דוד ביטן
צילום: שלומי יוסף

ביטן דורש לעצור את רפורמת הטסטים, ומציע מודל לפי קילומטראז'

יו"ר ועדת הכלכלה דוד ביטן דורש לעצור את רפורמת הטסטים ולבחון מודל לפי קילומטראז'; ברשות האסדרה מדברים על חיסכון של כמיליארד שקל בשנה, במכוני הרישוי מזהירים מעלייה בתאונות

בן פלמון | (317)

הכוונה להפחית את תדירות הטסטים לרכב פרטי הגיעה היום (שני) לדיון סוער בועדת הכלכלה של הכנסת. יו"ר הוועדה, ח"כ דוד ביטן, דרש לעצור את קידום הרפורמה עד להצגת בדיקה מקצועית מלאה, וטען כי אי אפשר לבחון את המהלך רק דרך החיסכון לציבור בלי לבדוק את ההשפעה על הבטיחות. כיום רכב פרטי בישראל עובר טסט אחת לשנה, אחרי שבשלוש השנים הראשונות הוא פטור מבדיקה. במשרד התחבורה וברשות האסדרה רוצים לשנות את המודל כך שרכבים פרטיים חדשים יחסית יעברו טסט פעם בשנתיים במקום בכל שנה.

בפתח הדיון תקף ביטן את ההיגיון שמאחורי הרפורמה ואמר: "זה שאדם חוסך 100 שקל בשנה - אין לזה שום השפעה על יוקר המחיה, זה לא טיעון. מנגד, יש לנו את עניין בטיחות הרכבים. גם אם אין טסט, הרי הנהג עדיין צריך לתקן את הרכב שלו". לדבריו, הבעיה היא שהרפורמה מסתכלת רק על גיל הרכב ולא על היקף השימוש בו. "רכבי חברות ליסינג נוסעים עשרות אלפי קילומטרים בשנה, בעוד שעקרת בית או פנסיונר נוסעים לפעמים רק 5,000 קילומטרים בשנה. זה לא הגיוני להחיל עליהם את אותו הכלל", אמר.

ביטן הציע לקבוע את תדירות מבחני הרישוי לפי הקילומטראז' של הרכב, לצד רף מינימום של בדיקה פעם בשנתיים. "אם הולכים לפי קילומטראז' - הבטיחות היא בראש. אם הולכים לפי שנים - הכסף הוא בראש", הוסיף. בפועל, המשמעות היא שרכב שנוסע מעט יעבור טסט בתדירות נמוכה יותר, בעוד שרכב שנמצא הרבה על הכביש ימשיך להיבדק לעיתים קרובות יותר.


ח"כ ששון גואטה תמך בעמדתו של ביטן ואמר: "אם באמת הייתם רוצים לעזור ביוקר המחייה, הייתם מורידים את אגרת הרישוי היקרה של הרכב, ולא נוגעים בבטיחות". גואטה הוסיף כי "אתם דואגים לחברות הליסינג ולא לאדם בפריפריה שמחזיק רכב ישן".

מנגד, סמנכ"ל רשות האסדרה, גיא מור, טען כי עיקר החיסכון לציבור אינו במחיר הטסט עצמו אלא בזמן שמתבזבז סביבו. "העלות המרכזית היא הזמן של הציבור. כשמישהו נאלץ להקדיש חצי יום עבודה בשביל טסט, זה שווה הרבה מאוד כסף", אמר. לדבריו, מדובר בחיסכון לאומי של כמיליארד שקל בשנה לציבור. עוד טען כי רק 5% מתאונות הדרכים נגרמות בגלל כשל מכני ברכב.

הדברים עוררו תגובות חריפות מצד נציגי המוסכים ומכוני הרישוי. יו"ר איגוד המוסכים, רונן לוי, אמר במהלך הדיון: "אתה זורק נתונים חופשי ולא יודע כלום". לדבריו, באיחוד האירופי בוחנים כיום דווקא הגברת תדירות הבדיקות בגלל הרעה במצב הבטיחות וזיופי ספידומטרים. עו"ד רז ניזרי, ממשרד פירון, שמייצג את איגוד מכוני הרישוי, טען כי העלות של הרפורמה עלולה להיות גבוהה בהרבה מהחיסכון שמציג משרד התחבורה. לדבריו, "הנזק המשקי המשוער מהרפורמה הזו עומד על 4.3 מיליארד שקלים בשנה - כך שאין לזה שום הצדקה כלכלית". גם מצב הכבישים והצמיגים עלה במהלך הדיון. יו"ר ענף הצמיגיות, יוסף נעים, הזהיר מפני בלאי מואץ של צמיגים בשל בורות ותשתיות לקויות. "נהג שעולה על מהמורה בכביש קורע את הצמיג מבפנים, שום חיישן בעולם לא יתריע על זה, רק עין מקצועית בטסט", אמר. לדבריו, מעל 50% מהרכבים שנבדקים באופן אקראי בניידות משרד התחבורה מתגלים עם ליקויים חמורים.

סמנכ"ל המחקר של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, יונתן אילן, ציין כי מתחילת השנה נהרגו כבר 168 בני אדם בתאונות דרכים. עם זאת, הוא אמר כי הרלב"ד אינה מתנגדת עקרונית להפחתת תדירות הטסטים עבור רכבים פרטיים חדשים בלבד, מאחר שלא נמצא קשר ישיר בין רכבים חדשים לבין תאונות שנגרמות עקב כשל מכני.

בסיום הדיון ביקש ביטן ממשרד התחבורה ומרשות האסדרה לבחון את מודל הקילומטראז' ולחזור לוועדה עם תשובות בתוך שבוע. "הסתדרנו עד עכשיו עם המצב הקיים, נחכה עוד קצת כדי לקבל דוח בטיחותי אמין ולא נסכן חיי אדם בשם הפחתת רגולציה".

טסט פעם בשנתיים? ההקלה נשמעת טוב, אבל הכביש הישראלי מסובך יותר

הכוונה להפחית את תדירות מבחני הרישוי לרכבים פרטיים חדשים יחסית נראית כמו עוד מהלך להפחתת רגולציה וחיסכון בזמן לציבור. אבל הדיון בוועדת הכלכלה חשף את השאלה האמיתית: האם רכב צריך להיבדק לפי השנה שבה הוא עלה לכביש, או לפי מה שהוא באמת עבר על הכביש.

הרעיון להפחית את תדירות הטסטים לרכב פרטי נשמע במבט ראשון כמו מהלך מתבקש. מי לא רוצה פחות בירוקרטיה, פחות תורים, פחות נסיעות למכון רישוי ופחות יום עבודה שנשרף על בדיקה שנתית שלפעמים מסתיימת באישור תוך כמה דקות. במשרד התחבורה וברשות האסדרה מציגים את זה כהקלה לציבור, לא רק בכסף אלא בעיקר בזמן. מבחינתם, אם הרכב חדש יחסית, ואם שיעור התאונות שנגרמות מכשל מכני נמוך, אין סיבה שכל בעל רכב יגיע בכל שנה למכון רישוי.

יש בזה היגיון. המכוניות היום בטוחות יותר, ממוחשבות יותר ומתריעות על לא מעט תקלות לפני שהנהג בכלל מרגיש אותן. רכב בן ארבע או חמש שנים, שמטופל בזמן ונוסע מעט, הוא לא בהכרח רכב שצריך בדיקה שנתית. עבור לא מעט משפחות, הטסט הוא עוד תחנה מעצבנת בדרך, עוד תשלום, עוד המתנה, עוד סידור. גם אם החיסכון הישיר הוא לא גדול, הזמן של הציבור הוא כסף, ובמובן הזה לרפורמה יש בסיס.

אבל כאן בדיוק מתחילה הבעיה. רכב לא נשחק לפי לוח השנה. הוא נשחק לפי שימוש. רכב פרטי שנוסע כ 6,000 קילומטר בשנה בתוך העיר אינו דומה לרכב ליסינג שעובר 35 אלף קילומטר בשנה בין כבישים מהירים, פקקים, מדרכות, בורות, בלימות חזקות ונהגים מתחלפים. שניהם יכולים להיות מאותה שנת ייצור, אבל מבחינה מכנית הם לא אותו מוצר. לכן הצעה שמבוססת בעיקר על גיל הרכב מפספסת חלק חשוב מהסיפור.

זו הנקודה שעלתה בדיון בוועדת הכלכלה. יו"ר הוועדה, ביטן, דרש לעצור את קידום הרפורמה עד שתוצג בדיקה מקצועית מלאה. הטענה שלו פשוטה: אי אפשר להציג את המהלך כחיסכון לציבור בלי למדוד לעומק את המחיר הבטיחותי האפשרי. גם אם רוב התאונות לא נגרמות מכשל מכני, מספיק שחלק מהכשלים יתפסו בטסט כדי להצדיק בדיקה זהירה יותר לפני שינוי הכללים.

הקילומטראז' הוא אולי המפתח, אבל גם הוא בעייתי

הכיוון שביטן הציע, בדיקה לפי היקף נסיעה, נשמע נכון יותר. רכב שנוסע הרבה ייבדק לעיתים קרובות יותר, ורכב שנוסע מעט יקבל הקלה. זה מודל הגיוני יותר ממודל אחיד לפי שנים. הבעיה היא שהמערכת צריכה לדעת לסמוך על הנתונים. בישראל קיימת כבר שנים בעיה של זיופי מד אוץ, בעיקר בשוק היד השנייה. אם המדינה רוצה לבנות רפורמה על קילומטראז', היא צריכה מערכת אמינה שמחברת בין נתוני טסטים, מוסכים, ביטוח, חברות ליסינג, העברות בעלות ומכירה.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

בלי שכבת נתונים כזו, רפורמה לפי קילומטראז' עלולה להפוך להזמנה לעקוף את הכללים. זה לא אומר שצריך לוותר עליה, אלא שצריך לבנות אותה כמו שצריך. מדינה שרוצה להפחית רגולציה צריכה קודם לוודא שהיא יודעת לפקח בצורה חכמה יותר, אחרת היא רק מעבירה את הסיכון מהמדינה לנהגים.

יש כאן גם עניין צרכני חשוב. הטסט השנתי הוא לא רק בדיקה של בעל הרכב הנוכחי. הוא גם סוג של תיעוד חיצוני שמלווה את הרכב לשוק היד השנייה. ככל שיש פחות נקודות בדיקה, כך לקונה הבא יש פחות מידע. מי שקונה רכב משומש ממוכר פרטי, מסוחר או מחברת ליסינג, רוצה לדעת שהרכב עבר בדיקות ולא רק טיפולים פנימיים. לכן אם מפחיתים את תדירות הטסטים, צריך במקביל לחזק את השקיפות סביב היסטוריית הטיפולים והליקויים.

זו לא רק שאלה של טסט, זו שאלה של אמון

הדיון הזה נוגע גם לשאלה רחבה יותר: האם הציבור סומך על המדינה כשהיא אומרת לו שהקלה ברגולציה לא תפגע בו. אחרי שנים של כבישים עמוסים, תשתיות לא אחידות ועלויות רכב גבוהות, קשה למכור לציבור רפורמה דרך חיסכון של כמה מאות שקלים או חצי יום עבודה, כאשר מנגד עומדת המילה בטיחות.

מצד שני, גם המתנגדים לרפורמה צריכים להיזהר מהגנה אוטומטית על המצב הקיים. העובדה שמשהו נעשה שנים לא אומרת שהוא נכון. ייתכן מאוד שרכב חדש, פרטי, עם נסועה נמוכה והיסטוריית טיפולים מסודרת לא צריך טסט בכל שנה. ייתכן גם שמכוני הרישוי והמוסכים נהנים מהמצב הקיים ולכן אינם גורם ניטרלי לגמרי בדיון. זה לא מבטל את הטענות שלהם, אבל זה מחייב לבחון אותן מול נתונים ולא רק מול אינטרסים.

הפתרון הסביר נמצא באמצע: לא ביטול גורף של הטסט השנתי, ולא שמירה עיוורת על המצב הקיים. רכבים חדשים יחסית, שנוסעים מעט ושאין להם היסטוריית ליקויים, יכולים לעבור לטסט פעם בשנתיים. רכבי ליסינג, רכבים מסחריים, רכבים עם קילומטראז' גבוה או רכבים שנכשלו בעבר על ליקויים בטיחותיים צריכים להישאר בבדיקה תכופה יותר.

