מניית היום: חברה ישראלית שמזנקת 18% לאחר שהודיעה על ניסוי קליני

הנהלת החברה מסרה כי ניסוי קליני נוסף צפוי להתחיל בקרוב, לאחר שרשמה הצלחה בניסוי הקליני האחרון
ידידיה אפק | (1)
נושאים בכתבה אורמד ביומד

מניית אורמד פארמסוטיקלס (סימול: ORMP) לא מפסיקה לייצר כותרות. החברה הישראלית הנסחרת בנאסד"ק מזנקת היום (ב') יותר מ-15% לאחר שהודיעה על הגשת פרוטוקול ל-FDA להתחלת ניסוי קליני שלב 2a בקפסולת האינסולין שלה לטיפול בסוכרת סוג 1.

חברת התרופות הודיעה רק לפני 10 ימים על הצלחה בניסוי דומה לחולי סוכרת סוג 2, מה שדחף את המניה בארה"ב לזינוק חד. מניית החברה טיפסה בשיעור חד מאמצע חודש דצמבר האחרון בו נסחרה במחיר של 6.8 דולר לשיא של 28.9 דולרים עד אמצע חודש ינואר. מאז איבדה המניה גובה אך כאמור היום היא מוסיפה לעלות.

לפי הודעת החברה היום, הפרוטוקול שהוגש לסוכנות התרופות האמריקנית הוגש תחת אותו IND שכולל גם את הטיפול בסוכרת סוג 2. הניסוי, שיערך במשך 7 ימים עם קבוצת ביקורת שתקבל קפסולת פלסיבו, יכלול 24 חולי סוכרת סוג 1, וצפוי להתחיל מאוחר יותר ברבעון הנוכחי.

"עם המידע המעודד שקיבלנו מהניסוי שלב 2a האחרון בחולי סוכרת סוג 2, אנחנו נעים קדימה עם הניסוי שלב 2a בחולי סוכרת סוג 1 וגם מתכוננים לניסוי של 2b שיערך בחולי סוכרת סוג 2 יותר מאוחר השנה", אמר בהודעה מנכ"ל החברה, נדב קידרון.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    יופיטר שוקי הון 12/02/2014 23:00
    הגב לתגובה זו
    700? דלק רכב 4100? שופרסל 1500? לאומי 1500? מתי אני אראה עליות? התיק שלי עדיין בהפסד 200000. ש״ח. ודי נמאס לי מהמינוס!!!! בתיק שלי!!!
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.