מנועי בית שמש חתמה על הסכם מסגרת בהיקף של 6 מ' ד'

במסגרתו תספק למשך 5 שנים דיסקים למנועי הג'מבו והאיירבס של GE - כ-1.2 מיליון דולר לשנה. בנוסף, תמכור במסגרת עיסקת השותפות עם MTU בפרוייקט לייצור מנוע הסילון של מטוס המנהלים פלקון X7
דרור איטח |

חברת מנועי בית שמש הודיעה כי חתמה על הסכם מסגרת עם חברת SNECMA הצרפתית, חברת מנועי הסילון הרביעית בגודלה בעולם לאספקת דיסקים למנועי הג'מבו והאיירבס של GE. הסכם המסגרת הינו בהיקף כולל של כ-6 מיליון דולר, כ-1.2 מיליון דולר לשנה, החל משנת 2007 למשך חמש שנים. במסגרת ההסכם תספק מנועי בית שמש ל-SNECMA דיסקים למנועי CF6 של GE למטוסי ג'מבו 767/747 ומטוסי האיירבס הגדולים A/300/310/330. במנועי בית שמש מעריכים כי פוטנציאל העיסקה עשוי לגדול בעתיד. לפני כחודשיים חתמה מנועי בית שמש על הסכם אספקה עם חברת המנועים הספרדית ITP, המוחזקת בשיעור של כ-50% ע"י רולס רויס. במסגרת ההסכם תספק מנועי בית שמש דיסקים למנוע TRENT, שהוא המנוע החדשני של רולס רויס המיועד למטוסי איירבס A380. היקף העיסקה הינו כחצי מיליון דולר לשנה למשך שלוש שנים. מנכ"ל מנועי בית שמש, אבנר שחם, מסר כי הסכמי האספקה שנחתמו עם SNECMA ו-ITP מקבוצת רולס רויס מהווים צעד נוסף במימוש היעדים האסטרטגיים של החברה: אספקת חלקי מנועים בהסכמים ארוכי טווח לכל ארבעת יצרני המנועים הגדולים הכוללים גם את GE ופראט אנד וויטני; הרחבת בסיס הלקוחות של החברה; הגדלת פעילות מנועי בית שמש באירופה לצד הפעילות המסורתית בארה"ב; בהקשר להגדלת הפעילות באירופה ציין שחם את MTU יצרן מנועי הסילון הגדול בגרמניה, כלקוח אירופי גדול נוסף של החברה, לנוכח ההסכמים שנחתמו איתו בשנתיים האחרונות בהיקף כולל של כ-72 מיליון דולר עד שנת 2011. חלק מהייצור ל-MTU נעשה בבית היציקה של החברה בסרביה אשר צפוי למכור השנה להבים בכ-1.5 מיליון דולר, רובם ל-MTU. בנוסף להסכמי המסגרת החלה החברה לרשום מכירות במסגרת עיסקת השותפות עם MTU בפרוייקט לייצור מנוע הסילון של מטוס המנהלים פלקון X7, בהיקף של כ-450 אלף דולר בסוף שנת 2005 ובהיקף צפוי של כ-800 אלף דולר במהלך שנת 2006.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה