מיקרוסופט המותג החזק בעולם - שווה 62 מיליארד ד'

מוביל את דירוג המותגים של Millward Brown. במקום השני, GE, בשלישי קוקה-קולה וברביעי הפתעה עם צ'יינה-מובייל השווה 39 מיליארד ד'. בולטים: התחזקות הסינים ושליטה אירופית במותגי היוקרה
שי פאוזנר |

המותג "מיקרוסופט" הוא בעל הערך הגבוה ביותר בעולם במונחי כסף ושווה - 62.039 מיליארד דולר. כך עולה מפרסום דירוג המותגים של חברת המחקר Millward Brown (מילוורד) שפרסמה בתחילת השבוע בארה"ב את הדירוג היוקרתי שלה - סקר BRANDZ. הדירוג מבוסס של סקר של Millward Brown Optimor, הזרוע המתמחה בפיננסים וב-ROI (החזר ההשקעה - ש.פ.) במותגים, השתמש בנתונים המספקים מדדי שווי לגבי יותר מ-30,000 מותגים. דירוג המותגים החדש הוא דירוג ייחודי, משום שהוא הראשון המשלב מחקר צרכני עם נתונים פיננסיים ציבוריים כדי למדוד את התרומה של מותגים לתוצאות הכלכליות הסופיות. בנוסף, זהו הדירוג היחיד המכמת את תחושות הצרכן לגבי התנופה של מותג ולגבי סיכוייו בעתיד, והראשון שמתמקד במותגים 'מכוונים לשוק', בניגוד למותגי חברות. בהמשך הדירוג, לאחר מיקרוסופט, ניצב המותג של GE (ג'נרל אלקטריק) - עם שווי של 55.834 מיליארד דולר. השלישי בדירוג הוא המותג קוקה-קולה, עם שווי של 41.406 מיליארד דולר ובמקום הרביעי - הפתעה עם המותג China Mobile הסיני עם שווי מוערך של 39.168 מיליארד דולר. עוד עלה מהדירוג, כי אירופה מובילה בעולם במותגי מותרות: עם מותג תיקי האופנה Louis Vuitton המדורג במקום ה-24, מרצדס (28), פורשה (44), שאנל (75) ובית האופנה Cartier שתופס את המקום ה-82. הסקר מלמד, כי הביקוש למוצרי מותרות גדל השנה במהירות בשל הגידול בעושר העולמי והזינוק במספרם של צרכנים 'סופר-אמידים' במדינות המתפתחות. כמו כן, הסקר מצביע בברור על כך שהמותגים הסיניים צוברים עוצמה עולמית: עלייתם של מותגים סיניים כגון China Mobile שכבר הוזכר, ומותגים המתפתחים במהירות, כמו מותג המחשבים Lenovo (שרכשה את תחום המחשבים הניידים של IBM), משקפים הן את גודלו של השוק הסיני והן את קצב הגידול שלו, כמו גם את יכולתן של החברות הללו לנהל מנגנונים עולמיים. ב-Millward Brown אומרים השבוע, כי מותגים לצרכן הופכים לגורם בעל חשיבות גוברת בהכוונת התנהגות הקנייה: שווקים רבים מדווחים על תרומה משמעותית של המותג, שבמקרים מסוימים גדולה מתרומתם של המוצרים שאותם משווקים מוכרים. לדוגמה: הדירוג של וול-מארט היה 6, טסקו דורגה במקום 30, eBay ב-38 ואמזון ב-78. מצב זה מציב את המשווקים בעמדת עוצמה, והם יכולים להפעיל לחץ על ספקים של מוצרים ממותגים. כלכלה חדשה, מודלים עסקיים חדשים וכסף חדש: מודלים עסקיים חדשים איפשרו למותגים חדשים כמו סטרבאקס המודרג במקום ה-48 וזארה במקום ה-87, לבסס את מעמדם לא רק בשוק אלא בתודעתו של הצרכן. הם גם יכולים ליצור מסד איתן שיסייע להם לכבוש לעצמם מקום מוביל בקרב מותגים 'ותיקים'. עם ההטמעה הגוברת של סגנון החיים הדיגיטלי, מותגים המאפשרים ללקוח לנהל סגנון חיים כזה, כמו המותג Google המדורג שביעי - והמותג של אתר המכירות הפומביות הפרטיות eBay הגדלים במהירות. האתגר כאן הוא חדשנות מתמדת. העתיד, מעריכים בחברת המחקר, נראה וורוד הרבה יותר עבור לבעלי מותגים חזקים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה