הפרסום ברדיו עובד, כנראה שיותר מדי: תלונות על ריבוי פרסומות בשידורי רשת ב'
נפח הפרסום בקול ישראל גדל מאד בתקופה שלפני החג, מה שכבר מעורר אי שביעות רצון בקרב הגורמים העיתונאיים ברדיו. לאייס אף נודע כי מספר עורכים בתכניות אקטואליה ברשת ב' הפנו את תשומת ליבם של מנהלי הרדיו לכך שריבוי הפרסומות פוגע בעבודה העיתונאית.
על הפרסום בקול ישראל אחראית שפ"מ (שירותי פרסומת מאוחדים), שסוגרת את עסקאות המכירה ומפיקה אותן. תנאי המכרז של רשות השידור עם שפ"מ קובעים כי הזמן המקסימלי לשידור פרסומות בשעה אחת אמור לעמוד על 9 דקות, ובכל מקבץ פרסומות, כולל זה שלפני מהדורת החדשות בכל שעה עגולה עד 2.5 דקות.
גורמים ברשת ב' מספרים כי בימים האחרונים, במספר רצועות שידור נפח הפרסום הגיע זינק משמעותית. "דוגמא לכך היא 'צבע הכסף' מתחילת השבוע, שהייתה מפוצצת בפרסומות", אמר עובד. "כזו מאסה של פרסומות גורמת לעזיבה של מאזינים, שלא יחזרו. כמה פרסומות אפשר כבר לשמוע עד שמתייאשים?".
עובדים בקול ישראל מספרים כי עורכי חדשות בתחנה כבר התלוננו על דקות הפרסום הארוכות בכל שעה. "זה פוגע בשטף השידור ומצמצם אפשרות לשדר את כל הכתבות", אמרו אותם עובדים. "בשורה התחתונה - התוכן נפגע".
מרשות השידור טרם התקבלה תגובה. משפ"מ נמסר: "בעקבות אירועים אקטואליים, קוצצו דקות פרסום בחלק משעות השידור ולכן ניתן אישור לנייד אותן לשעות שידור אחרות, שיצר במקרים בודדים חריגה של דקה עד שתיים מעבר למכסה הקבועה. כל חריגה נעשתה בתיאום ובאישור".
- 6.מיכל 30/05/2015 10:52הגב לתגובה זולהקשיב לרשת ב' ועברתי לרשת א'. בלתי נסבל לשמוע כל 10 דקות את הבחור המפגר שמשמיע את הפרסומת הזאת. מעניין באיזה פיגור לוקה הפרסומאי.
- 5.מגיב 23/03/2013 09:52הגב לתגובה זושקר וכזב. לא היה שום ניוד דקות מרשת לרשת ולא הייתה שום התחשבות בתוכניות אקטואליה. בכל רשת ובכל תוכנית עלו כ 13:00 קקות פרסומת תוך הנחייה ברורה של מנהל הרדיו לשדר את הכל ושהוא לוקח אחריות על כך
- 4.שוקי הר אבן 17/03/2013 18:24הגב לתגובה זואי אפשר לשמוע שם מוזיקה טובה. אין להיטים. או רק עברי (רשת ג) או רק חדשות (רשת ב) או רק איזוטריה (88). פאסה קומפוזה!
- 3.ג'וני 17/03/2013 09:32הגב לתגובה זומה זה קול ישראל?
- מי גה ג'וני? (ל"ת)אירית 17/03/2013 11:14הגב לתגובה זו
- 2.המאזין 16/03/2013 20:05הגב לתגובה זואולי כי אני מקשיב לגל״ץ
- 1.יונתן 14/03/2013 20:56הגב לתגובה זומוזר לי מאד...בעוד אני פותח את עיתון מרקר הבוקר וקורא שהפרסום בכל המדיות קורס, ברדיו הוא עולה ועולה. "נהדר" אני אומר לעצמי... לפחות אצל מישהו יש קצת כסף לפיתוח תוכן, משכורות לשדרנים וצוותים טכניים. מסתבר שלא...עובדי קול ישראל הם כפויי טובה. נדמה לי שהפרסום בתחנות מממן אותם. אף אחד לא היה מעלה על הדעת שאילנה דיין, אמנון לוי, אייל שני ויונית לוי פונים לאבי ניר, אבי צבי וחבריהם ומתלונן?! לא מכיר את הנתנונים המדוייקים אבל נדמה לי שבקול ישראל יחסית יש הרבה פחות פרסומות מאשר ברדיו האזורי. חבל שבערוץ 1 אין פרסומות, ייתכן והיה עובר את אחוז החסימה. סליחה רייטינג. הזוי שנותנים להם במה.
כמה ירוויח אלמוג בוקר בחדשות 12 ומי הם העיתונאים עם השכר הגבוה ביותר?
