האם בקרוב לא נשלם על צפייה בתכנים בידוריים בסלולר?

הסטארט-אפ הישראלי, innerActive, החל בפיילוט בינלאומי בחברת Jamster למנויי סלולר בארה"ב ובבריטניה, של הורדת משחקים חינם בשילוב צפייה בפרסומות; פיילוט דומה נעשה גם בחברת סלקום והניב תוצאות מרשימות
אפרת אדיר |

מהפכת הדיבור הנייד הביאה להעברת תכנים בידוריים וחדשותיים מהטלוויזיה והאינטרנט הנייח אל מכשיר הסלולר. אולם, לא הכל נגיש וזמין לצרכן ללא תמורה, שכן על מרבית התכנים משלם הצרכן בנפרד ונאלץ להחשף לפרסומות שנשתלות בתוכן.

גם בבחינת השמירה על זכויות היוצרים באינטרנט ובסלולר, עולות בימים אלה מספר הצעות מצד מפיקים, יוצרים, חברות המפיצות סרטים ואף נציגים בוועדת הכלכלה של הכנסת, לשלב פרסומות בתכנים המקוונים והסלולריים בתמורה לצפייה ובכך ליצור פלטפורמה רווחית ליוצרים, שרווחיהם מהיצירה נפגעים עקב כמות ה"הורדות" הבלתי חוקיות.

פורטל התכנים העולמי Jamster והסטארט-אפ הישראלי innerActive, החלו בימים אלה בפיילוט רחב היקף של פרסום משולב במשחקים סלולריים בארה"ב ובבריטניה, לבדיקת מודל השימוש במשחקים תמורת צפייה בפרסומות.

נזכיר, כי Jamster נרכשה לאחרונה על ידי פוקס, המהווה חלק מתאגיד News Corporation של איל התקשורת רופרט מרדוק. החברה נסחרת בבורסת נאסדאק.

הפיילוט שנערך ב-Jamster מתקיים לאחר הצלחת פיילוט דומה שנעשה בחברת סלקום, במסגרתו נרשמו, לפי דיווחים של innerActive, תוצאות מרשימות של היענות: מספר ה"הורדות" של משחקים גדל פי 10 ונרשמה תגובה של 44% להורדת קופונים ושיעור מימוש של 19%. בקרוב, אומרים בחברה, תושק המערכת באופן מסחרי בסלקום בשיתוף מפרסמים מובילים.

הפיילוט ב-Jamster מציע למיליוני מנויי סלולר להוריד חינם שורה של משחקים ביניהם: Supermoto Extreme, 2007 World Soccer, Arcade SideGole ו-Solitaure Affair. במהלך המשחקים יצפו המשתמשים בפרסומות מתחלפות ששולבו בסביבת המשחק. בין המפרסמים במסגרת הפיילוט הסלולרי נכללים מותגים בינלאומיים כדוגמת קלווין קליין, דומינו'ס פיצה, ספיידר מן 3, אולפני פארמונט, אתר הסחר המקוון eBay, חברת ההפקות FOX 20th ועוד.

לצורך גיבוש הסכמי הפרסום יצרה innerActive שיתופי פעולה מסחריים עם סוכנויות מדיה גלובאליות מובילות וביניהן: OMD, ZED Digital, CARAT ועוד.

יצויין, כי הפרסומות מפולחות ומכוונות לקהלי המטרה בזמן אמת - בהתאם להצלחות ולפרופיל הפעילות של כל אחד מהמשתתפים במשחקים. בהתאם לכך, מספקת המערכת פרסים ותמריצים שונים למשתתפים כמו הנחות בקניית פיצה דומינו'ס, קבלת דוגמיות בושם של המעצב קלווין קליין ואפשרות זכייה ב"אייפוד נאנו" כחלק מקמפיין כולל של קלווין קליין בעולם.

לי פנטון, ממלאת מקום מנכ"ל Jamster רואה בסוג זה של פרסום מקור חדש להכנסות: "במסגרת מאמצינו לספק ללקוחות תוכן בידורי, נוכל לאתר עתה קהלים חדשים של צרכנים לתוכן זה. כיום מרבית המשתמשים אינם מורידים משחקים ואינם משלמים עבורם. פרסומות משולבות במשחקים הן דרך טובה לפנות למשתמשים שאינם משחקים ולהניע אותם לעשות זאת לראשונה".

עופר יהודאי, יזם ומנכ"ל משותף ב-innerActive: "שילוב קטלוג התכנים מבוססי פרסום שלנו עם המפיץ המוביל בעולם של תכני בידור סלולריים הוא הזדמנות מלהיבה עבורנו. אנו מאמינים כי ערוץ בידורי חדש זה ייצור חווית משתמש עשירה, תניע קהל חדש להשתמש במשחקים סלולריים ותיצור סוג חדש של דיאלוג אינטראקטיבי בין המפרסמים לצרכנים".