הוספת תגובה
317 תגובות | לקריאת כל התגובות

תגובות לכתבה(317):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 284.
    זיביבי 02/06/2026 15:01
    הגב לתגובה זו
    נהדר לפי קילומטרז מגרשי הרכב מלאים ברכבים שהורידו ומורידים להם את הקילומטרז
  • 283.
    אלי 02/06/2026 14:33
    הגב לתגובה זו
    ביטן איש שמאל תידאג לקשישים ולא לכל המיסביב הסוף בליגוד אתה מאויים עי הפרקליטות
  • 282.
    אנונימי 02/06/2026 11:33
    הגב לתגובה זו
    לך הבייתה עבריין מאותרג
  • 281.
    אנונימי 02/06/2026 11:15
    הגב לתגובה זו
    זה הכי נכון לא פייר שאדם שנוסע מעט קילומטרים בחודש וכן בשנה יעשה טסט סתם לעומת רכב שנוסע אלפי קלימוטרים בחודש וכן בשנה . אין הגיון למה לזרוק כסף לאזרח כמובן שמכוני הרישוי נגד כי רוצים לשחוט וליסחוט את הציבור בטח שיהיו נגד. לכן נכון שיש להעביר החוק לטסט לפי קלומטרים בשנה
  • 280.
    אנונימי 02/06/2026 07:04
    הגב לתגובה זו
    חייב להיות כאן משהו שאנחנו האזרחים לא יודעים בטח רוצים לשלשל לכיס שלהם עוד כסף אין שום דבר חינם במדינה הזאת
  • 279.
    מוטי ברנס 02/06/2026 04:40
    הגב לתגובה זו
    מכוני הרישוי טוחנים כסף ורק בשוליים תורמים לבטיחות. הטסט הכי אפקטיבי זה במוסך שמכיר את הרכב ואחראי על הטיפול והתיקון. ללמוד מאמריקה טסטים עושים במוסך. טסטים זה בזבוז של מיליארד שח כפי שטוען סמנכל האסדרה שלא תורם לבטיחות.
  • 278.
    צדק 01/06/2026 13:11
    הגב לתגובה זו
    תבטלו את אגרת הרישוי פה הכסף הגדול הטסט זה כמה שקלים של ביטחון
  • 277.
    אנונימי 01/06/2026 11:38
    הגב לתגובה זו
    איך הוא הגיע ל100 שקל לשנה מדובר באלפים
  • 276.
    אנונימי 31/05/2026 12:56
    הגב לתגובה זו
    כן עילוי פרופסור רק לדפוק את האזרחים אתה יודע לך לעזאזל מי לכאורה מושך את התיקים שלך
  • 275.
    ש 30/05/2026 19:46
    הגב לתגובה זו
    בגדול צודק ביטן לפי קילומטראז כשמדובר ברכב פרטי. יש לתת את הדעת לגבי בעיית ספידומטר מזויף אם כי זה בשוליים לדעתי. ויש את המוסכים שרוצים שיבקרו יותר. בנוסף יתכן כשל בלמים שלא בולמים בזמן גם מניסיון עקב בעיה טכנית שלא קשורה ישיר לטסט האחרון.בעיה קריטית זה תאונות הדרכים שהגורם העיקרי זה המהירויות הגבוהות ושלא יספרו סיפורים.
  • 274.
    אנונימי 30/05/2026 17:58
    הגב לתגובה זו
    מעניין את מי רוצים הנוכלים לרמות
  • 273.
    אנונימי 30/05/2026 17:27
    הגב לתגובה זו
    רכבי תאגידפעם בשנה.רכב פרטיפעם בשנתיים.דרך אגבלמה נגררים עושים פעם בשנהכמו רכב רגיל
  • 272.
    אנונימי 30/05/2026 13:17
    הגב לתגובה זו
    גם רכב ישן מטופל בזמן צריך טסט לשנתיים או שלוש.בסופו של דבר רק בעל הרכב או הנהג יודע מה מצב הרכב באמת
  • 271.
    אנונימי 30/05/2026 08:41
    הגב לתגובה זו
    איזה תותח הלוואי וזה יכנס זה לוקח לנו את כל הכסף של המיחיה במיוחד שיש לך רכב ישן לי יש אחד חדש ואחד ישן אני משלם עליהם אותו דבר בגלל שבישן יש מלא הוצאות מסביב כמו רכב מיושן ואישור בלמים שזה קומבינה של המדינה כי זה בעצם אותו אישור בשם אחר רמאות
  • 270.
    עוד טמבל שלא מבין ברכב (ל"ת)
    אנונימי 30/05/2026 06:12
    הגב לתגובה זו
  • 269.
    יאיר 29/05/2026 15:33
    הגב לתגובה זו
    יש לאפשר לבצע טסט בכל מוסךכמו בארצות הברית .
  • עמי 30/05/2026 13:21
    הגב לתגובה זו
    אסור שיהיה טסט בכל מוסך כי המוסך מביים תקלות וגם מתקן אותם.לכן טסט אך ורק במכון טסטים שעיסוקו אך ורק טסטים ללא תיקונים
  • 268.
    אנונימי 29/05/2026 14:14
    הגב לתגובה זו
    אין כאן בשורה והקלת יוקר המחייה.תוזילו עלות רישוי שנתית ..את הבדיקה ואת רישיון הרכב. תקבלו חובה לפי קמ או גיל ומי שיגיע כל שנה יקבל 100 עד 200 שח הנחה הרישוי ואז תראו שכולם יגיעו כל שנה כיום
  • 267.
    אנונימי 29/05/2026 08:33
    הגב לתגובה זו
    לוקח שוחד ועוד מנסה לקבוע חוקים נוכל
  • 266.
    סריי 28/05/2026 22:12
    הגב לתגובה זו
    זה לא מאה שקלזה יום עבודה לחץ וגם כל מיני קומבינות של בוא תחליף אצלנו מספר כי החלטנו שאנחנו צריכים לייצר כל יום 100 פראיירים חדשים
  • 265.
    אנונימי 28/05/2026 22:03
    הגב לתגובה זו
    מי שהסכים להתקין מד שעות מנוע משדר למרכז מידע יוכל לבצע טסט לפי שעות מנוע שזהו אחד מצויין לשחיקה של רכב
  • 264.
    ישראל 28/05/2026 19:25
    הגב לתגובה זו
    היחידים שלא מסכמים אלו מכוני הרישוי כי זה יפגע להם בכיס מה עם הכיס של האזרח לא מענין אף אחד!!!!
  • 263.
    הצבר 28/05/2026 18:14
    הגב לתגובה זו
    אין קופצים להקים מכון רישוי חדש זה פחות ריווחי מלקנות בית ולהשכיר. זאת הסיבה האמיתית להפחית את הטסטים.ותבדקו אותי כמה ניגשו למכרז וכמה ומי ניגש.
  • 262.
    הצבר היהודי 28/05/2026 18:03
    הגב לתגובה זו
    אפשר לקבוע שעה למכון רישוי בדיוק כמו לקופת חולים וזה יקח אולי שעה לרכב תקין. ונכון שרכב שנוסע מעט לא צריך להבדק כל שנה אבל איך נדעהרי הזיופים חוגגים ורכבי ליסינג נוסעים המון קילומטרים . חייב וועדה מקצועית או פשוט לאכוף חוקים קיימים כמו למשל תיקון רכב בבית
  • 261.
    אנטולי 28/05/2026 15:09
    הגב לתגובה זו
    לא צריך רפורמה. להמשיך לבדוק את הרכבים בתדירות גבוהה.זה מציל חיים.
  • 260.
    יצחק 28/05/2026 14:59
    הגב לתגובה זו
    הקול השפוי היחיד בכנסת.. אני ורבים כמוני פנסיונרים שבקושי מתפרנסים מקיצבת זיקנה... הרכב משמש בעיקר לביצוע קניות במכולת ובמרפאות.. נוסע פחות מ..3000 קמ בשנה.. מדוע אני צריך לעשות טסט לרכב כל שנה אין סיבה !!! כל הכבוד לך חכ ביטן.
  • 259.
    אנונימי 28/05/2026 13:05
    הגב לתגובה זו
    תודה לך אדון ביתן היקר על העלאת ההצעה על חישוב טסט לרכב לפי הקילומטרז שאדם עושה בחודש ואו בשנה אני למשל עושה בוחדש אולי 20 קילומטר
  • 258.
    אנונימי 28/05/2026 11:03
    הגב לתגובה זו
    וגם כל הכבוד לחכ ביטן על עבודה פרלמנטרית מעולה. אין קשר לפוליטיקה בוועדות הכנסת באים לעבוד ושאפו לביטן שלא מתרגש מהלוביסטים של ענף הטסטים. ואגב הטיעון שטסט דופק יום עהודה זה קישקוש מוחלט. רוב המכונים פתוחים בשישי אבל גם באמצע השבוע אפשר לצאת מוקדם ולהיכנס לטסט בשעה 1600. לא צריך לוותר על יום עבודה... טיעון שחוק!
  • למי יש עבודה בכלל (ל"ת)
    מובטלינה 28/05/2026 15:10
    הגב לתגובה זו
  • 257.
    אנונימי 28/05/2026 10:22
    הגב לתגובה זו
    שירים את הראש מבין הרגליים חדל אישים טסט צריך לעשות פעם בשנה שלא יעלה יותר מ 100 שקל
  • אנונימי 28/05/2026 16:49
    הגב לתגובה זו
    למה צריך טסט חכ ביין צודק גם ככה אנחנו מתקנים את הרכב אם יש ליקוי ופעם בשנה עושים טיפול לרכב אז זה מיותר לגמרי.
  • 256.
    אנונימי 28/05/2026 07:17
    הגב לתגובה זו
    אהבתי את תשובה. של מכוני הטסטים . שזה יעלה. את תאונות הדרכים. לאאאאאא. זה פשוו יפגע לכם בכיס עם העושק הזה לציבור הנהגים. יש להוזיל את הרישוי וכן את תשלום הטסט והכלל. ככה ייטב לציבור שמחתי לעזור
  • 255.
    Meirv 28/05/2026 06:41
    הגב לתגובה זו
    ביטן במקום לקדם חוקים בוועדה תוקע אותם . כך שבסוף שום חוק לטובת הציבור לא עובר . תשמור את הדעות שלך לעצמך . כל השנים עבדנו לפי גיל הרכב . ביבי רכב אחרי שנתיים שעשה 10000 קילומטר והיה אחר שעשה 100000 קילומטר ושניהן ניגשו לטסט . יש הקלה . צריך לדחוף אותה . ולא לבלב את המח
  • 254.
    כריש פטייש 28/05/2026 06:39
    הגב לתגובה זו
    טסט 100 זה עבודה בעיניים אגרת רישוי שזה בעצם מס עולה 2500 בממוצע הורדה וביטול אגרת הרישוי זה מה שמעניין את הציבור ולא החארטה הזאת !
  • 253.
    אנונימי 27/05/2026 23:28
    הגב לתגובה זו
    כן אין כאן מספיק רמאים שיגנבו גם בקילומטרז
  • 252.
    אלי ים 27/05/2026 23:24
    הגב לתגובה זו
    החלטה מעולה ומבורכת! לא צריך להקשיב למומחים שאם היו רוצים לעבוד באמת היו בודקים מה קורה במכוני הרישוי! יש מי שמקבל טיפול אישי בלי קשר למצב הרכב.
  • 251.
    ישראל זבלונוב 27/05/2026 23:21
    הגב לתגובה זו
    הגיע הזמן שהמדינה תהיה הבעלים של כל מה שדורש רישוי מהמדינה וכל כל מיני דרעאקים שלא אכפת להם מתאונות אלא רק מכסף.
  • 250.
    אנונימימי 27/05/2026 21:22
    הגב לתגובה זו
    סוס טרויאני לא רק נגד הממשלה נגד ישראל. אם זה טוב תהיו בטוחים שהשמן יהיה נגד.
  • שטויות 28/05/2026 23:51
    הגב לתגובה זו
