ספטמבר היה חודש הפרסום של רשתות השיווק והסלולר
חודש ספטמבר היה חודש החגים בישראל ומי ש"חגג" בפרסום היו רשתות השיווק. כך עולה מדרוג ענף הפרסום של "יפעת בקרת פרסום", במחירים ריאליים, לחודש ספטמבר 2007.
יצויין, כי הדירוג כולל הן את נתוני הפרסום OFF LINE והן את נתוני הפרסום בבאנרים באינטרנט.
תתי ענפים - פרסום אוף-ליין
רשתות השיווק ממשיכות, כאמור, להוביל את הטבלה גם בספטמבר, למרות ירידה של כ-11% ביחס להשקעה הפרסומית בחודש אוגוסט, חודש טרום החגים. סופרפארם באמצעות באומן בר ריבנאי, הוא המותג המוביל בפרסום בקטגוריה בשל מבצעי בשמים מגוונים.
במקום השני בקטגוריה ממוקמת רשת שופרסל עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ-830 אלף דולר, באמצעות גיתם, אדלר חומסקי וורשבסקי ובריקמן, עם מבצעי "רק בשופרסל". במקום השלישי בקטגוריה ממוקם המשביר לצרכן, עם מבצעי בשמים וכלי בית באמצעות פוגל OGILVY.
קטגוריית התקשורת הסלולארית מאיישת את המקום השני בטבלה גם בספטמבר, עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ-4.9 מיליון דולר, ירידה של כ-25% בפרסום מחודש אוגוסט.
במקום הראשון בקטגוריה זו, ממוקמת פלאפון בהפרש ניכר, עם הוצאה לפרסום של כ-1.95 מיליון דולר, כאשר היא מפרסמת במקביל את דור שלישי לכולם באמצעות ארקדי גאידמק ובאומן בר ריבנאי, ומהלך FAMILY FUN באמצעות אדלר חומסקי וורשבסקי.
פרטנר במקום השני בקטגוריה עם איחולי שנה טובה של "חשיבה מחוץ לקופסא" באמצעות שלמור אבנון עמיחי, והמלצה לחיסכון בחשבון החודשי באמצעות ראובני פרידן. סלקום במקום ה-3 בקטגוריה בעיקר באמצעות גיתם BBDO עם מבצע "לדבר חופשי 3 חודשים".
קטגוריית הביגוד הכפילה את היקף הפרסום שלה בספטמבר לעומת אוגוסט, והגיעה למקום השלישי בטבלה עם הוצאה פרסומית של כ-4.1 מיליון דולר. הבולטת בקטגוריה זו החודש הייתה אופנת ml באמצעות פוגל OGILVY ואריאלי PUBLICIS, הוניגמן במקום השני עם קולקציית 2008 באמצעות גלר נסיס, ורשת גולף עם פרסום לקולקציית 2008 ממוקמת במקום השלישי בקטגוריה באמצעות גליקמן נטלר סמסונוב.
דירוג הבאנרים באינטרנט
בשונה מהפרסום אוף-ליין, בתחום האון-ליין ממשיכה להוביל התקשורת הסלולרית בפרסום בבאנרים באינטרנט, דווקא עם גידול של כ-10% ביחס לאוגוסט, עם הוצאה לפרסום של כ-923 אלף דולר, בעיקר בזכות קמפיין האינטרנט לפלאפון בכיכובו של גאידמק, באמצעות סאצ'י אינטראקטיב.
קטגוריית הרכב הפרטי ממוקמת החודש במקום השני, עם גידול של כ-75% ביחס לאוגוסט. מותגי הרכב הבולטים בפרסום היו רנו מגאן, באמצעות גורני אינטראקטיב, ומאזדה 2 באמצעות אידיאולוג'יק.
חשוב לציין את תת ענף מכללות וסמינרים שהגיע למקום השני בחודש אוגוסט וצנח בספטמבר אל המקום השישי עם ירידה של 40% בהוצאה לפרסום, נתון מעניין דווקא בחודש המקדים את פתיחת שנת הלימודים האקדמית.