זיו אלול, יזם ומנכ"ל משותף ב-innerActive, הוסיף כי "הפתרון שלinnerActive מספק ל-Jamster יכולות דינמיות לשלב תכנים ופרסומות עשירות תלויות הקשר. את התכנים יוכלו המנויים לשתף בינם לבין עצמם וליצור קבוצות עם העדפות תוכן ופרסום זהות".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ביטוח לאומי
צילום: Shutterstock

הונאת הענק בביטוח הלאומי: שחקנים, שופטים ורופאים גנבו מיליונים - פרטים נוספים

חשיפה שמטלטלת את עולם הספורט: עשרות כדורגלנים, שופטים ורופאים חשודים בקבלת קצבאות פיקטיביות בסך כולל של עשרות מיליונים; מועדונים בליגת העל התחייבו להשיב כספים, אך החקירה עדיין בעיצומה

רן קידר |

פרשת ההונאה בביטוח הלאומי מסתעפת. כבר בהתחלה היה ברור שמדובר בהונאת ענק של שחקני כדורגל שנעזרו ברופאים (הונאת הענק בביטוח הלאומי: שחקנים, שופטים ורופאים גנבו מיליונים) , וכעת מתברר שהיו מעורבים גם שופטי כדורגל ושהחקירה בעיצומה כשקבוצות כדורגל גם בליגת העל נדרשות להחזיר כספים לביטוח לאומי על תשלומים שלא מגיעים להן.  

זו הונאה שמשלבת עשרות שחקני כדורגל, רופאים, ועל פי החשדות גם: שופטים, מבקרי שופטים, אנשי הנהלה במועדונים ועובדים לשעבר של ביטוח לאומי. אלו פעלו לכאורה לכאורה במשותף כדי למשוך קצבאות בטענה של פציעה ואובדן כושר עבודה. 

שחקנים שהמשיכו לשחק ולהרוויח שכר דיווחו לביטוח הלאומי על אובדן כושר עבודה. בתיאום עם עורכי דין, הוזמנו חוות דעת רפואיות מטעם רופא שהעריך אחוזי נכות גבוהים במיוחד, הרבה מעבר למציאות. אותם שחקנים הופיעו בפני ועדות רפואיות וקיבלו קצבאות חודשיות בגין פגיעות לכאורה, בזמן שהם המשיכו לשחק באותו הרכב בדיוק.

החקירה, שמנוהלת בשיתוף פעולה בין הביטוח הלאומי ליחידת להב 433, התבצעה במשך חודשים רבים תחת מעטה חשאיות. מאז שנעשתה גלויה, נחקרו כבר למעלה מ‑50 חשודים, בהם שמות מוכרים בעולם הספורט. חלק מהשחקנים כבר הודו, חלק ממשיכים להכחיש, אך כל העדויות מצביעות על דפוס פעולה קבוע ורחב היקף.

על פי החשד, הקצבאות הועברו לא רק לשחקנים, אלא גם למועדונים עצמם. הפועל באר שבע, בית"ר ירושלים והפועל חיפה התחייבו להחזיר כספים שהתקבלו שלא כדין. בקבוצה אחרת נמצא כי פעל רופא מתחזה, שהנפיק אישורים רפואיים בשמות של רופאים אחרים, ללא כל הסמכה רפואית חוקית.

שי אהרונוביץ רשות המסים
צילום: דני שם טוב דוברות

ישראל במקום הרביעי בעולם במיסוי על הכנסות גבוהות

מס היסף החדש - המדינה מרוויחה מההצלחה שלכם. אתם שותף זוטר לרווחים; העלייה במס היסף מביאה את היקף המיסוי בארץ למספרים חסרי תקדים - על המצוי ועל הרצוי

אריאל כץ |
נושאים בכתבה מס יסף

בתחילת שנת 2025 במסגרת חוק ההתייעלות הכלכלית מס היסף קפץ בעוד 2% והעלה את שיעור המס הכולל המוטל על הכנסות גבוהות לשיא חדש ועל הכנסות מסוימות יחול מס בשיעור שיא של 52%(!).
ומכאן שהנישום הוא ה"שותף הקטן" בפעילות הכלכלית, בעוד המדינה היא השותף הראשי.

מהו בעצם מס היסף?

מדובר במס שמתווסף לשיעורי המס הקיימים וקיים בהכנסה גבוהה במיוחד - מעל 721,560 שקל בשנה נכון לשנת 2025, המס נועד במטרה לצמצם פערים חברתיים, ולעשות צדק חברתי עם מיסוי פרוגרסיבי  (מס הכנסה שבו שיעור המס עולה ככל שההכנסה עולה).

איפה האבסורד?

עד היום, הכנסות שלא נקבע להן שיעור מס מיוחד, חויבו במס פרוגרסיבי בהתאם למדרגות המס כאשר שיעור המס על הכנסה היה משתנה בהתאם לרמות ההכנסה. מדרגות המס החלו מ-10% (בגין הכנסות אקטיביות) ונעו עד 47%