הפרסום ברדיו עובד, כנראה שיותר מדי: תלונות על ריבוי פרסומות בשידורי רשת ב'
נפח הפרסום בקול ישראל גדל מאד בתקופה שלפני החג, מה שכבר מעורר אי שביעות רצון בקרב הגורמים העיתונאיים ברדיו. לאייס אף נודע כי מספר עורכים בתכניות אקטואליה ברשת ב' הפנו את תשומת ליבם של מנהלי הרדיו לכך שריבוי הפרסומות פוגע בעבודה העיתונאית.
על הפרסום בקול ישראל אחראית שפ"מ (שירותי פרסומת מאוחדים), שסוגרת את עסקאות המכירה ומפיקה אותן. תנאי המכרז של רשות השידור עם שפ"מ קובעים כי הזמן המקסימלי לשידור פרסומות בשעה אחת אמור לעמוד על 9 דקות, ובכל מקבץ פרסומות, כולל זה שלפני מהדורת החדשות בכל שעה עגולה עד 2.5 דקות.
גורמים ברשת ב' מספרים כי בימים האחרונים, במספר רצועות שידור נפח הפרסום הגיע זינק משמעותית. "דוגמא לכך היא 'צבע הכסף' מתחילת השבוע, שהייתה מפוצצת בפרסומות", אמר עובד. "כזו מאסה של פרסומות גורמת לעזיבה של מאזינים, שלא יחזרו. כמה פרסומות אפשר כבר לשמוע עד שמתייאשים?".
עובדים בקול ישראל מספרים כי עורכי חדשות בתחנה כבר התלוננו על דקות הפרסום הארוכות בכל שעה. "זה פוגע בשטף השידור ומצמצם אפשרות לשדר את כל הכתבות", אמרו אותם עובדים. "בשורה התחתונה - התוכן נפגע".
מרשות השידור טרם התקבלה תגובה. משפ"מ נמסר: "בעקבות אירועים אקטואליים, קוצצו דקות פרסום בחלק משעות השידור ולכן ניתן אישור לנייד אותן לשעות שידור אחרות, שיצר במקרים בודדים חריגה של דקה עד שתיים מעבר למכסה הקבועה. כל חריגה נעשתה בתיאום ובאישור".
- 6.מיכל 30/05/2015 10:52הגב לתגובה זולהקשיב לרשת ב' ועברתי לרשת א'. בלתי נסבל לשמוע כל 10 דקות את הבחור המפגר שמשמיע את הפרסומת הזאת. מעניין באיזה פיגור לוקה הפרסומאי.
- 5.מגיב 23/03/2013 09:52הגב לתגובה זושקר וכזב. לא היה שום ניוד דקות מרשת לרשת ולא הייתה שום התחשבות בתוכניות אקטואליה. בכל רשת ובכל תוכנית עלו כ 13:00 קקות פרסומת תוך הנחייה ברורה של מנהל הרדיו לשדר את הכל ושהוא לוקח אחריות על כך
- 4.שוקי הר אבן 17/03/2013 18:24הגב לתגובה זואי אפשר לשמוע שם מוזיקה טובה. אין להיטים. או רק עברי (רשת ג) או רק חדשות (רשת ב) או רק איזוטריה (88). פאסה קומפוזה!
- 3.ג'וני 17/03/2013 09:32הגב לתגובה זומה זה קול ישראל?
- מי גה ג'וני? (ל"ת)אירית 17/03/2013 11:14הגב לתגובה זו
- 2.המאזין 16/03/2013 20:05הגב לתגובה זואולי כי אני מקשיב לגל״ץ
- 1.יונתן 14/03/2013 20:56הגב לתגובה זומוזר לי מאד...בעוד אני פותח את עיתון מרקר הבוקר וקורא שהפרסום בכל המדיות קורס, ברדיו הוא עולה ועולה. "נהדר" אני אומר לעצמי... לפחות אצל מישהו יש קצת כסף לפיתוח תוכן, משכורות לשדרנים וצוותים טכניים. מסתבר שלא...עובדי קול ישראל הם כפויי טובה. נדמה לי שהפרסום בתחנות מממן אותם. אף אחד לא היה מעלה על הדעת שאילנה דיין, אמנון לוי, אייל שני ויונית לוי פונים לאבי ניר, אבי צבי וחבריהם ומתלונן?! לא מכיר את הנתנונים המדוייקים אבל נדמה לי שבקול ישראל יחסית יש הרבה פחות פרסומות מאשר ברדיו האזורי. חבל שבערוץ 1 אין פרסומות, ייתכן והיה עובר את אחוז החסימה. סליחה רייטינג. הזוי שנותנים להם במה.