עמוס שפירא: "סלקום מתנגדת לדחיית הניידות"

ראיון מצולם עם מנכ"ל סלקום עם הודעת החברה הבוקר (א') על הצטרפותו של הלקוח ה-3 מיליון לסלקום; שפירא מדבר על מהפכת הדיבור הנייד והשתלטות הסלולר על האינטרנט הנייח ומקווה שמכשיר ה-Iphone של אפל יגיע לארץ בקרוב
אפרת אדיר |

חברת התקשורת המובילה, סלקום, הודיעה היום (א') על הצטרפותו של הלקוח ה-3 מיליון לחברה. בכך, הפכה סלקום לחברת הסלולר הגדולה בישראל, כאשר אחריה, בפער של רבע מיליון לקוחות נמצאת פרטנר ולבסוף פלאפון, בפער של חצי מיליון לקוחות ממנה.

עם ההודעה על הלקוח ה-3 מיליון, הסביר עמוס שפירא, המכהן בשנתיים האחרונות כמנכ"ל סלקום, את הסיבה לגידול בלקוחות ואמר בראיון ל-Bizportal, כי "בשוק תחרותי כמו השוק הישראלי, הנכס האמיתי והיחיד שיש לנו ושהביא אותנו למעמדנו, הוא מערכת היחסים שלנו עם הלקוחות שנובעת מעבודתם היומיומית של כל אחת ואחד מהעובדים. זה היה וימשיך להיות המיקוד המרכזי של פעילותינו".

עוד מציין שפירא את המהפכה הסלולרית כמשמעותית לעתידו על עולם התקשורת בישראל ומאמין שבראייה ל-5 שנים קדימה, הסלולר יעשה לאינטרנט הנייח, את מה שהטלוויזיה עשתה בזמנו לרדיו. "הטלפון הנייד יהיה ה-Mass Media של ומהפכת הדיבור הנייד תגיע לתחומי תקשורת נוספים, תיצור תוכן עצמי ושרותים נוספים לפי דרישת הצרכן", אמר שפירא.

בימים אלה מתכוננת סלקום, כמו יתר חברות הסלולר, לכניסת ניידות המספרים ב-1 בדצמבר. מהלך זה יאפשר ללקוחות חברות הסלולר לעבור מחברה לחברה מבלי להחליף את המספר הנייד. ניידות המספרים מגבירה את התחרות בענף ומנהלי השיווק הוגים מהלכים והטבות יצירתיות ביותר לצרכן הישראלי, על מנת להשאירו בחברה.

שפירא עצמו מתנגד לדחיית היציאה למהלך ניידות המספרים וקורא למשרד התקשורת להפעיל את כל כובד משקלו, כדי שהניידות תצא לדרך במועד. "מניסיוני כמנהל כאשר קובעים תאריך יעד, צריך להאיץ בכל הרוגמים כדי שיעמדו בזמנים. מדובר בשינוי לטובת הצרכן ואנחנו מברכים על כך", נימק שפירא.

כך הגתה סלקום את מהלך "משהו קטן וטוב", שהציע הטבות ללקוחות ומבצעי 1+1 ברשתות השיווק המובילות. לדברי עדי כהן, סמנכ"ל השיווק בסלקום, שווי ההטבות שהעניקה החברה ללקוחותיה ב-2 סיבוי "משהו קטן וטוב" נאמד ב-75 מיליון שקל, כאשר חצי מיליון לקוחות מימשו לפחות הטבה אחת. "ממחקרי שביעות רצון הלקוחות עולה שסלקום נתפסת כמעניקת ההטבות בעלת השווי הגבוה ביותר ללקוח", מציין כהן.

