ספטמבר היה חודש הפרסום של רשתות השיווק והסלולר
חודש ספטמבר היה חודש החגים בישראל ומי ש"חגג" בפרסום היו רשתות השיווק. כך עולה מדרוג ענף הפרסום של "יפעת בקרת פרסום", במחירים ריאליים, לחודש ספטמבר 2007.
יצויין, כי הדירוג כולל הן את נתוני הפרסום OFF LINE והן את נתוני הפרסום בבאנרים באינטרנט.
תתי ענפים - פרסום אוף-ליין
רשתות השיווק ממשיכות, כאמור, להוביל את הטבלה גם בספטמבר, למרות ירידה של כ-11% ביחס להשקעה הפרסומית בחודש אוגוסט, חודש טרום החגים. סופרפארם באמצעות באומן בר ריבנאי, הוא המותג המוביל בפרסום בקטגוריה בשל מבצעי בשמים מגוונים.
במקום השני בקטגוריה ממוקמת רשת שופרסל עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ-830 אלף דולר, באמצעות גיתם, אדלר חומסקי וורשבסקי ובריקמן, עם מבצעי "רק בשופרסל". במקום השלישי בקטגוריה ממוקם המשביר לצרכן, עם מבצעי בשמים וכלי בית באמצעות פוגל OGILVY.
קטגוריית התקשורת הסלולארית מאיישת את המקום השני בטבלה גם בספטמבר, עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ-4.9 מיליון דולר, ירידה של כ-25% בפרסום מחודש אוגוסט.
במקום הראשון בקטגוריה זו, ממוקמת פלאפון בהפרש ניכר, עם הוצאה לפרסום של כ-1.95 מיליון דולר, כאשר היא מפרסמת במקביל את דור שלישי לכולם באמצעות ארקדי גאידמק ובאומן בר ריבנאי, ומהלך FAMILY FUN באמצעות אדלר חומסקי וורשבסקי.
פרטנר במקום השני בקטגוריה עם איחולי שנה טובה של "חשיבה מחוץ לקופסא" באמצעות שלמור אבנון עמיחי, והמלצה לחיסכון בחשבון החודשי באמצעות ראובני פרידן. סלקום במקום ה-3 בקטגוריה בעיקר באמצעות גיתם BBDO עם מבצע "לדבר חופשי 3 חודשים".
קטגוריית הביגוד הכפילה את היקף הפרסום שלה בספטמבר לעומת אוגוסט, והגיעה למקום השלישי בטבלה עם הוצאה פרסומית של כ-4.1 מיליון דולר. הבולטת בקטגוריה זו החודש הייתה אופנת ml באמצעות פוגל OGILVY ואריאלי PUBLICIS, הוניגמן במקום השני עם קולקציית 2008 באמצעות גלר נסיס, ורשת גולף עם פרסום לקולקציית 2008 ממוקמת במקום השלישי בקטגוריה באמצעות גליקמן נטלר סמסונוב.
דירוג הבאנרים באינטרנט
בשונה מהפרסום אוף-ליין, בתחום האון-ליין ממשיכה להוביל התקשורת הסלולרית בפרסום בבאנרים באינטרנט, דווקא עם גידול של כ-10% ביחס לאוגוסט, עם הוצאה לפרסום של כ-923 אלף דולר, בעיקר בזכות קמפיין האינטרנט לפלאפון בכיכובו של גאידמק, באמצעות סאצ'י אינטראקטיב.
קטגוריית הרכב הפרטי ממוקמת החודש במקום השני, עם גידול של כ-75% ביחס לאוגוסט. מותגי הרכב הבולטים בפרסום היו רנו מגאן, באמצעות גורני אינטראקטיב, ומאזדה 2 באמצעות אידיאולוג'יק.
חשוב לציין את תת ענף מכללות וסמינרים שהגיע למקום השני בחודש אוגוסט וצנח בספטמבר אל המקום השישי עם ירידה של 40% בהוצאה לפרסום, נתון מעניין דווקא בחודש המקדים את פתיחת שנת הלימודים האקדמית.
במקום ה-3 בדרוג הפרסום בבאנרים, ממוקמת קטגוריית כרטיסי אשראי, עם הוצאה לפרסום של כ-450 אלף דולר, בייחוד לישראכרט באמצעות Y&R. זאת, לעומת מיקומה של הקטגוריה במקום ה-11 בדירוג ה-OFF LINE.
מפרסמים מובילים אוף-ליין
בראש טבלת המפרסמים המובילים בפרסום קונבנציונלי, מתברגות פרוקטר אנד גמבל והחברה המרכזית למשקאות עם הוצאה דומה לפרסום של כ-2.2 מיליון דולר, כל אחת.
