DELETE
צילום: ורד אדיר

בעקבות עזיבת 'כלבוטק': 'רשת' דורשת לסלק תביעת 'הישרדות' של ערוץ 10

'רשת' פנתה הבוקר מחוזי וטענה כי "ערוץ 10 פועל ופעל בדיוק בשיטות עליהן הלין - במחשכים". "ערוץ 10: רשת לא מוכנה להשלים עם הפסדה"
אלכסנדר כץ |

זכיינית ערוץ 2 'רשת' הגישה הבוקר (יום א') בקשה דחופה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, לסלק את תביעת 'הישרדות' של ערוץ 10 על הסף, או לחלופין - ביטול צווי המניעה הזמניים. בזכיינית טוענים כי בעקבות הודעת ערוץ 10 על מעברה של התכנית 'כלבוטק' ששודרה ב'רשת' ב-14 השנים האחרונות - במקביל למינויו של מגישה, רפי גינת, למנכ"ל ערוץ 10,

בבקשה שהוגשה על ידי עוה"ד חגי דורון, אוריאל פרינץ ותומר שויירמן ממשרד עו"ד ש. הורוביץ, טוענת 'רשת' כי תביעתו של ערוץ 10 הוגשה "בחוסר ניקיון כפיים משווע תוך העלאת טענות אשר סותרות את התנהלותו של ערוץ 10 עצמו".

בזכיינית טוענים כי מעבר 'כלבוטק' לערוץ 10 הוא הפרה יסודית של סעיף האופציה הבלעדית המוקנית ל'רשת' בהסכם שלה עם מפיקת 'כלבוטק' לעונה נוספת. "ערוץ 10 - שתביעתו דנא, כמו גם הבקשה לסעדים זמניים שהגיש במסגרתה, מתבססת על טענות בדבר 'נוהג', 'אי-מעבר תכניות בין ערוצים', 'פניות במחשכים', 'חציית קווים אדומים', וכיוצא באלה 'פנינים' מבית מדרשו - אינו מהסס, אפוא, להעלות טענות כאמור בפני בית המשפט, ובו בזמן לפעול בדיוק באותה דרך פסולה, לשיטתו, וזאת 'במחשכים' ו'בהיחבא' כטענותיו הוא", נכתב בבקשה של 'רשת'.

עוד נכתב כי "מעיון בכתבי טענותיו של ערוץ 10 בהליך נמצאנו למדים, אפוא, כי אין לערוץ 10 אף לא טענה אחת בודדה, שהוא עומד מאחוריה בהתנהלותו בפועל בעולם העסקי-מסחרי. למעשה, ערוץ 10 פועל ופעל בדיוק באותן שיטות עליהן הוא מלין בתובענה ובבקשה לסעדים זמניים. אין, אפוא, דבר מוצדק, ראוי והוגן יותר, מסילוק תובענה שכזו על הסף ומביטול מיידי של אותו צו מניעה שהתקבל על סמך אותה בקשה מטעה. בהקשר זה נזכיר, כי ערוץ 10 לא גילה לבית המשפט הנכבד דבר וחצי דבר בקשר עם התנהלותו בנוגע לכלבוטק, וזאת, אף שההסכמות בקשר לכלבוטק הושגו עוד לפני החלטת בית המשפט הנכבד".

כזכור, לפני 3 שבועות ביטל בית המשפט העליון את צו המניעה שחייב את בעלת הזכויות בפורמט, החברה הבריטית Castaway, לנהל מגעים רק עם ערוץ 10 ב-3 החודשים הקרובים, מה שביטל בזמנו את ההסכם בין Castaway לבין 'רשת'. מאידך, השופט נועם סולברג השאיר על כנו את צווי המניעה שלמעשי מונעים מ'רשת' ומהבריטים להפיק את התכנית עד לסיום הדיון במשפט המרכזי - התביעה שהגיש ערוץ 10. כעת מבקשים ב'רשת' לבטל גם את צו המניעה הזה.

לגבי פניית 'רשת' להבוקר, הגיב הגיב עו"ד ברוך כצמן המייצג את ערוץ 10: "מדובר בניסיון נוסף, שסופו ידוע, של צד שאינו מוכן לקבל הכרעה חלוטה של בית משפט העליון. 'רשת', לאחר שנדחתה על ידי 2 ערכאות שיפוטיות, פשוט לא מוכנה להשלים עם הפסדה הברור והחד. הפעם, בדרך לא דרך, היא מנסה לפתוח בהליך נוסף שהינו בגדר מהומה על לא מאומה. פשוט ערבוב מין בשאינו מינו. ערוץ 10 ימסור את תגובתו המלאה לבית המשפט ויבקש לחייב את רשת בהוצאות בגין הליך סרק נוסף מבית מדרשה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.