מכיוון שכך, יוצאת סלקום לסיבוב שלישי של "משהו קטן וטוב" ומציעה הטבה ראשונה ללקוחות הפרטיים ולקוחות סוהו פרטי ועסקי (לא כולל לקוחות טוקמן), במסגרתה על כל דקת שיחה משולמת עד סוף השנה ובתוך רשת סלקום, מקבלים דקת שיחה מתנה. לבעלי חבילות דקות תינתן הנחה של 25% על עלות החבילה ומתנה דקה חינם לדקות שמחוץ לחבילה. לקבלת ההטבה יש להרשם באתר האינטרנט של סלקום וההטבה תיכנס לתוקפה החל מה-15 בנובמבר. להערכת כהן, מדובר בהטבה ששוויה הכספי יסתכם בעשרות מיליוני שקלים.

הטבות נוספות יפורסמו בהמשך ויתבססו על מבצעי 1+1 ברשתות קמעונאיות מובילות, ציין כהן. המהלך יגובה בקמפיין פרסומי באמצעות מקאן אריקסון ומקאן דיגיטל.

כמו כן, ייתכן כי בזמן הקרוב יוכלו לקוחות סלקום לרכוש את מכשיר ה-Iphone של "אפל" בסניפי החברה. זאת, בתקווה שהבאת המכשיר לארץ תקרה מהר, בטרם ישווקו מכשירים מתחרים בעלי פונקציות דומות.

8.6 מיליון לקוחות סלולר בישראל

קצב גידול הלקוחות בסלקום בשנתיים האחרונות היה מרשים. בעוד בינואר 2005 מנתה סלקום 3,000 לקוחות ושיעור החדירה עמד על כ-2%, בינואר 2006 הגיעה סלקום ל-1.5 מיליון מנויים ושיעור חדירה עמד על 63%. כעת, מדווחת החברה על החתמת הלקוח ה-3 מיליון, כאשר בישראל 8.6 מיליון אנשים מחזיקים מכשיר סלולרי ושיעור החדירה עומד על למעלה מ-120%.

שפירא זוקף את הצלחת החברה בגיוס לקוחות להשקעה מרובה בלקוח, קשר בלתי אמצעי והבנת צרכיו. גם עמי אראל, נשיא דסק"ש ויו"ר סלקום, מאמין בשירות לקוחות ואומר: "הגענו למעמדנו בזכות ההקשבה שלנו ללקוחות, כולל מחויבות ותרומת העובדים וההנהלה להצלחת החברה. באוקטובר 2005 דסק"ש השתלטה על סלקום ועשינו עסקה טובה. סלקום הפכה לנכס עיקרי של איי.די.בי ודסק"ש".

עוד מציין אראל, כי מיום הקמתה, השקיעה סלקום למעלה מ-11 מיליארד שקל בתשתית, ציוד ותקשורת על מנת להעניק ללקוחותיה את השירות הטוב ביותר.

יעקב פרי, שנכח במסיבת העיתונאים הבוקר כאורח כבוד, מוסיף על הצלחת סלקום מניסיונו האישי כמנכ"ל הראשון של החברה ומפרגן לשפירא. "לאחר 8.5 שנים, קשה שלא להתגעגע לסלקום, אך הגעגועים הופכים לגאווה ולהתרגשות כשאני רואה איך עמוס (שפירא - א"א) עובד", שיבח פרי את שפירא.

בתשובה לשאלה האם יש לדעתו מה לשפר מבחינת אפליקציות ושירותים מוספים לצרכן, ציין פרי את העומס החיובי בתחומי המידע וה-Voice ורמז לצורך בשיפור איכות והמהירות הגלישה באינטרנט הנייד.

בימים אלה חוגגת סלקום 13 שנה להקמתה, כאשר לציון החגיגות בחרה החברה להרים מופע "אור של כוכבים" - מופע זיקוקין מוסיקלי שייערך בו זמנית ב-45 מוקדים ברחבי הארץ, ויתקיים ב-1 בנובמבר בשעה 20:45. בנוסף, יושק הפאזל הווירטואלי הגדול בעולם, שיורכב מ-3 מיליון חלקים ויושלם לתמונה אחת של משפחה ישראלית. לקוחות סלקום וגולשים אחרים יוכלו להשתתף בהרכבת הפאזל באמצעות האינטרנט.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה