סקר TIM - פברואר: 60% מהגולשים נוהגים לקרוא טוקבקים לכתבות
חברת TNS טלסקר פרסמה היום את סקר TIM החצי שנתי שלה לדרוג אתרי האינטרנט המובילים בישראל. לפי הסקר, היקף השימוש באינטרנט בישראל נאמד בכ- 4.2 מיליון משתמשי אינטרנט (גילאי 13 ואילך) בכלל האוכלוסייה בישראל, וזאת כאומדן מכלל האוכלוסייה (כולל אוכלוסייה יהודית וערבית). 74% מבתי האב היהודים מחוברים לאינטרנט.
הסקר הנוכחי (פברואר 2009) הינו המדידה ה- 37 של סקר TIM, והוא נערך בקרב מדגם של כ-800 משתמשי אינטרנט, בפיזור ארצי ומייצג באוכלוסייה היהודית בישראל.
נתון מעניין העולה מהסקר הוא שכ-60% מהגולשים מדווחים כי הם נוהגים לקרוא טוקבקים (תגובות) לכתבות שמתפרסמות באתרי האינטרנט. קריאת טוקבקים מאפיינת את כל קבוצות האוכלוסייה שנבדקו במידה דומה, אין הבדל בין גברים לנשים או בין צעירים למבוגרים, אין הבדל בין בעלי השכלה נמוכה או בעלי השכלה גבוהה בשיעור הקוראים טוקבקים. ההבדל היחידי קשור למספר השעות שגולשים באינטרנט . ככל שגולשים יותר שעות כך גם גדלה הנטייה לקרוא טוקבקים.
לפי הסקר זוכה אתר גוגל לחשיפה השבועית הגבוהה בישראל, כ-90.2% מהגולשים נחשפו לאתר. אחריו ברשימה, בירידה קלה ביחס לחודש שעבר, וואלה! עם 68.4% מהגולשים, אתר Ynet עםולה מעט ביחס לינואר עם 63.1% ולאחריו במקום ה-4 youTube עם 47.6%. אתר נענע 10 ממשיך להוביל על Mako ומדורג במקום החמישי עם 38.25. נענע 10 נמצא במגמת עלייה, לעומת 35.5% בינואר. פייסבוק נדחק למקום השישי עם 38%.
nrg שומר על יציבות לעומת החודש הקודם. אתר Mako, שבסקר הנוכחי עדיין לא נהנה מהשפעת ענק הריאלטי, "האח הגדול VIP", רושם ירידה לעומת חודש ינואר ויורד מהמקום ה-8 למקום ה-11, עם חשיפה של 22.8%.
לוח יד 2 מזנק מהמקום ה-12 למקום ה-8 עם 24.8% וכמו כן גם אתר ההשוואות של זאפ עם עלייה של 2.8% ומתמקם במקום ה-9.את המקום ה-10 כובש Hotmail שרשם עלייה קלה ועומד על 23.6%.