יעקב אטרקצ'י: "התחדשות עירונית עברונו זו שליחות"
יעקב אטרקצ'י, שנבחר לאחד מאנשי השנה בועידת ההשקעות של ביזפורטל: "אנחנו מתייחסים בחרדת קודש לעובדה שאנשים בוחרים בנו שנבנה להם את הבית"
מניית אאורה זינקה באופן רצוף בשנים האחרונות - בחמש השנים האחרונות היא זינקה פי 18, בשנתיים האחרונות היא זינקה פי 4 - תשואה מרשימה שנובעת מהובלה בתחום שרק הולך וגדל. אאורה היא אחת מהמובילות של תחום ההתחדשות העירונית, ועל ההצלחה שלו בחברה, יעקב אטרק'צי, הבעלים והמנכ"ל, נבחר להיות אחד מאנשי השנה של ביזפורטל בועידת ההשקעות של ישראל.
אמרו לי פעם שאין דבר כזה לא למכירה, לא תשקול למכור את החברה בשלב מסוים?
"אצלי יש. אאורה זה מפעל חיים, אני מרגיש שיום יום אנחנו בונים את הארץ ועושים טוב. זה דור ההורים שלנו, דואגים למיגון, מדינת ישראל ב-2024 הפגינה עוצמה, יש לנו עם נפלא וחזק, כולם רוצים להישאר פה, קונים דירות להם ולילדים, אנחנו כאן לספק להם את זה וגם להרוויח".
תן לנו בקצרה את הדגשים של אאורה ב-2024 ולאן הולכים ב-2025.
"אנחנו בונים שכונות שלמות של התחדשות עירונית, לא בניין פה ושם, 2000 יח"ד בכל ארץ. התמ"א עברה מהעולם, רוצים שטחים, מגדלים, נוף, מרחקים טובים. מה שטוב בת"א יהיה טוב בנהריה, אופקים, קרית שמונה ובכל המדינה. יש ביקושים בכל המדינה, סיימנו את 2024 ומכרנו הכי הרבה באתר של אופקים. אם הייתי אומר את זה לפני שנה היית אומר שאני משוגע. אני אומר שנפתח אתר גם במעלות והצפון יהיה המוקד הבא. אנחנו מדינה מיוחדת ומה שטוב במרכז טוב גם שם.
- הפניקס תשקיע במרכזים המסחריים של אאורה
- למה אאורה לא מגיבה לעליות במניית מגידו?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שוק ההון פורח אבל אני חושב שצריך להשקיע במקומות האלה ולשקם את הצפון. אני לא מחכה למדינה. דרך הפינוי בינוי נהרוס ונבנה ונדאג לרווחה של האנשים כי אנחנו רוצים שהצפון והדרום יהיו חזקים, זו העוצמה של מדינת ישראל. הפחד הוא שמשפחות מבוססות שהתפנו לא יחזרו. צריך להביא דם חדש. ב-2024 בנינו 4000 דירות, ב-2025 נבנה 7000 יח"ד ב-20 פרויקטים של התחדשות עירונית בארץ. אין לזה אח ורע בעולם. כולם מדברים ולא הרבה עושים. התחדשות עירונית זו עבורנו שליחות. אנחנו מתייחסים בחרדת קודש לזה שמשפחות בכל הארץ בוחרות בנו שנעשה את הפרויקט שלהם.
אני כמעט ערב ערב מופיע בפני אנשים ואני חושב שזה הפיצוח האמיתי. אנשים חייבים להרגיש שותפי אמת שלך, אל תהיה פלצן,
תהיה בן אדם, ישר, לבבי. אני מרגיש עם אנשים שעושים איתנו עסק כמו משפחה. היום כולם מבינים שהתחדשות עירונית זה העתיד של שוק המגורים בישראל. אנחנו מדינה קטנה בלי הרבה קרקע והמדינה גדלה בקצב שאין לו אח ורע בעולם. אנשים קונים פה דירות ורוצים שהילדים והנכדים יגורו
פה. אין ארץ אחרת. מי שחשב לפני שנתיים שיש ארץ אחרת ורצה לגור באירופה, הבין שצריך להתנצר או להתאסלם. כולנו נבנה את המדינה והציונות חזקה מהכל ואנחנו מדינה חזקה ואדירה".

קנו אלביט - "המניה תגיע ל-540 דולר", בנק אוף אמריקה משדרג המלצה
לאחרונה התחיל בנק אוף אמריקה לסקר את החברה עם מחיר יעד של 500 דולר וכעת הוא משדרג את מחיר היעד - פרמיה של 18% על מחיר השוק; "הצמיחה מולידה צמיחה"
בנק אוף אמריקה שהתחיל ממש לאחרונה לכסות את אלביט מערכות משדרג את המלצתו. הוא העניק לפני מספר חודשים מחיר יעד של 500 דולר למניית החברה וכעת מחיר ה יעד עולה ל-540 דולר - מה שמבטא פרמייה של 18%. בבנק ממליצים לקנות את המניה. האנליסטים בראשם רונלד אפשטיין, מסבירים ש"החברה ממשיכה להפגין צמיחה חזקה בהכנסות, הרחבת מרווחים וביקוש מתמשך".
