בישראכרט מסכמים שנה: "ברור כי ב-2009 תתמודד החברה עם אתגרים שונים לגמרי"
חברת כרטיסי האשראי ישראכרט הציגה היום תוצאות טובות לשנת 2008, בה עדיין לא הורגשו כמעט בכלל השפעות המיתון העולמי על הצריכה הפרטית בישראל. הרווח הנקי בשנת 2008 הגיע ל-175 מיליון שקל לעומת 166 מיליון שקל בשנת 2007, גידול בשיעור של 5.4%.
בנוסף, רשמה החברה רווח חד פעמי בגובה 57 מיליון שקל במסגרת מכירת מניות מסטרקארד. סך הרווח הנקי הסתכם בשנת 2008 ב-232 מיליון שקל, לעומת 193 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של 20.2%.
בשורה העליונה דיווחה החברה על גידול של 13.8% בהכנסות ב-2008 לרמה של כ-1.54 מיליארד שקל, לעומת כ-1.35 מיליארד שקל ב-2007. התשלומים לבנקים בשנה שעברה הגיעו לסכום שיא של 469 מיליון שקל, לעומת 455 מיליון שקל ב-2007, גידול בשיעור של % 3.1.
ביתרות האשראי נרשמה קפיצה של 91% בשנה שעברה לרמה של 719 מיליון שקל לעומת 376 מיליון שקל בשנת 2007. מחזור הקניות של קבוצת ישראכרט הגיע ל-77.2 מיליארד שקל, לעומת 69.8 מיליארד שקל ב-2007, גידול בשיעור של 10.6%.
מספר כרטיסי האשראי של החברה נכון לסוף 2008 עמד על 2.8 מיליון כרטיסים לעומת 2.7 מיליון כרטיסים בסוף 2007, גידול בשיעור של 3.6%.
יציבות ברבעון הרביעי
ישראכרט סיימה את הרבעון הרביעי כמעט ללא שינוי לעומת הרבעון המקביל אשתקד. סך כל ההכנסות עלו בשיעור של 9.2% לרמה של 356 מיליון שקל, לעומת 326 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
אירית איזקסון, יו"ר קבוצת ישראכרט אמרה לאחר פרסום התוצאות כי "שנת 2008 הייתה שנה מוצלחת לקבוצת ישראכרט, במהלכה הציגה החברה גידול מרשים בכל הפרמטרים. אולם כבר עתה ברור כי ב-2009 תתמודד ישראכרט עם אתגרים מסוג שונה".
"השפעת המיתון העולמי על המשק הישראלי צפויה להביא להאטה נוספת ולירידה בצריכה הפרטית, שהיא בעלת השפעה ישירה על היקפי הפעילות בכרטיסי האשראי. יחד עם זאת, השיעור הגבוה של החסכון הצבור אצל הצרכן הישראלי, צפוי לצמצם במידת מה את הפגיעה בצריכה הפרטית. ישראכרט תשים דגש בשנה הקרובה על סיוע ללקוחות להתמודד בהצלחה מול ההאטה הצפויה במשק. להערכתנו פיתוח תחומי האשראי הצרכני ללקוחותינו והאשראי החוץ בנקאי לבתי העסק הקשורים עימנו, יהוו בשנה הבאה מנועי צמיחה בולטים של הקבוצה. נפעל בתחומים אלה וביתר התחומים תוך הקפדה על ניהול סיכונים מושכל".