ספטמבר היה חודש הפרסום של רשתות השיווק והסלולר

עוד עולה מדרוג הפרסום של "יפעת" לחודש ספטמבר, כי המפרסם המוביל הוא פרוקטר אנד גמבל; משרד הפרסום המוביל - באומן-בר-ריבנאי; המותג המוביל - פלאפון; באינטרנט מוביל ענף התקשורת הסלולרית עם סלקום; מקאן דיגיטל ממשיל להוביל בדרוג הבאנרים
אפרת אדיר |

חודש ספטמבר היה חודש החגים בישראל ומי ש"חגג" בפרסום היו רשתות השיווק. כך עולה מדרוג ענף הפרסום של "יפעת בקרת פרסום", במחירים ריאליים, לחודש ספטמבר 2007.

יצויין, כי הדירוג כולל הן את נתוני הפרסום OFF LINE והן את נתוני הפרסום בבאנרים באינטרנט.

תתי ענפים - פרסום אוף-ליין

רשתות השיווק ממשיכות, כאמור, להוביל את הטבלה גם בספטמבר, למרות ירידה של כ-11% ביחס להשקעה הפרסומית בחודש אוגוסט, חודש טרום החגים. סופרפארם באמצעות באומן בר ריבנאי, הוא המותג המוביל בפרסום בקטגוריה בשל מבצעי בשמים מגוונים.

במקום השני בקטגוריה ממוקמת רשת שופרסל עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ-830 אלף דולר, באמצעות גיתם, אדלר חומסקי וורשבסקי ובריקמן, עם מבצעי "רק בשופרסל". במקום השלישי בקטגוריה ממוקם המשביר לצרכן, עם מבצעי בשמים וכלי בית באמצעות פוגל OGILVY.

קטגוריית התקשורת הסלולארית מאיישת את המקום השני בטבלה גם בספטמבר, עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ-4.9 מיליון דולר, ירידה של כ-25% בפרסום מחודש אוגוסט.

במקום הראשון בקטגוריה זו, ממוקמת פלאפון בהפרש ניכר, עם הוצאה לפרסום של כ-1.95 מיליון דולר, כאשר היא מפרסמת במקביל את דור שלישי לכולם באמצעות ארקדי גאידמק ובאומן בר ריבנאי, ומהלך FAMILY FUN באמצעות אדלר חומסקי וורשבסקי.

פרטנר במקום השני בקטגוריה עם איחולי שנה טובה של "חשיבה מחוץ לקופסא" באמצעות שלמור אבנון עמיחי, והמלצה לחיסכון בחשבון החודשי באמצעות ראובני פרידן. סלקום במקום ה-3 בקטגוריה בעיקר באמצעות גיתם BBDO עם מבצע "לדבר חופשי 3 חודשים".

קטגוריית הביגוד הכפילה את היקף הפרסום שלה בספטמבר לעומת אוגוסט, והגיעה למקום השלישי בטבלה עם הוצאה פרסומית של כ-4.1 מיליון דולר. הבולטת בקטגוריה זו החודש הייתה אופנת ml באמצעות פוגל OGILVY ואריאלי PUBLICIS, הוניגמן במקום השני עם קולקציית 2008 באמצעות גלר נסיס, ורשת גולף עם פרסום לקולקציית 2008 ממוקמת במקום השלישי בקטגוריה באמצעות גליקמן נטלר סמסונוב.

דירוג הבאנרים באינטרנט

בשונה מהפרסום אוף-ליין, בתחום האון-ליין ממשיכה להוביל התקשורת הסלולרית בפרסום בבאנרים באינטרנט, דווקא עם גידול של כ-10% ביחס לאוגוסט, עם הוצאה לפרסום של כ-923 אלף דולר, בעיקר בזכות קמפיין האינטרנט לפלאפון בכיכובו של גאידמק, באמצעות סאצ'י אינטראקטיב.

קטגוריית הרכב הפרטי ממוקמת החודש במקום השני, עם גידול של כ-75% ביחס לאוגוסט. מותגי הרכב הבולטים בפרסום היו רנו מגאן, באמצעות גורני אינטראקטיב, ומאזדה 2 באמצעות אידיאולוג'יק.

חשוב לציין את תת ענף מכללות וסמינרים שהגיע למקום השני בחודש אוגוסט וצנח בספטמבר אל המקום השישי עם ירידה של 40% בהוצאה לפרסום, נתון מעניין דווקא בחודש המקדים את פתיחת שנת הלימודים האקדמית.

במקום ה-3 בדרוג הפרסום בבאנרים, ממוקמת קטגוריית כרטיסי אשראי, עם הוצאה לפרסום של כ-450 אלף דולר, בייחוד לישראכרט באמצעות Y&R. זאת, לעומת מיקומה של הקטגוריה במקום ה-11 בדירוג ה-OFF LINE.

מפרסמים מובילים אוף-ליין

בראש טבלת המפרסמים המובילים בפרסום קונבנציונלי, מתברגות פרוקטר אנד גמבל והחברה המרכזית למשקאות עם הוצאה דומה לפרסום של כ-2.2 מיליון דולר, כל אחת.

