ממן מפרסמת אזהרת רווח ומאשימה את פתיחת התחרות
חברת ממן - מסופי מטען וניטול, מפעילת מסוף המטענים בנתב"ג, מדווחת לבורסה על הרעה צפויה בתוצאותיה. החברה מאשימה בכך את החלטת הממשלה לפתוח את ענף מסופי המטען לתחרות, לצד הקיטון בכמויות המטען. עוד מדווחת החברה על חתימה על הסכם קיבוצי עם הסתדרות העובדים החדשה ועם וועד העובדים בחברה, במסגרתו נקבע, כי תסתיים העסקתם בחברה של 30 עובדים קבועים, זאת בעקבות הירידה המשמעותית בכמויות המטענים העוברים במסופי ממן, אשר חייבה קיצוץ במצבת כוח האדם. בממן מעריכים, כי ההוצאות הכרוכות ביישום ההסכם יסתכמו בכ-10 מיליון שקל, והם יבואו לידי ביטוי בדוחות הכספיים של החברה ברבעון הראשון של השנה. בעקבות כך צפויה הרעה משמעותית בדוחות הכספיים של ממן ברבעון הראשון של השנה. נחמה רונן, יו"ר ממן מציינת, כי פתיחת שוק המטענים לתחרות ותחזית הירידה העולמית הצפויה בשינוע מטענים אוויריים, פגעה מאד ברווחיות ממן וחייבה אותה בתוכנית התייעלות רחבה, הכוללת גם קיצוץ במצבת כוח האדם. עוד מציינת רונן, כי נוכח החרפת התחרות והשחיקה הנמשכת ברווחיותה, ממשיכה ממן בימים אלה את היערכותה לקראת החרפה עתידית נוספת בתחרות בתחום ההובלה האווירית של מטענים. היערכות זו, מוסיפה רונן, אשר כללה שיפור והגדלת מערך ומגוון השירותים, השקעות בטכנולוגיות מתקדמות והתייעלות, מתווספת לחיזוק וביסוס פעילותן של החברות הבנות בקבוצה ויישום הידע שנצבר במטרה להמשיך ולהתרחב בתחומים סינרגטיים בחו"ל. פעילות זו מדגישה רונן, תיתן מענה גם לירידה הצפויה בשינוע מטענים בדרך האוויר כחלק ממגמה עולמית, אשר מתאפיינת במעבר תנועת המטענים הגלובלית להובלה ימית. ממן מספקת כיום את מכלול שירותי הקרקע לייבוא ולייצוא דרך האוויר של מדינת ישראל ומשרתת את כל חברות התעופה והבלדרות הפועלות בנתב"ג. המסוף מטפל במטענים בהיקף כולל של כ-250 אלף טון בשנה ומרכז תחת קורת גג אחת את הטיפול בכל סוגי המטענים המיובאים לישראל והמיוצאים ממנה ליעדים בכל רחבי העולם.