עונת הדוחות בת"א נפתחה ברגל ימין: מרחב הציגה תוצאות טובות
עונת הדוחות הכספיים לרבעון השני בבורסה של תל-אביב נפתחה הבוקר (ד') ברגל ימין. חברת מרחב פרסמה היום את דוחותיה הכספיים לרבעון השני של 2009, בו חלה עליה של כ- 5% בהכנסות בהשוואה לרבעון הקודם, אשר הסתכמו בכ-61 מליון שקל.
החברה דיווחה על שיעור רווח גולמי של 32.6% לעומת כ-31.1% ברבעון הקודם ושיעור הרווח התפעולי עלה ל-14.8% לעומת 12.6% ברבעון הקודם. הרווח הנקי הסתכם בכ-6.5 מיליון שקל (10.7% מהמכירות) וזאת ביחס לרבעון הקודם בו הרווח הסתכם ב-5.6 מיליון שקל (9.6% מהמכירות).
שיעור הרווח הגולמי במחצית הראשונה של השנה עלה ל- 31.8% לעומת 27.5% בתקופה המקבילה אשתקד. שיעור הרווח התפעולי עלה ל- 13.7% במחצית הראשונה של השנה לעומת 13.6% בתקופה המקבילה אשתקד. ושיעור הרווח הנקי עלה ל- 10.2% לעומת 9.4% בתקופה המקבילה.
ההון העצמי ל-30.6.09 מסתכם בכ-195 מיליון שקל ומהווה כ-68.7% מסך המאזן, בהשוואה להון העצמי ל-31.12.08 שהסתכם בכ- 191 מיליון שקל אשר הווה כ- 66.5% מסך המאזן. במהלך תקופת הדיווח חולק דיבידנד בסך של 8 מיליון שקל ונצבר רווח בסך של כ- 12 מיליון שקל.
בתגובה לתוצאות אמר אבנר נחום, מ"מ מנכ"ל מרחב וסמנכ"ל הכספים של הקבוצה: "חברות הקבוצה התמודדו עם תנאי השוק המשתנים בצורה טובה וכך נשמרו ואף השתפרו שולי הרווח גם ברבעון השני של 2009. תוצאות הרבעון נובעות מהערכות ההנהלה לנתוני המאקרו החלשים מבעוד מועד ומעוצמתם של מותגי החברה והעמדה התחרותית בשווקי האביזרים למטבח ולאמבטיה, המאפשרים למרחב להתמודד בהצלחה מול המתחרים. גם בעתיד תמשיך מרחב להשיק מוצרים חדשים וחדשניים, עם דגש על מוצרים חוסכי מים כמו מנגנון דו שלבי ומגבילי ספיקה ולהיות מובילת שוק".