נשיא טורקיה ארדואן הציל אדם מהתאבדות - צפו בסרטון

גיא ארז | (5)
נושאים בכתבה ארדואן

גיבור היום שלו: נשיא טורקיה ארדואן, האיש שאוהב לשנוא אותנו (ואולי גם אנחנו אותו), הציל אדם מהתאבדות. הנשיא הטורקי עבר שלשום (ו') עם שיירת המכוניות שלו על גשר הבוספורוס באיסטנבול, שם הבחין באדם העומד לשים קץ לחייו.

לפי הסרטונים שפורסמו (ואי אפשר שלא להרהר במחשבה האם מדובר בסצינה מבוימת) נראים אנשי השיירה הנשיאותית, משכנעים אדם העומד לקפוץ אל מותו לגשת למכונית הנשיאותית ולדבר עם ארדואן. לפי הדיווחים במדינה, ארדואן שכנע את האדם שלא לוותר על חייו, והבטיח שיעזור לו בצרותיו.

האם ארדואן התגלה באנושיותו, או שמא מדובר בסרטון מבוים כחלק מתעמולה לצרכי הנשיא, שמעוניין להפוך לסולטן? תחליטו אתם.

 

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    Yankel 27/12/2015 12:45
    הגב לתגובה זו
    I am willing to bet 1000 dollars that this staged and by Erdogan himself
  • 4.
    חחח - ארדואן קיבל הנחיות בנייד מהפסיכולוגית (ל"ת)
    007 27/12/2015 10:51
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    המנהיג הרחום לא הפסיק לשוחח בנייד באותו זמן (ל"ת)
    איציק 27/12/2015 10:09
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    איזה מנהיג רחום...ממשיך לשוחח בטלפון (ל"ת)
    אלון 27/12/2015 09:34
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    א.מ 27/12/2015 08:44
    הגב לתגובה זו
    ככה לוקחים אותו לארדואן בלי שאף אחד עושה לו בדיקה בטחונית ?
בועז לוי מנכל התעשייה האווירית
צילום: התעשייה האווירית

התעשייה האווירית תספק לצה"ל רכבים קרביים אוטונומיים

המדובר ברכבים סגורים שהמערכות המותקנות עליהם מצמצמות את הצורך בעיניים אנושיות של חיילים - ועל כן את מספרם ברכב, תוך הפחתת הסיכון. שני חיילים יפקחו ברכב על הנעשה ויבחרו מבין המלצות שונות לתקיפה שתציג המערכת
איתי פת-יה |

התעשייה האווירית תספק לצה"ל באמצעות חטיבת אלתא שלה רכבים קרביים משוריינים (רק"מ) בעלי יישומים אוטונומיים מבוססי בינה מלאכותית. משרד הביטחון בחר במוצר שלה במכרז "הכרמל" לפיתוח מערכות עבור הכח המתמרן ביבשה, זאת לאחר שהיו מרוצים מהדגמת הטכנולוגיה שלה. אם כיום רכבים אלה פתוחים בחלקם, כדי שהחיילים יוכלו לקלוט ולנתח באופן מלא את סביבת הלחימה, אזי שהרכבים של התעשייה האווירית הם סגורים, כך שיספקו מוגנות גבוהה יותר, כשהמערכות שמותקנות על הרכבים יהיו אלה שיאתרו את הסביבה - במקום זוג עיניים אנושיות. בין היישומים האוטונומיים גם הנהיגה עצמה בשטח, מה שחוסך עוד תפקיד ברכב, והוא הנהג. בתעשייה האווירית אומרים כי מדובר בשלב אחד לפני אוטונומיה מלאה, שכן ברכב כאמור עדיין נמצאים שני חיילים - הם גם אמורים לפקח על הנעשה, וגם לבחור מבין ההמלצות שתעלה להם המערכת של התעשייה האווירית - שתאתר מטרות ותציג תרחישי התקפה שונים. "יכולות אלו מאפשרות לצוות להגדיר, לפקח ולהתערב אך ורק במקומות בהם יידרש או ימצא לנכון, ובכך להשפיע על  מרחב גדול יותר תוך מתן מענה  אפקטיבי לאתגרים המורכבים בפניהם ניצב הכוח המתמרן. המערכת בעלת יכולת לאתר ולהשמיד מטרות בעלות חתימה נמוכה וזמן חיות קצר, על ידי רכישה מהירה וסגירת מעגלי אש אפקטיביים, זאת תוך צמצום מרבי של סיכון חיי אדם במערכה הקרקעית, צמצום נזק אגבי ולחימה יעילה יותר", מסבירים בתעשייה האווירית. "הטכנולוגיות המרכזיות שמפתחת התעשייה האווירית לכוח המתמרן ביבשה כוללות כמה מערכות", מפרט על הפיתוח מנכ"ל התעשייה האווירית, בועז לוי, "מערכת הפיקוד - המוח, אחראית על תכנון וניהול משימות צוות הקרב בצורה אוטונומית; מערכת המודעות המצבית - המשלבת יכולות מתקדמות בתחומי המכ"ם, הסיגינט והאלקטרואופטיקה, מאתרת בו זמנית את האיומים, על הקרקע, באוויר ובמרחב העניין של צוות הקרב, מסווגת אותם בזמן אמת ויודעת להבדיל בין כוחותינו לכוחות אויב בצורה מהירה ומדויקת; "מערכת הקטלניות - אחראית לשיפור משמעותי בתהליך הרכשת המטרות בזמן אמת, על-ידי הקצאת האמצעי הקטלני המתאים ביותר לכל מטרה מכלל האמצעים העומדים לרשות צוות הקרב; מערכת הניידות – אחראית לתכנון קווי ההתקדמות המיטביים בשטח עבור כל אחד מהכלים בצוות הקרב, כך שיוכל לבצע את משימתו. מערכת התפעול– אנשי הצוות יוכלו לצפות בשדה הקרב בכמה ממדים, וכך להבין טוב יותר את תמונת מצב הקרב. ממשק משתמש חדשני יאפשר ללוחמים לקבל החלטות מיטביות לכשיידרשו לכך".