    תחשוב למה אתה נניח אדם פרטי שלא נוסע הרבה בשנה צריך לשלם כמו רכב שעבר פי חמש ממך בשנה. עזוב שעדיף שיוזילו אגרות עם הטסטים נתמודד . אבל תחשוב לא יקרה כלום
  • 249.
    נמאס מגליל השומן 27/05/2026 20:50
    הגב לתגובה זו
    נדפוק אותו בפריימריזהבטחה
  • 248.
    אם ביטן רוצה אז תחשדו (ל"ת)
    אנונימי 27/05/2026 20:28
    הגב לתגובה זו
  • 247.
    אנונימי 27/05/2026 19:10
    הגב לתגובה זו
    רכבים רבים ביחוד אלו של סוחרי רכב עוברים שינוי קילומטרז ובמכון הטסטים לא אומרים דבר כאן צריך להתחיל
  • 246.
    אלי כהןאנונימי 27/05/2026 18:53
    הגב לתגובה זו
    רכב שנוסע הרבה על הכביש ידרש יותר קילומטרגז הרכב נשחק הברקסים נשחקים כל המערכת נשחקות זה הוגן מי שנוסע מעט יעבור טסט יותר אוחר פעם בשנתיים או שלוש זה הוגן לפי כמות הקילומטר כך כמות הטסטים
  • 245.
    בטוח שילמו לדוד ביטן. תעזוב אותנו . . (ל"ת)
    ליכודניק בדם 27/05/2026 17:39
    הגב לתגובה זו
  • 244.
    אנונימי 27/05/2026 17:30
    הגב לתגובה זו
    הרעיון טוב אבל הביצוע כולם יתחמנו.
  • 243.
    מהנדס 27/05/2026 17:23
    הגב לתגובה זו
    התחזוקה של הרכבים בישראל גרועה ללמוד מיפן שם מחליפים את כל הנוזלים ברכב מקסימום לאחר 4 שנים שמן גיר מחליפים כל שנתיים בממוצע או כל 20000 מייל
  • 242.
    יותר חשוב מזה שיורידו את ה65% מס שאנחנו משלמים על הרכב בקניית חדש (ל"ת)
    אודי 27/05/2026 16:55
    הגב לתגובה זו
  • 241.
    אנונימי 27/05/2026 16:45
    הגב לתגובה זו
    לחסוך לתלמיד טסט פנימי חד פעמי בסך 150 שח גם לא הגיוני הרי שהתלמיד יכשל יותר בחיצוני וישלם אגרת מבחן למדינה והעמדת רכב לטסט הרבה יותר משחסך
  • 240.
    קובי 27/05/2026 16:40
    הגב לתגובה זו
    יש צורך דחוף לעצור לצורך חקירה את ביטן על שוחד עבירת מרמה והפרת אמונים לכאורה.הזוהמשית מחזיקה אותו באשכים
  • 239.
    אני 27/05/2026 16:36
    הגב לתגובה זו
    הגיוני לגמרי!
  • 238.
    אנונימי 27/05/2026 16:35
    הגב לתגובה זו
    צודק לגמרי
  • 237.
    אלי 27/05/2026 15:58
    הגב לתגובה זו
    כנראה קיבל מנהגי המוניות מעטפה שמנה נוכל ואצלו הכל מאינטרס אישי בלבד ולא אכפת לו מהעם שמתפרנס בקושי בושה וחרפה לנו שכאלה שרים בכנסת
  • 236.
    אנונימי 27/05/2026 15:55
    הגב לתגובה זו
    מה קיבל בתמורה הכל אינטרס אישי אצלו יאלה שחרר אותנו חזור למשפחתך אתה לא ראוי להיות חבר כנסת בליכוד תעבור ל איזנקוט הבוגד
  • 235.
    אנונימי 27/05/2026 15:34
    הגב לתגובה זו
    מקשקשים ומתחרקשים על 100 שח של טסט ומז..... אותנו 3500 על מס רישוי לרכב שמשלמים עליו עוד 100 אחוז מחול .
  • 234.
    כרגיל לסבך ובסוף לא יודע אם יזוז (ל"ת)
    אנונימי 27/05/2026 13:44
    הגב לתגובה זו
  • 233.
    אנונימי 27/05/2026 12:27
    הגב לתגובה זו
    צריך רפורמה מהיסוד המנופול של מכוני הרישוי צריך להיםסק עושקים את הציבור ואין סוף סיפורים של שחיתות
  • 232.
    אנומימי 27/05/2026 12:16
    הגב לתגובה זו
    ארכי נוכל. בגללו אני לא מצביע יותר ליכוד
  • 231.
    אנו דורשים לסלק את הנבל מהכנסת (ל"ת)
    אנונימי 27/05/2026 11:58
    הגב לתגובה זו
  • 230.
    אנונימי 27/05/2026 11:33
    הגב לתגובה זו
    לא חוסך רק 100 שח אדון ביטון..
  • 229.
    אנונימי 27/05/2026 10:34
    הגב לתגובה זו
    צריך לראות איך ליישם חכם אבל אין ספק שהקמ הוא הדבר המשמעותי ביותר
  • 228.
    יוסף 2 27/05/2026 10:21
    הגב לתגובה זו
    זה יהיה כישלון גדול כמו הטימטום של הכנסת אובר. יעלה גם הרבה כסף וגם בחיי אדם מרובים.
  • 227.
    מגוחך שרכב שנוסע אלפיים קמ בשנה צריך להבדק כל שנה! (ל"ת)
    אנונימיARTICK19 27/05/2026 09:50
    הגב לתגובה זו
  • 226.
    קרדאי 27/05/2026 09:45
    הגב לתגובה זו
    הוא צודק גם שמגיעים ועוברים עם הרכב בטסט תמיד יש להם מה להעיר על מספר הרכב שהוא דהוי אבל זה לא נכון על פנסים שהם דהויים וגם זה לא נכון איך הם יעשו כסף בנוסף קו למחשבה
  • 225.
    מס1 27/05/2026 09:21
    הגב לתגובה זו
    לשלם 120 פעם בשנה ולדעת שהרכב תקין זה לא יוריד את יוקר המחיה !! תפחיתו את העלות של רשיון רכב! וגם ביטוח חובה זה כן יעזור אבל הכי נוח לכם לעשוק אותנו ואז לצרוח הנה הורדנו לכם 120 פעם בשנה ממשלה שלא טובה לכלום
  • 224.
    צודק (ל"ת)
    אנונימי 27/05/2026 09:13
    הגב לתגובה זו
  • 223.
    עד 27/05/2026 09:11
    הגב לתגובה זו
    אסוף את חבריך לכועלחצייה תעשו מסיבת פרידה מחיינו הציבוריים.למרורים ממכם נצטרך יממה זמן לשיקום.
  • 222.
    אבירי 27/05/2026 08:51
    הגב לתגובה זו
    בדיקת הרכב אחרי קילמטרז גבוהה אינה אינדיקציה למצב הרכב לכן צודק מי שמבקש לבדוק כישרות של רכב לאחר מספר קילמטרים ולא במצב הנוכחי .
  • 221.
    דוד מעפולה 27/05/2026 08:35
    הגב לתגובה זו
    אין בעיה כל שנה אבל לעשות מקום נורמלי..תבואו לעפולה באזור התעשיהכמו שוקבן אדם מבוגר לא יכול להעביר טסטאין סדראין איפה לעמודכל אחד נדחף.צריך מקום גדול ולעמוד בשורה בתור ולא שכל אחד נדחף.
  • 220.
    מוסכיםליכוד כל השאר תירוצים. לא ישנו כלום (ל"ת)
    יודע מבפנים 27/05/2026 08:32
    הגב לתגובה זו
  • 219.
    מוסכים מורשים ...בדיקה טובה ואישור ... (ל"ת)
    א. 27/05/2026 08:22
    הגב לתגובה זו
  • 218.
    אנונימיא.י 27/05/2026 08:19
    הגב לתגובה זו
    מדוע אני צריך להכנס למכון ששודד אותיכשאני עם רכב שנסע 50.000 בחמש שניםולשלם אגרה 2000 שח כשבקושי נוסע.
  • 217.
    ציקו 27/05/2026 08:08
    הגב לתגובה זו
    וועדת הכנסת צריכה לבחון. וחשוב מאוד להוריד את האגרה לפנסיונרים
  • פנסיונרים צריך להוריד מהכביש (ל"ת)
    אנונימי 27/05/2026 12:12
    הגב לתגובה זו
  • יא אדיוט...תבדוק כמה פנסיונרים היו מעורבים בתאונות מול צעירים (ל"ת)
    לי אכפת 30/05/2026 09:38
  • 216.
    ציקו 27/05/2026 08:04
    הגב לתגובה זו
    להוריד את סכום האגרה. זה יקר מאוד
  • 215.
    תמר 27/05/2026 08:00
    הגב לתגובה זו
    גברת יהלומים שהיתה 100 ימים בחול מתוך 4 שנות קדנציה. אפס הישגים מלבד 500 הרוגים שיא מדהים. ייקור התחבורה הציבורית 50%. יהלומים יהלומיםאישה דוחה וולגרית ובעיקר מיותרת
  • 214.
    אנונימי 27/05/2026 07:59
    הגב לתגובה זו
    טסט פר נסיעה.זה הגיוני ומתבקש.מעט מאד תאונות נגרמות מכשל תחזוקתי!!!רוב התאונות מטעויות אנוש.אז אולי טסטים לנהגיםלפי הרציונל הזה.כל הכבוד לביטן.זה שירות לאזרחבמיוחד לחלשים רכב הוא לא מותרות להרבה מאיתנו .
  • 213.
    אבי 27/05/2026 07:44
    הגב לתגובה זו
    ותחזירו את מה שגנבתם בעשור האחרון זה חיסכון אמיתי. אהה גם המשכורת שלכם הכפלתן בפי אחד וחצי וטתם רוצעם להיות גם שופטי בגץ אס לכו ותתחברו לממצצה
  • 212.
    ע. 27/05/2026 07:13
    הגב לתגובה זו
    עולם הרכב כמו בכל דבר אחר לא מתנהל בצורה בינארית! כיום רכב נכנס למוסך ועשוי לעבור בקושי את סעיף מצב הצמיגים אבל אם בעל הרכב ינסע בתקופה הקרובה יותר מהצפוי הגלגל עלול להתפוצץ בנסיעה..לכן צריך להמשיך בשיטה הקיימת מבחן 1 לשנה. להמשיך 2 לשנה לרכב מיושן.
  • צמיגים יוחלפו לפי מספר הקילומטר שביצועו ולפי הוראות היצרן (ל"ת)
    אנונימי 27/05/2026 08:58
    הגב לתגובה זו
  • אנונימי 27/05/2026 19:45
    זה תלוי בסוג הצמיג ובמשקל האוטו וכו וכו אז פחות רלוונטי
  • 211.
    מוטי 27/05/2026 07:10
    הגב לתגובה זו
    ביטן צודק לחלוטין הצעתו עושה שכל
  • 210.
    מי מציי זה שמתנהל כנגדו תיק פלילי כבר קרוב ל 8 שנים (ל"ת)
    דודי 27/05/2026 06:48
    הגב לתגובה זו
  • 209.
    תפחית את האגרה שחונקת אותנו. הטסט זה בלוף. רכבים עוברים טסט בלי להגיע למכון. (ל"ת)
    אנונימי 27/05/2026 06:45
    הגב לתגובה זו
  • 208.
    אנונימי 27/05/2026 06:34
    הגב לתגובה זו
    חגיגת השוחד במכוני הרישוי תיפסק.
  • 207.
    אנונימי 27/05/2026 05:32
    הגב לתגובה זו
    ברור שמכוני טסטים מתנגדים כי על כל רכב נקבלים 120 שקל על עליה למסלול לך תחשב כל יום כמה נכנסים רפורמה מבורכת מיותר כל שנה טסט
  • הצבר 28/05/2026 18:08
    הגב לתגובה זו
    שיפחיתו את האגרה ונלך פעמיים בשנה לטסט
  • ברור בגלל זה מפחדים (ל"ת)
    אנונימי 27/05/2026 06:46
    הגב לתגובה זו
  • 206.
    אנונימי 27/05/2026 04:11
    הגב לתגובה זו
    תזכירו לי מי האיש הזה עכשו אני בראשון לציון בדרך לבית שלי ברמלה כמה זמן נסיעה מראשון לרמלה
  • 205.
    תלחמו ביוקר המחיה תגרמו לנו ללכת ברגל (ל"ת)
    אנונימי 27/05/2026 02:51
    הגב לתגובה זו
  • 204.
    כל אחד מדבר מהאינטרס שלו. ואנחנו משלמים. (ל"ת)
    אדם חושב 27/05/2026 02:04
    הגב לתגובה זו
  • 203.
    אנונימי 27/05/2026 01:29
    הגב לתגובה זו
    ואני מציע לביבי להחליף את ביתן
  • 202.
    איתן 27/05/2026 00:18
    הגב לתגובה זו
    צמוד למכון הרישוי יש מוסך הקומבינההיא בין המוסך למכון
  • ע. 27/05/2026 07:16
    הגב לתגובה זו
    על אותו משקל אתה יכול להעליל על בתי הקפה שבתוך בתי החולים קומבינה..
  • 201.
    רז נזרי 26/05/2026 23:36
    הגב לתגובה זו
    איגוד מכוני הרישוי שוכר שירוציו של מי שהיה משנה ליועץ המשפטי לממשלה וזה מספק את הסחורה. פשוט בושה
  • 200.
    אנונימי 26/05/2026 23:32
    הגב לתגובה זו
    תורידו את המחירים של חידוש הרישיון ושל חידוש ביטוח הרכב. ממתי רכב שמתיישן מעלה את המחיר במקום לרדת עד מתי ארץ אוכלת יושביה בסוף הכסף נשאר פה האדם נטמן ללא רכוש. תמיד תזכרו את זה.
  • 199.
    למה הוא בכלא (ל"ת)
    אנונימי 26/05/2026 21:19
    הגב לתגובה זו
  • 198.
    אנונימי 26/05/2026 21:16
    הגב לתגובה זו
    איך מרגישים את הבחירות מה הכיסא רועד לא נוראה עוד קצת ותלכו נחוי כול המושחתים
  • 197.
    מודאג 26/05/2026 21:15
    הגב לתגובה זו
    למה הוא בליכודמי אלה האנשים שבוחרים בדבר הזה
  • 196.
    אנונימי 26/05/2026 21:09
    הגב לתגובה זו
    100 שקל בשנה חיסכון אבל את האגרה משלמים תבטלו את האגרה כל שנה מושחתים.
  • 195.
    ערן 26/05/2026 20:49
    הגב לתגובה זו
    מוסד מיותר. קומבינה בעמ. וחא אני לא מדבר על מוסד הנשיאות.... טסטים זו בדיחה עגומה. שכל נהג ידאג לאישור תקינות רכב מהמוסכניר שלו כחלק צטיפול שנתי ברכב. וככה הכך יסתדר.
  • ע. 27/05/2026 07:20
    הגב לתגובה זו
    אם חס וחלילה תתרחש תאונת דרכים קשה עם נפגעים חברת הביטוח תנסה להתנער בתואנה שהרכב לא היה תקין ואישורי התקינות מהחבר המוסכניק שלך חשודים כמפוברקים..
  • 194.
    מקווה שיעלם מהכנסת הבאה המושחת הזה (ל"ת)
    גל 26/05/2026 20:47
    הגב לתגובה זו
  • 193.
    אנונימי 26/05/2026 20:26
    הגב לתגובה זו
    הטסט היום גורם לבזבוז זמן לנהג היום רוב הנהגים לא מחזיקים רכב יותר מעשר שנים כמו בשנות ה 80. וחלק גדול עוברים לחשמלי שיש לו יותר חיישנים ממכון הטסטים
  • אנונימי 26/05/2026 23:29
    הגב לתגובה זו
    רכב חשמלי הוא מלכודת מוות על גלגלים. מי שרוצה לנהוג בקופסה שפולטת קרינה מסרטנת ושאם יילכד בפנים לא יוכל להשתחרר ובמצב שהרכב עולה באש יהיה קשה עד בלתי אפשרי לכבות אותה זאת כמובן החלטתו
  • 192.
    צור 26/05/2026 20:13
    הגב לתגובה זו
    אני עושה 1200 קמ בשנה זה לא מוצדק לעשות טסט כל שנה
  • 191.
    ריק 26/05/2026 20:10
    הגב לתגובה זו
    צודק ביטן טסט לרכב צריך להיות לפי הקילומטרז. אני גמלאי שנוסע 6000 קמ בשנה אין סיבה לטסט כל שנה.
  • 190.
    ביתן דייי הגיע הזמן שתלך (ל"ת)
    יורי 26/05/2026 19:49
    הגב לתגובה זו
  • 189.
    פנסיונר 26/05/2026 19:30
    הגב לתגובה זו
    בעיקר יש לתת הקלה לאנשים מבוגרים שבקושי נוסעים.טסט פעם בשנתיים.לאזרחים מעל גיל שבעים.
  • 188.
    נחמד לראות שמישהו בליכוד מדבר בהגיון (ל"ת)
    קוקי 26/05/2026 19:25
    הגב לתגובה זו
  • 187.
    אנונימיצחי 26/05/2026 19:23
    הגב לתגובה זו
    תאונות דרכים קורות 95 אחוז בגלל נהגים מטומטמים אין קשר לתקינות הרכבמכוני הטסטים זה רק מפעל לייצור כסף בעבור המדינה
  • 186.
    ביטן 100% צודק (ל"ת)
    טיפה בים 26/05/2026 19:15
    הגב לתגובה זו
  • 185.
    אנונימי 26/05/2026 19:09
    הגב לתגובה זו
    נכון ובצדק לי רכב חדש כמה חודשים לפי בדיקה כל שנתיים טוב ואים לפי קילמטרז עוד יותר טוב אני גימלאי ועוד גימלאים לא נוסעים כמעט מחוץ לעיר לרוב בתוך העיר לסידורים וקניות בטן חושב נכון מאוד תבורך על הרעיון החדש ומועיל
  • 184.
    אני בד שפעם בשנתיים לעשות טסט (ל"ת)
    אנונימי אנונימי 26/05/2026 19:04
    הגב לתגובה זו
  • 183.
    שמעון 26/05/2026 18:58
    הגב לתגובה זו
    כל מוסך היום יכול להיות מחובר למשרד התחבורה דרך קומסייןושהמוסך עצמו יבדוק את הרכב ויתן לו אישור לטסט.שמעתי את הטענה שהמוסך ימציא תקלות .ראשית 99.9 מהמוסכים אנשים הוגניםיש יותר מ6000 מוסכים לעומת עשרות מכוני רישוילהעביר רכב טסט צרייך לקחת יום חופש ואל תבנו על יום שישי תורים שלא נגמרים
  • 182.
    אלי שטרית 26/05/2026 18:53
    הגב לתגובה זו
    גם מהטסטים אתה מקבל שוחד יה בן זונה
  • 181.
    אנונימי 26/05/2026 18:37
    הגב לתגובה זו
    כל אחד ו השגעונות שלו .כאילו לטובת הציבורכולם מרמים את כולם ...
  • 180.
    בן ס. 26/05/2026 18:28
    הגב לתגובה זו
    מה זה ענף הצמיגיות
  • 179.
    מקווה שלא תבחר בפריימריז .מי שבגד שליכוד לא יכול להיות חלק מהמפלגה (ל"ת)
    אנונימי 26/05/2026 18:12
    הגב לתגובה זו
  • 178.
    אנונימי 26/05/2026 18:09
    הגב לתגובה זו
    חבורה של גזלנים בשרות החוק שכל מטרתם לעשוק אותנו הלוואי ותלך הממשלה הזאת לאלף עזזאל
  • 177.
    גדעון 26/05/2026 17:46
    הגב לתגובה זו
    כואב לח עליכןדניק לשעבר ואנטי ביביזם היום את התייחסות ביבי השקרן והנתעב לאדם כמוך ששירת את מגינת ישראל עשרות שנים וכשאתה בבעיה בורח במקום להצהיר אתה הראשון שהןא יגן עליך בפריימריס ומקומך מובטח . כך גם חלק מהזבלים שסביבך . תראה לביבי את התגובה ותגיד לו שהוא חייב
  • 176.
    אנונימי 26/05/2026 17:38
    הגב לתגובה זו
    כמה שהם יבכו עכשיו. עליה בתאונות זה בדיחה טובה
  • 175.
    אנונימי 26/05/2026 17:38
    הגב לתגובה זו
    רוצה להתערב שאני נוסע כל השנה לא עוצר לשניה אחת והקילומטרז שלי יופיע על0 כמו שיצא מהחברה לפי קילומטראז אתם לא יכולים לעקוב יא ליצני כנסת
  • 174.
    אנונימי עני 26/05/2026 17:33
    הגב לתגובה זו
    בושה. אם יחילו את הרפורמה של טסט אחת לשנתייםצרק לרכבים חדשים אז לא עשיתם שום צעד חברתי לעזור למעמדות הביניים והנמוכים יותר. בושה.
  • 173.
    יוסי 26/05/2026 17:19
    הגב לתגובה זו
    קודם הוזלה של אגרת הרישוי המחיר קטסטרופה .תקינות הרכב היא אחריות הנהג...ופעם בשנתיים לקחת את הרכב למכון רישוי.וכמו כן הוזלה על חלקי חילוף ולהפסיק את הקומבינות עם היבואנים.לתת את ההוזלה לחלקי חילוף לציבור ולא ליבואנים.
  • 172.
    אליעזט 26/05/2026 17:05
    הגב לתגובה זו
    לדעתי לתת את הסמכות לבדיקת הרכב השנתית למוסכים שמטפלים ברכב ומכירים את ההסטוריה של הרכב והבעלים וזה תוך כדי הטיפול השוטף ברכב טיפול 10000 או טיפול 15000
  • 171.
    אליעזר 26/05/2026 17:02
    הגב לתגובה זו
    טסט
  • 170.
    אנונימי 26/05/2026 16:53
    הגב לתגובה זו
    במדינות מתוקנות אין מכוני טסט המוסך בטיפול השנתי מאשר את תקינות הרכב
  • 169.
    צודק.. אבל על סמך מה יישלחו טסטים לפי אורך נסיעה (ל"ת)
    אנונימי 26/05/2026 15:55
    הגב לתגובה זו
  • 168.
    אנונימי 26/05/2026 15:55
    הגב לתגובה זו
    יש לי רכב בן 14 שנים והאגרה 2000 שח למה בשביל לממן גנבים
  • 167.
    אזרח 26/05/2026 15:52
    הגב לתגובה זו
    חברי הכנסת ואלה שיושבים מאחור תעזבו את האזרח עם הבלגאן שהשארתם לו במעשה החוקים הכושלים שלכם שלמנו לכם אגרה אם זה בטוח או טסט תרדו מהעץ שקרנים מושחתים של המדינה האזרח לא עוור ..!!!!!
  • זה לא כמה דקות.לעמוד בתור אחרי 20 מכוניו.לעמוד בתור לשלם את אגרת הטסטלפחות שעה וחצי.ואם זה טסט חוזר (ל"ת)
    משה 26/05/2026 19:34
    הגב לתגובה זו
  • 166.
    משה 26/05/2026 15:48
    הגב לתגובה זו
    מה נסגר עם פרשת השחיתות של ביטן..הבן אדם קיבל שוחד ...אאאה הוא השתחווה לפני בגץ... הבנתי ...מדינת משטרה
  • 165.
    אחד 26/05/2026 15:35
    הגב לתגובה זו
    רוב התאונות הן בגלל עיסוק בסלולר ושל הבני דודים שנוהגים כמו מטורפים ובלי רישיונות לא לרכב ולא לנהג...קילומטרז הם יודעים לזייף אז שוב סובלים אלו שנוהגים נכון והרבה...הזיה.תורידו את המיסים על הרכבים ושחרר אותנו מרפורמה מדומיינת שלא תצליח להעביר אותה מול הרז ניזרי ושאר הלוביסטים של משפחות העשירות במשק
  • 164.
    תורידו מחיר האגרה המטורףנמאסתם (ל"ת)
    אנונימי 26/05/2026 14:26
    הגב לתגובה זו
  • 163.
    שי 26/05/2026 14:22
    הגב לתגובה זו
    יוקר המחיה יתרסק אם אנשים יפסיקו לרכוש רכבים שהם ההוצאה השנייה הכי גדולה אחרי בית ולחפש אלטרנטיבות
  • 162.
    אנונימי 26/05/2026 14:02
    הגב לתגובה זו
    הגיע הזמן שמישהו חושב מחוץ לקופסהובכל עד היום לא הבנתי למה צריך לשלם אגרת רשיון רכב כל שנה זה גנבה ברישיון המדינה... כל המסים שמשלמים כבר לא מספיק
  • 161.
    אנונימידב רובין 26/05/2026 13:52
    הגב לתגובה זו
    ומה עם רכב מיושן שבאמת נוסע מעט קילומטרים מה גורלו
  • 160.
    אנונימי 26/05/2026 13:45
    הגב לתגובה זו
    עכשיו זה מה שמעניין אותם בטיחות העיקר הצפון לא מפוגז אבל לעשות טסט זה בטיחות חרטטנים עשקים את אזרחים עד העצם
  • 159.
    אנונימי 26/05/2026 13:40
    הגב לתגובה זו
    למי אתה דואג מר ביטן
  • 158.
    נתין ללא 18 דירות 26/05/2026 13:26
    הגב לתגובה זו
    לך הביתה עוף מחיינו. תתאדה מהימין ומהליכוד. מכרת את עצמך לפושעים בגלימות השחורות.
  • 157.
    רפי 26/05/2026 13:17
    הגב לתגובה זו
    רכב ישן נוסע פחות .בדכ משמש פנסיונרים ולנסיעות קצרות.יותר מנוסים וזהירים.צריך נתונים סטטיסטיים מקיפים בפני מקבלי ההחלטות.
  • משה 26/05/2026 15:49
    הגב לתגובה זו
    א. ערבים ב.מוסלמים ג. בדואים
  • 156.
    אנונימי 26/05/2026 13:04
    הגב לתגובה זו
    רק נזק למדינה
  • 155.
    אילוז מאיר 26/05/2026 12:56
    הגב לתגובה זו
    אין שום הצדקה לעבור טסט כל שנה.גמלאי נוסע בערך 5 אלף קילומטר בשנהבמיוחד לרכב חדש.
  • 154.
    אנונימי 26/05/2026 12:54
    הגב לתגובה זו
    אגרה לא 120 שח מ1500 ומעלה
  • 153.
    אנונימי 26/05/2026 12:42
    הגב לתגובה זו
    צריך רק יהיה לעטוף אותו בבטחונות שלא תהיה פירצה של זיוף קמ והתחמקות שתפגע ברעיון ובהמשך דרכו של הרכב...
  • 152.
    אנונימי 26/05/2026 12:26
    הגב לתגובה זו
    המדינה מתכננת לקצץ בהכנסות של מכוני הבדיקה ובעיקר באובדן זמן. תוך סיכון לתאונות נוספות.
  • 151.
    שמאמה רפאלאנונימי 26/05/2026 12:18
    הגב לתגובה זו
    רכבי עבודה יעשו טסט אחת לשנה רכבי בית יעשו אחת לשנתיים או לחליפין 20000 קמ
  • 150.
    גבי.פ 26/05/2026 12:13
    הגב לתגובה זו
    הליכוד מפלגת עבינים ומושחתים
  • 149.
    גבי.פ 26/05/2026 12:09
    הגב לתגובה זו
    ביתן צריך לעמוד לדין בגין מעורבותו בעברות פליליות של בת זוגו וכמו כן שהעסיק את בני משפחתה בלישכתו ולא דיווח על פי החוק ביתן לא מעל לחוק עברינים צריכים לשבת בכלא
  • 148.
    אנונימי 26/05/2026 12:04
    הגב לתגובה זו
    דיי
  • 147.
    ביטן צודק הרכב שלי שנת 2011 עשה 87 אלףף רק (ל"ת)
    אנונימי 26/05/2026 11:55
    הגב לתגובה זו
  • 146.
    אנונימייפרח א 26/05/2026 11:10
    הגב לתגובה זו
    דיינו בטסט אחד בשנה גם לרכב בן 20 שנה על הכביש וגג 120 אלף קמ. נסע שחררו אותנו. מהעונש של. פעמיים טסט
  • 145.
    מלמל 26/05/2026 11:07
    הגב לתגובה זו
    חברות הליסינג רק הם יחסכו המון כסף
  • 144.
    אנונימי 26/05/2026 11:06
    הגב לתגובה זו
    רכב יוכל לנסוע שעה בפקקים של העיר ולעבור 15 ק מ.יוכל לנסוע בכביש בן עירוני חצי שעה ולעבור 60 קמ.כך שלא תמיד קמ זה מדד נכון
  • 143.
    שאול 26/05/2026 11:00
    הגב לתגובה זו
    עד שאמרתי וואו איזה רעיון צודק וחכם של ביטן לגבי הטסט לפי קילומטראז התברר שהוא עדיין אהבל כפי שחשבתי. הטסט שיהיה כל שנה. אבל את אגרת הרישוי והשימוש בתשתיות יותר צודק שישלמו כל אחד לפי הקילומטראז שהוא משתמש. מי שנוסע הרבה משתמש הרבה ולכן ישלם יותר. ומי שהרכב רק לנסיעות קצרות ישלם לפי הקילומטראז שלו.. זה הצדק וזה הנכון..
  • 142.
    ביטן המושחת לכלא 26/05/2026 10:50
    הגב לתגובה זו
    איכס איזה איש מגעיל ודוחה ההיטן הזה
  • אכן ביתן עבר עברות פליליות כשידע על הקומבינה של בת זוגתו ושתק וכשהעסיק את בני משפחתה ולא דיווך כפי (ל"ת)
    גבי.פ 26/05/2026 12:12
    הגב לתגובה זו
  • 141.
    רק הליכוד יכול 26/05/2026 10:50
    הגב לתגובה זו
    יוקר המחיה כאן מרקיע שחקים מושחתים נמעסתם
  • 140.
    דוד מושחת 26/05/2026 10:49
    הגב לתגובה זו
    דואג ללוביסטים
  • 139.
    אהרון 26/05/2026 10:36
    הגב לתגובה זו
    ה טסטים דבר הזוי משלמים כסף ל מוסך ש היתקן ה ליקוים ב אלפי שקלים לפעמים ו אחרי זה מישהו מאשר ב תשלום ו לא פעם מתעללים ב בעל ה רכב ה מוסך זה ה טסט רכב לא תקין ב אחריות ה מוסך
  • 138.
    יורם 26/05/2026 10:21
    הגב לתגובה זו
    לא הבנתי אני אוהב לטייל להנות לא להרקב בבית אני ישלם על זה ..למה גם ככה התשלומים חונקים ...אתה בא עם עוד ניסיונות. גם ככה אתה מיותר בליכוד ...
  • 137.
    תמיר 26/05/2026 10:07
    הגב לתגובה זו
    תורידו את אגרת הטסט אלפי שקלים שהם כלום ושום דבר...רק טופס....תעשו טסט לפי קמ שהרכב מבצע
  • 136.
    אב 26/05/2026 10:04
    הגב לתגובה זו
    2000 שקל לרכב זה מטורף. גמרתם אותנו
  • 135.
    אנונימי 26/05/2026 09:59
    הגב לתגובה זו
    יותר חשוב זה לסגור את מכוני הטסטים המזורגגים האלה
  • 134.
    איציק 26/05/2026 09:37
    הגב לתגובה זו
    מדוע עלות האגרה לטסט יקרה לשלם 1800 שח אגרה יקר מאור חכ ביטן אם באמת אתה מבקש להקל על בעלי הרכב אז תדאג שתשלום האגרה יהיה לשנתיים ולא כל שנה
  • 133.
    אנונימי 26/05/2026 09:36
    הגב לתגובה זו
    יש בזה המון הגיון שרכב שעושה יותר קמ ישלם בהתאם זאת אומרת את מחיר הבדיקה המלא ובדירה אחת לשנה ורכב שעושה פחות ישלם פחות ואחת לשנתיים אבל יש רכבים שעושים הרבה קמ כגון מוניות ורכב הסעות ועוד שהמחיר צריך להיות מוזל וקבוע
  • 132.
    אנונימי 26/05/2026 09:36
    הגב לתגובה זו
    רכב פרטי לא צריך טסט זה סתם ביזבוז של יום עבודה יש ליבדוק רכב לפני קניה ולקבל אישור מוסך די לטימטום הזה
  • 131.
    אנונימי 26/05/2026 09:22
    הגב לתגובה זו
    אים יורידו את המסים על כלי רכב ונגיע לרמה של אירופה אנשים לא יסעו עים מכוניות ישנות ואז גם אין צורך בטסטים מרובים ויהיו פחות תאונות. לכן חה שדואגים באמת לציבור זה הכיוון.
  • 130.
    עובד 26/05/2026 09:15
    הגב לתגובה זו
    מה זה קשור לכסף ביתן נראה שלא עשה ניסיון להעביר רכב מבחן שנתי בחיים מציע לו להגיע לדינמומטר ירושלים בוקר או אפילו כל שעות היום ולהבין שמכוני המבחן מתעללים במגיעים למבחן שנתי
  • 129.
    רכב שנוסע פחות ישלם גם אגרת רישוי מופחתת בהתאם לקילמטר (ל"ת)
    אנונימי 26/05/2026 09:08
    הגב לתגובה זו
  • אנונימי 26/05/2026 10:31
    הגב לתגובה זו
    ביטן חושב שהטרול שלו יעזור לו.
  • 128.
    אנונימי 26/05/2026 09:08
    הגב לתגובה זו
    מהמכונים טוענים שהם בודקים את הצמיגים .אבל יכול להיות מצב שגם שעה אחרי שרכב עבר טסט הרכב יעלה על בור בכביש וישה נזק לצמיג.ככה שזה לא טיעון מציאותי .הכי נכון לעשות לפי קילומטראז
  • 127.
    אנונימי 26/05/2026 09:06
    הגב לתגובה זו
    יש הרבה מכוניות ישנות שלא עושים הרבה קמ
  • יפרח. א 26/05/2026 11:16
    הגב לתגובה זו
    דיי בטסט אחד בשנה. גם לרכב ישן ושמור היטב שחררו מהעונש. של פעמיים. בשנה. טסט על פי רעיון. שרת. התחבורה מירי. רגב
  • 126.
    אלי כהן 26/05/2026 08:55
    הגב לתגובה זו
    אני מסכים מאה אחוז! אני נוסע 4.500 קמ בממוצע בשנה למעלה מעשרים שנה.אחי נוסע סביב 30000 קמ כול שנה .
  • 125.
    אנונימיחיים 26/05/2026 08:54
    הגב לתגובה זו
    מהבית הנחכמולוג רוב הרכבים ניתן לזהב קילומטראז במחיר של 250 שקל תמיד אפשר להוריד 20 אלף קילומטר 40 אלף קילומטר מה זה השטויות במיץ האלה
  • 124.
    רון1970 26/05/2026 08:53
    הגב לתגובה זו
    ומה עם שיעורי הנהיגה והטסטים של רשיון הנהיגה.את מסחטת הכסף הזאת צריך לעצור
  • 123.
    יצחק 26/05/2026 08:53
    הגב לתגובה זו
    ביטון בן אדם מושחת. מה שלא יחליט הוא לא יחליט לטובת הציבור הוא יחליט לטובת המחוני טסטים.הם עושים כסף רב על זה
  • 122.
    דודו 26/05/2026 08:49
    הגב לתגובה זו
    בדרך כלל הוא עסוק בלהתחנף לבוס ופוליטיקה קטנה
  • 121.
    מעניין איך זה ישתלם לו אישית . (ל"ת)
    יאיר פריש 26/05/2026 08:47
    הגב לתגובה זו
  • 120.
    אנונימי 26/05/2026 08:36
    הגב לתגובה זו
    מעניין מה לביתן ובטיחות תספר להם מי פונה אילך שתעזור להם לעשות הרבה כסף חייב לעוף מהפוליטיקה
  • 119.
    חיים 26/05/2026 08:34
    הגב לתגובה זו
    53000 כלי רכב נמצאים על הכביש ללא טסט וללא ביטוח.לא קשה למדינה לאתר את הרכבים.אבל לדחוף את היד לכיסנו מאוד קל.ההגיון אומר שאדם המחזיק רכב 20 שנים או 15 שנים מן הסתם אוהב את הרכב ומשקיע בו.אבל זו מדינה ללא הגיון.
  • 118.
    אשר 26/05/2026 08:30
    הגב לתגובה זו
    תמיד אפשר לסמוך על ביטן שיעמוד לצד העסקנים והמאכרים ונגד הציבור. למה רכב חדש צריך לשלם אגרת טסט עוד מעט נתחיל לשלם למוניות גם כשאנחנו הולכים ברגל
  • 117.
    רוצים לחסוך 26/05/2026 08:14
    הגב לתגובה זו
    כי אתה לא עומדים בתור עם רכב ממשלתי נכוןהנהג שלכם לוקח את הרכב לטסט.הצעת חוק שכל חכ חייב לטפל ברכב הממשלתי בעצמו.
  • 116.
    אנונימי משהפ 26/05/2026 08:12
    הגב לתגובה זו
    יש לקבוע טסט אחת לשלוש שנים לכל כלי הרכב למעט רכבי אספנות ולחייב את כולם להגיע למבחן עם צמיגים חדשים ואישור מוסך
  • 115.
    אנונימסרפדיי 26/05/2026 07:55
    הגב לתגובה זו
    שוחד לטסטרים זו המחלה!!!!!
  • 114.
    בני 26/05/2026 07:54
    הגב לתגובה זו
    יש היגיון בזה
  • 113.
    צ.ח 26/05/2026 07:54
    הגב לתגובה זו
    אתה ניכנס למוסך שמכיר את הרכב .והוא לדעתי יכול לעשות את העבודה .כי אדם הפשוט לא יסכן את עצמו ואת מישפחתו
  • 112.
    איתי 26/05/2026 07:50
    הגב לתגובה זו
    תורידו אגרת רישוי ! היא הגבוהה בעולם ! מספיק שתורידו 5% זה יותר מכל הפחתה שדיברתם עליה. אל תחפשו פוליטיקת בחירות קטנה על חשבון הבטיחות. מאחורי האחוזים גם אם קטנים יש חיים של בניאדם.
  • 111.
    אנונימי 26/05/2026 07:49
    הגב לתגובה זו
    איך רכב בן 20 שנה עושה פעמיים בשנה למרות שאין צדק ורכב של 30 שנה עושה פעם אחת בשנה
  • 110.
    אנונימי 26/05/2026 07:43
    הגב לתגובה זו
    מתעסקים בשטויות תוזילו את האוכל החשמל המים זה עזרה לציבור.איפה כל ההכנסות ממאגרי הגזלאן הכספים הולכים
  • 109.
    הפתרון הוא שכל מוסך יוכל לעשות טסט (ל"ת)
    מוסא 26/05/2026 07:32
    הגב לתגובה זו
  • 108.
    מושחת (ל"ת)
    מוסא 26/05/2026 07:31
    הגב לתגובה זו
  • 107.
    אנונימיישעיהו 26/05/2026 07:29
    הגב לתגובה זו
    התעוררות חלקית .פתאום קם לו חזאי כדי להציג לציבור כי עשה דבר מה מועיל בסיום כהונת הקואליציה הנוכחית ובהתקרבות הפריימריס במפלגה צץ לו רעיון הפסקת רפורמת הטסטים לטובת אזרחי מדינת ישראל .דוד ביטן אנחנו לא שוכחים לא מוחקים את ההתעללות שלך בקואליציה ובמרד ובנזק שעשיתה למפלגתך .נבוא חשבון אתך בפריימריז .
  • 106.
    אנונימי 26/05/2026 07:22
    הגב לתגובה זו
    אם לכמות התאונות אין קשר למצב הרכב אז למה להקשות על הציבור ולטרטר אותם סתם יש לטפל בגורם האמיתי שגורם לתאונות וזה הנהגים
  • 105.
    אבנר הבדואי 26/05/2026 07:17
    הגב לתגובה זו
    אם כבר אכפת מהכיס הישראלי אז תורידו את המחיר של הטקסטים שיהיה כמו באמריקה 30 דולר
  • 104.
    קוראת 26/05/2026 07:13
    הגב לתגובה זו
    הגיע הזמן להפסיק את השוד הזה .ובעלך הגיע הזמן שביום יעשה משהו מועיל.מי זוכר בכלל שהוא שר
  • 103.
    רוי 26/05/2026 07:05
    הגב לתגובה זו
    ביטן וחבריו מונעים את סחיטת הכסף מהציבור2 טסטים בשנהלמה הסחיטה מתבצעת אצל השכבות החלשות בחברה
  • 102.
    אנונימי 26/05/2026 07:02
    הגב לתגובה זו
    תפסיקו לזרוק לאוויר סיסמאות של בחירות .גם רגב אמרה פעם שעברה שהטסטים יעברו למוסכים ובטיפול שנתי יחתמו אישור כשירות .אז אמרה לא עשתה כלום חוץ מלבטל את המדבקה על החלון .עכשיו בא ביטן שלא שמעו אותו שנים וזורק סוכריה שהוא יטפל בטסטים
  • 101.
    אנונימי יצחק 26/05/2026 07:01
    הגב לתגובה זו
    לא צריך לקחת כסף פעמיים בשנה עבור טסט כל חצי שנה טסט זאות גנבה של כסף מהציבור יש להוריד את זה לפעם בשנה כמו כל רכב .נוסעה ברכב כמו כולם. גם כסף פעמיים בשנה.וגם כסף על אישור ברוסים בושה
  • 100.
    משה 26/05/2026 06:55
    הגב לתגובה זו
    צודק ביטן לגבי אזרחים ותיקים שהנסיעה שלהם בחינם בתחבורה הציבורית והם ממעטים להשתמש ברכבים פרטיים
  • 99.
    אנונימי 26/05/2026 06:54
    הגב לתגובה זו
    1. גם רכב שנסע 5000 קמ פעם בשנה צריך להגיע למוסך.2. צריך לאפשר למוסך להעביר טסט.
  • 98.
    אחדשיודע 26/05/2026 06:35
    הגב לתגובה זו
    אם כבר כתבה על טסטים סתם לידע כללי ידעתם שבכל הסטטיסטיקות במקומות בהם התחיחה חובת חגירה היתה עלייה בכמות התאונות בנוסף יש יותר תאונות במקומות בהם החגורה נקראת חגורת בטיחות ממקומות בהם היא נקראת חגורת ישיבה בגלל שהמילה בטיחות גורמת לאשליית בטיחות ואז נהגים מתפרעים יותר על הכביש
  • 97.
    אנגליקו 26/05/2026 06:30
    הגב לתגובה זו
    אין חסכון בבדיקה כל שנתיים או שלוש את האגרה משלמים כל שנה ההבדל זה 100 שח בדיקה במכון זה לא יוריד את יוקר המחייה
  • 96.
    אנונימי 26/05/2026 06:17
    הגב לתגובה זו
    הקץ למסחטת הכספים
  • 95.
    למה יש בבונים בכנסת (ל"ת)
    אנונימי 26/05/2026 06:12
    הגב לתגובה זו
  • 94.
    ביטן דוד נגד העם פשוט לא יאמן (ל"ת)
    אא 26/05/2026 06:10
    הגב לתגובה זו
  • 93.
    שוש 26/05/2026 06:10
    הגב לתגובה זו
    החיים פה זה טירוף
  • 92.
    אנונימי 26/05/2026 06:09
    הגב לתגובה זו
    הרכב שלי ישן אני משתמשת בו רק לקניות בתוך העיר שלי לא יוצאת יותר מ3 קילומטר ואני מוצאת את עצמי משלמת גזל טסט ביטוחים יקריםדלק מילא..אבל הכל יקר על מה שהאוטו חונה ביטוח יקר .ביטן תבטל יוקר מחייה מטורף
  • 91.
    אנונימי 26/05/2026 05:39
    הגב לתגובה זו
    במקום לבצע מחקר מקיף עם כל ההשלכות ומה שמשתמע מזה פתאום איכפת למשרד התחבורה מהזמן שהנהגים מבזבזים בהמתנה לטסט. וכמה זמן הנהגים מבזבזים בפקקים על הכביש כי התשתיות על הפנים לטסט מבזבזים חצי יום בשנה ואילו בפקקים מבזבזים שבועות בשנה.
  • 90.
    אמיתי 26/05/2026 05:20
    הגב לתגובה זו
    אני עם טנדר חדש משלם 5400 שקל אגרת טסט למדינה וכל שנה ככה כולל מבחן מיותר המדינה הזאת מנסה הכל לסחוט כספים מאנשים סתם.
  • 89.
    אנונימי 26/05/2026 05:14
    הגב לתגובה זו
    אותי מעניין לדעת איזה אינטרס סמוי חבוי מאחורי הצעתו!!הרי ברור שלא טובת הציבור לנגד עיניו אלא טובתו וטובת חבריו!!!מושחתים לכו הביתה!!!!
  • 88.
    ויק 26/05/2026 04:49
    הגב לתגובה זו
    רכבים ישנים מעל 20 שנה חייבים להשבית אותם אסור להם על הכביש .אלה רק במכון טסט מיוחד זה באישור מנהל ראשי וחתימה של שלוש בוחנים יש הרבה מכוניות שעושים טסטים עם שוחד תמורת כמה מאות שקלים אלה מסוכנים על הכביש
  • סתום 26/05/2026 16:05
    הגב לתגובה זו
    אחותך
  • אנונימי 26/05/2026 09:13
    הגב לתגובה זו
    בורות
  • אנונימי 26/05/2026 06:36
    הגב לתגובה זו
    מבלבל את המוח
  • 87.
    אנונימי 26/05/2026 04:42
    הגב לתגובה זו
    רכב ישן יותר הוא מסוכן יותר הצעה שלי בטיחותית. רכבים חדשים רק כל שלוש שנים. ככל שהרכב יותר ישן . יעשה יותר טסטים
  • 86.
    ריף 26/05/2026 04:30
    הגב לתגובה זו
    20 שנה בכנסת עם קומבינות חקירות ועכשיו הוא נזכר שצריך לעשות משהו הוא חייב לעוף קודם כל מהליכוד ומהכנסת ויחבור לעוד נוכל בנט
  • אנונימי 26/05/2026 07:42
    הגב לתגובה זו
    מי קונה רכב יד שניה מי שאין לו כסף הגיונילהכביד עליהם דווקא.
  • 85.
    אנונימי 26/05/2026 03:46
    הגב לתגובה זו
    טסט צריך לעשות כול שנתיים מירי צודקת
  • 84.
    יואב 26/05/2026 03:13
    הגב לתגובה זו
    המדינה שלנו מתנהלת עיי לוביסטים וזה מאוד עצוב הזבוז עצום של ימי עבודה
  • 83.
    כבשת הרש 26/05/2026 02:15
    הגב לתגובה זו
    עם בדיקת בלמים פעמיים בשנה בלמים מחזיקים 4 שנים.לגבי טסט אלה רכבים שנוסעים בהם הרבה פחות מרכבים חדשים לרוב רכב של האישה או רכב של פנסיונרים או דלי אמצעים
  • 82.
    מעביר מעטפות 26/05/2026 02:07
    הגב לתגובה זו
    סמל השחיתות זהו הוא
  • עובד 26/05/2026 09:15
    הגב לתגובה זו
    דחוף
  • 81.
    אנונימי 26/05/2026 02:04
    הגב לתגובה זו
    איש מושחת.מסואב שהפרקליטות בשרות השמאל אילפה אותו לתקוע מקל ככל יכולתו להחלטות.של הליכוד בוועדות.איש מסואב ומושחת אין מילה אחרת
  • 80.
    זיגמונד 26/05/2026 01:35
    הגב לתגובה זו
    גם טסט רפואי גם פסיכולוגי גם מעשי...כמה פעמים היה בכנסת כמה חוקים ניסה להעביר באיזה נושאים היה מעורב ...וכו. ואגב אני מסכים להצעה של ביטן
  • 79.
    יעקב 26/05/2026 01:12
    הגב לתגובה זו
    מעניין אותם רק כסף לא שום דבר מעבר
  • 78.
    נהג אנונימי 26/05/2026 00:57
    הגב לתגובה זו
    קנית רכב חדש בלי מבחן רישוי שנתי הרבה בעיות ברכב לא מתגלות. היבואנים חוסכים כסף על גב הלקוחות.
