DELETE
צילום: ורד אדיר

בעקבות עזיבת 'כלבוטק': 'רשת' דורשת לסלק תביעת 'הישרדות' של ערוץ 10

'רשת' פנתה הבוקר מחוזי וטענה כי "ערוץ 10 פועל ופעל בדיוק בשיטות עליהן הלין - במחשכים". "ערוץ 10: רשת לא מוכנה להשלים עם הפסדה"
אלכסנדר כץ |

זכיינית ערוץ 2 'רשת' הגישה הבוקר (יום א') בקשה דחופה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, לסלק את תביעת 'הישרדות' של ערוץ 10 על הסף, או לחלופין - ביטול צווי המניעה הזמניים. בזכיינית טוענים כי בעקבות הודעת ערוץ 10 על מעברה של התכנית 'כלבוטק' ששודרה ב'רשת' ב-14 השנים האחרונות - במקביל למינויו של מגישה, רפי גינת, למנכ"ל ערוץ 10,

בבקשה שהוגשה על ידי עוה"ד חגי דורון, אוריאל פרינץ ותומר שויירמן ממשרד עו"ד ש. הורוביץ, טוענת 'רשת' כי תביעתו של ערוץ 10 הוגשה "בחוסר ניקיון כפיים משווע תוך העלאת טענות אשר סותרות את התנהלותו של ערוץ 10 עצמו".

בזכיינית טוענים כי מעבר 'כלבוטק' לערוץ 10 הוא הפרה יסודית של סעיף האופציה הבלעדית המוקנית ל'רשת' בהסכם שלה עם מפיקת 'כלבוטק' לעונה נוספת. "ערוץ 10 - שתביעתו דנא, כמו גם הבקשה לסעדים זמניים שהגיש במסגרתה, מתבססת על טענות בדבר 'נוהג', 'אי-מעבר תכניות בין ערוצים', 'פניות במחשכים', 'חציית קווים אדומים', וכיוצא באלה 'פנינים' מבית מדרשו - אינו מהסס, אפוא, להעלות טענות כאמור בפני בית המשפט, ובו בזמן לפעול בדיוק באותה דרך פסולה, לשיטתו, וזאת 'במחשכים' ו'בהיחבא' כטענותיו הוא", נכתב בבקשה של 'רשת'.

עוד נכתב כי "מעיון בכתבי טענותיו של ערוץ 10 בהליך נמצאנו למדים, אפוא, כי אין לערוץ 10 אף לא טענה אחת בודדה, שהוא עומד מאחוריה בהתנהלותו בפועל בעולם העסקי-מסחרי. למעשה, ערוץ 10 פועל ופעל בדיוק באותן שיטות עליהן הוא מלין בתובענה ובבקשה לסעדים זמניים. אין, אפוא, דבר מוצדק, ראוי והוגן יותר, מסילוק תובענה שכזו על הסף ומביטול מיידי של אותו צו מניעה שהתקבל על סמך אותה בקשה מטעה. בהקשר זה נזכיר, כי ערוץ 10 לא גילה לבית המשפט הנכבד דבר וחצי דבר בקשר עם התנהלותו בנוגע לכלבוטק, וזאת, אף שההסכמות בקשר לכלבוטק הושגו עוד לפני החלטת בית המשפט הנכבד".

כזכור, לפני 3 שבועות ביטל בית המשפט העליון את צו המניעה שחייב את בעלת הזכויות בפורמט, החברה הבריטית Castaway, לנהל מגעים רק עם ערוץ 10 ב-3 החודשים הקרובים, מה שביטל בזמנו את ההסכם בין Castaway לבין 'רשת'. מאידך, השופט נועם סולברג השאיר על כנו את צווי המניעה שלמעשי מונעים מ'רשת' ומהבריטים להפיק את התכנית עד לסיום הדיון במשפט המרכזי - התביעה שהגיש ערוץ 10. כעת מבקשים ב'רשת' לבטל גם את צו המניעה הזה.

לגבי פניית 'רשת' להבוקר, הגיב הגיב עו"ד ברוך כצמן המייצג את ערוץ 10: "מדובר בניסיון נוסף, שסופו ידוע, של צד שאינו מוכן לקבל הכרעה חלוטה של בית משפט העליון. 'רשת', לאחר שנדחתה על ידי 2 ערכאות שיפוטיות, פשוט לא מוכנה להשלים עם הפסדה הברור והחד. הפעם, בדרך לא דרך, היא מנסה לפתוח בהליך נוסף שהינו בגדר מהומה על לא מאומה. פשוט ערבוב מין בשאינו מינו. ערוץ 10 ימסור את תגובתו המלאה לבית המשפט ויבקש לחייב את רשת בהוצאות בגין הליך סרק נוסף מבית מדרשה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)

ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר

בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?

רן קידר |

קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.

ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.

לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק. 

כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?

סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.

מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא. 

הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו

הכוכב הבא לאירוויזיון בראש לוח השידורים

מוצאי שבת היתה בסימן קשת, ששלטה בלוח השידורים עם פער עצום במהדורה המרכזית ובפריים טיים 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 18% רייטינג ו-475 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. חדשות 14 היו במקום השני עם 6.1% ו-174 אלף צופים. שתי המהדורות הנוספות גם הן מרוויחות צופים בעקבות ההיעדרות של 14 משידורי שבת, וחדשות 13, עמדה על 5.5% רייטינג ו-142 אלף צופים ואילו המהדורה של כאן11, עמדה על 116 אלף צופים ו-5.3% רייטינג.


פריים טיים

השילוב של ריאליטי ואירווזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 18.6% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 8.9% רייטינג ו-224 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 8.5%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 233 אלף צופים. במקום האחרון היה הפרק המסיים של הסדרה התיעודית על ואנונו, עם נתון מכובד של 5.5% רייטינג ו-119 אלף צופים.

תוכניות אחה"צ וערב מוקדם

בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 3.4% רייטינג ו-91 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-4.1% רייטינג ו-121 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-33 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-7.4% רייטינג ו-215 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 2.1% ו-57 אלף צופים. 

בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 11% רייטינג ו-276 במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם נתונים דומים למדי, 10.9% ו-309 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 4.6% רייטיג ו-128 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.5% ו-95 אלף צופים. 

לייט נייט

ברצועת הלייט נייט, "אברי ושרקי" היו בראש, עם 7.3% רייטינג ו-168 אלף צופים, שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של היה במקום השני, עם 4.6% ו-117 אלף צופים, ואילו במקום האחרון היו חדשות הלילה עם שרה ב"ק, של ערוץ 14, עם 3.2% ו-81 אלף צופים.