פרוקטר אנד גמבל בולטת עם פרסום למשחת השיניים החשמלית "אוראל בי", באמצעות פוגל OGILVY, הנד אנד שולדרס באמצעות באומן, ופנטן פרו ויטמין באמצעות אדלר חומסקי וורשבסקי. החברה המרכזית למשקאות בולטת עם פרסום לנביעות: "בקבוק 5 ליטרים עם ברז" באמצעות שלמור אבנון עמיחי, ופחיות ספרייט בעיצוב צרכנים באמצעות גלר נסיס.

נתון מעניין שעולה מדרוג הפרסום לחודש ספטמבר, מציג ירידה משמעותית בפרסום של חברת הלווין YES, שנתונה בחודשיים האחרונים במשבר שיבוש השידורים. החברה פרסמה בכ-100 אלף דולר בלבד בספטמבר, היקף קטן מאוד ביחס להוצאה החודשית הממוצעת לפרסום. היקף הפרסום הנמוך פגע כמובן גם במיקום של משרד הפרסום שלה - מקאן אריקסון - שהגיע למקום הרביעי בלבד בדירוג משרדי הפרסום החודש.

סלקום - המותג המוביל בפרסום בבאנרים

בבחינת המפרסם המוביל בבאנרים, מובילה סלקום עם קמפיין בולט של מקאן דיגיטל: "מבחר מכשירי דור 3 במחיר מדהים", והוצאה פרסומית של כ-436 אלף דולר. במקום השני בקטגוריה ממוקמת קבוצת כלל, שמגדילה את תקציב הפרסום שלה ב-34% ומפרסמת את "הפנסיונרים של הדור הבא" באמצעות ארק אינטראקטיב.

דרוג משרדי פרסום אוף-ליין

באומן בר ריבנאי מוביל החודש את טבלת משרדי הפרסום עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ-8.8 מיליון דולר. המשרד בלט עם שילוב גאידמק בפרסומות פלאפון בקמפיין למכשירי דור 3, קמפיין "מנויים וזוכים" של ידיעות אחרונות, פרסום לסופר פארם, פורד מונדיאו החדשה ועוד.

במקום השני החודש ממוקם שלמור אבנון עמיחי Y&R עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ-8 מיליון דולר ופרסום לישראכרט "שנת הכוכבים", ביטוח ישיר עם מבצע דיבורית בלו-טות' חינם, פסטיבל הכדורים הפורחים של יטבתה ועוד.

אדלר חומסקי & ורשבסקי ממוקם שלישי בדרוג עם פרסום לשופרסל ופלאפון.

דרוג משרדי אינטראקטיב

גם החודש מוביל מקאן דיגיטל את טבלת האינטראקטיב, עם הוצאה לפרסום בבאנרים של כמיליון דולר. מקאן דיגיטל מפרסם את סלקום, אל על עם מחירי הרגע האחרון, ג'יימס ריצ'ארדסון עם תחקיר ידיעות הקובע שהוא זול משמעותית ועוד.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)

לקראת מימוש חוק הרווחים הכלואים - המוקש הגדול שטמון בהעברת נכסים מחברה לידיים פרטיות

חוק הרווחים הכלואים מייצר אי וודאות ובלבול רב. מדובר בחוק שמתמרץ בעצם במקרים רבים סגירת חברות והעברת הנכסים לבעלי המניות - לפעמים זה מוביל לנזק גדול; על החוק ועל הסיכונים

נושאים בכתבה רווחים כלואים

במסגרת חוק הרווחים הכלואים (או בשמו הרשמי: חוק ההתייעלות הכלכלית), אישרה הכנסת הוראת שעה שמקנה הקלות במס לחברות ולבעלי המניות שלהן. סעיף 6 לחוק מאפשר העברת נכסים מחברה לבעל מניות בשני דרכים: הליך פירוק החברה או העברת נכסים מהחברה לבעל מניות פרטי, וזאת בפטור ממס רכישה וממס שבח.

ואולם, בניגוד לפטור שניתן בעניין מס רכישה ומס שבח, החוק "שותק" בכל הנוגע להיטל השבחה והיטלי פיתוח, ואינו מקנה פטור מהיטלים אלה במסגרת העברת הנכסים.

מדובר במוקש גדול שיכול "לצוף"  בדיעבד, לאחר השלמת המהלך, בדמות של היטל השבחה או היטל פיתוח. אי הוודאות הזו בעת ביצוע ההעברה, עלולה לגרור למיסוי מוניציפלי בו ייתקל בעל המניות המעביר, בשלב מאוחר יותר.

בימים אלה אנו מצויים בישורת האחרונה של יישום וביצוע הוראת השעה, שכאמור כוללת שתי אפשרויות אשר ביצוען צריך להיות עד סוף השנה ואף מוקדם מכך.