  • 77.
    ארמינונימי 26/05/2026 00:56
    הגב לתגובה זו
    דוד ביטון לא יודע מה נעשה במכוני הרישוי ביום יום . כאשר מכרים גובים מאות שקלים מנהגים שריכבם לא היה עובר את בדיקת הרישוי לולא הכספים המועברים לבוחנים עי המכרים כדי להכשיר את הרכב לנסיעה בכביש . וזה מה שגורם לתאונות . את זה צריך לבדוק ביסודיות .
  • 76.
    אנונימי 26/05/2026 00:24
    הגב לתגובה זו
    הכול שקר במכוני הרישוי פועלים שלא מבנים כלום בודקים ומכשילים או מעברים לפי רצונם הבוחנים שאחראים לא נמצאים הם יושבים במשרדים ומעשקים ברכבים למכירה כנראה שיש להם פרמיות כמות הרכבים בבדיקהאדירה השבוע עברתי טסט בירושלים ארבעים דקות המתנתי עד שנכנסתי למסלול תוהה אני למה מוסכים מורשים לא יכולים לאשר טסט הלא על כול כישלון אתה אמור להביא אישור מוסך
  • 75.
    הממשלה הזו מתה. כל הצעה לחוק היא בשביל הכותרת וזהו. (ל"ת)
    עידן 26/05/2026 00:09
    הגב לתגובה זו
  • 74.
    טסט בכל מוסך מורשה. ולא במכון טסט (ל"ת)
    אנונימי 26/05/2026 00:03
    הגב לתגובה זו
  • 73.
    גם בקילומטרז נמוך יכול להיות בלאי עצום אם הרכב נוסע הרבה בתוך העיר (ל"ת)
    אנונימי 26/05/2026 00:02
    הגב לתגובה זו
  • 72.
    אריק 26/05/2026 00:00
    הגב לתגובה זו
    יש המון אנשים שצריכים להשתמש ברכב ולעבור יום יום המון קמ כדי להתפרנס בקושי בעיר אחרת לא רק שהוא משלם המון על דלק ותחזוקה גם על אגרה עצומה חוכמה אין כאן אלא רק שליפה מהמותן
  • אנונימי 26/05/2026 07:57
    הגב לתגובה זו
    מכונית שעושה הרבה קמ גורמת לעומס לפקקי תנועה לזיהום אויר לבטיחות ירודה יותר
  • 71.
    אנונימי 25/05/2026 23:57
    הגב לתגובה זו
    האגרה כל כך יקרה ולמדינה ממש לא אכפת מהאזרח שבוחר בה בקלפי כל שנה כמה אלפי שקלים כ6 עגלות מהסופר סתם זורקים האזרח הממוצע טוחן מים והרצון של המדינה שנבחרה על ידו מעוניינת שיהיה עני יצפה באח הגדול ויסתום את הפה חלאס חלאס חלאס!!!
  • 70.
    דודו 25/05/2026 23:46
    הגב לתגובה זו
    פעם בכנסת היה דיון על הפקעות קרקע עי עיריות... הדיון הופסק באמצע ... ביטן סיים נדון בעתיד. שנים עברו. כך גם עם טסטים.הכל כאילו
  • 69.
    אנונימי 25/05/2026 23:43
    הגב לתגובה זו
    לפני שנים היה דיון על הפקעת קרקע עי עיריות... הדיון הופסק... מה קרה אדון ביטן חצי עבודה סתם שוויץ. הכל כאילו. כם טסטים כאילו.
  • 68.
    לגנוב!!! את בעלי הרכבים באגרות גבוהות שוד ברשות החוק (ל"ת)
    אחד העם 25/05/2026 23:39
    הגב לתגובה זו
  • 67.
    משהאנונימי 25/05/2026 23:32
    הגב לתגובה זו
    שלא יספרו להם ליקויים ברכב התאונות נגרמות רק בגלל חינוך מהבית תמשך דוד ביתן סוף סוף אדם עם הגיון בריא
  • 66.
    אנונימי 25/05/2026 23:29
    הגב לתגובה זו
    צריך להוריד את אגרת הרישוימחיר מופקעמי שלא מטפל ברכב שלוזה הבעיה רק שלו
  • 65.
    OLD CAR 25/05/2026 23:10
    הגב לתגובה זו
    מזמן היה צריך את המעמס המיותר בהחלטשדורש זמן יקר אפשר לעבור למשהו חדשני וביטן צודק יש מכוניות ישנות ורכבי אספנות ובכלל זה חסכון צריך לעשות מודל חדש
  • 64.
    אלכס 25/05/2026 23:09
    הגב לתגובה זו
    צודקקק
  • 63.
    חתיכת אפס רק הלוביסטים מעניינים אותו לא הציבור (ל"ת)
    אנונימי 25/05/2026 23:08
    הגב לתגובה זו
  • 62.
    אנונימי 25/05/2026 22:55
    הגב לתגובה זו
    מתאים למכונים מכניסים הרבה הרבה כסף
  • 61.
    אנונימי 25/05/2026 22:52
    הגב לתגובה זו
    יחסוך 4 טסטים בלבד. לא יחסוך את האגרה כמובן. רוב הרכבים שמעורבים בתאונה בגלל כשל מכני הם רכבים ישנים שגילם מעל 10 שנים.
  • 60.
    תהיה הרבה עבודה למורידי הקילומטרים (ל"ת)
    שלמה 25/05/2026 22:43
    הגב לתגובה זו
  • 59.
    אנונאמנון דדוןימי 25/05/2026 22:40
    הגב לתגובה זו
    יש מוסכים גם כך בטיחות הרכב תלויה ברמת הטיפול שלהם הטסטים גנבים ומשוחדים אני מסרב לשלם פרוטקשן ושוחד לכן כשהם לא מעבירים אותי אני ממתין חודש והולך למכון אחר והפלא ופלא התקלה נעלמה והופיעה אחרת כזו שבמכון הזה יש מקום לתקן ראוי שהמוסך יחתום על תקינות הרכב והשוחד שכולם יודעים יפסק למותר לציין המכונים שיכים לשמאל בידיעה
  • 58.
    אנונימי 25/05/2026 22:35
    הגב לתגובה זו
    טסט אינו מדד יחיד לתקינות הצעת משרד התחבורה עדיפה בעיני כמו שנעשה בארהב ורק כדי להקל על האזרחים משום שהרכבים בשנים שמדובר בהם הם רכבים חדשים יחסית ןלכן הבדיקה התכופה מיותרת.
  • 57.
    אנונימי 25/05/2026 22:26
    הגב לתגובה זו
    אני חושב רוב התאונות נגרמות מנהיגה פזיזה או תחת השפעת אלכוהול ולא מליקוים ברכב יש רכבים עם 200 ו300 אלף קמ ומטופלים יותר טוב מרכב חדשים.
  • 56.
    אנונימי 25/05/2026 22:24
    הגב לתגובה זו
    רכב חדש במשך 4 שנים עושה בערך 40000 קילומטרללא תאונות כמובן עובר בדיקות אצל יצרן הרכב אז לא צריך טסט .
  • 55.
    אנונימי 25/05/2026 22:20
    הגב לתגובה זו
    הגיע הזמן לעשות טסט פעם ב 5 שנים מיותר כל שנה . אגרת טסט לא צריכה לעבור את 500
  • 54.
    אנוגבינימי 25/05/2026 22:20
    הגב לתגובה זו
    כול הטסטים הם חרטה אחת גדולה מסדרים כסף למוסכים מסדרים עבודה לאנשים כולם עושים כסף מכולם מהאזרחים משלמים מכספם ....פעם בשנתיים זה מספיק ואפילו 3 שנים כול המכונה הזו מגלגלת מיליארדים נהגתי בחצי עולם אני יודע על מה אני מדבר
  • 53.
    אם ביטן הקומבינטור מתנגד אז זו הצעה טובה (ל"ת)
    ביטן הלוביסט 25/05/2026 22:19
    הגב לתגובה זו
  • 52.
    אנונימי 25/05/2026 22:17
    הגב לתגובה זו
    חכ ביטן צודק .
  • 51.
    ערפד 25/05/2026 22:11
    הגב לתגובה זו
    שכולם ידברו עליהן במקום על ועדת החקירה. ראו רפומת חיבור מודיעין לרכבת 24 שעות ביממה. פסטיבל האפסים
  • 50.
    אנונימי 25/05/2026 22:10
    הגב לתגובה זו
    אין כזה דבר בעולם אחרי שעשקו אותך במיסוי מטורף על רכב מכניסים לך חידוש טסט כל שנה באלפי שקלים ובסוף רוצים להיחשב איתך על בדיקה במחיר מצחיק מי המציא את הגנבה שניקרא חידוש רשיון רכב שנתי באלפי שקלים לא קיים באף מקומי נורמאלי בעולם
  • 49.
    שש 25/05/2026 22:07
    הגב לתגובה זו
    כבעלים של טסלה שנדרשתי לגשת לטסט בשנה השלישית. לא היה מה לבדוק אני מחליף צמיגים לבטיחותי ולא כדי לעבור טסט. הבלמים לא ישחקו גם אחרי 10 שנים. מאחר הנוסעים על one pedal. שזה אומר כמעט ולא נוגעים בבלם. אין עשן אין נזילות שמן וכלום. תחשבו אולי אין צורך בבדיקה גם אחרי 5 שנים. ונסעתי ברכב כמעט 90 אלף קמ ב 3 שנים
  • 48.
    אנונימי 25/05/2026 22:01
    הגב לתגובה זו
    עזבו הכל הצגה לפני הבחירות נראה לכם יוותרו על הנזילה והקומבינות של הטסטים הרי כולם יודעים שזה מסחרה אחת גדולה איך יחליפו נורות מספרים ועוד בקיצור איך יתקמצנו כל אלה שמקבלים כסף חארטה לא יבוטל כלום
  • 47.
    שטויות יפות (ל"ת)
    אנונימי 25/05/2026 21:59
    הגב לתגובה זו
  • 46.
    אני 25/05/2026 21:57
    הגב לתגובה זו
    חוגגים עלינו...אעפת להם מבטיחותחח אכפת לנם שלא יגמר התור של אלפי מכוניות לעולם. ואנחנו יום שלם על טסט טיפול טסט...פוסלים על מספרי רישוי..הזויים
  • 45.
    אנונימי 25/05/2026 21:53
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד לך ובהצלחה כי זה לא כל כך הכרחי אבל ממש הפך לסיוט המתנה של חצי יום לפחות בתוך האוטו עם טורים מאד ארוכים עד שמגיעים לטסט וזה כבר מזמן לא קיים במדינות הן במערב והן במיזרח ואל תיכנעו ובתמורה ניבחר בכם בבחירות הקרובות
  • 44.
    אנונימי 25/05/2026 21:52
    הגב לתגובה זו
    תורידו את מחיר חידוש רישיון הרכב זה מלחמה ביוקר המחיה
  • 43.
    נהג כבד 25/05/2026 21:50
    הגב לתגובה זו
    בהחלט טסט לפי ק מ זה יעיל לפי שחיקה ובלאי של הרכב שמשפעי על הבטיחות.וזה יעיל למי שנוסע פחות ויודד אנשים להדאיר רכבים בבית ויעשו יותר חישוב לקמ שמשפיע על הוצאות הדלק וגם הטסט. לעתי כל 15.000 או 20.000 כמו טיפול שממולץ עי היצרןזה מהלך מבריק לבעלי רכבים פרטיים.בעלי חברות הליסינג לא בלחץ הם יעלו מחירים בהתאם לחברות העשירות .
  • 42.
    קשקשן להעיפ 25/05/2026 21:45
    הגב לתגובה זו
    בוז לך הביתה
  • 41.
    אנונימי 25/05/2026 21:39
    הגב לתגובה זו
    רוצים לצמצם את הטסטים אבל ממשיכים לגבות את האגרה.מדינת שודדי ישראל !
  • 40.
    אנונימי 25/05/2026 21:39
    הגב לתגובה זו
    האיש באמצע חקירות שחיתות כנראה מוחזק בצוואר. טובת הציבור לא לנגד עיניו. תמיד בעד היכן שהכסף נמצא . בושה וחרפה שאנשים כאלה יושבים בבית הנבחרים.
