פוצצה ישיבת ועדת תוכן ברשות השידור: "מי שרוצה לסגור אותנו, אין לו פה מקום"
הרוחות ברשות השידור ממשיכות לסעור. לפני כשעה (יום א') פוצצו חברים במספר ועדים בטלוויזיה, את ישיבת ועדת התוכן של רשות השידור שהתכנסה במתחם הקריה בתל אביב. היה זה עוד אירוע בשרשרת של מחאות כגון
כ-40 עובדי רשות החברים בוועדי העיתונאים בטלוויזיה, הטכנאים בטלוויזיה והוועד המשולב בטלוויזיה, נכנסו לחדר הישיבות בה התכנסו חברי ועדת התוכן, ובהם יו"ר הרשות ד"ר אמיר גילת, נגדו מופנה מירב הזעם. בין היתר קראו העובדים לגילת להתפטר מתפקידו.
לדברי משה שגב מוועד הטכנאים בטלוויזיה, "לא ניתן להנהלת הרשות להתכנס כל עוד ההנהלה עובדת עלינו עם חרב של קיצוצים. יש רפורמה מאושרת על ידי רשות השידור, ההסתדרות ומשרד האוצר, ואותנו לא מעניינים המשחקים הפוליטיים, אלא רק שיקיימו את ההסכם. מי שרוצה לסגור את רשות השידור (ברומזו לגילת, א"כ), אין לו מקום ברשות השידור, ולא נאפשר לו לעבוד פה".
שגב טוען בשיחה עם אייס כי כל השיח על המשבר העמוק ברשות השידור, הוא "מצג שווא". לדבריו, "כמדי שנה בחודש יולי, הרשות יוצאת בהצהרות שאנחנו בגירעון ענק, יוצרים מצב של משבר שהוא לא מדויק".
הזעם בקרב העובדים, נובע בעיקר בגלל ההחלטה להגדיל את ההקצבה ליוצרים החיצוניים ב-15 מיליון שקלים בנוסף ל-70 מיליוני השקלים שמתוקצבים לשנה הנוכחית. "אם יש קיצוצים בבית, אז כולם צריכים לסבול מזה", אומר שגב. "היוצרים מקבלים 70 מיליון, אז נותנים להם עוד 15 מיליון שקל פרס".
מרשות השידור נמסר: "יו"ר הרשות מבין את כאבם של העובדים שתלויים כבר שנים ארוכות בין שמיים וארץ בהמתנה לרפורמה, אך מגנה כל סוג של אלימות או פגיעה בעבודה הסדירה של הרשות ומוסדותיה. רק לאחר שהפסיקו העובדים את פעולות המחאה הקולניות, הזמין אותם היו"ר ביוזמתו לפגישה בלשכתו, שבה הציג בפניהם את עקרונות הקיצוץ המתחייב מאי יישום הרפורמה ואת ההנחיות שניתנו להנהלה בעניין. הפגישה עם הועדים התקיימה באווירה טובה וסוכם על המשך הידברות בין היו"ר לנציגי העובדים".
- 11.מי שבוחש זה זליג היועץ הבכיר "אליק" (ל"ת)עובד רשות 01/07/2013 20:03הגב לתגובה זו
- 10.שגב וענת עוזרי מזמן מייצגים את ההנהלה (ל"ת)הועד המנהל 01/07/2013 18:21הגב לתגובה זו
- 9.שגב, איש הנהלה אינו יכול ליצג את העובדים! (ל"ת)דנון 01/07/2013 10:22הגב לתגובה זו
- 8.אמיר 01/07/2013 09:59הגב לתגובה זותחליט תחת איזה כובע אתה פועל?!!!
- 7.אמיר ויוני-אחים בדם 30/06/2013 23:38הגב לתגובה זוואמיר גילת חיסל את הרשות והתקציב.