קשת היא מונופול
בפועל, ההכנסות של קשת שנשלטת על ידי דודי ורטהיים, הבעלים של קוקה קולה בישראל ובנק מזרחי טפחות, גדולות פי 4-5 לפחות מרשת וגדולות מכל ההכנסות של ערוצי הטלוויזיה גם יחד. העוצמה והכוח נובעים גם מערוץ חדשות חזק וגם מרצועות הבידור הטובות של קשת לעומת המתחרים. ערוץ 13 (רשת) סובל פעמיים - גם מהתחזקות ערוץ 14 שנתפס כאתר הימני היחיד וגם מזה שהוא נחשב "אותו הדבר" וסוג של ניסיון העתקה לא מוצלח של קשת. במקביל למינוי של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית חברת חדשות 13 העיתונאים חששו משינוי הקו המערכתי של החדשות שנתפס בדומה לחדשות 12 כאנטי ביבי עם אג'נדה של שמאל-מרכז. במקביל הועזב רביב דרוקר והחלו עזיבות. ספי עובדיה עזב, וכעת אלמוג בוקר. ספי עובדיה עזב לתוכנית "עובדה" של אילנה דיין, גם היא מבית קשת. ההערכות בשוק מדברות על עלות שכר של בין 700 ל-800 אלף שקל לשנה לעובדיה. המעבר של עובדיה הוא עוד נקודה של כוח עבור ערוץ 12. הוא מתחיל להעביר לשורותיו טאלנטים ונראה כי הוא לא מפספס הזדמנויות. כעת, מעניין יהיה לראות האם ערוץ 13 יגיב - וכיצד ומה תהיה ההשפעה של שוק ההעברות החדש בתקשורת על ערוץ 14 (לאחרונה, אחרי שהכריז על מעבר לערוץ 13, ערוץ 14 סיכם על הישארותו של שרון גל).בוקר, כתב הדרום של הערוץ, שנחשב לעיתונאי מוערך, אמור להחליף את תמיר סטיינמן שעזב לאחרונה את תפקידו. ההערכות הן ששכרו ינוע בין 800 אלף שקל למיליון שקל בשנה.עמית סגל מעל 3 מיליון שקל בשנה; יונית לוי כ-2 מיליון שקל
הטאלנטים בחדשות 12 מרוויחים נהדר. על פי ההערכות שכרם מבטא עלות מעביד של בין 1.5 ל-2 מיליון שקל בשנה. כך מרוויחה גם יונית לוי, וכמוה דני קושמרו, אמנון אברמוביץ', עמית סגל ועוד. סגל נחשב לעיתונאי המרוויח בישראל, כשההערכות מדברות על הכנסות של מעל 3 מיליון שקל בשנה, כשבתוכן גם הכנסות מהספר המצליח וסדרת ההרצאות שהוא מעביר וכן כתיבת טור בידיעות אחרונות.
דרהי מתכוון להיכנס לתקשורת הדתית; שת"פ עם "כיכר השבת" ו"סרוגים"
דרהי ביקש את רשות התחרות לבדוק שת"פ שיכול להגיע עד כדי רכישה - רשות התחרות אישרה את המהלך; וכמה שווים האתרים?
איש העסקים פטריק דרהי קיבל לאחרונה את אישור רשות התחרות לשיתוף פעולה עם שניים מאתרי החדשות הבולטים במגזרים הדתי והחרדי "כיכר השבת" ו"סרוגים". לפי ההערכות, מדובר במהלך אסטרטגי שעשוי להתפתח לרכישה מלאה בעתיד, כאשר שווי האתרים מוערך בכ-45 עד 50 מיליון שקל. העסקה בוצעה באמצעות חברת נקסט ויז'ון מדיה, שנמצאת בבעלות עקיפה של דרהי.
אתרי "כיכר השבת" ו"סרוגים" פונים לקהלים מובהקים: הראשון נחשב לפופולרי במיוחד במגזר החרדי, והשני לציבור הציוני־דתי. שני האתרים הוקמו לפני למעלה מעשור ונחשבים לבעלי נוכחות דיגיטלית בולטת.
דרהי, שמחזיק כיום גם בערוץ החדשות i24NEWS, לצד החזקה בהוט, השיק בשנה שעברה מהדורה בעברית לערוץ i24NEWS תוך שהוא מגייס אליה שדרים ומגישים מערוצים אחרים. במקביל, דרהי מנסה מזה חודשים למכור את HOT, חברת התקשורת שבאמצעותה נכנס לישראל לפני שנים. לצורך כך נשכרו בנקי השקעות בינלאומיים, בהם רוטשילד ו-UBS. לפי הערכות, התמורה הנדרשת עומדת על בין 6 ל-8 מיליארד שקל.
בנוסף לפעילותו בתחום התקשורת, דרהי השלים לאחרונה את רכישת פרויקט הנדל"ן מנדרין אוריינטל בתל אביב, מגדלי הדולפינריום לשעבר, תמורת סכום מוערך של כ-900 מיליון שקל. מדובר ברכישה שבוצעה באמצעות חברת הרב קוק נווה צדק שבשליטתו, אשר קיבלה לידיה כ-94% ממניות חברת סיגייט המחזיקה בפרויקט.
- פטריק דרהי מסתבך - עלול לאבד את השליטה בענקית התקשורת, אלטיס
- אאוטבריין פספסה את צפי האנליסטים בהכנסות אך הכתה אותו ברווח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7