למ"ס: המכירות ברשתות השיווק עלו ב-7% ב-3 חודשים
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת מדי 3 חודשים נתונים על המכירות של רשתות השיווק. מבדיקה של שלושת החודשים יולי עד ספטמבר 2007 נרשמה עלייה, במחירים קבועים, של 7% בחישוב שנתי, בסך כל המכירות של רשתות השיווק.
זאת, בהמשך לעלייה של 9.7% בשלושת החודשים אפריל-יוני 2007.
גם במכירות המזון של רשתות השיווק נרשמה, על פי נתוני המגמה עלייה, במחירים קבועים, של 3.6% בחישוב שנתי בשלושת החודשים יולי-ספטמבר, בהמשך לעלייה של 5.3% ב-3 החודשים הקודמים לתקופה זו.
יצויין, כי נתונים אלה, הנאספים מדי חודש מרשתות השיווק על ידי סוקרי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, משמשים אינדיקטור לצריכה הפרטית, והם מקדימים בחודש את נתוני פדיון המסחר הקמעוני ממקורות מע"מ, המשמשים גם הם אינדיקטור נוסף.
כמו כן, ההגדרה של רשת שיווק היא מספר חנויות (לפחות 3) של אותה רשת המוכרות מוצרים מכל ענפי המסחר, כולל מזון.
בנוסף, בחודשים ינואר-אוגוסט 2007, על פי נתונים מנוכי העונתיות במחירים קבועים, נרשם גידול של 13.1% בהיקף מכירות מוצרי הטקסטיל וההלבשה, 11.9% במוצרי בני קיימא ו-13% במוצרי הקוסמטיקה, תרופות, צעצועים, ספרים, ציוד משרדי ואופטיקה הכלולים בסעיף השונות של מוצרי הצריכה. במקביל, מכירות הדלק עלו בחודשים אלה ב-5%. זאת, לעומת התקופה המקבילה אשתקד. יצויין, כי מכירות המוצרים לעיל הינן בחנויות מתמחות שאינן מוכרות מזון.
בענפי המסחר והשירותים נרשם גידול בפדיון, בניכוי עונתיות, של 9.3%, בחודשים ינואר-אוגוסט 2007, לעומת התקופה המקבילה אשתקד. זאת, בהמשך לעלייה של 8.2% בשנת 2006, בהשוואה לשנת 2005. בחודשים יוני-אוגוסט 2007 גדל הפדיון בענפי המסחר והשירותים ב-4.4% בחישוב שנתי, זאת לאחר עלייה של 7.9% בחישוב שנתי בחודשים מרץ-מאי 2007.
נזכיר, כי ענפי המסחר והשירותים כוללים את ענפי המסחר הסיטוני והקמעוני, שירותי אירוח ואוכל, שירותים עסקיים ושירותים אישיים.