פאואל
צילום: gettyimages

הפד מכריז על תוכנית רכישות בהיקף של 80 מיליארד דולר בחודש בשוק האג"ח הממשלתי - הרבה מעל הצפי

הפד' הותיר את הריבית ללא שינוי ורמז כי הריבית האפסית תימשך עד 2022. הכריז על רכישות בהיקף של 80 מיליארד דולר בחודש בשוק האג"ח הממשלתי. פאואל: "התשובה בנוגע לתוכנית שליטה על עקומת האג"ח נותרה פתוחה". השוק מגיב בתנודתיות, הדולר יורד
עמית נעם טל | (14)

בהתאם לצפי בשוק, הבנק המרכזי בארה"ב הותיר את הריבית בארה"ב ללא שינוי ברמה של 0%-0.25% והתחייב כי הריבית בארה"ב לא תעלה עד שהבנק יהיה בטוח כי ההתאוששות הכלכלית והאבטלה בארה"ב יגיעו ליעדים שהציב. עם זאת, הבנק הכריז על תוכנית רכישות גבוהה בהרבה מהצפי בשוק.

תרשים הנקודות של הבנק, שחזר בפגישה הנוכחית, מצביע כי הפד' לא צפוי להעלות את הריבית עד 2022 לפחות

בתוך כך, הההודעה המשמעותית יותר עבור השווקים היא הרכישות שהבנק מבצע בשוק האג"ח הממשלתי ושוק האג"ח מגובה משכנתאות (MBS). הבנק מפתיע הערב את השווקים עם תחזית לרכישה של 80 מיליארד דולר בחודש הקרוב בשוק האג"ח הממשלתי, סכום גבוה משמעותית מהתחזיות בשוק שעמדו על קצב של 60-50 מיליארד דולר בחודש. בנוסף, הפד' צפוי לשמור על "קצב הרכישות הנוכחי" בשוק האג"ח מגובה המשכנתאות, כך שבסה"כ הבנק צפוי לבצע רכישות של קרוב ל-120 מיליארד דולר בחודש בשני שווקים אלו.

הדולר מגיב בירידות חדות: האירו נסחר כעת כבר ברמה של 1.14 דולר. השקל הישראלי מתחזק ב-0.5% מול המטבע האמריקני ונסחר ברמה של 3.43 שקלים לדולר. 

יו"ר הבנק, ג'רום פאואל, אכזב במעט את המשקיעים, כאשר טען כי "התשובה על תוכנית שליטה על עקומת האג"ח נותרה פתוחה". כפי שציינו אמש בביפורטל, זו התוכנית שהשווקים רוצים לשמוע עליה מהפד'.

