'הלהקה' של ערוץ הילדים עולה לאוויר: "בקלות זה יכל להשתלב בברודקאסט"
ערוץ הילדים, שכבר ידע בשנים האחרונות לא מעט להיטים - 'הפיג'מות', 'אליפים', 'השמיניה', 'האי' ו'גאליס' - מקווה שהניח את ידיו על להיט חדש, 'פרויקט הלהקה', שיושק היום (יום א') אחר הצהריים.
על רקע ההצלחה הגדולה של The voice ב'רשת', היציאה לפועל של 'אקס פקטור', העונה ה-11 של 'כוכב נולד' בחודשים הקרובים, וההצלחה הענקית של הסדרה glee ו'פרויקט glee', גם ערוץ הילדים נכנס לנישה המוזיקלית, ומקווה למצוא את ה'היי-פייב' הבא. מדובר על פרויקט שעל פניו יכול היה גם למצוא את דרכו לערוצי הברודקאסט, לראייה: את התכנית מפיקה 'אבוט המאירי' (שחתומה על 'הישרדות' ו'היפה והחנון') בליווי חברת המוזיקה NMC, והעורכים הראשיים שלהם הם איתי בן ניסים ושלי ענתבי, בעלי קילומטרז' ארוך בתחום הטלוויזיה.
מדובר בדוקו-ריאליטי שמלווה מתמודדים משלב האודישנים הראשוני ועד לשלב הסופי בו תגובש הלהקה הבאה של ישראל, שאנשי מקצוע מלווים את המתמודדים ומחליטים מי ממשיך הלאה. אמיר פרישר גוטמן ישמש כמנהל המקצועי של הלהקה, נציג NMC אסף דרעי ילווה את הפרויקט עצמו, המפיק המוזיקלי הנרי יעבוד עם המתמודדים על השירים ועיבודם, זוכת 'נולד לרקוד' יוליה איגלניק תעבוד עמם על כוריאוגרפיה. בשלב האודישנים לוקחות חלק גם הזמרות מיכל אמדורסקי וריף כהן.
המתמודדים יכנסו למתחם אימונים בו ישהו תקופה ממושכת, ויעברו שורה של משימות בתחומי השירה והריקוד, לצד שיעורים והדרכות שיועברו על ידי זמרים מוכרים, בהם רמי קלינשטיין, מאיה בוסקילה, דודו אהרון והראל סקעת. בשלב האודישנים בשבועות הקרובים התכנית תשודר 3 פעמים בשבוע בשעה 15:00, ולאחר מכן תעבור לפעמיים בשבוע.
פרויקט כזה הצליח למשוך כבר בשלב האודישנים המוקדם, לא פחות מ-1,000 מתמודדים. "זה היה אודישן דיי ממוקד, אליו הגיעו אנשים מפה לאוזן, וממש תוך זמן קצר התבצע הליהוק", מספר איתי בן ניסים בשיחה עם אייס. "מתוך אותה כמות מתמודדים גדולה, זימנו בסופו של דבר 90 איש לאודישנים מצולמים, שהמשיכו להצטמצם עד לקביעתה של הנבחרת".
כאמור, לבן ניסים ניסיון עשיר בתקשורת ובטלוויזיה: הוא ערך את בין היתר את 'הישרדות', 'משפחה חורגת' ו'פגוש שאת העיתונות', ערך את תכנית הבוקר של 'רשת' 'העולם הבוקר', והיה עורך אתר NRG לפני יותר מ-5 שנים.
כמו למבוגרים, רק בערוץ הילדים
"ההנחיה שקיבלנו מערוץ הילדים באחת הפגישות הראשונות שלנו הייתה - 'תחשבו שאתם עושים תכנית ריאליטי לכל דבר', כמו שאתם יודעים", נזכר בן ניסים בתחילת העבודה על הפרויקט. "עצם זה שהערוץ הילדים פנה ל'אבוט המאירי' ואומר 'תעשו מה שאתם יודעים לעשות - ותביאו לנו', מצביע על הבגרות של התכנית. זו תכנית בערוץ הילדים, שלא פונה רק לילדים".
ואכן, זה היה הכיוון של 'אבוט המאירי'. "בסופו של דבר", מספר בן ניסים, "למעט קללות וסצנות סקס שגם כך לא רואים כמעט על המסך בישראל, פרויקט 'הלהקה' היא תכנית ברודקאסט לגיטימית".
-כזאת שאפשר היה לשדר בעיקרון גם בערוץ המוזיקה למשל
"נכון, אבל לערוץ 24 יש ריאליטי מצליח ומוצלח מאד של 'אייל גולן', והם לא היו צריכים עוד משהו. תראה, הילדים תופסים את רוב שידורי הפריים-טיים בטלוויזיה - גם כמשתתפים וגם כצופים, וערוץ הילדים רצה משהו משלו גם בתחום הזה. הערוץ עשה צעד אמיץ כשהלך על כזה פרויקט: זו תכנית ריאליטי שמשלבת מוזיקה, הדחות, יחסים בין מתמודדים - כל האלמנטים שילדים אוהבים וצורכים בערוצי הברודקאסט".
לדברי בן ניסים, בניתוח זהותם של צופים בתכניות ריאליטי, ישנה מסה גדולה לילדים, כאשר ההורים מצטרפים אליהם בצפייה משפחתית. במצב הזה, טבעי שתהיה כזו תכנית בערות הילדים, שתשודר בפריים-טיים של ערוץ הילדים - 15:00. "קהל היעד שלנו 'הלהקה' הוא 8 עד 14", מספר בן ניסים, "וזו בהחלט השעה הכי חזקה של הערוץ, עם הרבה צופים, וגם ההורים יגיעו לצפות בזה. כזו תכנית אפשר היה לשבץ בקלות as is בפרה-פריים של ערוץ 2 או 10".
- 7.רוני 23/03/2014 21:07הגב לתגובה זומתה עליכים מקווה שאף פעם לא תעזבו את פרויקט הלהקה !!!!!!!!!!!!!!!!!
- 6.יהודה אגלנוב 22/03/2013 14:09הגב לתגובה זוהפיג׳מות חוזרים עם עונה 8
- 5.חגית 18/03/2013 00:15הגב לתגובה זודוד ושירה היקרים : 1.אסף דרעי הוא מנהל אמנים שנמצא כבר שנים רבות במקצוע זה הוא מנהלם האישי של קרן פלס , הראל סקעת , גלי עטרי ועוד.. אל תשליכו את חוסר הידיעה שלכם על איכות התוכנית. 2.לא יזיק לכם קצת לפרגן אם כבר טרחתם בעקבות השעמום להתונן בכתבה תכתבו איזו מילה טובה לא מזיק. תודה מראש
- 4.שירה 17/03/2013 16:00הגב לתגובה זואסף חסר ניסיון ומעצבן, מיכל מתנשאת, אמיר בסדר וריף טובה !
- 3.דוד 17/03/2013 15:49הגב לתגובה זושופטים לא טובים.. אסף גרוע בלי ניסיון מי מכיר אותו ? ריף טובה ! מאיה מעצבנת !!
- 2.שירלי 17/03/2013 14:23הגב לתגובה זוהאם מדובר בתכנים שבאמת יתאימו לילדים ובני נוער
- 1.פח פח פח (ל"ת)דוד 17/03/2013 12:43הגב לתגובה זו

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.