צילום: Raylipscombe; istock
מדור חדש
חדש ב-Bizportal: התכנים האיכותיים של Bloomberg עכשיו בעברית
מדור חדש ב-Bizportal יביא לכם מדי יום את הכתבות והניתוחים של Bloomberg בשפה העברית
חדש ב-Bizportal: התכנים האיכותיים של Bloomberg עכשיו בעברית. מדי יום נביא לכם את הכתבות והניתוחים העדכניים ביותר של Bloomberg בשפה העברית.
הכתבות והניתוחים של Bloomberg ירוכזו במדור חדש: היכנסו להתרשם
- 3.עולב 26/02/2019 15:57הגב לתגובה זומי שצופה בווידאו שלכם צריך כול הזמן להיות במעקב - כי הריפרש מאפס את הסרטון - ואז הוא נאלץ לחפס את הנקודה שהוא הופסק.
- ל-3 שכח מזה - האתר בנוי על יסודות פח אשפה (ל"ת)ריפרש פוראבר 26/02/2019 17:16הגב לתגובה זו
- 2.בטח עמית טל ימשיך לחפש שמה סיבות למפולות בשווקים (ל"ת)אלי 26/02/2019 15:17הגב לתגובה זו
- 1.חיים 26/02/2019 15:10הגב לתגובה זורואים שאתם המגמת שיפור עם כתובת עמוקות במחיוד של טל נועם ועוד, גם האתר גלובס מתרומם, אין ספק שיותר כתבות מעיתונים בחו"ל מתורגמים יגרמו לי להגיע יותר.
צילום: AFP
סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה
מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.
החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.
ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.
ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם.
ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.
בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה.
הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997
החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.