במקום ה-3 בדרוג הפרסום בבאנרים, ממוקמת קטגוריית כרטיסי אשראי, עם הוצאה לפרסום של כ-450 אלף דולר, בייחוד לישראכרט באמצעות Y&R. זאת, לעומת מיקומה של הקטגוריה במקום ה-11 בדירוג ה-OFF LINE.
מפרסמים מובילים אוף-ליין
בראש טבלת המפרסמים המובילים בפרסום קונבנציונלי, מתברגות פרוקטר אנד גמבל והחברה המרכזית למשקאות עם הוצאה דומה לפרסום של כ-2.2 מיליון דולר, כל אחת.
פרוקטר אנד גמבל בולטת עם פרסום למשחת השיניים החשמלית "אוראל בי", באמצעות פוגל OGILVY, הנד אנד שולדרס באמצעות באומן, ופנטן פרו ויטמין באמצעות אדלר חומסקי וורשבסקי. החברה המרכזית למשקאות בולטת עם פרסום לנביעות: "בקבוק 5 ליטרים עם ברז" באמצעות שלמור אבנון עמיחי, ופחיות ספרייט בעיצוב צרכנים באמצעות גלר נסיס.
נתון מעניין שעולה מדרוג הפרסום לחודש ספטמבר, מציג ירידה משמעותית בפרסום של חברת הלווין YES, שנתונה בחודשיים האחרונים במשבר שיבוש השידורים. החברה פרסמה בכ-100 אלף דולר בלבד בספטמבר, היקף קטן מאוד ביחס להוצאה החודשית הממוצעת לפרסום. היקף הפרסום הנמוך פגע כמובן גם במיקום של משרד הפרסום שלה - מקאן אריקסון - שהגיע למקום הרביעי בלבד בדירוג משרדי הפרסום החודש.
סלקום - המותג המוביל בפרסום בבאנרים
בבחינת המפרסם המוביל בבאנרים, מובילה סלקום עם קמפיין בולט של מקאן דיגיטל: "מבחר מכשירי דור 3 במחיר מדהים", והוצאה פרסומית של כ-436 אלף דולר. במקום השני בקטגוריה ממוקמת קבוצת כלל, שמגדילה את תקציב הפרסום שלה ב-34% ומפרסמת את "הפנסיונרים של הדור הבא" באמצעות ארק אינטראקטיב.
דרוג משרדי פרסום אוף-ליין
באומן בר ריבנאי מוביל החודש את טבלת משרדי הפרסום עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ-8.8 מיליון דולר. המשרד בלט עם שילוב גאידמק בפרסומות פלאפון בקמפיין למכשירי דור 3, קמפיין "מנויים וזוכים" של ידיעות אחרונות, פרסום לסופר פארם, פורד מונדיאו החדשה ועוד.
במקום השני החודש ממוקם שלמור אבנון עמיחי Y&R עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ-8 מיליון דולר ופרסום לישראכרט "שנת הכוכבים", ביטוח ישיר עם מבצע דיבורית בלו-טות' חינם, פסטיבל הכדורים הפורחים של יטבתה ועוד.
אדלר חומסקי & ורשבסקי ממוקם שלישי בדרוג עם פרסום לשופרסל ופלאפון.
דרוג משרדי אינטראקטיב
גם החודש מוביל מקאן דיגיטל את טבלת האינטראקטיב, עם הוצאה לפרסום בבאנרים של כמיליון דולר. מקאן דיגיטל מפרסם את סלקום, אל על עם מחירי הרגע האחרון, ג'יימס ריצ'ארדסון עם תחקיר ידיעות הקובע שהוא זול משמעותית ועוד.
.jpg)
הונאת הענק בביטוח הלאומי: שחקנים, שופטים ורופאים גנבו מיליונים - פרטים נוספים
חשיפה שמטלטלת את עולם הספורט: עשרות כדורגלנים, שופטים ורופאים חשודים בקבלת קצבאות פיקטיביות בסך כולל של עשרות מיליונים; מועדונים בליגת העל התחייבו להשיב כספים, אך החקירה עדיין בעיצומה
פרשת ההונאה בביטוח הלאומי מסתעפת. כבר בהתחלה היה ברור שמדובר בהונאת ענק של שחקני כדורגל שנעזרו ברופאים (הונאת הענק בביטוח הלאומי: שחקנים, שופטים ורופאים גנבו מיליונים) , וכעת מתברר שהיו מעורבים גם שופטי כדורגל ושהחקירה בעיצומה כשקבוצות כדורגל גם בליגת העל נדרשות להחזיר כספים לביטוח לאומי על תשלומים שלא מגיעים להן.
