ביג גלילות: האם זה הקניון שישנה את כללי המשחק בישראל?
מתחם הקניות בגלילות - 'ביג פאשן' קיבל אישור וטופס 4 מעיריית רמת השרון, מה הקניון צפוי לעשות לענף בישראל, מה הולכת להיות ההשפעה על גלילות בכלל ומה צפוי לרובע
10 שבעיר?
רמת השרון מתחילה בפיתוח גדול עם חתימת טופס האכלוס הראשון של "ביג פאשן גלילות" של חברת ביג 0.83% , מתחם הקניות הגדול שצפוי להיפתח בסוף החודש הבא. ראש העירייה, איציק רוכברגר, חתם ביום חמישי האחרון על האישור, אשר מתיר את אכלוסם של 43 אלף מ"ר של שטחי מסחר לצד 169 אלף מ"ר חניונים ושטחי שירות.
ביג גלילות - האם זה הקניון שיטלטל את הענף?
בחודש הבא ואחרי שנים של עיכובים, ייפתח הקניון שעשוי לשנות את פני ענף הקניונים בישראל. המתחם, שממוקם בסמוך לצומת גלילות, משתרע על שטח של כ- 220 אלף מ"ר, עם שילוב של שטחי מסחר, משרדים ושירותים נרחבים בהשוואה לקניונים אחרים באזור. לפי הערכת שמאי - שווי הנכס עומד על מעל למיליארד שקל.
'ביג פאשן גלילות' יהיה גדול יותר פי 2 מקניון רמת אביב/קניון שבעת הכוכבים והוא צפוי להביא בשורה לענף כשהוא יכניס את המותגים הבינלאומיים והמקומיים המובילים והוא צפוי למשוך לא רק את תושבי האזור - אלא צרכנים מכל רחבי הארץ.
יכולת ההגעה אליו והיציאה ממנו היא מאוד נגישה בהינתן שהרכבת הקלה מתוכננת להגיע אליו והחיבור הקיים לכבישים מרכזיים כמו כביש 2 ונתיבי איילון.
מי צפוי להיפגע?
בהמשך לכך שהקניון החדש צפוי להיות גדול בהרבה מהקניונים באזור, ניתן לראות שכבר בהליך ההקמה של מתחם ביג פאשן, המתחרות השכנות - ובראשם קניון רמת אביב וקניון שבעת הכוכבים, נכנסו לסוג של דריכות והתחילו כבר בתהליך של שדרוג ושיפוץ שאמורים 'להשביח' את הקניונים הקיימים, זאת בהמשך לכך שחברת ביג מהווה את הגורם העיקרי לתחרות עם חברת מליסרון ועזריאלי.
- שופרסל משביחה נדל"ן בראשון לציון - זאת רק ההתחלה
- ההימור של ביג השתלם: 100% תפוסה בישראל, 99% באירופה והכנסות של 1.29 מיליארד שקל במחצית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
היקף ההשקעה, הגודל והגישה הנוחה ועוד, נותנים לביג גלילות פוטנציאל להפוך לשחקן מרכזי בשוק המסחר המקומי. עם זאת, האתגר הגדול יהיה למשוך מבקרים גם בימי חול, ולא להסתמך רק על פעילות סוף השבוע.
ענף הקניונים עובר שינויים משמעותיים בשנים האחרונות, וביג גלילות עשוי להיות הניסוי הגדול הבא שמגדיר מחדש איך צרכנים רואים קניות ובילוי במקום אחד. בין אם מדובר במסעדות יוקרה, חנויות אופנה מובילות, או מתחמי בילוי למשפחות – הקניון החדש מבקש להציע
חוויה כוללת שתמשוך את כל קהלי היעד באזור.
מתחם הקניות בגלילות הוא רק הצעד הראשון בפיתוח הרובע העשירי של רמת השרון, אשר מתוכנן להפוך למוקד מרכזי של פנאי, עסקים וחדשנות במערב העיר. בהמשך השנה צפוי להתאכלס גם מגדל משרדים חדש, שיתנשא לגובה של 43 קומות ויכלול 71,000 מ"ר של שטחי עבודה. בשנה הבאה יתווסף לרובע גם קמפוס חדשני של חברת האנרגיה סולאראדג' וקבוצת עזריאלי, מה שממצב את האזור כמרכז פעילות מסחרית וטכנולוגית מהמתקדמים בישראל.
