החנות הרשמית של גאפ: בשבוע הבא תפתח החנות הראשונה בירושלים

הזיכיון למותג גאפ בישראל הינו ברשות חברת אלביט מסחר וקמעונאות, חברת בת בבעלות מלאה של חברת אלביט הדמיה שבבעלות מוטי זיסר
מאיה זיסר |

מנכ"ל אלביט מסחר וקמעונאות, אריק בן זינו, הכריז הבוקר על תאריך פתיחת חנות גאפ בירושלים אשר תהווה חנות ראשונה במסגרת פתיחת הרשת בישראל. החנות תפתח ביום שני הקרוב ותציע לקהל הישראלי את 4 מחלקות ההלבשה של הרשת ובכללן נשים, גברים, ילדים (GapKids) ותינוקות (babyGap).

הזיכיון למותג גאפ בישראל הינו ברשות חברת אלביט מסחר וקמעונאות, חברת בת בבעלות מלאה של חברת אלביט הדמיה שבבעלות מוטי זיסר. בנוסף לגאפ, מחזיקה אלביט מסחר וקמעונאות בזיכיון הישראלי לרשת האופנה הספרדית 'מנגו' (החברה מפעילה 26 חנויות בישראל) ולמותג הפרימיום ההולנדי G-STAR (החברה מפעילה 2 חנויות בישראל).

החנות תשתרע על שטח של כ- 900 מ"ר ותהיה מעוצבת תחת הקונספט הגלובלי החדש של המותג. על פי הודעת החברה," דגש רב מושם בחנות על חוויית הקניה והשירות, זאת תוך שימוש בצוות גדול במיוחד, הפעלת מספר גדול של קופות במקביל, לשירות מהיר ונוח, ובניית תאי מדידה אינטימיים ומרווחים הכוללים מראות ענקיות לשימוש הלקוחות. עם פתיחת החנות, יכלול מגוון הפריטים המוצע ללקוחות כ- 20,000 פריטי לבוש. הקולקציה אשר תושק עם הפתיחה היא קולקציית סתיו 2009 של המותג.

את השקת החנות בירושלים ילווה קמפיין פרסום תחת הסלוגן: "Hello Jerusalem". קמפיין הפרסום, המבוסס על שפת המותג הבינלאומית ועל קמפיינים פרסומיים של גאפ ברחבי העולם ויתרכז בעיר ירושלים והסביבה. הקמפיין יכלול שילוט חוצות, פוסטר מדיה ושילוט על גבי קירות ברחבי ירושלים; פרישה רחבה של מודעות בעיתונות מקומית; דיוור ישיר לתושבי ירושלים והסביבה הכולל הזמנה מיוחדת לפתיחת החנות וכן קמפיין אינטרנט רחב.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
התרסקות מטוס (צילום מסך)התרסקות מטוס (צילום מסך)

בטיחות או נוחות - איך בוחרים את המושב המושלם בטיסה?

איפה הכי מסוכן לשבת במטוס, איפה הכי נוח לשבת במטוס? ככה תדעו לבחור את המקומות המתאימים לכם 

עופר הבר |

הצ׳ק אין למטוס אל על בואינג 737-800 ברגע האחרון, לא איפשר לי לבחור את המושב הבטוח שרציתי. עליתי ברגשות מעורבים לטיסת אל על LY290 לוונציה בדרכי לטרק בהרי הדולומיטים. ישבתי בשורה הרביעית בקדמת המטוס ולא יכולתי שלא להיזכר בטיסת ALOHA Airlines 243 בשנת 1988, גם היא במטוס בואינג 737-200. טיסת אלוהה איירליינס 243 זכורה כטיסה שהשאירה צמרמורת ופחד בקרב 95 נוסעי הטיסה, כשבגובה 24,000 רגל, נשמעו רעשי שבר וקריעה וחלקו הקדמי העליון של המטוס נתלש מעליו בחלקיק שניה מעל שורות 1-5 ורוח בעוצמה של הוריקן פרצה לחלל המטוס.

