ליאל עבדה
צילום: טוויטר סלטיק

דיווח בסקוטלנד: "סלטיק מצאה מחליף לליאל עבדה" - כמה הוא שווה?

הקבוצה הסקוטית עשויה למכור את הישראלי בחלון הנוכחי, ונראה כי כבר יש לו מחליף. כל הפרטים
יובל כרמל |

יאלץ למצוא קבוצה חדשה? לפי ה'פוטבול אינסיידר' הסקוטי, ליאל עבדה בן ה-22 יעזוב את סלטיק בחלון ההעברות הקרוב, כשהאלופה המקומית כבר בדרך להחתים מחליף. על פי הדיווחים, היחסים הרעים של השחקן אל מול ארגון האוהדים של הירוקים-לבנים השפיע רבות על הישראלי.

עבדה כאמור נאלץ לראות את קהל קבוצתו, ובמיוחד את ארגון האולטראס הבריגדה הירוקה, תומכים ביציעים בארגון הטרור חמאס באופן פומבי, מה שהוביל להרחקתם ממשחקי הבית של הקבוצה למשך כחודש. כעת הישראלי, שהאריך את חוזהו בספטמבר עד 2027, נע בין עזיבה להישארות במועדון. עם הארכת החוזה קיבל עבדה שדרוג משמעותי בשכר, שהכפיל את עצמו מ-500 אלף ליש"ט לעונה למיליון ליש"ט לעונה.

ניקולס קון (ראפיד וינה טוויטר) 

הקיצוני שספג פציעה במסגרת אימוני נבחרת ישראל שב בסוף החודש הקודם אל כר הדשא, כשהעונה שיחק 344 דקות שנפרשו לאורך 7 הופעות, בהן עבדה מצא את הרשת פעם אחת והוסיף בישול.

המחליף שנמצא בפנקס של סלטיק הוא ניקולס קון בן ה-24, שמשחק עבור ראפיד וינה. קון מסוגל לשחק בכל עמדות ההתקפה אך מצטיין באגף ימין (בדומה לעבדה), כשהעונה כבש במדי האוסטרים 3 שערים והוסיף 7 בישולים, הכי הרבה בקבוצה. שוויו של הגרמני עומד על 1.5 מיליון אירו.

מנגד, שוויו של עבדה עומד על 7 מיליון אירו, ירידה של כחצי מיליון בגלל היעדרותו מהמגרשים, מה שהופך אותו לישראלי השלישי הכי יקר כעת, מאחורי מנור סולומון (18 מיליון אירו) ואוסקר גלוך (15 מיליון אירו).

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.