שי אהרונוביץ רשות המסים
צילום: דני שם טוב דוברות

רשות המסים: מ-1 ביוני גם חשבונית של 5,000 שקלים תידרש לאישור

רשות המסים מורידה עוד מדרגה ברפורמת "חשבוניות ישראל": בלי מספר הקצאה דיגיטלי העסקה לא תאפשר קיזוז מע"מ, וגם ההוצאה עלולה לא להיות מוכרת במס הכנסה; וגם ככה נלחמת רשות המסים בהון השחור

מירב ארד | (157)
נושאים בכתבה רשות המסים

החל מ-1 ביוני 2026 יורד הרף לדיווח על חשבוניות לרשות המסים מ-10,000 שקל ל-5,000 שקל. עסקאות שסכומן עולה על 5,000 שקל יחייבו קבלת מספר הקצאה דיגיטלי מרשות המסים. בלי המספר, הקונה לא יוכל לקזז מע"מ והחשבונית לא תוכר כהוצאה מוכרת במס הכנסה. עשרות אלפי פרילנסרים, בעלי מקצוע וחברות קטנות שעד היום לא היו חייבים בדיווח מקוון ייכנסו למעגל החדש תוך שבועיים.

הרף ירד בהדרגה מאז השקת רפורמת "חשבוניות ישראל" במאי 2024. בתחילה נקבעה תקרת ביניים של 25,000 שקל בגלל ביקורת עזה ממשק העסקים והחשש מעיכוב עסקאות. בינואר ירד הרף ל-10,000 שקל, ועכשיו מגיע לתחנה האחרונה - 5,000 שקל. ברף הזה, כמעט כל עוסק בישראל ייכנס לחובת ההקצאה.

המערכת חסכה עד כה מיליארדים לקופת המדינה. היקף העסקאות הפיקטיביות שנבלמו ונחשפו עומד על כ-35 מיליארד שקל. שווי המע"מ של החשבוניות שנעצרו מתחילת 2025 עלה על 6 מיליארד שקל. בכל חודש נחסמות  מעל 4,000 חשבוניות חשודות של מעל 500 עוסקים שונים, ועשרות תיקים נפתחו ביחידות החקירה והשומה. נתון אחד שרשות המסים מדגישה: ביותר מ-90% מהמקרים שבהם עסקה נדחית, מפיץ החשבונית לא מגיש ערעור - מה שמרמז שחלק גדול מהדחיות מונעות פעילות בעייתית ולא פוגעות בעוסקים לגיטימיים.

לבעלי עסקים זו לא רק עוד פרוצדורה. לקוח עסקי שירצה לקזז מע"מ ידרוש חשבונית עם מספר הקצאה, ואם המספר לא מתקבל בזמן אמת העסקה עלולה להיתקע. מי שישלם את המחיר על חשבונית ללא מספר הוא הקונה שיישאר בלי קיזוז. 

מצד אחד זו עוד בירוקרטיה וכאב ראש לעסקים, מצד שני זה מנגנון לעצירה ותפיסה של הון שחור. יש הטוענים שהמוקד המרכזי של ההון הלא מדווח נמצא בעסקאות הגדולות ולא בקטנות, ושגורמים עברייניים כבר עברו לשיטות עקיפה - כגון השתלטות על פרטי הזדהות של עסקים לגיטימיים והוצאת מספרי הקצאה דרכם. לפי גישה זו, הורדת הרף מסרבלת בעיקר את מי שפועל כחוק, בלי לפגוע ממשית בעברייני המס.

מנגד, רף הדיווח שירד סוגר פרצה שנוצלה שנים לרבות במעילות עובדים בארגונים. מנהלי חשבונות ורכש שניצלו את הסף הגבוה כדי להזרים חשבוניות פיקטיביות בסכומים שנשארו מתחת לרדאר לא יוכלו להמשיך בכך. ברף של 5,000 שקל, הפרצה נסגרת.

רשות המסים מקבלת גישה לדאטה ענק

כלי נוסף למלחמה בהון השחור שמתקבל בזכות הורדת רף הדיווח הוא יצירת מסד נתונים בזמן אמת של כל עסקה בישראל מעל 5,000 שקל. כל בקשת הקצאה מכילה פרטי המוכר, הקונה, הסכום והתאריך. זה לא רק כלי לעצירת חשבוניות פיקטיביות - זו תשתית מידע שמאפשרת לרשות המסים לקבל מידע מלא על פעילות עסקית, לזהות דפוסים חריגים, ולאתר עסקים שמדווחים פחות ממה שהם מוכרים.

להרחבה: המלחמה בהון השחור - ככה מתכננים באוצר להילחם בהעלמות המס


לרשות המסים יש כבר היום גישה לנתונים ממקורות רבים - דיווחי מע"מ, דוחות שנתיים, נתוני בנקים ומשכנתאות, ורישומי מקרקעין. המערכת החדשה מוסיפה מידע רב שלא היה קיים: תדירות העסקאות, מועדיהן, והתפלגות הלקוחות של כל עוסק. עסק שמדווח על הכנסה שנתית של 400,000 שקל, אבל מבקש מספרי הקצאה על 800 עסקאות בשנה בממוצע של 3,000 שקל מעלה שאלות שלא היה אפשר לשאול לפני הרפורמה.

הורדת הרף יכולה לעזור לרשות המסים לאתר דפוסים כמו קבלן שנותן הנחה על תשלום במזומן, נותן שירות שמחויב בחלק מהמקרים בלבד, או בעל עסק שמגלגל חלק מהפעילות דרך חשבון אישי. עסקאות כאלה משאירות עכשיו יותר עקבות מבעבר.


הורדת רף הדיווח תגביר את העסקאות המדווחות ותאפשר לרשות המסים לזהות רוכשים "חשודים". כשאדם פרטי רוכש שירותים או מוצרים יקרים בסכום שעולה על הרף, לדוגמה: שיפוץ דירה ב-200,000 שקל, רכב יד שנייה ב-90,000 שקל מסוחר רכב, ציוד מקצועי, תכשיטים, אזי הרכישות האלה מתועדות עכשיו במערכת ממשלתית בזמן אמת. רשות המסים יכולה להצליב את הנתונים האלה מול תלוש השכר המדווח, דוח ההכנסות השנתי, ומצבת הנכסים הרשומים. מי שמרוויח 10,000 שקל בחודש על הנייר אבל מבצע רכישות של 200 אלף שקל בשנה, עשוי לתת הסברים לרשות המס על מקור הכסף.  הפער נהיה גלוי בצורה שלא הייתה קודם.

זה שינוי מהותי. עד היום, חלק גדול מהכסף השחור בישראל לא "נכנס" לשום מערכת - הוא עבר מיד ליד, שולם במזומן, ולא השאיר עקבות דיגיטליים. מרף של 5,000 שקל ומעלה, הרבה יותר עסקאות נכנסות למערכת. זה כבר לא רק מאבק בחשבוניות פיקטיביות, אלא שינוי בדרך שבה רשות המסים רואה פעילות עסקית וצריכה פרטית בישראל.

