סטורנקסט: צפי הפדיון למזון בפסח - צמיחה של 5%-7%
סקירה שנערכה באיגוד לשכות המסחר על פי נתוני סטורנקסט מעלה כי בשוק המאורגן והשוק הפרטי בולטים 15 מוצרים במכירות לקראת פסח. מהסקירה עולה, כי הפדיון בשנת 2006, ממכירת 15 המוצרים (לא כולל פירות וירקות) עלה בחודש הסמוך לפסח כ-155 מיליון שקל (שהם כ-50% גידול) והסתכם בכ-470 מיליון שקל.
ראובן שליסל, יו"ר ענף המזון באיגוד, מעריך כי לאור תחזיות הצמיחה במשק לשנת 2007 צפוי פדיון המכירות של המזון בחג הפסח 2007 בשוק הפרטי והמאורגן לגדול בשיעור של כ-5%-7% בהשוואה לפסח שעבר.
מהנתונים בולט הגידול בפדיון מרכישת מצות שעלה מ-8 מיליון שקל בחודש רגיל ל-39.2 מיליון שקל בחודש הפסח (גידול של 392%).
מוצרים בולטים נוספים שצריכתם עלתה באופן ניכר בתקופת הפסח הינם: יינות תירוש שרשמו עליה של 104%, מ-13.4 מיליון שקל ל-27.2 מיליון שקל, מוצרי בשר על האש שגדלו ב-93% , מ-20.9 מיליון שקל ל-40.3 מיליון שקל, בונבוניירות וחבילות שי אשר גדלו ב-47%, מ-8.6 מיליון שקל ל-12.7 מיליון שקל, ממרחים שגדלו ב-40%, מ-16.7 מיליון שקל ל-23.3 מיליון שקל ויינות שולחניים אשר רשמו גידול בשיעור של 29%, מ-41.4 מיליון שקל ל-53.3 מיליון שקל.
מהסקירה עולה, כי גם מוצרי NON-FOOD רשמו עליות בולטות בחודש לקראת פסח 2006 לעומת חודש רגיל. כך, מברשות שיניים רשמו עליה בשיעור של 52%, מ-7.1 מיליון שקל ל-10.8 מיליון שקל וכלים חד פעמיים שרשמו גידול בשיעור של 33% מ-18.7 מיליון שקל ל-24.9 מיליון שקל.
שליסל, ביקש לברך על הגידול המשמעותי ברכישות לקראת הפסח, ואמר כי "ענף המזון בלשכת המסחר פועל למתן מענה לצרכי הקהל הישראלי הן ברמת האיכות והן ברמות המחירים".