הלהקה ערוץ הילדים
צילום: צילם: אלון פורת

'הלהקה' של ערוץ הילדים עולה לאוויר: "בקלות זה יכל להשתלב בברודקאסט"

ערוץ הילדים נכנס לנישת תחרות השירה עם השקת 'פרויקט הלהקה'. העורך הראשי איתי בן ניסים מסביר לאייס על ריאליטי מוזיקלי למבוגרים, בערוץ לילדים
אלכסנדר כץ | (7)

ערוץ הילדים, שכבר ידע בשנים האחרונות לא מעט להיטים - 'הפיג'מות', 'אליפים', 'השמיניה', 'האי' ו'גאליס' - מקווה שהניח את ידיו על להיט חדש, 'פרויקט הלהקה', שיושק היום (יום א') אחר הצהריים.

על רקע ההצלחה הגדולה של The voice ב'רשת', היציאה לפועל של 'אקס פקטור', העונה ה-11 של 'כוכב נולד' בחודשים הקרובים, וההצלחה הענקית של הסדרה glee ו'פרויקט glee', גם ערוץ הילדים נכנס לנישה המוזיקלית, ומקווה למצוא את ה'היי-פייב' הבא. מדובר על פרויקט שעל פניו יכול היה גם למצוא את דרכו לערוצי הברודקאסט, לראייה: את התכנית מפיקה 'אבוט המאירי' (שחתומה על 'הישרדות' ו'היפה והחנון') בליווי חברת המוזיקה NMC, והעורכים הראשיים שלהם הם איתי בן ניסים ושלי ענתבי, בעלי קילומטרז' ארוך בתחום הטלוויזיה.

מדובר בדוקו-ריאליטי שמלווה מתמודדים משלב האודישנים הראשוני ועד לשלב הסופי בו תגובש הלהקה הבאה של ישראל, שאנשי מקצוע מלווים את המתמודדים ומחליטים מי ממשיך הלאה. אמיר פרישר גוטמן ישמש כמנהל המקצועי של הלהקה, נציג NMC אסף דרעי ילווה את הפרויקט עצמו, המפיק המוזיקלי הנרי יעבוד עם המתמודדים על השירים ועיבודם, זוכת 'נולד לרקוד' יוליה איגלניק תעבוד עמם על כוריאוגרפיה. בשלב האודישנים לוקחות חלק גם הזמרות מיכל אמדורסקי וריף כהן.

המתמודדים יכנסו למתחם אימונים בו ישהו תקופה ממושכת, ויעברו שורה של משימות בתחומי השירה והריקוד, לצד שיעורים והדרכות שיועברו על ידי זמרים מוכרים, בהם רמי קלינשטיין, מאיה בוסקילה, דודו אהרון והראל סקעת. בשלב האודישנים בשבועות הקרובים התכנית תשודר 3 פעמים בשבוע בשעה 15:00, ולאחר מכן תעבור לפעמיים בשבוע.

פרויקט כזה הצליח למשוך כבר בשלב האודישנים המוקדם, לא פחות מ-1,000 מתמודדים. "זה היה אודישן דיי ממוקד, אליו הגיעו אנשים מפה לאוזן, וממש תוך זמן קצר התבצע הליהוק", מספר איתי בן ניסים בשיחה עם אייס. "מתוך אותה כמות מתמודדים גדולה, זימנו בסופו של דבר 90 איש לאודישנים מצולמים, שהמשיכו להצטמצם עד לקביעתה של הנבחרת".

כאמור, לבן ניסים ניסיון עשיר בתקשורת ובטלוויזיה: הוא ערך את בין היתר את 'הישרדות', 'משפחה חורגת' ו'פגוש שאת העיתונות', ערך את תכנית הבוקר של 'רשת' 'העולם הבוקר', והיה עורך אתר NRG לפני יותר מ-5 שנים.