מגזר היבשה של אלביט צמח ב-45% בהשוואה לשנה שעברה, והאנליסטים מעלים את התחזית לכל השנה לצמיחה של 40%. "הצמיחה של מגזר היבשה ממשיכה לגמד את המגזרים האחרים", כותבים האנליסטים ועוברים להציג את העסקה בתחום האווירי עם אירבוס שלדעתם היא עסקה מאוד חשובה. אלביט זכתה בחוזה של 260 מיליון דולר מאיירבוס. המטרה להתקין מערכות הגנה עצמית במטוסי התובלה A400M של חיל האוויר הגרמני. שש שנים של עבודה מובטחת.
"אנחנו רואים בזה יתרון אסטרטגי", מסבירים האנליסטים. "חברות ביטחון עם נוכחות מקומית נוטות להרוויח יותר מההוצאות הביטחוניות הגלובליות הגוברות". לאלביט יש נוכחות מקומיות במדינות העיקריותש בהן היא פועלת.
האנליסטים מדברים על כך שפנטגון צריך לחדש מלאי נשק בהיקף של 3.5 מיליארד דולר אחרי הסיוע הצבאי לישראל - כמה עולה התמיכה של ארה"ב בישראל - המספרים נחשפים. ומי תרוויח מזה? "הביקוש להחזרת מלאי נשק נותר איתן", כותבים האנליסטים שסבורים שזה מעיד על ביקושים בדרך.
- מכליס על הפוטנציאל של אלביט ואיך מניה במכפיל 40 ממשיכה לזנק?
- חרם? אלביט זכתה בחוזה של 1.635 מיליארד דולר לפתרונות הגנה באירופה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
האנליסטים העלו את תחזית הרווח למניה ל-2025 ל-12.10 דולר (מ-11.35 דולר) - מדובר על מכפיל רווח "פשוט" של כ-40. גם 2026 ו-2027 קיבלו עדכון כלפי מעלה. מחיר היעד של 540 דולר נלקח ממכפיל EV/EBITDA של 23 על התחזיות ל-2026. זה גבוה מחברות הענק האמריקאיות אבל בקו עם חברות ביטחון בינוניות באירופה ובארה"ב.
"אנחנו רואים את ההערכה הזו כהוגנת", הם כותבים. מבחינתם המניה לא זולה, אבל שווה את המחיר.

למרות השליטה בשמיים: אל על ברבעון מאכזב
הרווח של חברת התעופה הלאומית נחתך ביותר מ־50% וההכנסות ירדו 7%, וזאת למרות גידול בקיבולת ושיעורי תפוסה גבוהים
אל על (ELAL) מפרסמת את דוחות הרבעון השני של 2025, והמספרים לא מחמיאים, וזאת בלשון המעטה. ההכנסות הסתכמו ב־777 מיליון דולר בלבד לעומת 839 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד – ירידה של כ־7%. בשורה התחתונה, הרווח הנקי נחתך ב־55% והסתכם ב־66 מיליון דולר בלבד
לעומת 147 מיליון דולר ברבעון המקביל. מדובר בפער משמעותי. זה קוטע רצף רבעונים בהם יכולנו לראות שיפור, וזה באמת מעלה שאלות עד כמה החברה באמת יציבה בשורה התחתונה או שהיא פשוט רוכבת על גלי ביקושים זמניים.
החברה תולה את האחריות ב־12 ימי ההשבתה ביוני,
במהלך מבצע “עם כלביא” מול איראן, בהם נסגר המרחב האווירי הישראלי. אל על מעריכה את הפגיעה הכוללת לה ולחברת הבת סאן דור בכ־100 מיליון דולר. - מה זה אומר על החוסן של חברת תעופה 'לאומית' שמספיקה עצירה של פחות משבועיים כדי למחוק לה חצי מהרווח הרבעוני?
במהלך ההשבתה הפעילה החברה טיסות חילוץ והציעה לנוסעים אפשרות לביטול והחזר כספי. מהלך שמצופה מחברת דגל, אך גם כזה שהכביד על השורה התפעולית. מעבר לכך, נתוני ההיצע דווקא מצביעים על מגמה אחרת: באפריל-מאי גדל היצע המושבים המשוקלל בכ־14% בזכות קליטת הדרימליינר
ה־17 והשמשת בואינג 777 נוסף. למרות זאת, הגידול לא תורגם לשיפור בהכנסות, אלא נבלם ברגע שישראל נכנסה למצב חירום ביטחוני. שיעור התפוסה עדיין מרשים 93%, אפשר כמובן לזקוף את זה לכך שאל על הייתה האופציה הכמעט בלעדית לרוב הישראלים ברבעון האחרון וגם בזה לפניו אבל
למרות זאת זה לא הצליח למנוע את הצניחה ברווח.
באל על מנסים לשדר אופטימיות. ברבעון השלישי, הכולל את עונת הקיץ, הם מצפים לגידול של כ-19% בהיצע המושבים לעומת אשתקד. החברה גם מדווחת כי כבר בתחילת יולי חזרה לפעילות מלאה, והמכירות ביולי-אוגוסט עלו מעבר
לרמות שלפני המבצע. אבל ברור לכולנו שהשוק לא עובד רק על תיירות קיץ והמציאות היא כעת שחברות זרות ממשיכות לחזור לנתב"ג, ויש גם דיבורים ומשא ומתן מול וויז להקמת בסיס ישראלי מול התחייבות לטוס גם במצבי חירום.
דוח הרווח והפסד של אל על לרבעון השני ולמחצית הראשונה