זו הונאה שמשלבת עשרות שחקני כדורגל, רופאים, ועל פי החשדות גם: שופטים, מבקרי שופטים, אנשי הנהלה במועדונים ועובדים לשעבר של ביטוח לאומי. אלו פעלו לכאורה לכאורה במשותף כדי למשוך קצבאות בטענה של פציעה ואובדן כושר עבודה.
שחקנים שהמשיכו לשחק ולהרוויח שכר דיווחו לביטוח הלאומי על אובדן כושר עבודה. בתיאום עם עורכי דין, הוזמנו חוות דעת רפואיות מטעם רופא שהעריך אחוזי נכות גבוהים במיוחד, הרבה מעבר למציאות. אותם שחקנים הופיעו בפני ועדות רפואיות וקיבלו קצבאות חודשיות בגין פגיעות לכאורה, בזמן שהם המשיכו לשחק באותו הרכב בדיוק.
החקירה, שמנוהלת בשיתוף פעולה בין הביטוח הלאומי ליחידת להב 433, התבצעה במשך חודשים רבים תחת מעטה חשאיות. מאז שנעשתה גלויה, נחקרו כבר למעלה מ‑50 חשודים, בהם שמות מוכרים בעולם הספורט. חלק מהשחקנים כבר הודו, חלק ממשיכים להכחיש, אך כל העדויות מצביעות על דפוס פעולה קבוע ורחב היקף.
- המוסד לביטוח לאומי ביטל קצבה בגלל רכישת רכב - האם זה מוצדק?
- ביטוח לאומי לא אישר קצבה לזוג שהיה ברילוקיישן; מה קבע בית המשפט?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על פי החשד, הקצבאות הועברו לא רק לשחקנים, אלא גם למועדונים עצמם. הפועל באר שבע, בית"ר ירושלים והפועל חיפה התחייבו להחזיר כספים שהתקבלו שלא כדין. בקבוצה אחרת נמצא כי פעל רופא מתחזה, שהנפיק אישורים רפואיים בשמות של רופאים אחרים, ללא כל הסמכה רפואית חוקית.

ישראל במקום הרביעי בעולם במיסוי על הכנסות גבוהות
מס היסף החדש - המדינה מרוויחה מההצלחה שלכם. אתם שותף זוטר לרווחים; העלייה במס היסף מביאה את היקף המיסוי בארץ למספרים חסרי תקדים - על המצוי ועל הרצוי
בתחילת שנת 2025 במסגרת חוק ההתייעלות הכלכלית מס היסף קפץ בעוד 2% והעלה את שיעור המס הכולל המוטל על
הכנסות גבוהות לשיא חדש ועל הכנסות מסוימות יחול מס בשיעור שיא של 52%(!).
ומכאן שהנישום הוא ה"שותף הקטן" בפעילות הכלכלית,
בעוד המדינה היא השותף הראשי.
מהו בעצם מס היסף?
מדובר במס שמתווסף לשיעורי המס הקיימים וקיים בהכנסה גבוהה במיוחד - מעל 721,560 שקל בשנה נכון לשנת 2025, המס נועד במטרה לצמצם פערים חברתיים, ולעשות צדק חברתי עם מיסוי פרוגרסיבי (מס הכנסה שבו שיעור המס עולה ככל שההכנסה עולה).
איפה האבסורד?
עד
היום, הכנסות שלא נקבע להן שיעור מס מיוחד, חויבו במס פרוגרסיבי בהתאם למדרגות המס כאשר שיעור המס על הכנסה היה משתנה בהתאם לרמות ההכנסה. מדרגות המס החלו מ-10% (בגין הכנסות אקטיביות) ונעו עד 47%