בפוקוס

תפתחו יומנים: מבול דו"חות צפוי השבוע בוול סטריט - עם 3 ענקיות ברצף

עונת הדו"חות בוול סטריט מגיעה השבוע לרגע השיא, עם דו"חות שצפויים לייצר עניין אדיר בקרב המשקיעים
מערכת Bizportal | (6)
נושאים בכתבה וול סטריט

עונת הדו"חות בוול סטריט נכנסת להילוך גבוה ואם בשבוע החולף פרסמו 91 חברות הנסחרות במדד ה-S&P500, השבוע יפרסמו עוד 180 חברות, והדריכות בעיצומה.

בינתיים עונת הדו"חות הנוכחית היא מוצלחת באופן יחסי. 57% מהחברות שדיווחו עד כה עקפו את תחזית ההכנסות, זאת מול ממוצע של 55% ב-5 השנים האחרונות. 68% מהחברות שדיווחו עד כה עקפו את תחזיות הרווח, זאת מול ממוצע של 67% ב-5 השנים האחרונות (לפי FACRSET). לגבי ההסתכלות קדימה הדברים נראים פחות טוב. אם לפני שבוע האנליסטים צפו גידול של 0.3% ברווח הממוצע של חברות המדד (אחרי 5 רבעונים רצופים של התכווצות), אז כעת הצפי הוא לירידה של 0.1%, כלומר רבעון שישי של ירידה ברווחים בהסתכלות שנתית. ברבעון הרביעי המגמה צפויה להשתנות, ולכן המכפיל העתידי של חברות ה-S&P500 עומד על 17 (מול המכפיל בפועל שעומד על כמעט 20 וכביכול מצביע כי השוק יקר), שזה הממוצע ארוך הטווח. 

מה צפוי השבוע?

יום ג': דו"חות אפל (סימול: AAPL) יפורסמו ביום שלישי אחרי סגירת המסחר. באופן מסורתי הרבעון השני הוא חלש באופן יחסי עבור אפל, ובאופן ספציפי הרבעון השני של 2016 צפוי להיות חלש באופן מיוחד. צפי האנליסטים הוא להכנסות של 42.1 מיליארד דולר ורווח של 1.38 דולר למניה, זאת לעומת הכנסות של 49.6 מיליארד דולר ורווח למניה של 1.85 דולר ברבעון המקביל אשתקד. האנליסטים צופים כי החברה תציג מכירות של 40 מיליון אייפונים, זאת לאחר שברבעון המקביל אשתקד נמכרו 48 מיליון אייפונים. ונזכיר כי בספטמבר הקרוב צפויה החברה להשיק את האייפון 7. מניית אפל רשמה ירידה של 24% ב-12 החודשים האחרונים

דו"חות נוספים משמעותיים שיפורסמו ביום שלישי: וריזון, BP, קטרליפר, אילי לילי, מקדונלד'ס, טוויטר, אנדר ארמור. 

יום ד': דו"חות פייסבוק (סימול: FB) יפורסמו ביום רביעי לאחר הסגירה. תחזיות האנליסטים הן לגידול של 62% בשורת הרווח ל-81 סנט למניה ולהכנסות של 6 מיליארד דולר, גידול של 49%. בדו"חות האחרונים הציגה פייסבוק כי 82% מהכנסות הפרסום מקורן במובייל, מעניין יהיה לראות האם הנתון הזה ממשיך לטפס, ומעניין יהיה לראות גם האם פייסבוק מצליחה להמשיך להגדיל באופן מהיר את מספר המשתמשים. מניית פייסבוק טיפסה 27% ב-12 החודשים האחרונים וביום שישי סגרה בשיא כל הזמנים. 

דו"חות נוספים שיפורסמו ביום ד': בואינג, קוקה קולה, איירבאס, גו-פרו, 

יום ה': דו"חות גוגל (סימול: GOOG) יפורסמו ביום חמישי לאחר הסגירה. ברבעון הקודם גוגל (אלפבית) פספסה את תחזיות האנליסטים ובתגובה המניה צללה 5.3% במחזור ענק. כעת נראה שהאנליסטים זהירים מעט וצופים גידול של 15% ברווח למניה לרמה של 8.02 דולר למניה על גידול של 17% בהכנסות ל-20.76 מיליארד דולר. מניית גוגל טיפסה 10.5% ב-12 החודשים האחרונים והיא רחוקה כעת כ-4.5% מהשיא. 

דו"חות נוספים ביום חמישי: אמזון, פורד, מסטרקרד, של, נייס, ניו יורק טיימס, טוטאל.

יום ו': אקסון מובייל (סימול: XOM) תפרסם דו"חות ביום שישי לפני הפתיחה. תחזיות האנליסטים הן לירידה של כמעט 19% בהכנסות ל-60.2 מיליארד דולר וירידה של 36% בשורת התחתונה לרווח של 64 סנט למניה. אחרי שברבעון הקודם הציגה אקסון את הרווח הנמוך ביותר מאז 1999 (רק 1.8 מיליארד דולר...) על רקע הפגיעה הקשה בשל הירידה במחירי האנרגיה, הדו"חות השבוע ירכזו עניין רב, שכן המשקיעים יחפשו להבין את מצבה של ענקית האנרגיה. המניה עלתה 14% ב-12 החודשים האחרונים והיא רחוקה רק 10% משיא כל הזמנים. 

דו"חות נוספים ביום שישי: שברון, פיליפס 66.  

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    זבלים 24/07/2016 16:13
    הגב לתגובה זו
    הכול האתרים האחרים (גלובס ynet) דפדפן הכרום חוסם ניגון וידאו אוטומטי (מוגדר מראש). פשוט חבורת זבלים
  • הנהלת ביזפורטל 24/07/2016 22:04
    הגב לתגובה זו
    ממחר בבוקר המשתמש שלח חסום ip187.1265.6555דיברנו עם הספק שלך בזק ממחר אין לך אפשרות להיכנס לאתר
  • 3.
    המעיר 24/07/2016 15:44
    הגב לתגובה זו
    לא החלטתי עדיין אם זה בורות או הטעיה מכוונת ולא רק כאן אלא בכל המדיה הכלכלית. המכפיל של ה S&P 500 הינו 25 לפי הרווח בארבעת הרבעונים האחרונים. מה לעשות שהמספרים הם אבסולווטיים: רווח למניה של 87.49 ומדד שעומד על 2175. עד שלא נראה הלכה למעשה צמיחה ברווחים זה המכפיל שהוא מה לעשות - נכון - בועתי להחריד
  • 2.
    עליבאבא? (ל"ת)
    מתי דוחות 24/07/2016 14:25
    הגב לתגובה זו
  • מ.ז 24/07/2016 15:26
    הגב לתגובה זו
    Aug 12
  • 1.
    dan 24/07/2016 14:12
    הגב לתגובה זו
    אין בעיה לעבור תחזית נמוכה צריך למדוד את התוצאות בערכים כלכלים - לא לפי תחזית
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: