בשנתיים האחרונות חל גידול ברכישת מוצרי מזון כחול לבן
בשנתיים האחרונות חל גידול ניכר ברכישות מזון מתוצרת כחול-לבן. כך מסר אברהם קרינגל, יו"ר ועדת השיווק של איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים, בהסתמכו על סקר שערך לאחרונה איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים, באמצעות המכון למחקר גיאוקרטוגרפיה.
מהסקר מתברר, כי 90% מצרכני מזון לתינוקות, רוכשים מתוצרת הארץ, מדובר בגידול של 10% לעומת הרכישות לפני כשנתיים, אז עמד אחוז הצרכנים על 81%. כ-6% מהנוהגים לקנות מזון לתינוקות, רוכשים זאת מתוצרת חוץ וכ-2% קונים גם וגם.
עוד עולה מהסקר, כי 96% מהצרכנים הקונים מוצרי חלב וגבינות מעדיפים תוצרת כחול לבן, זאת בהשוואה ל-95% לפני כשנתיים. רק 2% מהקונים מוצרי חלב וגבינות, רוכשים מתוצרת חוץ, וכ-2% רוכשים גם מתוצרת הארץ וגם מתוצרת חוץ.
בתחום הירקות הקפואים נמצא, כי 94% מהרוכשים מוצרי ירקות קפואים מעדיפים תוצרת הארץ, זאת בדומה לממצאים בסקר לפני כשנתיים, בעוד כ-3% רוכשים ירקות קפואים מתוצרת חוץ, ואחוז אחד בלבד קונה "גם וגם".
92% מהנוהגים לקנות מוצרי בשר מעובד, רוכשים אותם מתוצרת הארץ, בהשוואה ל-90% לפני שנתיים. 3% מהקונים בשר מעובד, מעדיפים תוצרת חוץ וכ-2% "גם וגם"; בתחום שימורי פירות וירקות, כ-86% ממשקי הבית צורכים מתוצרת הארץ, זאת בדומה לממצאים לפני כשנתיים, כאשר כ-6% קונים שימורי פירות וירקות מתוצרת חוץ, ו-5% קונים "גם וגם".
בקטגוריית הבירה, כ-74% מהצרכנים מעדיפים לשתות מותג ישראלי, זאת בהשוואה ל-67% לפני שנתיים, בעוד 20% מעדיפים בירה תוצרת חוץ ו-5% קונים "גם וגם".
ממתקים תוצרת הארץ צורכים 79% מהצרכנים לעומת 76% לפני שנתיים. כ-6% מהקונים, רוכשים דברי מתיקה מתוצרת חוץ וכ-14% נהנים הן מתוצרת הארץ והן מתוצרת חוץ. בתחום הגלידות והשלגונים, כ-87% מהנוהגים לקנות גלידות ושלגונים רוכשים מתוצרת הארץ, זאת בדומה לתקופה שלפני שנתיים.
בקטגוריית היינות, כ-84% מלוגמי היין מעדיפים תוצרת כחול-לבן, זאת בהשוואה לכ-81% לפני שנתיים, 5%. בקטגוריית קפה ותה, 78% רוכשים מתוצרת הארץ, אחוז דומה לממצאים לפני שנתיים. בקטגוריית שמן זית, 92% קונים כחול לבן, בדומה לתקופה שלפני שנתיים.