מסלול פירוק - פירוק מלא של החברה והעברת כל נכסיה והתחייבויותיה לבעלי המניות. מועד הפירוק חייב להסתיים עד 31 בדצמבר 2025  והמס על רווחים ראויים לחלוקה מחושב במועד זה.  

יואב תורג'מן מנכ"ל רפאל, צילום: דוברות רפאליואב תורג'מן מנכ"ל רפאל, צילום: דוברות רפאל

מנכ"ל רפאל: "מערכות הלייזר ייכנסו באופן סופי בסוף דצמבר"

רפאל בתוצאות שיא; יואב תורג'מן, מנכ"ל החברה: חנכנו בארה"ב את מפעל ייצור מיירטי "כיפת ברזל" הראשון מחוץ לגבולות ישראל בשיתוף פעולה עם חברת ריית'און. מפעל זה יחזק את כושר הייצור שלנו על מנת לעמוד ביעדים"

רן קידר |

תוצאות טובות לרפאל ברבעון השלישי. רפאל שוברת מדי רבעון שיא, וזה לא צפוי להשתנות. ברבעון השלישי ההכנסות הסתכמו ב-5.2 מיליארד שקל, עליה של 14.5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. צבר ההזמנות עומד על 72.3 מיליארד שקל. 

הרווח הנקי ברבעון עומד על סך של 311 מיליון שקל, לעומת 189 מיליון שקל ברבעון המקביל ב- 2024. היקף המכירות בסיכומם של תשעת החודשים הראשונים של השנה עומד על סך של 14,550 מיליון שקל עלייה של 17.6% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. ההזמנות בתקופה הגיעו לסך של 23 מיליארד שקל עלייה של 18% לעומת התקופה המקבילה וצבר ההזמנות עומד  על כ- 72.3 מיליארד שקל לעומת 60 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי בסיכומם של תשעת החודשים הראשונים של 2025 עומד על 922 מיליון שקל , כלומר עלייה של כ- 67% לעומת הרווח בתקופה המקבילה בשנת 2024.

 יו"ר רפאל, ד"ר יובל שטייניץ, אמר על רקע הדוחות: ״רפאל ממשיכה לצמוח ומסכמת רבעון נוסף עם התוצאות הטובות בהיסטוריה, עם עלייה משמעותית במכירות, וביקושים גוברים למערכות שלה בארץ ובעולם. העולם כולו נחשף לעליונות הטכנולוגית שרפאל מביאה לשדה הקרב המודרני. ברבעון האחרון סיכמנו גם סדרת ניסויים מבצעית מוצלחת ביותר במערכת הלייזר "אור איתן"  שהנה הראשונה מסוגה בעולם. התוצאות הביטחוניות והכלכליות המדהימות הם פרי עמלם של עובדי ועובדות רפאל, הפועלים במקצועיות ובנחישות כדי לשרת את מדינת ישראל ולהפוך את הבלתי אפשרי לאפשרי. בשמי ובשם הדירקטוריון אני רוצה להודות לעובדות ולעובדים על כך שעשייתם הביטחונית והמבצעית באה לידי ביטוי גם בצמיחה עסקית וכלכלית חסרת תקדים".

 

מנכ"ל רפאל, יואב תורג'מן: "שנת 2025 מסתמנת כשנה המוצלחת ביותר בביצועיה של רפאל- גם בתרומת מערכות רפאל בשדה הקרב וגם בהיבטים העסקיים ובצמיחה. לצד הצמיחה העסקית המתמשכת המשכנו ברבעון האחרון ביתר שאת לתמוך את מערכת הביטחון בשלל מערכות ואמצעים מתקדמים, ואנו נערכים למסירה סופית של מערכת הלייזר בסוף חודש דצמבר. השבוע חנכנו בארה"ב את מפעל ייצור מיירטי "כיפת ברזל" הראשון מחוץ לגבולות ישראל בשיתוף פעולה עם חברת ריית'און. מפעל זה יחזק את כושר הייצור שלנו על מנת לעמוד ביעדים. רפאל ממשיכה במגמת ההתרחבות ומאז תחילת השנה קלטנו כ- 1100 עובדים חדשים באתרים השונים ברחבי המדינה. אני מבקש להודות ולהביע הערכה עמוקה לעובדות ועובדי רפאל, מקצוענותם, התגייסותם ומסירותם אפשרו לרפאל לספק למערכת הבטחון יתרון איכותי ולאפשר צמיחה משמעותית גם בשעת מלחמה. אני מבקש להודות גם לכל החברות הבנות בקבוצת רפאל, בארץ ובעולם, על שגשוג וצמיחה יוצאי דופן".


שאלות ותשובות על רפאל

מה תחום עיסוקה העיקרי של רפאל?

רפאל היא חברה ממשלתית ישראלית לפיתוח מערכות לחימה מתקדמות. היא עוסקת בין היתר בפיתוח וייצור של מערכות הגנה אווירית, טילים, מערכות לוחמה אלקטרונית, פתרונות סייבר ואמצעים אלקטרו-אופטיים לצרכים ביטחוניים.

כמה עובדים מועסקים ברפאל?