בוטים ופייק ניוז: התנהלות ועדת הבחירות לא מרגיעה אותנו
בשבוע שעבר חשף עיתונאי חברת החדשות, אמנון אברמוביץ, כי ראש השב"כ נדב ארגמן התריע מפני "מהלך שעלול להשפיע על תוצאות הבחירות והתערבות של מדינה זרה". ובמילים אחרות – מה שהיה בארה"ב בבחירות האחרונות – הוא שיהיה בישראל בבחירות הקרובות. ירים את היד מי שהיה מופתע מהחדשה ה(לא) מרעישה...
היכנסו למדור הבחירות של BizPortal
פחות מ-24 שעות לאחר מכן, הודיעה ועדת הבחירות המרכזית כי אין מה לחשוש. יהיה בסדר. גורל המצביעים הישראלים אינו יהיה כגורל אלה האמריקאים, שבחרו באישה ליברלית וקיבלו גבר רפובליקני. פה בארץ, הכל יהיה שונה. אשרי המאמין?
בוועדת הבחירות, האמונה על שמירה על טוהר הבחירות וההצבעה, התגאו ואמרו: "גיבשנו מתווה פעולה עם גורמי ביטחון נגד התערבות זרה". על פי ההודעה, "הוועדה למדה את שאירע במדינות אחרות ומגבשת מתווה פעולה שיכלול בין היתר הגברת ערנות ומודעות". רגע, רגע, רגע... אז יש תכנית או אין תכנית? אם כל מה שלמדה ועדת הבחירות ממדינות אחרונות, כדבריה, הוביל אותה לגיבוש תכנית שמתבססת על הכותב אינו מומחה סייבר אך גם אינו תמים. היכולת שלנו כאזרחים לזהות דיוור ישיר שמוכוון אלינו אישית במטרה להשפיע על אופי בחירתנו - קטן מאד. בעין בלתי מזוינת, מי מאתנו יחשוד בפוסט שחבר שלנו ברשתות החברתיות עשה לו Share (אך בפועל מדובר במשתמש שהוא "כפיל" של החבר המקורי)?; מי לא יאמין לציוץ תמים למראה של גוף מוכר שנחזה להיות לגיטימי (אבל שם הגוף אינו זהה בדיוק לשם הגוף שבו אנו תומכים)?; מי יפקפק בכוונותיו של עיתונאי שפרסם מאמר בגנות פוליטיקאי (רק שהתברר שמדובר במאמר ששונה "מאחורי הקלעים" על ידי תוכנה זדונית המופעלת מרחוק?).
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הדברים ברורים. קל יותר לעבוד עלינו יותר משאנו חושבים, ומי שחושב שהוא חסין - משלה את עצמו. לוועדת הבחירות בישראל, כמו גם בכל ממדינה אחרת בעולם, אין נכון להיום כלים אמיתיים ואפקטיביים להתמודדות עם מתקפות סייבר מתוחכמות שעשויות להשפיע לא רק על שרתי פייסבוק, לינקדאין או טוויטר, אלא גם על כל מחשבי ואתרי חברות החדשות - בארץ או בעולם. והדוגמאות לכך ניתנו רק בשבוע שעבר, כאשר ידיעות מפוברקות מאתר גלובס הופצו ברשת והתגלו כ"פייק ניוז"; וגם כאלה שלכאורה פורסמו מטעם רדיו 103FM, התבררו כלא יותר מעוד הונאת רשת פשוטה. כלב השמירה של הדמוקרטיה התברר כליצן מסוכן בתחפושת.
אז מה עושים? קודם כל ובמישור התקשורתי - לא יוצאים בהצהרות, לא מבטיחים משהו שלא ניתן לקיים, ולא מנסים להשרות תחושת רוגע שמשדרת לאזרח הקטן את התחושה שהוא מוגן ושאם רק יהיה יותר מודע וערני - הכל "יהיה בסדר". כי בעיקרון - שום דבר לא בסדר כשכבר לא ברור לנו, כצרכני חדשות, על מי ניתן לסמוך ולמי אפשר, או כדאי להאמין.
בכלל ובאופן עקרוני, כאשר גוף (כל גוף) ציבורי או פרטי - מתמודד תקשורתית עם חזית קשה, ובמקרה הנ"ל אפשרות לתקיפת סייבר שרב בה הנסתר על הגלוי (מי תוקף, מתי, איך באילו אמצעים ועוד), מוטב לו שלא ייצא בהצהרות כוללניות שאין מאחוריהן ולא כלום, ובוודאי שלא אמת צרופה. שכן הדבר צפוי לשוב אליו כבומרנג חזק ומרשים, וכך אנו צופים, יהיה הדבר במקרה של ועדת הבחירות המרכזית. האינטרנט לא שוכח ויזכור כי ועדת הבחירות הבטיחה להגן על כולנו אבל, בסופו של יום, כמו באמריקה הגדולה והבלתי מנוצחת לכאורה, כשלה במאבק.
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
איתמר חושן הוא שותף במשרד OH! אורנשטיין חושן, המתמחה בייעוץ תקשורת ואסטרטגיה
- 3.העתונות בישראל חיסנה אותנו מפייקניוז, לא מאמינים להם (ל"ת)אלי 19/01/2019 11:07הגב לתגובה זו
- 2.מילים כדורבנות (ל"ת)Efi 15/01/2019 12:04הגב לתגובה זו
- 1.ג.נ. 14/01/2019 23:28הגב לתגובה זוהרי נתניהו בעצמו עושה את זה

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola 0.49% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola 0.49% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
