עמוס שפירא: "סלקום מתנגדת לדחיית הניידות"
חברת התקשורת המובילה, סלקום, הודיעה היום (א') על הצטרפותו של הלקוח ה-3 מיליון לחברה. בכך, הפכה סלקום לחברת הסלולר הגדולה בישראל, כאשר אחריה, בפער של רבע מיליון לקוחות נמצאת פרטנר ולבסוף פלאפון, בפער של חצי מיליון לקוחות ממנה.
עם ההודעה על הלקוח ה-3 מיליון, הסביר עמוס שפירא, המכהן בשנתיים האחרונות כמנכ"ל סלקום, את הסיבה לגידול בלקוחות ואמר בראיון ל-Bizportal, כי "בשוק תחרותי כמו השוק הישראלי, הנכס האמיתי והיחיד שיש לנו ושהביא אותנו למעמדנו, הוא מערכת היחסים שלנו עם הלקוחות שנובעת מעבודתם היומיומית של כל אחת ואחד מהעובדים. זה היה וימשיך להיות המיקוד המרכזי של פעילותינו".
עוד מציין שפירא את המהפכה הסלולרית כמשמעותית לעתידו על עולם התקשורת בישראל ומאמין שבראייה ל-5 שנים קדימה, הסלולר יעשה לאינטרנט הנייח, את מה שהטלוויזיה עשתה בזמנו לרדיו. "הטלפון הנייד יהיה ה-Mass Media של ומהפכת הדיבור הנייד תגיע לתחומי תקשורת נוספים, תיצור תוכן עצמי ושרותים נוספים לפי דרישת הצרכן", אמר שפירא.
בימים אלה מתכוננת סלקום, כמו יתר חברות הסלולר, לכניסת ניידות המספרים ב-1 בדצמבר. מהלך זה יאפשר ללקוחות חברות הסלולר לעבור מחברה לחברה מבלי להחליף את המספר הנייד. ניידות המספרים מגבירה את התחרות בענף ומנהלי השיווק הוגים מהלכים והטבות יצירתיות ביותר לצרכן הישראלי, על מנת להשאירו בחברה.
שפירא עצמו מתנגד לדחיית היציאה למהלך ניידות המספרים וקורא למשרד התקשורת להפעיל את כל כובד משקלו, כדי שהניידות תצא לדרך במועד. "מניסיוני כמנהל כאשר קובעים תאריך יעד, צריך להאיץ בכל הרוגמים כדי שיעמדו בזמנים. מדובר בשינוי לטובת הצרכן ואנחנו מברכים על כך", נימק שפירא.
כך הגתה סלקום את מהלך "משהו קטן וטוב", שהציע הטבות ללקוחות ומבצעי 1+1 ברשתות השיווק המובילות. לדברי עדי כהן, סמנכ"ל השיווק בסלקום, שווי ההטבות שהעניקה החברה ללקוחותיה ב-2 סיבוי "משהו קטן וטוב" נאמד ב-75 מיליון שקל, כאשר חצי מיליון לקוחות מימשו לפחות הטבה אחת. "ממחקרי שביעות רצון הלקוחות עולה שסלקום נתפסת כמעניקת ההטבות בעלת השווי הגבוה ביותר ללקוח", מציין כהן.
מכיוון שכך, יוצאת סלקום לסיבוב שלישי של "משהו קטן וטוב" ומציעה הטבה ראשונה ללקוחות הפרטיים ולקוחות סוהו פרטי ועסקי (לא כולל לקוחות טוקמן), במסגרתה על כל דקת שיחה משולמת עד סוף השנה ובתוך רשת סלקום, מקבלים דקת שיחה מתנה. לבעלי חבילות דקות תינתן הנחה של 25% על עלות החבילה ומתנה דקה חינם לדקות שמחוץ לחבילה. לקבלת ההטבה יש להרשם באתר האינטרנט של סלקום וההטבה תיכנס לתוקפה החל מה-15 בנובמבר. להערכת כהן, מדובר בהטבה ששוויה הכספי יסתכם בעשרות מיליוני שקלים.
הטבות נוספות יפורסמו בהמשך ויתבססו על מבצעי 1+1 ברשתות קמעונאיות מובילות, ציין כהן. המהלך יגובה בקמפיין פרסומי באמצעות מקאן אריקסון ומקאן דיגיטל.
כמו כן, ייתכן כי בזמן הקרוב יוכלו לקוחות סלקום לרכוש את מכשיר ה-Iphone של "אפל" בסניפי החברה. זאת, בתקווה שהבאת המכשיר לארץ תקרה מהר, בטרם ישווקו מכשירים מתחרים בעלי פונקציות דומות.
8.6 מיליון לקוחות סלולר בישראל
קצב גידול הלקוחות בסלקום בשנתיים האחרונות היה מרשים. בעוד בינואר 2005 מנתה סלקום 3,000 לקוחות ושיעור החדירה עמד על כ-2%, בינואר 2006 הגיעה סלקום ל-1.5 מיליון מנויים ושיעור חדירה עמד על 63%. כעת, מדווחת החברה על החתמת הלקוח ה-3 מיליון, כאשר בישראל 8.6 מיליון אנשים מחזיקים מכשיר סלולרי ושיעור החדירה עומד על למעלה מ-120%.
שפירא זוקף את הצלחת החברה בגיוס לקוחות להשקעה מרובה בלקוח, קשר בלתי אמצעי והבנת צרכיו. גם עמי אראל, נשיא דסק"ש ויו"ר סלקום, מאמין בשירות לקוחות ואומר: "הגענו למעמדנו בזכות ההקשבה שלנו ללקוחות, כולל מחויבות ותרומת העובדים וההנהלה להצלחת החברה. באוקטובר 2005 דסק"ש השתלטה על סלקום ועשינו עסקה טובה. סלקום הפכה לנכס עיקרי של איי.די.בי ודסק"ש".
