דלק US מפרסמת דוחות לראשונה: רווח של 12.9 מ' ד'
שבועיים לאחר שהחלה להיסחר בבורסת של ניו-יורק, פירסמה היום (ד') חברת דלק US הולדינגס (סימול: DK), חברת בת של קבוצת דלק שבשליטת יצחק תשובה בפעם הראשונה את דו"חותיה הכספיים.
מהדוחות לרבעון הראשון של 2006 עולה, כי מכירות דלק US הסתכמו בתקופה המדווחת בכ-659.8 מיליון דולר בהשוואה לכ- 229.1 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-188%. הרווח הנקי ברבעון החולף הסתכם בכ-12.9 מיליון דולר בהשוואה לכ-165 אלף דולר בתקופה המקבילה אשתקד.
לדברי עוזי ימין, נשיא ומנכ"ל דלק US, "אנחנו מאוד מרוצים מן התוצאות התפעוליות והפיננסיות של החברה ברבעון הנוכחי. הצמיחה והרווחיות הגדולה נובעות בעיקר מרכישת בית הזיקוק בטיילר, טקסס באפריל 2005, מהרחבת היקף פעילות התחנות הקיימות ומרכישת 21 תחנות נוספות בחודש דצמבר 2005. השלמת ההנפקה לציבור לפני כשבועיים אשר הסתכמה בגיוס נטו של כ- 172 מיליון דולר, תאפשר לנו להמשיך ולצמוח בכל אחד מתחומי העיסוק של החברה".
מכירות מגזר הזיקוק ברבעון הראשון של 2006 הסתכמו בכ- 362 מיליון דולר. במגזר הזיקוק מכרה דלק US בתקופה המדווחת סך של כ-4.9 מיליון חביות תזקיקים, בממוצע של כ-54.3 אלף חביות ביום. תרומת פעילות הזיקוק לרווחיות החברה ברבעון הראשון של 2006 נאמדה בכ- 25.4 מיליון דולר.
מגזר הזיקוק דלק US הגדילה באופן ניכר את התפוקה, אשר הסתכמה בכ-59.6 אלף חביות ביום ברבעון הראשון של 2006, לעומת כ-53.1 אלף חביות ביום בשמונת החודשים האחרונים של 2005. גידול זה נבע, בין היתר, משיפוץ תקופתי מתוכנן של בית הזיקוק, אשר בוצע בדצמבר 2005.
מגזר חנויות הנוחות והתדלוק מכירות מגזר חנויות הנוחות והתדלוק ברבעון החולף הסתכמו בכ-297.6 מיליון דולר בהשוואה לכ-229 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-30%.
הגידול נבע מרכישת 21 חנויות נוחות ותדלוק בדצמבר אשתקד, מעלייה חדה במחירי הדלקים (0.41 סנט לגלון) ומעלייה בהיקף המכירות של מוצרי תחנות הנוחות ותחנות התדלוק.
מכירות הדלקים הסתכמו ברבעון המדובר לסך של כ-90.2 מיליון גלונים, גידול של כ-12.7% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, מתוכם כ-1.7% עקב גידול במכירות הדלקים בחנויות דומות. בנוסף, ברבעון הראשון של 2006 חלה עלייה בשיעור של 10.2% במכירות חנויות הנוחות, לרמה של 72.8 מיליון דולר.
זאת, הן בשל הגידול במספר החנויות הפעילות - 349 בסוף הרבעון הראשון של 2006 לעומת 329 חנויות בסוף הרבעון המקביל אשתקד, והן הודות לגידול של 5.2% במכירת מוצרים בחנויות הדומות. מגזר חנויות הנוחות והתדלוק תרם לרווחיות החברה כ-10.4 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2006, עליה של 7.5% לעומת 9.7 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.