הפד מכריז על תוכנית רכישות בהיקף של 80 מיליארד דולר בחודש בשוק האג"ח הממשלתי - הרבה מעל הצפי
בהתאם לצפי בשוק, הבנק המרכזי בארה"ב הותיר את הריבית בארה"ב ללא שינוי ברמה של 0%-0.25% והתחייב כי הריבית בארה"ב לא תעלה עד שהבנק יהיה בטוח כי ההתאוששות הכלכלית והאבטלה בארה"ב יגיעו ליעדים שהציב. עם זאת, הבנק הכריז על תוכנית רכישות גבוהה בהרבה מהצפי בשוק.
תרשים הנקודות של הבנק, שחזר בפגישה הנוכחית, מצביע כי הפד' לא צפוי להעלות את הריבית עד 2022 לפחות
בתוך כך, הההודעה המשמעותית יותר עבור השווקים היא הרכישות שהבנק מבצע בשוק האג"ח הממשלתי ושוק האג"ח מגובה משכנתאות (MBS). הבנק מפתיע הערב את השווקים עם תחזית לרכישה של 80 מיליארד דולר בחודש הקרוב בשוק האג"ח הממשלתי, סכום גבוה משמעותית מהתחזיות בשוק שעמדו על קצב של 60-50 מיליארד דולר בחודש. בנוסף, הפד' צפוי לשמור על "קצב הרכישות הנוכחי" בשוק האג"ח מגובה המשכנתאות, כך שבסה"כ הבנק צפוי לבצע רכישות של קרוב ל-120 מיליארד דולר בחודש בשני שווקים אלו.
הדולר מגיב בירידות חדות: האירו נסחר כעת כבר ברמה של 1.14 דולר. השקל הישראלי מתחזק ב-0.5% מול המטבע האמריקני ונסחר ברמה של 3.43 שקלים לדולר.
יו"ר הבנק, ג'רום פאואל, אכזב במעט את המשקיעים, כאשר טען כי "התשובה על תוכנית שליטה על עקומת האג"ח נותרה פתוחה". כפי שציינו אמש בביפורטל, זו התוכנית שהשווקים רוצים לשמוע עליה מהפד'.
- עלייה קלה במספר התביעות לדמי אבטלה בארה"ב
- חבר הפד מירן מזהיר: הריבית גבוהה מדי ועלולה להוביל לעלייה באבטלה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 7.דוד 12/06/2020 11:26הגב לתגובה זוהבורסה הגיעה לסי כול הזמנים מרצים אותה כול כך מהר בלי לראות מה קורה בעולם הקרונה מתים הרבה הבורסה עולה בלי כול סיבה רק הכרשים חוגגים השוק צריך לרדת 30 אחוז לפחות
- 6.מלי 11/06/2020 10:04הגב לתגובה זוהפד סימן למשקחעים שנגמרה במסיבה
- 5.חלי 11/06/2020 09:03הגב לתגובה זוהפד לא יתערב בעקומת התשואות והדולר יעלה..מעכשיו סיבוב פרסה בבורסה בישראל והחוזים יצבעו באדום
- 4.זהירות צבע אדום 11/06/2020 05:44הגב לתגובה זונגמרה החגיגה
- 3.מגן הציבור 10/06/2020 22:16הגב לתגובה זוהחוב לתלג מעל 130 אחוז. מאזן הפד מעל 7 טריליןן ד. זה ייגמר באסון פיננסי
- אוהד 10/06/2020 22:48הגב לתגובה זוהפד ימשיך להנזיל את השווקים עד היציאה מהמשבר/מציאת חיסוו וברגע שחיסון יגיע כבר השוק יעלה לבד ללא צורך בנזילות
- פז 11/06/2020 11:39חלק גדול מאות מהחברות שם לא מצליחות לשרת את החוב.קי חדלות פרעון בפועל.
- צבי נוי 11/06/2020 10:13כמו שעשה ב 2008. אלא שהוא לא הצליח. לא הצליח להעלות חזרה את הריבית למצב נורמלי ולא הצליח להחזיר את המאזן למצב נורמלי. והפעם ההיקף עוד יותר גדול והוא עוד יותר לא יצליח
- תומר 11/06/2020 08:27והוא מתכוון לשוק הריאליהחוב הוא מטורף בכל קנה מידה אבל כל עוד קונים דולרים בעולם אז אין בעיה
- אחד העם 11/06/2020 07:35העליות כבר היו. נכון לעכשיו הבורסה במחיר של לני שנה בלי המשבר. כאילו אין מעל 30 מיליון מובטלים ואין התכווצות בכלל. לדעתי הזמן הקרוב מפחיד בהחלט. חייב להגיע תיקון
- 2.כמה כייף רק ירוק לפחות עד הבחירות! (ל"ת)דוד הגנן 10/06/2020 21:18הגב לתגובה זו
- חחחחחחחחחחח (ל"ת)ממי 11/06/2020 09:37הגב לתגובה זו
- החל ממחר ירידות עד קריסה של השוק (ל"ת)דובר 11/06/2020 00:04הגב לתגובה זו
- 1.פפה 10/06/2020 21:14הגב לתגובה זולא משנה מה יגידו הבורסות עד נובמבר רק למעלה יאללה ביתר
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותתוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה
19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה
שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר
מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי
של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.
כוחו של הרגל
הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב
החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה
למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.
האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני
שיאומי אימצה גישה שונה
לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו
ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.
ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות
כמעט
בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב
של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.
לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין
עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.
מי תשתלט על וורנר ברוס? 3 מתחרות הגישו הצעות
פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס הגישו הצעות לרכישת וורנר ברוס דיסקברי - כל אחת עם גישה שונה, וגם - 10 עובדות על וורנר ברוס שכנראה לא ידעתם
חברת וורנר ברוס דיסקברי, הבעלים של אולפני הסרטים והטלוויזיה האגדיים וורנר ברוס ושל שירות הסטרימינג HBO Max, הפכה באחרונה ליעד אסטרטגי מבוקש עבור שלושה שחקנים מרכזיים בענף המדיה: פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס.
לפי דיווחים, שלוש החברות הגישו הצעות רכישה לא מחייבות, כאשר וורנר דיסקברי מקווה להשלים את תהליך הבחינה עד לסוף השנה. עם זאת, המורכבות הרגולטורית והמבנה העסקי של וורנר, הכולל גם ערוצי כבלים כמו CNN, TNT ו-Food Network, הופכים את העסקה לאתגר לא קטן.
מבין המציעות, רק פרמאונט מתעניינת ברכישת כלל נכסי החברה, כולל האולפנים, שירותי הסטרימינג וערוצי הכבלים. לעומתה, נטפליקס וקומקאסט מבקשות לרכוש רק את חטיבת האולפנים והשירותים הדיגיטליים – ללא ערוצי הכבלים.
העניין הגובר ברכישת וורנר מגיע על רקע יוזמה פנימית של החברה לפצל את נכסיה לשתי חברות, אחת שתתמקד באולפנים ובסטרימינג, והשנייה שתאגד את ערוצי הכבלים. המהלך נועד לפשט את המבנה ולאפשר מיזוגים או רכישות גמישות יותר.
- וורנר ברוס למכירה: המניה זינקה 10% לאחר פתיחת המידע הפיננסי לרוכשים
- וורנר ברוס מסרבת להצעת רכישה של פראמאונט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פרמאונט כבר הגישה שלוש הצעות קודמות כאשר האחרונה עמדה על כ-23.50 דולר למניה, והייתה אמורה להתבצע בעיקר במזומן. במקביל, קומקאסט ונטפליקס בוחנות רכישה ממוקדת ללא התחייבות מלאה לכלל הפעילויות.