פרוקטר אנד גמבל בולטת עם פרסום למשחת השיניים החשמלית "אוראל בי", באמצעות פוגל OGILVY, הנד אנד שולדרס באמצעות באומן, ופנטן פרו ויטמין באמצעות אדלר חומסקי וורשבסקי. החברה המרכזית למשקאות בולטת עם פרסום לנביעות: "בקבוק 5 ליטרים עם ברז" באמצעות שלמור אבנון עמיחי, ופחיות ספרייט בעיצוב צרכנים באמצעות גלר נסיס.
נתון מעניין שעולה מדרוג הפרסום לחודש ספטמבר, מציג ירידה משמעותית בפרסום של חברת הלווין YES, שנתונה בחודשיים האחרונים במשבר שיבוש השידורים. החברה פרסמה בכ-100 אלף דולר בלבד בספטמבר, היקף קטן מאוד ביחס להוצאה החודשית הממוצעת לפרסום. היקף הפרסום הנמוך פגע כמובן גם במיקום של משרד הפרסום שלה - מקאן אריקסון - שהגיע למקום הרביעי בלבד בדירוג משרדי הפרסום החודש.
סלקום - המותג המוביל בפרסום בבאנרים
בבחינת המפרסם המוביל בבאנרים, מובילה סלקום עם קמפיין בולט של מקאן דיגיטל: "מבחר מכשירי דור 3 במחיר מדהים", והוצאה פרסומית של כ-436 אלף דולר. במקום השני בקטגוריה ממוקמת קבוצת כלל, שמגדילה את תקציב הפרסום שלה ב-34% ומפרסמת את "הפנסיונרים של הדור הבא" באמצעות ארק אינטראקטיב.
דרוג משרדי פרסום אוף-ליין
באומן בר ריבנאי מוביל החודש את טבלת משרדי הפרסום עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ-8.8 מיליון דולר. המשרד בלט עם שילוב גאידמק בפרסומות פלאפון בקמפיין למכשירי דור 3, קמפיין "מנויים וזוכים" של ידיעות אחרונות, פרסום לסופר פארם, פורד מונדיאו החדשה ועוד.
במקום השני החודש ממוקם שלמור אבנון עמיחי Y&R עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ-8 מיליון דולר ופרסום לישראכרט "שנת הכוכבים", ביטוח ישיר עם מבצע דיבורית בלו-טות' חינם, פסטיבל הכדורים הפורחים של יטבתה ועוד.
אדלר חומסקי & ורשבסקי ממוקם שלישי בדרוג עם פרסום לשופרסל ופלאפון.
דרוג משרדי אינטראקטיב
גם החודש מוביל מקאן דיגיטל את טבלת האינטראקטיב, עם הוצאה לפרסום בבאנרים של כמיליון דולר. מקאן דיגיטל מפרסם את סלקום, אל על עם מחירי הרגע האחרון, ג'יימס ריצ'ארדסון עם תחקיר ידיעות הקובע שהוא זול משמעותית ועוד.

הבונוס של מצרים מסיום המלחמה ולמה היא קיבלה העלאת דירוג אשראי?
חברת הדירוג S&P העלתה את דירוג האשראי של מצרים לרמה של B עם אופק יציב; איך סיום הלחימה ישפר את המצב הכלכלי של מצרים?
חברת הדירוג S&P העלתה את דירוג האשראי של מצרים לרמה של B עם אופק יציב - שלב נוסף בחיזוק ההתאוששות הכלכלית של המדינה הערבית המאוכלסת ביותר. השדרוג מצטרף לשורת מהלכים כלכליים שמובילה קהיר מאז תחילת 2024, במטרה להחזיר את אמון המשקיעים הזרים והשווקים הגלובליים.
העלאת דירוג האשראי משקפת את הרפורמות בהובלת צמיחה מחודשת בכלכלה, עם צפי לצמיחה של 4% בשנת 2025, בהשוואה ל-3.8% ב-2024. ההעלאה בדירוג צפויה להקל על גיוס הון בעלויות נמוכות יותר בשווקים הבינלאומיים, מה שצפוי לתמוך בהמשך יציבות המטבע ובשיפור המאזן התקציבי של מצרים.
כלכלני חברת הדירוג , מסבירים כי המעבר של מצרים לשער חליפין גמיש מהווה גורם מרכזי בשיפור התחזית הכלכלית. המדיניות החדשה תורמת להאצת הצמיחה, מעודדת עלייה בתיירות ובהעברות כספים ממשפחות בגולה, ומשפרת את המאזן החיצוני - לרבות מאזן ההון וחשבון השוטף.
