יש תו אמון הציבור? תבדקו שוב
בעקבות דרישת "אמון הציבור" לתיקון ליקויים באופן מיידי, אתר האינטרנט סולן הסיר את תו אמון הציבור. הסרת התו התבצעה על ידי העסק, לאחר שנדרש על ידי אמון הציבור לתקן באופן מיידי ליקויים שנתגלו בעקבות תלונות של צרכנים, ולא היה מסוגל לעמוד בדרישה זו בטווח קצר.
באמון הציבור נתקבלו תלונות על אתר האינטרנט סולן - שהנו מחוייב לאמון הציבור ונושא תו של הארגון - מהן עלה, כי באתר החברה מוצגים מספר מוצרים למכירה, על אף שבאותו מועד ברור לחלוטין לחברה כי מוצרים אלו אינם במלאי החברה ואף אין כל צפי קרוב כי מוצרים אלו יימצאו במלאי. מדובר בהתנהלות המהווה הטעיה, שהנה אסורה בחוק הגנת הצרכן ובכללי אמון הציבור.
אמון הציבור פנה אל העסק בדרישה, כי יתקן את הליקוי האמור בכך שימנע מהפרסום המטעה. ברם, בדיון שנערך עם העסק הסתבר כי בשלב זה אין בכוונתו לתקן דפוסי ליקוי אלו שנמצאו במסגרת תהליכי הבקרה של ארגון אמון הציבור, וכי תיקון מערכת ניהול המלאי יבוצע רק בטווח רחוק יותר.
תגובת סולן – ביקשנו להסיר את התו על מנת לתקן זאת באופן ראוי, ולא עקב הטעיית צרכנים. אין כל ספק שאנו נתקן ליקויים אלו. במקביל אנו נפעל לתיקון ליקוי זה במערכת ניהול האתר און ליין. אין כל ספק שהאתר יתוקן בנושא מלאי ונודיעכם על כך באופן המהיר ביותר.
יובהר כי אמון הציבור אינו מתערב במועדי אספקה לצרכן הנקבעים על ידי העסק, אולם מקפיד כי העסק יעמוד במועדים הקבועים על ידו ויתן לצרכן מצג מדויק עליהם.
לפי תפישת אמון הציבור, דפוסי ליקוי עלולים להתגלות בפעילות של כל עסק. המבחן של בעל תו אמון הציבור הוא בהיותו מחויב לשיפור מתמיד של התנהלותו הצרכנית ובתיקון מידי ואמיתי של כל דפוס ליקוי המתגלה בפעילותו. עסק בעל תו אמון הציבור מחויב לעמידה בכללי אמון הציבור ובתיקון מידי של כל דפוס ליקוי המתגלה בהתנהלותו הצרכנית ואינו יכול להישמע בטענה של תיקון עתידי כזה או אחר.
על כן, מאחר שאתר סולן אינו פועל באופן מיידי ליצירת מערכת בקרה על הפרסומים שתאפשר מניעה של הטעית ציבור הצרכנים על ידי הצגה של מוצרים שאינם נמצאים במלאי לאספקה במועד הקבוע, אינו יכול להמשיך ולשאת את תו אמון הציבור.
לאחר שתתוקן מערכת ניהול המלאי, תישקל שוב מחוייבותו של סולן לאמון הציבור.