הוספת תגובה
157 תגובות | לקריאת כל התגובות

תגובות לכתבה(157):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 118.
    אנונימי 27/05/2026 05:47
    הגב לתגובה זו
    תחפשו מי ינענע אותכם
  • 117.
    אנונימי 26/05/2026 10:05
    הגב לתגובה זו
    חרא תמיד ישאר חרא לא יעזור הסרחון שיוצא משם מריחים רחוק רחוק גועל נפש
  • 116.
    אנונימי 25/05/2026 19:14
    הגב לתגובה זו
    שוב מתנכלים לקונים הקטנים.
  • 115.
    אנונימי 25/05/2026 14:22
    הגב לתגובה זו
    מתעלמים מהמשתמטים והמגזר
  • 114.
    אנונימי 25/05/2026 13:37
    הגב לתגובה זו
    הוא דואג רק לעצמו יש עובדים שסובלים הוא המנהל הגרוע ביותר שיש מפחד מסמנכל ללוגיסטיקה וממנהל המכס.וכך הורס את הרשות לגמרייי
  • 113.
    נתן שטראוס 23/05/2026 18:13
    הגב לתגובה זו
    השלב הבא הורדה ל 3000 שח ...
  • 112.
    אריה דרעי לכלא 23/05/2026 16:13
    הגב לתגובה זו
    וגם את האזרחים ה קטנים אתם רודפים .! שהמערכת גונבת כסף צריך לגייס כסף מכל מקור שאפשר לכן גם על כלים שנושרים מהעץ יש מיסים .!! חרא על הראש של הרעים האלה .!!!
  • 111.
    אנונימי 23/05/2026 13:23
    הגב לתגובה זו
    כדי שהממשלה תממן משתמטים ופרזיטים במיליארדים מעמלם של העובדיח
  • 110.
    בקרוב אישור מראש להפליץ (ל"ת)
    אנונימי 23/05/2026 11:53
    הגב לתגובה זו
  • 109.
    ארקדי 23/05/2026 11:09
    הגב לתגובה זו
    צריך לממן את החרדים הפרזיטים
  • 108.
    עבד משועבד 23/05/2026 09:53
    הגב לתגובה זו
    כל פעם שאומרים לכם שהכל מתוכנן לפי אגנדה 2030 אתם צוחקים אבל מבשלים אותנו לאט לאט בדרך לשם ככה אנחנו לא מרגישים. לילה טוב לחיים בשיעבוד רק חשבנו שיצאנו ממצרים אנחנו עדיין במצרים תחת פרעה
  • 107.
    אנונימי 23/05/2026 08:37
    הגב לתגובה זו
    תעזבו אותנו בשקט נמאסתם
  • 106.
    אנונימי 23/05/2026 07:39
    הגב לתגובה זו
    חקיקות בזק מהירות כנגד בעלי עסקים והגבלת חופש העיסוק מבוצעות במהירות ויעילות כצריך לשלם לעסקים פיצויים התהליך ארוך ומסורבל גמדוני הבחירות קרבות ובקלפי מתקנים
  • 105.
    חסין יוסף 23/05/2026 05:55
    הגב לתגובה זו
    משרד האוצר צריך לימסור איך מקבלים מיספר הקצאה .רוב העצמאים מבוגרים ולא הכי דיגיטל.ולא כל רגע צריך להיתקשר להנהלת חשבונות לקבל עזרה
  • 104.
    אנונימי 22/05/2026 17:36
    הגב לתגובה זו
    רשות המיסים יצרה כזה עומס על המערכת ששום דבר לא עובד!
  • 103.
    אנונימי 22/05/2026 17:15
    הגב לתגובה זו
    מה עים הפנסיונרים איזה מפלגה תלחם עבורם הם 10 מנדטים אני צעיר אבל מפלגה שתלחם עבור הפנסיונרים להשוות שכר מינימום לחסרי אמצעים לפנסייה אני יבחר בה אפילו רעם על הזיבי כל המדינה הזאת
  • 102.
    אנונימי 22/05/2026 15:59
    הגב לתגובה זו
    בהצלחה חחחאתם צריכים צבע
  • 101.
    זו כבר מדינת משטרה! (ל"ת)
    אנונימי 22/05/2026 15:46
    הגב לתגובה זו
  • 100.
    רוצים לשלוט על הכסף שלנו בבנקים (ל"ת)
    אנונימי 22/05/2026 15:46
    הגב לתגובה זו
  • 99.
    אנונימי 22/05/2026 14:44
    הגב לתגובה זו
    מי שמתעסק בכסף שחור זה לא משנה חשבונית עסקהעבריניים לא עובדים באותו מסלול כמו רובו הציבור.חשבונית עסקה בדיחה ממשלה של דפוקים תפסיקו להכנס לנו לכיס
  • 98.
    אנונימי 21/05/2026 14:48
    הגב לתגובה זו
    האם עסקאות הכסף עם הקטארים של הבוגדים בלשכת ראש הממשלה קיבלו את אישור רשות המיסים ושולם עבורן מס כחוק
  • 97.
    שמעיה 21/05/2026 14:20
    הגב לתגובה זו
    העם הזה פראייר שלא שורף את בית המשפט והכנסת די לשכר העתק על חשבוננו
  • אנונימי 21/05/2026 15:16
    הגב לתגובה זו
    אז את ההנהגה החרדית הארורה שבוזזת את קופת המדינה ומסרבת לתת לאברכים לשרת בצבא
  • אתה עדר קלאסי 22/05/2026 11:59
    נתנו ועוד נותנים להם. מה אתה רוצה מהםתבוא בטענות למי שנותן.תגיד לפני 2דק לפיד היה בממשלה ללא חרדים בכלל נדיר למה הוא לא עצר את הסבסוד של החרדים לא העביר חוק גיוסהלוחם הגדול בחרדים...חח... לפיד זה אדם ללא יכולת בסיסית.תצביע למי שיתן קבלות ואם לא פורע תחליף!
  • 96.
    אנונימי 21/05/2026 11:34
    הגב לתגובה זו
    הפחתת רגולציה מה לא עושים כדי לחלוב עוד ועוד את המגזר העובד לטובת... אתם יודעים מי
  • 95.
    אנונימיאור 21/05/2026 11:10
    הגב לתגובה זו
    האם חייב גם לקבל מס ממס הכנסה מוציא חש אחת בחודש פחות מ10 אלף שקל אשמח לתשובה
  • אבי 27/05/2026 16:01
    הגב לתגובה זו
    כן
  • עודד 23/05/2026 13:07
    הגב לתגובה זו
    תעבור לחשבונית שבועית בסך 2500 שח. עדיף לך
  • אנונימי 21/05/2026 12:55
    הגב לתגובה זו
    מיוני מ5000 מעמ כן חייב מס הקצאה
  • כן. מ10 אלף מעמ חייב מספר הקצאה. מנהחש (ל"ת)
    אנונימי 21/05/2026 12:54
    הגב לתגובה זו
  • 94.
    בא 21/05/2026 08:20
    הגב לתגובה זו
    בחורים . כמו גבינה שווצרית...במקום לבנוצ סכר טוב גדול וחזקמשחקים בקקי המודל הסינגפורי עובד שם ואין פשע כול שהוא
  • 93.
    בא 21/05/2026 08:13
    הגב לתגובה זו
    הגדולה ..החוק חלש מאוד השופטים כמו האום האזרחים אפילו לא מבינים מה נכון לעשות יש פשיעה קבועה..אם זה מוכר דירה שמשקר לקונה או אירגוני פשע של 500 איש....בסינגפור מצאו פיתרון מזמן אז למה לא בישראל!!
  • 92.
    אנונימי 21/05/2026 07:35
    הגב לתגובה זו
    בואו נגמור את מעמ מס הכנסה וכל הגופים הדפוקים האלה
  • 91.
    חייבים חוק כמו בסינגפור (ל"ת)
    בא 21/05/2026 04:31
    הגב לתגובה זו
  • 90.
    אנונימי 21/05/2026 01:15
    הגב לתגובה זו
    במיליונים במקום לחקור הפקיד הרוסי של לא עשה כלום בעיקר מקשקשים
  • אנונימי 23/05/2026 15:47
    הגב לתגובה זו
    יש מייל של משרד האוצרללחימה בהון שחור
  • מערב פרוע בישראל (ל"ת)
    בא 21/05/2026 08:14
    הגב לתגובה זו
  • 89.
    אנונימי 20/05/2026 22:25
    הגב לתגובה זו
    מתי הןרידו מיסים רק גוביםמוגובים ועןשקים עם יוקר מחייה ומיסים הגיע הזמן לצאת לרחובות בכל עיר יש בניין של משרדי האוצר
  • 88.
    אנונימי 20/05/2026 22:11
    הגב לתגובה זו
    לא ניתן לשלם משרד הפנים במזומן חצופים
  • 87.
    אנונימי 20/05/2026 22:09
    הגב לתגובה זו
    לעבור עם צוותים בבנינים בכל גוש דן ולכל בית שיש מצלמות שיביאו צו ויהפכו את הדירה על כל חלקיה.תמצאו שם עוד חצי תקציב מדינה.זה תיהיה מלחמה בשחור.
  • 86.
    אנונימי 20/05/2026 20:51
    הגב לתגובה זו
    אף אחד לא מזייף חשבוניות ב5000 שח רק יוצר עלויות נוספות לעסקים .ויגדיל את שעובדים בשחור
  • 85.
    שמעון 20/05/2026 20:14
    הגב לתגובה זו
    כדי להיות עצמאי צריך מנהל חשבונות . יועץ מס. רואה חשבון.עורך דין.זה לא נורמאלי. המדינה חייבת להקל על העצמאים.
  • 84.
    אנונימי 20/05/2026 20:01
    הגב לתגובה זו
    מקווה שיצמצמו את ההתמודדות עם חידוש חשבוניות. ישראל כל 3 חודשים
  • 83.
    יש המון עסקים שאפשר לפתור אותם מיזה פשוט לא חושבים שם (ל"ת)
    ציון 20/05/2026 19:36
    הגב לתגובה זו
  • 82.
    יונתי 20/05/2026 16:44
    הגב לתגובה זו
    הכל בסדר רק שיאפשרו גם לחיות בכבוד ולהגיע מתי שהו לבית. לפקידים שמנהלים את המדינה יש אינטרס פוליטי להרעיב את העם.
  • יובל הממוקד 22/05/2026 08:36
    הגב לתגובה זו
    בסוף פקידים עושים מה שאומרים להם ומה שהם מקבלים גיבוי מהשר האחראי.ברור שזה לא מושלם יש פקידים שמרשים לעצמם לפעמים אבל בסוף הם לא קובעים לבד.
  • 81.
    אנונימי 20/05/2026 16:40
    הגב לתגובה זו
    יש ענפים שחייבים להעלים מסים אחרת אין הצדקה קיומית אחד מהם נהגי מונית. המדינה קובעת את מחיר הנסיעה ומטילה אין סוף הוצאות ובסוף לנהג למטה אין אפשרות להחליף רכב נהגים שעובדים 8 שעות לא חיים וזו הסיבה שיש מלא מוניות גרוטאות ומתווכים שמחזיקים הרבה מוניות ונהגים שכירים ולמתווכים את בית משלהם כלום לא רשום על שמם כדי להתחמק ממס.
  • 80.
    בא 20/05/2026 16:03
    הגב לתגובה זו
    הפרוע בישראל.
  • 79.
    סנה בוער 20/05/2026 14:01
    הגב לתגובה זו
    אנשי רשות המיסים משתפים פעולה עם המדיניות של הקרסת עסקים קטנים. נושא החשבוניות צמצום שימוש במזומן הכל זה כדי להגביר את השליטה סטייל סין על האזרח. מאבק בהון שחור זה רק תרוץ
  • 78.
    שוחדניק 20/05/2026 13:53
    הגב לתגובה זו
    הגנב האחרון שישאר במערכת היא הממשלה על כל אגפיה וסניפיה....
  • 77.
    מקס 20/05/2026 13:31
    הגב לתגובה זו
    אם כך יתחילו להנפיק עס 4999 שח
  • 76.
    אנונימי 20/05/2026 12:55
    הגב לתגובה זו
    זה עוזר רק לבנקים וחברות האשראי המטרה שנבזבז את הכסף דרך כרטיסי האשראי ובעצם זה גורם לכסף שלנו להישחק על כול 100 שח שהרווחנו אחרי מיסים ממשיכים לשלם עמלות זה פשוט לא ניגמרחזרנו למצריים עבדים הינו ועבדים נשאר
  • 75.
    צדק 20/05/2026 12:19
    הגב לתגובה זו
    אגנדה 2030 העדר רדום
  • 74.
    עוד צעד לאגנדת 2030. שליטה מלאה בנתינים (ל"ת)
    אנונימי 20/05/2026 10:09
    הגב לתגובה זו
  • 73.
    מצויין. שידווחו על כל שקל. (ל"ת)
    אנונימשהמי 20/05/2026 10:01
    הגב לתגובה זו
  • 72.
    ארקדי 20/05/2026 09:15
    הגב לתגובה זו
    צריך לממן את החרדים הפרזיטים
  • 71.
    אנונימי 20/05/2026 08:22
    הגב לתגובה זו
    ממילא כולם עברו לעבוד בשחור ואף אחד לא באמת אוכף את זה
  • 70.
    אנונימי 20/05/2026 07:57
    הגב לתגובה זו
    מעניין מתיי נגיע לשלב שהמדינה תעצור לעסק הקצאות לחשבונית אם הוא לא מתיישב עם האגנדה הפוליוית של הממשלה. הממדלה תשלוט בכול העסקים במדינה. בלחיצת כפתור היא יכולה לסגור כל עסק
  • לא רחוק היום הזה.סין זה כאן (ל"ת)
    צדק 20/05/2026 12:20
    הגב לתגובה זו
  • אנונימי 22/05/2026 11:11
    העסקים בסין פורחים ומשגשגים בעידוד המדינה.
  • אנונימיצבי הנביא 20/05/2026 22:15
    המדינה פשטה רגל אנחנו בדרך לדיקטטורה . כמה מעציב
  • 69.
    כשבאוצר מעלים מיסים גם אני מעלים מיסים (ל"ת)
    ארטי 20/05/2026 07:51
    הגב לתגובה זו
  • 68.
    תסגרו אמותות תלכו לדתיים שם הכסף הגדול מנובלים (ל"ת)
    יאנוש 20/05/2026 06:46
    הגב לתגובה זו
  • החרדים הורסים את המדינה (ל"ת)
    מרינה 21/05/2026 15:17
    הגב לתגובה זו
  • פיטר פן גותמן 20/05/2026 12:31
    הגב לתגובה זו
    עוד מעט ממש בקרוב הערב רב והעמלקי יסורו מן הארץ
  • לא למדת ליבה. תראה את הטעויות כתיב שלך ח ח ח... (ל"ת)
    אנונימי 20/05/2026 08:58
    הגב לתגובה זו
  • 67.
    מנ 20/05/2026 06:09
    הגב לתגובה זו
    אלה הפקידים שחיים על חשבון הציבור וממאיסים את החיים כאן.
  • 66.
    אנונימי 20/05/2026 06:06
    הגב לתגובה זו
    גיבורים עלובים מעודדים ירידה מהארץ
  • 65.
    אחד 20/05/2026 04:00
    הגב לתגובה זו
    אם לא תצביאו זליכה שיחתוך בבשר החי של העלוקות והמונופולים אתם תמשיכו להתבכיין ככה בתגובות...
  • חננאל 21/05/2026 15:18
    הגב לתגובה זו
    העמלק הזה גומר אותנו
  • 64.
    אבי ובר 20/05/2026 03:21
    הגב לתגובה זו
    מקווה רק שיעצרו ב 5 k כי אם לא המשמעות שכל בזמן נצטרך להמציא מספר הקצאה וגם כך אתר מס הכנסה עמוס
  • 63.
    מטבע דיגיטלי בדרך אז עושים כאילו... (ל"ת)
    שרון 20/05/2026 00:31
    הגב לתגובה זו
  • 62.
    שרון 20/05/2026 00:30
    הגב לתגובה זו
    מס הכנסה מעמ ביטוח לאומי הנוגסים בכסף מבלי לנקוף אצבע.דמי שכירות חודשית תחזוקה למבנה..חברת חשמל עירייה שילוט מים ארנונהחברות הביטוח.. עוד.עכשיו מזה תתחילו להתעשר! איזה הון איזה שלטון למה לעבוד בכלל
  • 61.
    רעיון מצוין ומבורך (ל"ת)
    ציוני 19/05/2026 23:32
    הגב לתגובה זו
  • 60.
    מיקי 19/05/2026 23:13
    הגב לתגובה זו
    אנחנו על הקצה.שליטה מלאה של המדינה על האזרח.מצלמות בכל חור שליטה על עסקאות כסף דיגיטלי חיסונים לדילול ועוד ועוד.
  • 59.
    אנונימי 19/05/2026 23:12
    הגב לתגובה זו
    רק במדינת גנבים שבראשם מנהלי המדינה מתנהגים בצורה כזו .
  • 58.
    אנונימי 19/05/2026 23:09
    הגב לתגובה זו
    אם רשות המיסים היו מתייעלים כנראה שהיה אפשר להוריד את המסולהקל על ציבור העובדים
  • 57.
    ככה המדינה נלחמת בנתונים. בושה (ל"ת)
    שוואב לכלא 19/05/2026 22:59
    הגב לתגובה זו
  • 56.
    יוני 19/05/2026 22:37
    הגב לתגובה זו
    שבוזזים את קופת המדינה ומסרבים לשרת בצבא.
  • סבטלנה 19/05/2026 23:48
    הגב לתגובה זו
    אצל ליברמן הפרזיטים החרדים יתחננו להתגייס לצבא.
  • ליברמן .. תזכיר לי מה הוא עשה בשבילי (ל"ת)
    בא 21/05/2026 08:22