תגובות לכתבה(14):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    דוד 12/06/2020 11:26
    הגב לתגובה זו
    הבורסה הגיעה לסי כול הזמנים מרצים אותה כול כך מהר בלי לראות מה קורה בעולם הקרונה מתים הרבה הבורסה עולה בלי כול סיבה רק הכרשים חוגגים השוק צריך לרדת 30 אחוז לפחות
  • 6.
    מלי 11/06/2020 10:04
    הגב לתגובה זו
    הפד סימן למשקחעים שנגמרה במסיבה
  • 5.
    חלי 11/06/2020 09:03
    הגב לתגובה זו
    הפד לא יתערב בעקומת התשואות והדולר יעלה..מעכשיו סיבוב פרסה בבורסה בישראל והחוזים יצבעו באדום
  • 4.
    זהירות צבע אדום 11/06/2020 05:44
    הגב לתגובה זו
    נגמרה החגיגה
  • 3.
    מגן הציבור 10/06/2020 22:16
    הגב לתגובה זו
    החוב לתלג מעל 130 אחוז. מאזן הפד מעל 7 טריליןן ד. זה ייגמר באסון פיננסי
  • אוהד 10/06/2020 22:48
    הגב לתגובה זו
    הפד ימשיך להנזיל את השווקים עד היציאה מהמשבר/מציאת חיסוו וברגע שחיסון יגיע כבר השוק יעלה לבד ללא צורך בנזילות
  • פז 11/06/2020 11:39
    חלק גדול מאות מהחברות שם לא מצליחות לשרת את החוב.קי חדלות פרעון בפועל.
  • צבי נוי 11/06/2020 10:13
    כמו שעשה ב 2008. אלא שהוא לא הצליח. לא הצליח להעלות חזרה את הריבית למצב נורמלי ולא הצליח להחזיר את המאזן למצב נורמלי. והפעם ההיקף עוד יותר גדול והוא עוד יותר לא יצליח
  • תומר 11/06/2020 08:27
    והוא מתכוון לשוק הריאליהחוב הוא מטורף בכל קנה מידה אבל כל עוד קונים דולרים בעולם אז אין בעיה
  • אחד העם 11/06/2020 07:35
    העליות כבר היו. נכון לעכשיו הבורסה במחיר של לני שנה בלי המשבר. כאילו אין מעל 30 מיליון מובטלים ואין התכווצות בכלל. לדעתי הזמן הקרוב מפחיד בהחלט. חייב להגיע תיקון
  • 2.
    כמה כייף רק ירוק לפחות עד הבחירות! (ל"ת)
    דוד הגנן 10/06/2020 21:18
    הגב לתגובה זו
  • חחחחחחחחחחח (ל"ת)
    ממי 11/06/2020 09:37
    הגב לתגובה זו
  • החל ממחר ירידות עד קריסה של השוק (ל"ת)
    דובר 11/06/2020 00:04
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    פפה 10/06/2020 21:14
    הגב לתגובה זו
    לא משנה מה יגידו הבורסות עד נובמבר רק למעלה יאללה ביתר
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיות

תוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה

19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה

רן קידר |
נושאים בכתבה שיאומי טסלה

שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.

כוחו של הרגל 

הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.

האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני

שיאומי אימצה גישה שונה לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.

ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות

כמעט בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.

לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.

וורנר ברוסוורנר ברוס

מי תשתלט על וורנר ברוס? 3 מתחרות הגישו הצעות

פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס הגישו הצעות לרכישת וורנר ברוס דיסקברי - כל אחת עם גישה שונה, וגם - 10 עובדות על וורנר ברוס שכנראה לא ידעתם

עמית בר |

חברת וורנר ברוס דיסקברי, הבעלים של אולפני הסרטים והטלוויזיה האגדיים וורנר ברוס ושל שירות הסטרימינג HBO Max, הפכה באחרונה ליעד אסטרטגי מבוקש עבור שלושה שחקנים מרכזיים בענף המדיה: פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס.

לפי דיווחים, שלוש החברות הגישו הצעות רכישה לא מחייבות, כאשר וורנר דיסקברי מקווה להשלים את תהליך הבחינה עד לסוף השנה. עם זאת, המורכבות הרגולטורית והמבנה העסקי של וורנר, הכולל גם ערוצי כבלים כמו CNN, TNT ו-Food Network, הופכים את העסקה לאתגר לא קטן.

מבין המציעות, רק פרמאונט מתעניינת ברכישת כלל נכסי החברה, כולל האולפנים, שירותי הסטרימינג וערוצי הכבלים. לעומתה, נטפליקס וקומקאסט מבקשות לרכוש רק את חטיבת האולפנים והשירותים הדיגיטליים – ללא ערוצי הכבלים.

העניין הגובר ברכישת וורנר מגיע על רקע יוזמה פנימית של החברה לפצל את נכסיה לשתי חברות, אחת שתתמקד באולפנים ובסטרימינג, והשנייה שתאגד את ערוצי הכבלים. המהלך נועד לפשט את המבנה ולאפשר מיזוגים או רכישות גמישות יותר.

פרמאונט כבר הגישה שלוש הצעות קודמות כאשר האחרונה עמדה על כ-23.50 דולר למניה, והייתה אמורה להתבצע בעיקר במזומן. במקביל, קומקאסט ונטפליקס בוחנות רכישה ממוקדת ללא התחייבות מלאה לכלל הפעילויות.