לרקוד' יוליה איגלניק תעבוד עמם על כוריאוגרפיה. בשלב האודישנים לוקחות חלק גם הזמרות מיכל אמדורסקי וריף כהן.

המתמודדים יכנסו למתחם אימונים בו ישהו תקופה ממושכת, ויעברו שורה של משימות בתחומי השירה והריקוד, לצד שיעורים והדרכות שיועברו על ידי זמרים מוכרים, בהם רמי קלינשטיין, מאיה בוסקילה, דודו אהרון והראל סקעת. בשלב האודישנים בשבועות הקרובים התכנית תשודר 3 פעמים בשבוע בשעה 15:00, ולאחר מכן תעבור לפעמיים בשבוע.

פרויקט כזה הצליח למשוך כבר בשלב האודישנים המוקדם, לא פחות מ-1,000 מתמודדים. "זה היה אודישן דיי ממוקד, אליו הגיעו אנשים מפה לאוזן, וממש תוך זמן קצר התבצע הליהוק", מספר איתי בן ניסים בשיחה עם אייס. "מתוך אותה כמות מתמודדים גדולה, זימנו בסופו של דבר 90 איש לאודישנים מצולמים, שהמשיכו להצטמצם עד לקביעתה של הנבחרת".

כאמור, לבן ניסים ניסיון עשיר בתקשורת ובטלוויזיה: הוא ערך את בין היתר את 'הישרדות', 'משפחה חורגת' ו'פגוש שאת העיתונות', ערך את תכנית הבוקר של 'רשת' 'העולם הבוקר', והיה עורך אתר NRG לפני יותר מ-5 שנים.

כמו למבוגרים, רק בערוץ הילדים

"ההנחיה שקיבלנו מערוץ הילדים באחת הפגישות הראשונות שלנו הייתה - 'תחשבו שאתם עושים תכנית ריאליטי לכל דבר', כמו שאתם יודעים", נזכר בן ניסים בתחילת העבודה על הפרויקט. "עצם זה שהערוץ הילדים פנה ל'אבוט המאירי' ואומר 'תעשו מה שאתם יודעים לעשות - ותביאו לנו', מצביע על הבגרות של התכנית. זו תכנית בערוץ הילדים, שלא פונה רק לילדים".

ואכן, זה היה הכיוון של 'אבוט המאירי'. "בסופו של דבר", מספר בן ניסים, "למעט קללות וסצנות סקס שגם כך לא רואים כמעט על המסך בישראל, פרויקט 'הלהקה' היא תכנית ברודקאסט לגיטימית".

-כזאת שאפשר היה לשדר בעיקרון גם בערוץ המוזיקה למשל

"נכון, אבל לערוץ 24 יש ריאליטי מצליח ומוצלח מאד של 'אייל גולן', והם לא היו צריכים עוד משהו. תראה, הילדים תופסים את רוב שידורי הפריים-טיים בטלוויזיה - גם כמשתתפים וגם כצופים, וערוץ הילדים רצה משהו משלו גם בתחום הזה. הערוץ עשה צעד אמיץ כשהלך על כזה פרויקט: זו תכנית ריאליטי שמשלבת מוזיקה, הדחות, יחסים בין מתמודדים - כל האלמנטים שילדים אוהבים וצורכים בערוצי הברודקאסט".

לדברי בן ניסים, בניתוח זהותם של צופים בתכניות ריאליטי, ישנה מסה גדולה לילדים, כאשר ההורים מצטרפים אליהם בצפייה משפחתית. במצב הזה, טבעי שתהיה כזו תכנית בערות הילדים, שתשודר בפריים-טיים של ערוץ הילדים - 15:00. "קהל היעד שלנו 'הלהקה' הוא 8 עד 14", מספר בן ניסים, "וזו בהחלט השעה הכי חזקה של הערוץ, עם הרבה צופים, וגם ההורים יגיעו לצפות בזה. כזו תכנית אפשר היה לשבץ בקלות as is בפרה-פריים של ערוץ 2 או 10".

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    רוני 23/03/2014 21:07
    הגב לתגובה זו
    מתה עליכים מקווה שאף פעם לא תעזבו את פרויקט הלהקה !!!!!!!!!!!!!!!!!
  • 6.
    יהודה אגלנוב 22/03/2013 14:09
    הגב לתגובה זו
    הפיג׳מות חוזרים עם עונה 8
  • 5.
    חגית 18/03/2013 00:15
    הגב לתגובה זו
    דוד ושירה היקרים : 1.אסף דרעי הוא מנהל אמנים שנמצא כבר שנים רבות במקצוע זה הוא מנהלם האישי של קרן פלס , הראל סקעת , גלי עטרי ועוד.. אל תשליכו את חוסר הידיעה שלכם על איכות התוכנית. 2.לא יזיק לכם קצת לפרגן אם כבר טרחתם בעקבות השעמום להתונן בכתבה תכתבו איזו מילה טובה לא מזיק. תודה מראש
  • 4.
    שירה 17/03/2013 16:00
    הגב לתגובה זו
    אסף חסר ניסיון ומעצבן, מיכל מתנשאת, אמיר בסדר וריף טובה !
  • 3.
    דוד 17/03/2013 15:49
    הגב לתגובה זו
    שופטים לא טובים.. אסף גרוע בלי ניסיון מי מכיר אותו ? ריף טובה ! מאיה מעצבנת !!
  • 2.
    שירלי 17/03/2013 14:23
    הגב לתגובה זו
    האם מדובר בתכנים שבאמת יתאימו לילדים ובני נוער
  • 1.
    פח פח פח (ל"ת)
    דוד 17/03/2013 12:43
    הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.