בזק מעדכנת: בהתאם לעמדת רשות ני"ע תמחק 1.5 מיליארד שקל
המשקיעים בתל אביב יגיבו הבוקר (ד') להודעת חברת התקשורת בזק 0.43% מאתמול לאחר נעילת המסחר לפיה בהתאם לעמדת הרשות לני"ע תתייחס לפעילויות החברה, yes ובזק בינלאומי כשלוש יחידות נפרדות, באופן בו ירידת הערך הצפויה בשווי חברת די.בי.אס (yes) תביא למחיקה של כ-1.5 מיליארד שקל.
הודעת בזק הגיעה בהמשך לעדכון שפרסמה החברה מוקדם יותר אתמול, לפיה בהמשך לדיווח הקודם של החברה (לכתבה המלאה), הנהלת בזק שוקלת האם ניתן, מבחינה חשבונאית, להתייחס לפעילויות החברה, yes ובזק בינלאומי כיחידה מניבת מזומנים אחת במקום שלוש יחידות נפרדות, כאשר התייחסות לפעילויות הללו כיחידות מניבות מזומנים נפרדות, עלולה להביא לכך שהירידה בשווי פעילות yes תביא למחיקת 1.5 מיליארד שקל מערכה הפנקסני במאזן החברה ובהתאמה לקיטון ברווח הנקי, ובהון העצמי של בזק.
בזק ביקשה להתייחס לפעילויות הללו כיחידה מניבת מזומנים אחת, אשר היתה מביאה למחיקה לא מהותית, כאשר השוק תמחר אתמול במניית בזק סבירות מסוימת לתרחיש זה, באופן בו תוחלת המחיקה היתה נמוכה מהותית מ-1.5% מיליארד שקל. אולם, אתמול בשעות אחר הצהריים, הודיעה הרשות לני"ע לחברה, כי עמדתה הינה שיש להתייחס לפעילויות כאל יחידות נפרדות, מה שמביא את המחיקה לסכום וודאי של 1.5 מיליארד שקל כאמור.
מנהלת מחלקת המחקר בפסגות ניירות ערך, אילנית שרף: "מחיקה בסך של 1.5 מיליארד שקל הם מרבית הונה העצמי של החברה שעמד בסוף הרבעון השלישי של 2018 על כ-2.2 מיליארד שקל. מדובר במחיקה דרמטית שלא תאפשר לחברה לחלק דיבידנדים, או לכל הפחות להקטין את תשלומי הדיבידנד באופן מהותי (תצטרך לחזק בשנים הבאות את ההון העצמי באמצעות הגדלת סעיף העודפים). בנוסף, מחיקה כזו עשויה לפגוע ביחסים הפיננסים ולהוביל גם לפגיעה בדירוג החוב ולעלייה בהוצאות המימון שלה (לחברה כיום חוב של כ-12 מיליארד שקל ברוטו).
- קרעי עם היתר שליטה מתוקן שיאפשר לסרצ'לייט 10% נוספים ממניות בזק
- בי-קום ממשיכה לממש מניות, מה זה מעיד על בזק?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