דיווח: החמאס טוען ששיגר טיל מתוצרת איראן למתקני הגז בישראל שמול עזה

האם החמאס החליט לנסות לפגוע ביעדים אסטרטגיים של ישראל? הנה הפרטים אודות הטיל שנטען ששוגר כנגד מתקני הגז
תומר קורנפלד | (12)
נושאים בכתבה צוק איתן

האם ארגון החמאס מנסה לתקוף אתרים אסטרטגיים למדינת ישראל. דובר החמאס טוען כי הארגון ירה בשעות הצהריים טיל לעבר מתקן גז ישראלי בים מול חופי עזה. ככל הנראה, אם המידע הזה אכן נכון, הרי שמדובר בפעם הראשונה שבה החמאס מנסה לשגר טיל לעבר מתקן גז ישראלי.

נכון להיום, מפעילה ישראל מספר מתקני גז טבעי באזור אשדוד - תחנת הקליטה של 'ים תטיס' ותחנת הקבלה של מאגר 'תמר'. יעדים אלו הינם אתרים אסטרטגיים למדינת ישראל מאחר וחלק ניכר מהחשמל למדינה מסופק דרך מתקנים אלו.

אחד מהאתגרים של המדינה הוא להגן על המתקנים האסטרטגיים באמצעים שונים. ייתכן מאוד גם בנוסף לאמצעי ההגנה הקיימים כיום, שכבת הגנה נוספת על המתקנים הינה מערכת כיפת ברזל אשר עשויה ליירט רקטות וטילים אשר משוגרים לעבר המתקנים האלו.

תגובות לכתבה(12):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    אחד העם 20/08/2014 18:39
    הגב לתגובה זו
    ולהודיע לכל העולם שהמהלך יחזור בכל פעם שה יירו טיל לכוון מתקני הגז בים. אם הם גם יצליחו לפגוע יש להפסיק את אספקת החשמל לעזה לחלוטין.
  • 9.
    קודם כל לכבות להם את החשמל, רצו בלי גז שיקבלו (ל"ת)
    יניב 20/08/2014 16:13
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    אמנון 20/08/2014 15:59
    הגב לתגובה זו
    החמס אמר שירה רקטה לבן גוריון, ואמר שירה רקטה לירושליים שפגעה בבית של תושבים ערביים בבית סחור. אז אמר - האמירות של חמס זה כמו קול הרעם מקהיר בזמן מלחמת ששת הימים האיום בפגיעה במתקני הגז ידוע. מי שאמור לטפל באיומים הללו מודע לכך ואנו מקווים שפתרונות הוכנו והותקנו.נכון ללפני כמה דקות ראיתי שאספת החשמל בארץ היא כסידרה, ונקווה שכך ימשך ביזפורטל נא להרגע. לגבי הכתבה, חלק גדול מהפרשנות שלכם מקורו בחוסר ידע מוחלט. הטיל נאסר-1 הוא טיל חוף-ים (במקור הוא טיל ים-ים, ויש לו גרסה נוספת אויר -ים). כיפת ברזל אינה מסוגלת להגן בפני טילי חוף-ים. יש לטילים חוף-ים וטילי ים-ים פתרונות מסודרים כמו מערכת ברק 8 ומערכות נוספות. הסיכוי של רקטה לפגוע במתקן ימי הוא כמו הסיכוי להרוג זבוב עם אקדח
  • 7.
    ג'רי 20/08/2014 15:18
    הגב לתגובה זו
    זה מה שהממשלה לא מבינה
  • 6.
    bjoseph1 20/08/2014 15:17
    הגב לתגובה זו
    זו סיבה "טובה" יותר, להגדיל את כמות המשאיות שנכנסות לעזה, לבנות להם כור אטומי לצורכי חשמל, לבטל את המיסים ולהכריז על רצועת עזה כשמורת טבע של אונר"א והאו"מ.
  • 5.
    רזי 20/08/2014 15:09
    הגב לתגובה זו
    זה כמו לירות במטבע ממרחק של 500 מטר הצחקתם אותי
  • 4.
    לגיטימי 20/08/2014 15:02
    הגב לתגובה זו
    דווקא שינוי לטובה!
  • 3.
    IRANIAN JESUS 20/08/2014 14:58
    הגב לתגובה זו
    מלחמת כוללת במיידי!!! אני מורה לצבאותי לתקוף את השבכ וצבא הציוני והעם הציוני לא איכפת לי
  • בקרוב (ל"ת)
    גם אליך נגיע 20/08/2014 16:03
    הגב לתגובה זו
  • ימח שמכם ציונים !!! לעולמים לא תמצאו אותי (ל"ת)
    המהדי האימם ה12הנסתר 20/08/2014 18:45
  • 2.
    לדעתי זו עילה לתקיפת כל התשתיות בעזה (ל"ת)
    שישבו בלי מים וחשמל 20/08/2014 14:53
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    זה ויותר מזה נקבל אם יהיה להם נמל!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (ל"ת)
    דוד 20/08/2014 14:46
    הגב לתגובה זו

ישראל כץ מגיב לנתניהו בנושא 'אובר' ונוקב בפיצוי האדיר שיקבלו נהגי המוניות

גיא ארז |
נושאים בכתבה ישראל כץ
יום לאחר הוויכוח בין ישראל כץ לבנימין נתניהו בנושא אישור השימוש באפליקציית 'אובר', שר התחבורה נאם היום (ב') בוועדת הכלכלה והתייחס לנושא: "מי שרוצה להכניס את 'אובר' שיכין 8-9 מיליארד שקל לפצות את נהגי המוניות".   שר התחבורה ישראל כץ הגיע הבוקר לדיון ברפורמה בענף הרכב. יו"ר הוועדה, ח"כ איתן כבל, הזכיר לשר שהוועדה הייתה אמורה לעסוק בנושא אובר ובסוף תצטרך לדון גם בכך.   השר כץ התייחס לכך ולעימות שהתפתח אתמול בישיבת הממשלה בנושא ואמר: "אני לא יודע מאיפה המיתולוגיה על כוחם של נהגי המוניות, זה לא ציבור חזק. זה לא יבואני הרכב. זה ציבור עובד שמתמודד עם מציאות והתפקיד שלי זה לאפשר להם התמודדות בתנאים שווים. מי שמשלם עבור רישיון מונית לא יכול שמישהו יבוא עם הרכב הפרטי ויתמודד מולו. אם המדינה רוצה להכניס את זה שתחליט ותכין 8-9 מיליארד שקל לפצות את נהגי המוניות. אני לא מושפע מלחצים". אתמול בעימות בין ראש הממשלה לשר התחבורה, עקץ האחרון את נתניהו באומרו "אני לא דואג לבעלי הון מחו"ל " - כשרבים קישרו משפט זה ליחסי נתניהו-שלדון אדלסון. אפליקציית 'אובר' אמנם פועלת בישראל מזה תקופה - אך במתכונת של הזמנת מוניות רגילה (בפועל, כמו 'גט-טקסי'). הרעיון החדשני באפליקצייה, שפועלת בערים רבות בעולם, הוא 'שידוך' נהגים פרטיים עם נוסעים המגיעים לאותו יעד - באופן שיחסוך כסף לנוסע, ויוריד את העלויות למסיע. הציבור ככלל אמנם ירוויח מנסיעות זולות יותר, אך הראשונים להפגע מהפעלת שירות זה יהיו כמובן נהיג המוניות בישראל - ועל כך פרץ הוויכוח עם נתניהו. עם זאת, חשוב לציין כי בישראל - בשל המצב הבטחוני, אפשור השימוש בשירות זה אינו מובן מאליו, בשל חשש לחטיפות על רקע בטחוני.