- בורסת תל אביב משיקה שלושה מדדים חדשים ומעדכנת את מדדי הדגל
- איי.סי.אל מזנקת - יצואנית האשלג העיקרית של קנדה סגרה את המכסה השנתית
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הציבור מטומטם, אז הציבור משלם - 0.8% על פוליסת חיסכון שקלית...
איציק רוכברגר, ראש עיריית רמת השרון:
"מבחינתי זו סגירת מעגל מרגשת, התחלתי את תהליך התכנון של הרובע העשירי בקדנציה הראשונה שלי ואני משלים אותו כראש עיר בקדנציה הנוכחית. הרובע העשירי וביג הם בשורה כלכלית מדהימה לרמת השרון ויהווה את צינור החמצן לעיר בשנים הקרובות. מברך ומאחל בהצלחה לחברת ביג ולכלל
בעלי העסקים במתחם".
שווי השוק של חברת ביג עומד על 13.3 מיליארד שקל ונכון לדוחות האחרונים שלה - הונה העצמי עומד על 12.3 מיליארד שקל. החברה נמצאת בשליטת יהודה נפתלי והמנכ"ל שלה הוא חי גאליס. המניה עלתה ב-12 החודשים האחרונים בכ-38% ומכפיל הרווח שלה הוא 9.3.

- 5.פחחח .. כולה קניון. ממש הדבר הבא. מתתי מצחוק (ל"ת)מתתי מצחוק 05/01/2025 23:12הגב לתגובה זו
- 4.יובל הממוקד 05/01/2025 22:08הגב לתגובה זומעניין...נראה אם זה יצליח.
- 3.דינוזאור 05/01/2025 21:53הגב לתגובה זותראו מה קרה בארהב לקניונים
- 2.שיחזרו לקלאבמרקט 05/01/2025 20:24הגב לתגובה זועכשיו זה מיותר
- 1.הם שחקן ראשי בהון שלטון של הדיפ סטייט (ל"ת)שימו לב 05/01/2025 15:28הגב לתגובה זו

בורסת תל אביב משיקה שלושה מדדים חדשים ומעדכנת את מדדי הדגל
הבורסה ביצעה עדכון רחב בהרכב מדדיה, הכולל כניסת שש חברות חדשות לת"א 90, ארבע לת"א 125 והשקת מדדי ביטחוניות, תשתיות ונדל"ן 35
במדד ת"א 35, המוביל את השוק המקומי, מצטרפות שתי מניות חדשות: מגדל ביטוח ונקסט ויז'ן. מגדל חוזרת למדד לאחר היעדרות של כמעט עשור, עם שווי שוק שהציב אותה שוב בצמרת החברות הציבוריות. נקסט ויז'ן, שפועלת בתחום המצלמות המיוצבות לתעשיות הביטחוניות, מציינת את עליית קרנו של תחום הביטחון והטכנולוגיה גם בקרב החברות הגדולות. מן העבר השני, שתי החברות הקטנות במדד: אנרג'יאן וחברה לישראל, יורדות לת"א 90, לאחר תקופה שבה מניות האנרגיה והכימיקלים לא הצליחו לשמור על מעמדן בגודל שוק.
חברת דמרי, שניצלה ברגע האחרון מהדחה מת"א 35, נותרת במדד בזכות עליות חדות במנייתה במהלך "הימים הקובעים". החברה נהנתה ממומנטום חיובי בענף הנדל"ן, שבא בעקבות השיפור בתנאי השוק והסכמי השקעה חדשים. גיוסי הון ומימוש אופציות חיזקו את שווייה, ואפשרו לה להישאר ברשימת החברות הגדולות.
- המחקרים שחושפים איך אפליקציות המסחר הורסות את תיק ההשקעות שלכם
- הבורסה בשנתיים של מלחמה - מי הרוויח ומי נשאר מאחור?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במדד ת״א־125, שמאגד את כלל המניות במדדי ת״א־35 ות״א־90, נרשמות כניסות ויציאות משמעותיות המשפיעות על מבנה השוק כולו. ארבע חברות חדשות מצטרפות למדד: גילת, מור השקעות, רימון ו־אמפא. גילת מייצגת את התחזקות תחום התקשורת והלוויינים, מור השקעות מחזקת את תחום ניהול ההון המקומי, רימון מוסיפה נדבך מתחום התשתיות, ואמפא, שהצטרפה לבורסה רק לאחרונה, משקפת את התרחבות תחום המימון החוץ־בנקאי והנדל״ן.

סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
שנתיים של שיאים יוצאי דופן בתעופה הישראלית מגיעות לסיומן: עם חזרת החברות הזרות לשמיים - אל על, ישראייר וארקיע נערכות לתחרות עזה ולשחיקה ברווחיות; מה צפוי בכל חברה והאם תור הזהב של החברות הישראליות יסתיים בנחיתה רכה?
מלחמת חרבות ברזל, הביאה את התעופה הישראלית לשיאים שלא היו בעבר. מרבית חברות התעופה הזרות הפסיקו לטוס ארצה, מה שהשאיר את השטח לחברות התעופה הישראליות. נתח השוק של חברות התעופה הישראליות, הכפיל את עצמו ואף יותר. שוך הקרבות מעלה את השאלה הגדולה: לאן פני הענף? יש לציין כי בשעות האחרונות יש התפתחויות שמעידות שאולי המערכה עדיין איננה מאחורינו אבל עדיין ניתן לצייר כבר את המגמה, החברות הישראליות כבר לא שולטות בשמיים והן נערכות בהתאם.
כך למשל אל על שהיתה עם נתח שוק של 21.75% בשנת 2022 הגיע לנתח שוק של 47.5% בשנת 2024 . ישראייר שהיתה בשנת 2022 עם נתח שוק של 4.3% ובאוגוסט 2025 הגיעה לנתח שוק של 15% ביציאת ישראלים לחו"ל. וארקיע שהיתה עם נתח שוק של 3.7% בשנת 2022 ובקיץ השנה ,בחודש אוגוסט, טסה לנתח שוק של 12.3% בנמל בן גוריון. אלו נתונים פנומינליים ,שאינן אפשריים במהלך עסקים רגיל ,שבו המאבק הוא על גידול או קיטון ,של שברי אחוזים.
מניית אל על הגיבה בהתאם ומשווי שוק של 2.4 מיליארד שח, לפני המלחמה ,הגיעה לשווי שוק של מעל 9 מיליארד ולרווחים עצומים. אל הרוויחה בשנה שעברה 545 מיליון דולר,נתח השוק בקו לארצות הברית עלה ל-90% החוב ירד מ-1.4 מיליארד דולר לפני המלחמה ל-75 מיליון דולר בסוף 24 ומגרעון של 210 מיליון דולר עברה להון חיובי של 520 מיליון דולר בסוף 2024.
ישראייר לפני המלחמה היתה בשווי שוק של 260 מיליון שח ובשיא הגיעה ל 600 מיליון שקל, היא הכניסה 453 מיליון דולר בשנת 2024 ,הרווח הנקי שלה באותה השנה ,עמד על 24 מיליון דולר וכמות הנוסעים שהטיסה החברה בשנת 2024 עמדה על 1.46 מיליון. ארקיע היא חברה פרטית, ההערכה היא שהשנה ארקיע תסיים עם שיא בהכנסות של למעלה מ-450 מיליון דולר ועם רווח של כ 20 מיליון דולר. אלא שתור הזהב של התעופה הישראלית עומד בפני סיום, עדיין יש התפתחויות בשעות האחרונות אנחנו עדים להתחממות גזרתית נוספת ואין לדעת לאן זה יתפתח, עם זאת, מרבית החברות הזרות המשמעותיות חזרו לטוס לארץ בקו ת"א-ניו יורק דלתא ויונייטד חזרו ואמירקן איירליינס בדרך ובכללי הצפי הוא שגם רינאייר ואיזיגט ,ישובו לטוס ארצה באפריל הקרוב.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- מחירי הטיסה לפריז ועל העתיד של אל על
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אפילו ישנם דיבורים על כך שטורקיש ,ישובו לטוס לארץ. בשיא ,לפני המלחמה, ביצעה טרקיש 49 טיסות שבועיות ארצה ,ששימשו בעיקר עבור טיסות הקונקשיין ונתח השוק שלה בנתב"ג ,עמד על כמעט 7% בשנת 2022 לפני המלחמה.