עוד מציין אראל, כי מיום הקמתה, השקיעה סלקום למעלה מ-11 מיליארד שקל בתשתית, ציוד ותקשורת על מנת להעניק ללקוחותיה את השירות הטוב ביותר.
יעקב פרי, שנכח במסיבת העיתונאים הבוקר כאורח כבוד, מוסיף על הצלחת סלקום מניסיונו האישי כמנכ"ל הראשון של החברה ומפרגן לשפירא. "לאחר 8.5 שנים, קשה שלא להתגעגע לסלקום, אך הגעגועים הופכים לגאווה ולהתרגשות כשאני רואה איך עמוס (שפירא - א"א) עובד", שיבח פרי את שפירא.
בתשובה לשאלה האם יש לדעתו מה לשפר מבחינת אפליקציות ושירותים מוספים לצרכן, ציין פרי את העומס החיובי בתחומי המידע וה-Voice ורמז לצורך בשיפור איכות והמהירות הגלישה באינטרנט הנייד.
.jpg)
הונאת הענק בביטוח הלאומי: שחקנים, שופטים ורופאים גנבו מיליונים - פרטים נוספים
חשיפה שמטלטלת את עולם הספורט: עשרות כדורגלנים, שופטים ורופאים חשודים בקבלת קצבאות פיקטיביות בסך כולל של עשרות מיליונים; מועדונים בליגת העל התחייבו להשיב כספים, אך החקירה עדיין בעיצומה
פרשת ההונאה בביטוח הלאומי מסתעפת. כבר בהתחלה היה ברור שמדובר בהונאת ענק של שחקני כדורגל שנעזרו ברופאים (הונאת הענק בביטוח הלאומי: שחקנים, שופטים ורופאים גנבו מיליונים) , וכעת מתברר שהיו מעורבים גם שופטי כדורגל ושהחקירה בעיצומה כשקבוצות כדורגל גם בליגת העל נדרשות להחזיר כספים לביטוח לאומי על תשלומים שלא מגיעים להן.
זו הונאה שמשלבת עשרות שחקני כדורגל, רופאים, ועל פי החשדות גם: שופטים, מבקרי שופטים, אנשי הנהלה במועדונים ועובדים לשעבר של ביטוח לאומי. אלו פעלו לכאורה לכאורה במשותף כדי למשוך קצבאות בטענה של פציעה ואובדן כושר עבודה.
שחקנים שהמשיכו לשחק ולהרוויח שכר דיווחו לביטוח הלאומי על אובדן כושר עבודה. בתיאום עם עורכי דין, הוזמנו חוות דעת רפואיות מטעם רופא שהעריך אחוזי נכות גבוהים במיוחד, הרבה מעבר למציאות. אותם שחקנים הופיעו בפני ועדות רפואיות וקיבלו קצבאות חודשיות בגין פגיעות לכאורה, בזמן שהם המשיכו לשחק באותו הרכב בדיוק.
החקירה, שמנוהלת בשיתוף פעולה בין הביטוח הלאומי ליחידת להב 433, התבצעה במשך חודשים רבים תחת מעטה חשאיות. מאז שנעשתה גלויה, נחקרו כבר למעלה מ‑50 חשודים, בהם שמות מוכרים בעולם הספורט. חלק מהשחקנים כבר הודו, חלק ממשיכים להכחיש, אך כל העדויות מצביעות על דפוס פעולה קבוע ורחב היקף.
- המוסד לביטוח לאומי ביטל קצבה בגלל רכישת רכב - האם זה מוצדק?
- ביטוח לאומי לא אישר קצבה לזוג שהיה ברילוקיישן; מה קבע בית המשפט?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על פי החשד, הקצבאות הועברו לא רק לשחקנים, אלא גם למועדונים עצמם. הפועל באר שבע, בית"ר ירושלים והפועל חיפה התחייבו להחזיר כספים שהתקבלו שלא כדין. בקבוצה אחרת נמצא כי פעל רופא מתחזה, שהנפיק אישורים רפואיים בשמות של רופאים אחרים, ללא כל הסמכה רפואית חוקית.

ישראל במקום הרביעי בעולם במיסוי על הכנסות גבוהות
מס היסף החדש - המדינה מרוויחה מההצלחה שלכם. אתם שותף זוטר לרווחים; העלייה במס היסף מביאה את היקף המיסוי בארץ למספרים חסרי תקדים - על המצוי ועל הרצוי
בתחילת שנת 2025 במסגרת חוק ההתייעלות הכלכלית מס היסף קפץ בעוד 2% והעלה את שיעור המס הכולל המוטל על
הכנסות גבוהות לשיא חדש ועל הכנסות מסוימות יחול מס בשיעור שיא של 52%(!).
ומכאן שהנישום הוא ה"שותף הקטן" בפעילות הכלכלית,
בעוד המדינה היא השותף הראשי.
מהו בעצם מס היסף?
מדובר במס שמתווסף לשיעורי המס הקיימים וקיים בהכנסה גבוהה במיוחד - מעל 721,560 שקל בשנה נכון לשנת 2025, המס נועד במטרה לצמצם פערים חברתיים, ולעשות צדק חברתי עם מיסוי פרוגרסיבי (מס הכנסה שבו שיעור המס עולה ככל שההכנסה עולה).
איפה האבסורד?
עד
היום, הכנסות שלא נקבע להן שיעור מס מיוחד, חויבו במס פרוגרסיבי בהתאם למדרגות המס כאשר שיעור המס על הכנסה היה משתנה בהתאם לרמות ההכנסה. מדרגות המס החלו מ-10% (בגין הכנסות אקטיביות) ונעו עד 47%