כמו למבוגרים, רק בערוץ הילדים

"ההנחיה שקיבלנו מערוץ הילדים באחת הפגישות הראשונות שלנו הייתה - 'תחשבו שאתם עושים תכנית ריאליטי לכל דבר', כמו שאתם יודעים", נזכר בן ניסים בתחילת העבודה על הפרויקט. "עצם זה שהערוץ הילדים פנה ל'אבוט המאירי' ואומר 'תעשו מה שאתם יודעים לעשות - ותביאו לנו', מצביע על הבגרות של התכנית. זו תכנית בערוץ הילדים, שלא פונה רק לילדים".

ואכן, זה היה הכיוון של 'אבוט המאירי'. "בסופו של דבר", מספר בן ניסים, "למעט קללות וסצנות סקס שגם כך לא רואים כמעט על המסך בישראל, פרויקט 'הלהקה' היא תכנית ברודקאסט לגיטימית".

-כזאת שאפשר היה לשדר בעיקרון גם בערוץ המוזיקה למשל

"נכון, אבל לערוץ 24 יש ריאליטי מצליח ומוצלח מאד של 'אייל גולן', והם לא היו צריכים עוד משהו. תראה, הילדים תופסים את רוב שידורי הפריים-טיים בטלוויזיה - גם כמשתתפים וגם כצופים, וערוץ הילדים רצה משהו משלו גם בתחום הזה. הערוץ עשה צעד אמיץ כשהלך על כזה פרויקט: זו תכנית ריאליטי שמשלבת מוזיקה, הדחות, יחסים בין מתמודדים - כל האלמנטים שילדים אוהבים וצורכים בערוצי הברודקאסט".

לדברי בן ניסים, בניתוח זהותם של צופים בתכניות ריאליטי, ישנה מסה גדולה לילדים, כאשר ההורים מצטרפים אליהם בצפייה משפחתית. במצב הזה, טבעי שתהיה כזו תכנית בערות הילדים, שתשודר בפריים-טיים של ערוץ הילדים - 15:00. "קהל היעד שלנו 'הלהקה' הוא 8 עד 14", מספר בן ניסים, "וזו בהחלט השעה הכי חזקה של הערוץ, עם הרבה צופים, וגם ההורים יגיעו לצפות בזה. כזו תכנית אפשר היה לשבץ בקלות as is בפרה-פריים של ערוץ 2 או 10".

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    רוני 23/03/2014 21:07
    הגב לתגובה זו
    מתה עליכים מקווה שאף פעם לא תעזבו את פרויקט הלהקה !!!!!!!!!!!!!!!!!
  • 6.
    יהודה אגלנוב 22/03/2013 14:09
    הגב לתגובה זו
    הפיג׳מות חוזרים עם עונה 8
  • 5.
    חגית 18/03/2013 00:15
    הגב לתגובה זו
    דוד ושירה היקרים : 1.אסף דרעי הוא מנהל אמנים שנמצא כבר שנים רבות במקצוע זה הוא מנהלם האישי של קרן פלס , הראל סקעת , גלי עטרי ועוד.. אל תשליכו את חוסר הידיעה שלכם על איכות התוכנית. 2.לא יזיק לכם קצת לפרגן אם כבר טרחתם בעקבות השעמום להתונן בכתבה תכתבו איזו מילה טובה לא מזיק. תודה מראש
  • 4.
    שירה 17/03/2013 16:00
    הגב לתגובה זו
    אסף חסר ניסיון ומעצבן, מיכל מתנשאת, אמיר בסדר וריף טובה !
  • 3.
    דוד 17/03/2013 15:49
    הגב לתגובה זו
    שופטים לא טובים.. אסף גרוע בלי ניסיון מי מכיר אותו ? ריף טובה ! מאיה מעצבנת !!
  • 2.
    שירלי 17/03/2013 14:23
    הגב לתגובה זו
    האם מדובר בתכנים שבאמת יתאימו לילדים ובני נוער
  • 1.
    פח פח פח (ל"ת)
    דוד 17/03/2013 12:43
    הגב לתגובה זו
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו
רייטינג

האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון

בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים. המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.

פריים טיים

השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים. 

תוכניות אחה"צ וערב מוקדם

בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים. 

בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225 במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף צופים.

לייט נייט

ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.

הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.49%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״