  • אנונימי 20/05/2026 12:48
    עוד שלוש שנים יהיה רמטכל חרדי ואז תכילו לבכות למה
  • 55.
    אזרח ישר 19/05/2026 21:46
    הגב לתגובה זו
    איכשהו הצליחו למשוך פרטים של העסק שלי והנפיקו חשבוניות עם מספר הקצאה על סך 6 מיליון שקלעשו את זה תוך יומיים. כשהייתי בחקירה במשרדי מס הכנסה אמרו לי שזה כסף קטן והתופעה הזאת בהיקפים יותר גדולים...אז אני שואל למה זה טוב חוץ מזה שאין לנו כבר זמן להתעסק בכל הדבר הזה לא מספיק שלוקחים המון מיסים בלי לעבוד נותנים לנו עוד ועוד עבודה... נמאס כבר!
  • 54.
    אנונימי 19/05/2026 21:45
    הגב לתגובה זו
    יופי יופי תמשיכו תתעמרו תתעללו ממשיכים לעוד אך ורק עבור המולך.אוטוטו ולא יהיו יותר עסקים מתפקדים כי פשוט יעבדו בלדווח יום יום שעה שעה ודקה דקה.
  • 53.
    מדינה אוכלת עסקיה (ל"ת)
    אנונימי 19/05/2026 21:21
    הגב לתגובה זו
  • 52.
    שחר 19/05/2026 21:10
    הגב לתגובה זו
    בלקחת עוד כסף.אני לא אומר שזה לא צודק אני אומר שאם הם היו משקיעים חצי מהמאמץ הזה בהורדת יוקר המחייה היינו במצב טוב יותר.
  • 51.
    אבח 19/05/2026 20:25
    הגב לתגובה זו
    לכאורה מלחמה בארגוני פשיעה ונוכלים. בפועל לא מזיז לארגוני פשע מי שסובל זה האזרח התמים. פשיזם בתחפושת מלחמה בהון השחור.
  • 50.
    אנונימי 19/05/2026 20:22
    הגב לתגובה זו
    שנתיים שאין לי הכנסה נורמלית ועכשיו מציקים לנו עוד. החזירו לי 11 אלף שקל על הגניבה מ2024 יעני גונבים ממני ומחזירים אחרי שנה וחצי. גנבים טפי
  • 49.
    יותר בכפרים אין ארנונה אין מיסים (ל"ת)
    יהודי 19/05/2026 20:10
    הגב לתגובה זו
  • 48.
    אנונימי 19/05/2026 20:09
    הגב לתגובה זו
    מדבר מ נסיון
  • אנונימי 20/05/2026 08:24
    הגב לתגובה זו
    לך עד בני ברק ותצטרף למשפיענים החדשים שמלמדים את קהלם איך לעבוד מתחת לרדאר ולא לשלם מיסים. אהה וגם על הדרך לקבל תמיכות בגלל הכנסה נמוכה
  • 47.
    לכו תיפלו על אירגוני הפרוטקשין שם נימצא הכסף הגדול (ל"ת)
    אנונימי 19/05/2026 20:08
    הגב לתגובה זו
  • סוסתיאל 19/05/2026 23:49
    הגב לתגובה זו
    סדום ועמורה. כולם מעלימים מס ומרמים באישור הרבנים.
  • 46.
    באם תרומות של 50שח או 100שח לעמותות צדקה יוכרו במס הכנסה (ל"ת)
    אנונימי 19/05/2026 20:07
    הגב לתגובה זו
  • 45.
    אנונימי 19/05/2026 19:43
    הגב לתגובה זו
    המעלימים הגנבים שרובם ערבים לאט לאט נלכדים . עגשיו ילכדו עוד ועוד. ואני זה שמשלם מיסים ולא מעלים אפילו שקל רק מרוויח. כל הבכיינים הם פושעים שגונבים מהציבור הישראלי
  • אנונימי 20/05/2026 06:45
    הגב לתגובה זו
    כלום.הם מפחדים
  • 44.
    שאולי 19/05/2026 19:34
    הגב לתגובה זו
    למי יש כוח לכל הבירוקרטיה הזו.
  • 43.
    עמאר 19/05/2026 19:27
    הגב לתגובה זו
    איך יכול להיות
  • 42.
    ביבי 19/05/2026 19:15
    הגב לתגובה זו
    מעניין אם רשות המיסים דורשת גם מיסים מכל חברות הבנייה של הבדואים והערבים
  • 41.
    אנונימי 19/05/2026 19:13
    הגב לתגובה זו
    ככה רשות המיסים עוזרת ליוקר המחיה שיהיה עוד מיליוני עניים במדינת ישראל בייחד רם נתניהו שכולם שם חבורת גנבים למשפחת עופר ...ותשובה כל האוליגרכים של מדינת ישראל לא רק שלא דורשים מהם מיסים מותרים להם ומוחקים להם מליארדים הון שלטון
  • 40.
    כותב 19/05/2026 18:59
    הגב לתגובה זו
    במדינה ישראל הצדקנות מתחסדת והסטנדרטים כפולים הון שחור לעומת כובע שחור חוקים דרקוניים הופכים לחוסר דרך ארץ והסכנה היא שחבל התלייה יקום על יוצרו
  • 39.
    השכן מחמעלה 19/05/2026 18:31
    הגב לתגובה זו
    דיקטטורים גם הימין 20 שנה בשלטון מדכאים את האזרחים
  • 38.
    אנונימי 19/05/2026 17:54
    הגב לתגובה זו
    הוא לא מבין כלום ופןלד מכפיר ופוחד מהוועד הוא הורס את רשות המיסים פוחד מסתכל ללוגיסטיקה
  • אנונימי 20/05/2026 17:04
    הגב לתגובה זו
    המנהל הכי גרוע שהיה ברשות המיסים מפחד מהמשנה שלו כפיר ובגלל זה נותן לו להפריט את המכס מרשות המיסים והסמנכל ללוגיסטיקה נגדו וצוחק עליו הוא לא שווה אגורה
  • 37.
    אנונימי 19/05/2026 17:48
    הגב לתגובה זו