- גרמי 01/07/2013 10:31הגב לתגובה זורשות השידור למצב העכשווי ,היא זו שנרתמת למאבקכם הצודק?!! איפה היתה אותה הנהלה מספר שנים, אותה הנהלה ,שלא קיימה את הסכמי השכר עם העובדים, שלא דאגה למתן דרגות לעובדים, שכן דאגה לתנאי השכר שלה ושל קומץ אנשים מאנשי שלומה? לאנשים האלה אתם חוברים במאבקכם?!!
- 6.המתנה של גילת ליוצרים מרפדת את עתידו האישי . (ל"ת)"שוחד" 30/06/2013 23:36הגב לתגובה זו
- 5.30/06/2013 20:10הגב לתגובה זומשה שגב ,יור ועד הטכנאים בטלויזיה בניגוד לחוק ובניגוד להוראות התקשי"ר .קבל מנוי לאחר מכרז פיקטיבי. ינוי בן מנחם בחר בו למנהל בהנדסה .עכשיו הוא מופעל על יד יוני וזליג ,כמו גם בתמרוץ של יעקב לוי,שגם זכה במכרז תפור על ידי בן מנחם כמנהל ההנדסה הארצי בטלויזיה . עכשיו יוני משתמש בשירותם נגד אמיר גילת ,מחר הוא יפנה אותם כנגד גורמים חוקיים ולגיטימיים אחרים ברשות ומחוץ לה .כדאי שהשר המממונה ידע על כך .גילת וחבר המוקיונים שאיתו בועד המנהל יודעים זאת .נח להם לדעת ולשתוק ולהבליג .כך ימשיכו לקבל שכר על הישיבות ההזויות וגם שתיה ובורקס.שום מוסר, שום מצפון, שום חובה למלא שליחות ציבורית,שום אחריות .רק אינטרסים ,לידיעתך שרה ,את לא לבד!!!
- גם ליוצרים החיצוניים הכל תפור לחברים של פפו (ל"ת)יוסי 30/06/2013 22:55הגב לתגובה זו
- 4.לצאת להפגין נגד זה שרוצה לקצץ לנו שעות (ל"ת)מירי 30/06/2013 19:04הגב לתגובה זו
- ליאור 30/06/2013 20:57הגב לתגובה זושעות נוספות עבור מה? עבור זה שאת יושבת כמו בטטה וחוגגת על חשבון משלם המיסים?
- 3.חברה צריך לעזור להנהלה להילחם על הבית!!!!! (ל"ת)עובד רשות 30/06/2013 18:40הגב לתגובה זו
- קרון 01/07/2013 10:04הגב לתגובה זורשות השידור לשפל המדרגה, ולכן אל לתת לה יד
- שרון 30/06/2013 19:56הגב לתגובה זובמקום בעבודה. ככה זה שאתה אוכל חינם, שכחת מה זה לעבוד. נמאסתם מושחתים!
- סליחה?? 30/06/2013 19:04הגב לתגובה זוכדי להלחם על הבית יש לסלק את ההנהלה הנוכחית, וזאת הבעיה העיקרית בשלב זה.
- 2.לסגור את הרשות (ל"ת)שרון 30/06/2013 18:23הגב לתגובה זו
- 1.אחד שזוכר ויודע 30/06/2013 18:20הגב לתגובה זומבחינת התיקצוב והמעמד המשפטי - דין "היוצרים החיצוניים" כדין הטאלנטים והחוזים האישיים והמיוחדים. אם קריין/מגיש של פתיחים ברדיו ו/או בטלויזיה נהנה מחוזה אישי יוקרתי ושמן במיוחד - הבור בתקציב גדל במיוחד. אסור לשכוח - בתי הקברות מלאים בטאלנטים וביוצרים חיצוניים שממש לא היה להם תחליף. הכל יודעים במי מדובר ועד כמה הם ממש ממש תורמים לגידוללל בצפיה או בהאזנה לשידורי הרשות האומללה הזאת, המתפוררת והולכת לכל הרוחות, גם בגללם וגם בגלל ההנהלות הכושלות.

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.