במקביל, סוכנות הדירוג Fitch אישרה מחדש את דירוג B עם אופק יציב, בעוד Moody's ממשיכה לדרג את מצרים ברמה של Caa1 עם אופק חיובי מאז מרץ 2024. הרפורמות במצרים כוללות גם הפחתת סובסידיות על אנרגיה ומזון, צעד שמסייע בריסון הגירעון התקציבי ומאפשר השקעה בתשתיות, כמו פרויקטי התחדשות עירונית בקהיר ואלכסנדריה.
- פדיונות של 144 מיליארד דולר ביום אחד ותנועת המחאה שקמה בארה"ב וסחפה את העולם
- האינפלציה במצרים נחלשת חודש שני ברציפות - הריבית בדרך לרדת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כלכלת מצרים משתפרת
מאז מרץ 2024, כאשר הבנק המרכזי של מצרים איפשר למטבע המקומי להיחלש בכ-40% במטרה להתמודד עם מחסור חמור במטבע חוץ, מתרחשת התייצבות הדרגתית בזירה הפיננסית. שיעור האינפלציה, שזינק בשיא המשבר לרמה של כ-38%, ירד בחדות לשפל של שלוש שנים. במקביל, המטבע המצרי מתחזק על רקע גידול בהשקעות בתיקי השקעה זרים, התאוששות ביצוא ועלייה בהכנסות מתיירות.

הבונוס של מצרים מסיום המלחמה ולמה היא קיבלה העלאת דירוג אשראי?
חברת הדירוג S&P העלתה את דירוג האשראי של מצרים לרמה של B עם אופק יציב; איך סיום הלחימה ישפר את המצב הכלכלי של מצרים?
חברת הדירוג S&P העלתה את דירוג האשראי של מצרים לרמה של B עם אופק יציב - שלב נוסף בחיזוק ההתאוששות הכלכלית של המדינה הערבית המאוכלסת ביותר. השדרוג מצטרף לשורת מהלכים כלכליים שמובילה קהיר מאז תחילת 2024, במטרה להחזיר את אמון המשקיעים הזרים והשווקים הגלובליים.
העלאת דירוג האשראי משקפת את הרפורמות בהובלת צמיחה מחודשת בכלכלה, עם צפי לצמיחה של 4% בשנת 2025, בהשוואה ל-3.8% ב-2024. ההעלאה בדירוג צפויה להקל על גיוס הון בעלויות נמוכות יותר בשווקים הבינלאומיים, מה שצפוי לתמוך בהמשך יציבות המטבע ובשיפור המאזן התקציבי של מצרים.
כלכלני חברת הדירוג , מסבירים כי המעבר של מצרים לשער חליפין גמיש מהווה גורם מרכזי בשיפור התחזית הכלכלית. המדיניות החדשה תורמת להאצת הצמיחה, מעודדת עלייה בתיירות ובהעברות כספים ממשפחות בגולה, ומשפרת את המאזן החיצוני - לרבות מאזן ההון וחשבון השוטף.
במקביל, סוכנות הדירוג Fitch אישרה מחדש את דירוג B עם אופק יציב, בעוד Moody's ממשיכה לדרג את מצרים ברמה של Caa1 עם אופק חיובי מאז מרץ 2024. הרפורמות במצרים כוללות גם הפחתת סובסידיות על אנרגיה ומזון, צעד שמסייע בריסון הגירעון התקציבי ומאפשר השקעה בתשתיות, כמו פרויקטי התחדשות עירונית בקהיר ואלכסנדריה.
- פדיונות של 144 מיליארד דולר ביום אחד ותנועת המחאה שקמה בארה"ב וסחפה את העולם
- האינפלציה במצרים נחלשת חודש שני ברציפות - הריבית בדרך לרדת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כלכלת מצרים משתפרת
מאז מרץ 2024, כאשר הבנק המרכזי של מצרים איפשר למטבע המקומי להיחלש בכ-40% במטרה להתמודד עם מחסור חמור במטבע חוץ, מתרחשת התייצבות הדרגתית בזירה הפיננסית. שיעור האינפלציה, שזינק בשיא המשבר לרמה של כ-38%, ירד בחדות לשפל של שלוש שנים. במקביל, המטבע המצרי מתחזק על רקע גידול בהשקעות בתיקי השקעה זרים, התאוששות ביצוא ועלייה בהכנסות מתיירות.