    הבית שלי נהרס עי טיל בעם כלביא אני אזרח פנסיונר נדרש להוציא הקצאות לפי דרישת מס רכוש. מה החוק קובע לגבי
  • 36.
    עד שהעם יתהפך עליהם. (ל"ת)
    ירון אמסלם 19/05/2026 17:23
    הגב לתגובה זו
  • 35.
    ומה עם כל אלה שאינם נותנים חשבונית (ל"ת)
    אנונימי 19/05/2026 17:21
    הגב לתגובה זו
  • 34.
    הפראייר 19/05/2026 16:52
    הגב לתגובה זו
    לחקור את נתניהו ובניו בחשד להעלמת הכנסות.
  • 33.
    גיא 19/05/2026 16:51
    הגב לתגובה זו
    בגץ בשיתוף ממשלת ישראל הופכים אותנו לעכברי עבודה בזמן שהם נהנים ממשכורות עתק ופנסיה של חזירים בעוד אנחנו ממנים להם הכל מדינת פח !!
  • 32.
    אהרון 19/05/2026 16:50
    הגב לתגובה זו
    דיייייי. רוב המעלימים זה נותני חסות פרוטקשין ערבים
  • 31.
    איציק רם 19/05/2026 16:50
    הגב לתגובה זו
    אלה יהודיםהם יעקפו את הבדיחה הזו בתוך יומיים.אתם חושבים יהודים זה עם מטומטםפשוטיותר כסף שחור.מדינה מטומטמת
  • 30.
    אנונימי 19/05/2026 16:43
    הגב לתגובה זו
    חכמים על אנשים עובדים ומדווחים. ומה עם כל העובדים בשחור כעיקרון מגזרים שלמים עובדים רק עם מזומן. אין בעחה לבדוק בביטוח לאומי מי באמת משלם כחוק
  • צדק 20/05/2026 12:26
    הגב לתגובה זו
    או האזרח יפחד להתשמש במזומן אם הוא עובד כחוקזה הכל רצון שליטה ומעקב אחרי האזרח לכן המזומן זה אחת הדרכים נורא פשוט בדיוק כמו שהפכו את המונים של חברת חשמל לדיגטלי ככה שולטים בהכל
  • 29.
    אני 19/05/2026 16:39
    הגב לתגובה זו
    רק להכביד על עסקים קטנים ומאלץ אותם בכח להעלים. ממילא אתם לא מסוגלים לעשות דבר מול עבריינים אמיתיים מהמרים כנופיות פרוטקשן הם מחרבנים עליכם מלמעלה אז מהתיסכול שלכם אתם מקשים עוד יותר על מי שבדרך כלל משלם . סתם חארות זה מה שרשות המיסים חארות
  • 28.
    אנונימי 19/05/2026 16:29
    הגב לתגובה זו
    תמיד היה ניתן להצליב מידע בלי קשר לרף של ה 5000 זה שינוי חשיבה מערכתית ולא מהלך כפי שמוצג. השאלה מי מרוויח
  • 27.
    אליהו 19/05/2026 16:23
    הגב לתגובה זו
    מה הקשר אישור לחשבונית מס לא הבנתי את הרעיון מה עוזר רק מכביד
  • 26.
    לא להצביע 19/05/2026 15:45
    הגב לתגובה זו
    סמוטריץ הרס את הכלכלה בישראל נלחם באזרח הקטן דופק אותנו יום יום. לא להצביע לסמוטריץ !!!
  • 25.
    אנונימי 19/05/2026 15:42
    הגב לתגובה זו
    הגנבים הכי גדולים זה הבנקים תלכו עליהן עלובים
  • 24.
    אנונימי 19/05/2026 15:23
    הגב לתגובה זו
    תמשיכו לישון על האף המדינה הזו גמורה
  • 23.
    רודף צדק 19/05/2026 15:08
    הגב לתגובה זו
    מעניין אם יש מעקב גם במגזר החרדיכל התרומות והגמחים שמשמים אותם לקניית נדלן והלוואות פנימיות במגזר תלושי שכר פיקטיביים לקבלת משכנתא ועוד כהנא וכהנא קומבינות כלכליות
  • 22.
    אנונימי 19/05/2026 14:46
    הגב לתגובה זו
    ומטרטרים אותו. האח הגדול עובד
  • ההפך גוטה (ל"ת)
    ערן 19/05/2026 15:50
    הגב לתגובה זו
  • 21.
    אנונימי 19/05/2026 14:45
    הגב לתגובה זו
    היום שיודיעו לאזרחים על דד ליין לשימוש במזומן.תמשיכו לשתוק כבשים.
  • 20.
    מטאור 19/05/2026 14:27
    הגב לתגובה זו
    כמו שמקבלים אישורים לעיסקאות בכרטיסי אשראי זה מעניין רק את המעלימי מס לכל השאר זה שקוף ככל שהמנגנון יהיה סגור תהיה אפשרות להכיר ביותר הוצאות למטרת הכנסות כגון גנים לימודים וצהרונים
  • 19.
    עמי 19/05/2026 14:03
    הגב לתגובה זו
    מסבריאותמס הכנסה מס ערך מוסףמס חברות מס רכישה מס אמא שלכם מס אבא שלכם מס נמאסתםםםם
  • שכחת מס שבח (ל"ת)
    שאול 19/05/2026 17:34
    הגב לתגובה זו
  • 18.
    רונן 19/05/2026 13:51
    הגב לתגובה זו
    לחברת SPS יש מוצר שנקרא ITAX שנותן מענה שמי שאין לו מס הקצאה אוטומטי במערכת שלו. httpssps.co.ilitax
  • 17.
    YL 19/05/2026 13:25
    הגב לתגובה זו
    כבר לפני כ 30 שנה ראיתי אך דומקס גונב כ 160 מליון מ רשויות המס ברח ל ברזיל ו לא מזמן חזר ללא ענישה גנב וטוב לו
  • בול (ל"ת)
    ערן 19/05/2026 15:50
    הגב לתגובה זו
  • 16.
    חחח.. אשכרה ממשלה אוכלת יושביה (ל"ת)
    אנונימי 19/05/2026 13:10
    הגב לתגובה זו
  • אנונימי 19/05/2026 13:55
    הגב לתגובה זו
    לרסק את הנוכלים הגנבים מעלימי המס
  • 15.
    אנונימיvv 19/05/2026 12:34
    הגב לתגובה זו
    עודף כוח אדם אצלם באמצעות ai מגיע אינצלטור צבעי שיפוצניק חשמלאי אצלם הכל נקי לכיס
  • 14.
    אנונימי 19/05/2026 12:26
    הגב לתגובה זו
    לגנוב בשביל התיקונים או בשביל הכנסת לא מספיק לכם
  • 13.
    אנונימי 19/05/2026 11:50
    הגב לתגובה זו
    לא ייתכן שבגלל פושעים כל האזרחים צריכים לסבול!! אנחנו לא מסכימים לכל הגזירות שלכם. תבטלו הכול. מי שצריך לעשות את השינוי זה השופטים שגזרו עונשים מגוחכים למעלימי המס ולמלביני ההון. זה הכול! תקנו את מערכת המשפט וכך האזרחים יוכלו להשתמש במזומן ככל אדם חופשי.
  • 12.
    אנונימי 19/05/2026 11:20
    הגב לתגובה זו
    חצופים אתם בוכים שלא יהיה אפשר להעלים מס
  • רמת ההבנה שלך שואפת לאפס אתה לא מבין כלום כנראה (ל"ת)
    צדק 20/05/2026 12:24
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    אנונימי 19/05/2026 11:12
    הגב לתגובה זו
    אסופת יהודים פראייארים משלמי מיסים משרתי מילואים עובדים קשה מגדלים משפחה ובתמורה מקבלים כלום. לעומת זאת מי מגדיר עצמו פלסטינאי או מי שלא טורח לשרת במילואים או שרות לאומי חי כמו מלך על חשבון היהודים הפראיירים.
  • ש 19/05/2026 16:21
    הגב לתגובה זו
    קודם שהמגזר ידווח חח
  • פלשתינאי 19/05/2026 13:08
    הגב לתגובה זו
    אז אתם תסכנו את החיים שלכם בשבילה רוצה שגם אני אלך לצבא תסכים למדינת כל אזרחיה. זה כזה פשוט.לגבי מיסים אנחנו ציבור צעיר אנחנו העתודה הפיננסית והמקצועית של המשק.
  • שאול 19/05/2026 17:39
    אל תגיד שלא.הרשימה ארוכה. החל מבניה בלתי חוקית ועד אי שרות בצבא.
  • 10.
    אנונימי 19/05/2026 11:06
    הגב לתגובה זו
    היגיע הזמן
  • 9.
    אנונימי 19/05/2026 11:04
    הגב לתגובה זו
    מי שרשם אגנדה 2030 לא טעה.יש כרגע 30 דאטה סנטרים חוות שרתים.כל זה בונים כדי לישלוט בציבור באזרחים.מכינים לנו כלא דיגיטלי.עד 27 50 יהיו בארץ.
  • די להאמין בשטויות (ל"ת)
    סבטלנה 23/05/2026 22:36
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    אנונימי 19/05/2026 10:11
    הגב לתגובה זו
    למה כל תקנה דורסנית הכנסת מאשרת מה הם חותמת גומי
  • אנונימי 19/05/2026 11:02
    הגב לתגובה זו
    ישראל היא לא מדינה ריבונית היא עסק שנמכר ב7 בקוטוברחמור וטנדר טויטה מנצחים F35
  • 7.
    אנונימי 19/05/2026 10:00
    הגב לתגובה זו
    חכו תכף עיר 15 דקות דירוג חברתי כמו בסין
  • 6.
    אנונימי 19/05/2026 09:22
    הגב לתגובה זו
    אניצחושב שאנו לאט לאט הופכים מאזרחים לנתינים.
  • 5.
    אנונימי 19/05/2026 09:20
    הגב לתגובה זו
    אנשים לא יפתחו פה עסקים. יעברו לחול
  • 4.
    אנונימי 19/05/2026 09:19
    הגב לתגובה זו
    כל הרבה בעיות זה יוצר אצל העסקים הקטנים
  • 3.
    אנונימי עם מוח 19/05/2026 09:06
    הגב לתגובה זו
    לא מצליחים ךתפוס את הפושעים אז כולם ישלמו ויעבדו יותר..בדיחה
  • אנונימי 19/05/2026 12:55
    הגב לתגובה זו
    החכמה היא להסתפק במועט לצרוך רק מה שמוכרחים לעשות פחות עסקאות ולתת לשודדים עבודה שחורה
  • 2.
    פשוט צודק 19/05/2026 08:37
    הגב לתגובה זו
    אין שום הצדקה לשטר של 200 ביטול שלו יכניס למדינה מיליארדים פלוס מלחמה יעילה ונקייה בהון שחור ועבריינים
  • צדק 20/05/2026 12:22
    הגב לתגובה זו
    בכסף שהשיגו בזיעת אפם יחצוף
  • אנונימי 19/05/2026 11:45
    הגב לתגובה זו
    אתה טועה. מזומן זה דבר חשוב לאנשים שאין להם כרטיס אשראי! וגם לילדים אין כרטיס אשראי כשהם רוצים לקנות גלידה או ארטיק. ברור שצריך מזומן. ובמקום להחזיק שטרות של 100 שטר של 200 מאוד עוזר בארנק. באירופה היה אפילו שטר של 500 יורו. אז תרד מהעץ. כן צריך שטר 200 שח!
  • 1.
    שמעון 19/05/2026 07:47
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד לא להפסיק למחוק את כל מעלימי המיסים איפה הייתם עד היום
  • שי 19/05/2026 11:23
    הגב לתגובה זו
    כך אמר אחד הסמנכלים ברשות
  • אפיאנונימי 19/05/2026 15:57
    לא מספריםכמה צעירים ומשפחות צעירות עוזבים את הארץואחוז המשטמתים עולה ועולה.