  • 39.
    עופר 25/05/2026 21:35
    הגב לתגובה זו
    מנסיון אישי רכב שעומד מתקלקל יותר במיוחד מערכות ברקס.
  • 38.
    דוד 25/05/2026 21:30
    הגב לתגובה זו
    טסטים רק לפי קילומטראז !!! אין סיבה שרכב הנוסע בשנה פחות מ..5000 קמ.. יעשה טסט כל שנה
  • 37.
    יואב 25/05/2026 21:28
    הגב לתגובה זו
    בסוף שוב ידפקו את הפריפריה
  • 36.
    אנונימי 25/05/2026 21:26
    הגב לתגובה זו
    מתי כבר מתפקדי הליכוד יעיפו את האחוז בגרונו מהליכוד
  • 35.
    עורב גולני 25/05/2026 21:18
    הגב לתגובה זו
    בניו יורק אין טסט לרכב אז מה קרה מחליפים מנועים צמיגים צבע מוסיפים ערכה לטורבו משדרגים אין בעיה מה זה אגרת רישוי כמה אלפים על מה הנפט בעולם יורד פה המחיר עולה מדינה של מושחתים וגנבים תתעוררו
  • 34.
    חנוך 25/05/2026 21:15
    הגב לתגובה זו
    מצב הרכב זה באחריות הנהג בלבד נהג חייב לבדוק שרכבו תקין לחלוטין היום עם הטסטים הרבה רכבים נוסעים עם ליקויים כך שהנהגים חושבים שאם הרכב עובר טסט הם לא צריכים לבדוק אותו במרבית מדינות בארצות הברית אין טסטים יש בדיקות עשן כל שנתיים
  • 33.
    אנונימי 25/05/2026 21:10
    הגב לתגובה זו
    אדם מסוכן שנראה שהשמאל מחזיק אותו בוווס
  • 32.
    ביתן צודק אני ואשתי לא נוסעים ברכב יותר מ5000 קמ בשנה (ל"ת)
    ציוני 25/05/2026 20:58
    הגב לתגובה זו
  • 31.
    אנונימי 25/05/2026 20:29
    הגב לתגובה זו
    האנדיקציה שצריכה להחקר היא כמה פסילות וטסס חוזר יש לרכבים שניכנסים לטסט שנתי ואפשר לפלח לפי גיל הרכבים בעלות חברות פרטיים ליסינג השכרה ועוד ואז להגיע למסקנות מושכלות
  • 30.
    ביטן צודק בהחלט.לנו בבית יש רכב שבקושי נוסע 3000 בשנה (ל"ת)
    אנונימי 25/05/2026 20:27
    הגב לתגובה זו
  • רכב שלא נוסע סובל מליקויים אטמים יבשים וכו (ל"ת)
    הרואה בחמוצים 25/05/2026 22:13
    הגב לתגובה זו
  • הרכב שלי מטופל כל שנה במוסך המרכזי (ל"ת)
    גיל 27/05/2026 17:04
  • אתה מוכר (ל"ת)
    אנונימישמעון 25/05/2026 21:47
    הגב לתגובה זו
  • 29.
    הדרום 25/05/2026 20:05
    הגב לתגובה זו
    יש מדינות בעולם בהן אין בכלל טסט שנתי. סתם מיותר קומבינה מיושנת להעביר כסף מהציבור לכיסים של מעט.
  • 28.
    למה השמן הזה לא בכלא (ל"ת)
    אנונימי 25/05/2026 19:54
    הגב לתגובה זו
  • 27.
    אנונימי 25/05/2026 19:44
    הגב לתגובה זו
    אין לי רכבאבל חושב שזה פשוט גאונילא צריך לטרטר על ידי מכוניםשנמצאים כל מיני תקלות חינוכיות שאפשר לתקן באופן פרטי
  • 26.
    אנונימי 25/05/2026 19:40
    הגב לתגובה זו
    רוצים להקל על האזרחים תכנסו בחברות הביטוח שעושקות את האזרחים ולוקחות 20% משווי הרכב על ביטוח כל שנה... אם בנאדם לא עושה טוטאלוס כל 3 שנים הוא בהפסד...
  • דכ 26/05/2026 03:21
    הגב לתגובה זו
    אחת העוולות הגדולות ביותר זה הביטוח לרכב.
  • 25.
    בטיחות 25/05/2026 19:25
    הגב לתגובה זו
    איפה השכל שלכם שם בכנסת פחד אלוהים ליסוע בכבישים כשהנהגים לידך או מסוממים או נוהגים על רכבים עם ליקוי בטיחות. אולי תעשו משהו לטובת האזרחים
  • 24.
    אנונימי 25/05/2026 19:25
    הגב לתגובה זו
    הלוואי טסט פעם בשנתיים אנשים מהפריפריה לא עומדים בטסט פעם בשנה זה מאוד מאוד קשה
  • 23.
    יוני 25/05/2026 19:19
    הגב לתגובה זו
    היום רכב בן 20 שנסע 2000 קמ בשנה כרכב שני בעבודה מהבית צריך להיטרטר למוסך לצורך אישור בלמים שממילא נבדקים גם בטסט. וב 25 שנה זה יהיה פעמיים בשנה. מה ההגיון כאן כשהפרוק וההרכבה שוב ושוב זה מה שגורם לנזק יותר מהתועלת.
  • 22.
    אנונימי 25/05/2026 19:13
    הגב לתגובה זו
    סארהב יש לל בדיקת עשן כל שנתיים האחריות מוטלת על הנהג. נגיד שלקחתי צמיג מחבר בפנצריה רק כדי לעבור טסט והחזרתי לו האחריות היא רק ליום 1 על המכון שאר הימים בעל הרכב שלא עושה תיקונים טיפולים האחריות עליו
  • 21.
    באמת עין מקצועית מגלה מה שחיישנים מפספסים...ממש גאון הדור (ל"ת)
    אנונימי 25/05/2026 18:53
    הגב לתגובה זו
  • 20.
    הסדרה ולא אסדרה (ל"ת)
    אנונימי 25/05/2026 18:43
    הגב לתגובה זו
  • בדוק את עצמך (ל"ת)
    אנונימי 26/05/2026 05:48
    הגב לתגובה זו
  • 19.
    אנונימי 25/05/2026 18:39
    הגב לתגובה זו
    רכב חדש עד לגיל שש שנים יש לתת אישור טסט על ידי מוסך מורשה לאחר שעבר טיפול שנתי או 15 אלף. מכוני הבדיקה הייעודיים זה סתם טרטור ומסחטת כספים
  • 18.
    שמעון 25/05/2026 18:37
    הגב לתגובה זו
    מר ביתן מה העניין
  • 17.
    אנונימי 25/05/2026 18:33
    הגב לתגובה זו
    לא המכונים שדואגים לבטיחות הציבור לא הצמיגאי שמה פתאום רוצה למכור צמיגיםהוא חרד לציבור וגם המוסכים שיאבדו תיקוני סרק מתלוננים.ימות המשיח הגיעו
  • 16.
    בינא 25/05/2026 18:29
    הגב לתגובה זו
    כמות הקמ שנוסעים רכבים צריכה לקבוע את הלוז לטסט ולא גיל הרכב אלא אם נמצא רכב בטסט עם בעיות מכניות שיוחרג וייקבע לו טסט לפי חודשים.
  • 15.
    כאשר ביטן מציע הצעה יש סבירות גבוהה שהיא לא לטובת האזרח אלא בעד קבוצות כן ריכוזיות חרפה (ל"ת)
    ביטן 25/05/2026 18:24
    הגב לתגובה זו
  • 14.
    אנונימי 25/05/2026 18:19
    הגב לתגובה זו
    מדוע צריך להמציא את הגלגל איך פועל העולם המערבי
  • 13.
    מעניין כמה עלתה ההתנגדות ... (ל"ת)
    אנואלוןנימי 25/05/2026 18:11
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    אנונימי 25/05/2026 18:09
    הגב לתגובה זו
    באיזה הרכב הוא תוצאה ישירה של מספר הקילומטרים שהרכב נסע אין סיבה שרכב שנסע 5000 קמ בשנה מהטסט הקודם יעשה עוד פעם טסט אחרי שנה איזה בלאי כבר יש ב5000 קילומטרים
  • 11.
    הטסט הוא בעיקר אובדן ימי עבודה (ל"ת)
    כהן 25/05/2026 18:05
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    גלגל רזרבי 25/05/2026 18:01
    הגב לתגובה זו
    במקרה שלי ברחובות ולראות מה קורה שם על בסיס יום יומי...במדינת הסטאראפ וההייטק בן אדם עומד שעות בתור שלא נגמר בשביל 10 דקות גג על המסלול. כמו שאמר מי שאמר ההפסד היומי למשק על בזבוז ימי עבודה הוא לאין שיעור יותר גבוה מעלות הטסט. תסדרו את העניין הזה לפני הכל!!
  • אנונימי 26/05/2026 08:07
    הגב לתגובה זו
    שם הטורים קצרים מאוד נסיעה קצרה של 20 דקות בשעה אחת אתה כבר בחזרה הרחובות
  • 9.
    קרפד 25/05/2026 17:52
    הגב לתגובה זו
    הנציגים המקצועיים באו כבר עם מסקנות ומר ביטן שם את עצמו בכובע המומחה מגן הציבור.כאשר ברור לכל שמדובר בלוביסט מושחת שמנסה לגייס קולות ממכוני הרישוי
  • 8.
    א. 25/05/2026 17:48
    הגב לתגובה זו
    ההצעה הזאת טובהלא מתייחס לשאר
  • 7.
    אנונימי 25/05/2026 17:46
    הגב לתגובה זו
    הרעיון של חכ ביטן לדעתי מצויין הלוואי ויצא לפועל.הגיע הזמן לדאוג לציבור ולא לעסקנים ובעלי האינטרסים
  • 6.
    אנונימי 25/05/2026 17:35
    הגב לתגובה זו
    בהחלט צודק מר ביטן בעניין לעניות דעתי בארהב אין בכלל טסטים לרכב
  • 5.
    אנונימיjo 25/05/2026 17:32
    הגב לתגובה זו
    מתעסקים בקרה תשאירו את מבחן הרישוי כל שנה תורידו 300 שקל מאגרת הרישוי ותתקדמו מזל שאת שאר הבעיות במדינה כבר פתרתם. כולל בועדת הקלקלה כל הדיונים שלכם עולים יותר מהחיסכון.
  • 4.
    אנונימי 25/05/2026 17:30
    הגב לתגובה זו
    מה קורה עם השוחד
  • 3.
    אנונימי 25/05/2026 17:28
    הגב לתגובה זו
    צריך לעשות טסט אחת לשנתיים ויותר..היום זה לחכות בתור כשעה וחצי במקרה הטוב.ועקב קשקושים מטרטירים אותך שעות וימים סתם. המיכונים לא עומדים בעומס.אין חניה.סוגרים חצי מהכביש והכל סתם.זה לא מונע תאונות.ועוד מה המחיר עלה ב30% בלי בושה.לא להתייחס לביתן קשקשן .מקווה שלא יבחר לכנסת הבאה.לשנות מיד המצב בלתי נסבל.
  • 2.
    החיסכון בזמן ועצבים של טסט שווה כל מחיר (ל"ת)
    אחד 25/05/2026 17:12
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    יוני 25/05/2026 17:00
    הגב לתגובה זו
    אם מרכז הליכוד יבחר בך למקום ראלי בבחירות הבאות אני ועוד רבים לא נצביע לליכוד למרות שאנחנו ביבסטים. נעבור לבן גביר או למפלגה שיקים דדי שמחי
  • ליכוד אסופה של אפסים (ל"ת)
    אנונימי 25/05/2026 18:40
    הגב לתגובה זו
  • אנונימי 25/05/2026 21:00
    הם החלאות.נטולי המוח שמצביעים לשטן מזהה התהליכים.
  • חה חה חה י 25/05/2026 18:20
    הגב לתגובה זו
    קרעתם אותי מצחוק