מי בכלל יודע מהו IPTV? מסתבר שרבים לא ממש בעניין
מחקר שערכה אקסנצ'ר (NYSE:ACN), חברת הייעוץ העסקי והשירותים הטכנולוגיים הגלובלית עולה, כי לקוחות ברחבי העולם אינם מבינים מה המשמעות של טלוויזיה בפרוטוקול אינטרנט - IPTV (שידור טלוויזיה על גבי רשת האינטרנט). המחקר, שכלל 6,000 לקוחות מארה"ב, בריטניה, צרפת, גרמניה, ספרד ואיטליה, מצא כי 46% מהמשיבים כלל אינם מבינים מהי טכנולוגיית IPTV – טכנולוגיה המאפשרת שידורי טלוויזיה דיגיטאליים איכותיים על גבי רשתות אינטרנט. אולם, למרות אי-הוודאות בקרב הלקוחות, המחקר חושף כי בכל אחת מהמדינות שהשתתפו במחקר, קיים שוק משמעותי לשירותי IPTV. במסגרת המחקר נשאלו המשתתפים מה הם היו עושים על מנת לשפר את הטלוויזיה שלהם; 30% ציינו שהם מעוניינים בגישה למספר רב יותר של סרטים, ו- 26% השיבו שהם מעוניינים לבחור בעצמם את התוכניות שהם רוצים לצפות בהן בזמן נתון. כאשר נשאלו, המשתתפים במחקר, "אילו יתרונות ב-IPTV יעודדו אותך להתחבר לשירות"; 55% השיבו "פחות פרסומות" ו- 47% השיבו שהיכולת לבחור בעצמם את התוכניות לצפייה. ריי דוגרה, מנהל בכיר בקבוצת התקשורת באקסנצ'ר: "למרות חוסר ההבנה הכללית בנוגע למשמעותה של טכנולוגיית IPTV, קיים עניין רב בקרב הלקוחות ביתרונות ששירות מסוג זה יכול להניב. באופן ברור, לקוחות רוצים את יכולת הבחירה, השליטה ואת היכולת להתאים באופן אישי את חווית הצפייה בטלוויזיה – כל אלו הם היתרונות הבולטים של טכנולוגיית IPTV". בעוד שקיים עניין רב בטכנולוגיית IPTV, המחקר מצביע על כך שספקי שירותי ה- IPTV חייבים להתמקד בשיווק וחינוך המשתמשים בכל הקשור לתחום, על מנת להבטיח אימוץ נרחב של הטכנולוגיה והשירותים שהיא מציעה. לרוב העלות מהווה מחסום עיקרי בפני אימוץ נרחב של טכנולוגיה חדשה. 54% מהמשיבים ציינו כי הם לא ישלמו תשלום נוסף, על מנת לקבל שירותי בידור המאפשרים להם לחפש בכל רגע נתון אחר התכנים כגון תכנים טלוויזיוניים, תכני רדיו ומוסיקה. גורם נוסף המעכב את האימוץ נוגע לנושאי אבטחה (38% מהמשיבים), כגון וירוסים, ואיכות השירות הנובעת מחיבור אינטרנט איטי (39%). הממצאים מצביעים על מגמה קבועה בשש המדינות שהשתתפו במחקר, לפיה צעירים מראים נכונות גבוהה יותר ממבוגרים, לאימוץ שירותי ה- IPTV ולשלם בעבורם יותר. בנוסף, גברים מגלים עניין רב יותר ב- IPTV מאשר נשים.