הנוסעים החגורים ראו לעיניהם המבועתות את אחת הדיילות נשאבת לחלל האוויר. הנוסעים שישבו תחת הגג הפעור לרווחה, בהיעדר גישה למסכות החמצן, סבלו מהיפוקסיה, מצב שבו יש חוסר באספקת חמצן לרקמות בגוף, מצב המסכן חיים. רעש הרוח היה חזק כל כך שהטייסים התקשו לדבר ביניהם והדיילים התקשו בגלל הרוח להגיע לתא הטייס בכדי לראות אם הטייסים נותרו בחיים. שני הטייסים התקשו להטיס את המטוס הקרוע אך הצליחו בתושייתם להנחיתו בשלום והנוסעים ניצלו. זה היה מטוס הנוסעים עם הנזק הכי גדול בגוף המטוס שהצליח לנחות בשלום.

מאז, הלקחים נלמדו. השבר שהיה "שבר התעייפות" עקב מחזורי הפרשי הלחץ בהמראה ונחיתה נלמד, התכן והתחזוקה שופרו, ובכל זאת, כשישבתי בשורה 4 במטוס 737 ידעתי שיש מקומות בטוחים יותר לשבת בהם.



המושבים הבטוחים יותר


היו מספר ניסויים לבחינת עמידות ריסוק מטוס מטוסים לבחינת מיקום המושב המועדף. הניסוי המפורסם ביותר שבדק בטיחות מושבי הנוסעים במטוס בואינג נערך על ידי הערוץ הבריטי Channel 4 יחד עם Discovery Channel בשנת 2012, תחת השם  Live Crash Test.

מחאה פרו פלסטינית
צילום: טוויטר

חרם אירופאי על סחורה ישראלית - עד כמה זה משמעותי ומה אפשר לעשות?

איך החברות הישראליות יכולות להתמודד מול החרם והאם הוא כל כך משפיע? 

ד"ר אדם רויטר |
נושאים בכתבה חרם יצואנים

מהאופן בו היצואניות הישראליות מתנהלות, רובן בעלות חשיפה נמוכה מאד לחרמות אירופאיות. חלק מהיצואניות הישראליות עובדות בתצורת OEM. חלקן חברות בנות של חברות בינלאומיות. חלקן עובדות בתצורת White Label. מעטות מאד מוכרות לצרכן הסופי, זאת כנראה גם כתוצאה מההבנה ההיסטורית שיש להתחמק מחרמות שבאות אלינו כגלים לאורך השנים, ע"פ עצימות הסכסוך מול הפלסטינאים.

האירופאים, כמו גם מדינות אחרות, יודעים גם יפה מאד להתעלם ולעצום עין כאשר הם ממש זקוקים לתוצרת הישראלית. רואים זאת לא רק בתעשיות הביטחוניות אלא אפילו ביצוא האבוקדו. הסחורה הישראלית מהווה כ-20% מסך המכירות של הפרי באיחוד האירופי והמכירות עוד גדלו בזמן המלחמה. דוגמא דרמטית בהרבה קיבלנו מחתימת ההסכם בסך 35 מיליארדי דולרים עם הגז הישראלי למצרים. המצרים היו מוכנים להיות מהראשונים להחרים אותנו לו רק יכלו.

מעבר לעניין "הפסיכולוגי" כאשר חלק מהישראלים והמדיה לוקחים קשה את עמדת "הילד הדחוי של הכיתה", אותה אי נעימות שאנו חשים על כך שלא אוהבים אותנו בעולם או אפילו שונאים אותנו, השאלה היא ברמה הפרקטית כיצד זה בא לידי ביטוי עיסקי ועד כמה מזה באמת משפיע על חיינו, על חוסננו ועוצמתנו כאומה?

 

ארבעה סוגי חרמות

אין, למיטב ידיעתי, שום מחקר כלכלי שניסה לאמוד את ממדי הבעיה. למעשה האמידה הזו היא על גבול הבלתי אפשרי כי לעיתים נדירות ניתן לדעת מי לא עשה איתנו עסקים מסיבות אנטי-ישראליות או אנטישמיות. ואין מדובר רק החל מה-7 לאוקטובר אלא מאז ומעולם.

חרמות על ישראל מתחלקות לדעתי בעיקר ע"פ ארבעת הנושאים הבאים, לפי סדר חשיבותם: חרם ביטחוני, חרם כלכלי/עסקי, חרם אקדמי, חרם תרבותי.