בנימין נתניהו יגאל סרנה
צילום: חיים צח - לע"מ, הטלוויזיה החינוכית

2:0 לנתניהו: המחוזי דחה את ערעורו של יגאל סרנה

חצי שנה לאחר שנפסק כי ישלם 100 אלף ש' לרה"מ ורעייתו, כעת יצטרך עיתונאי ידיעות לשעבר לשלם 20 אלף ש' הוצאות משפט על הערעור
אלכסנדר כץ | (2)

בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה את ערעורו של יגאל סרנה בנוגע להחלטת השלום בתל אביב לפסוק נגדו פיצויים של כ-100 אלף שקלים לבני הזוג בנימין ושרה נתניהו, בנוסף ל-15 אלף שקלים הוצאות משפט. גם כעת קבע בית המשפט הוצאות משפט של 20 אלף שקלים. פרקליטיו של סרנה, עורכי הדין ליאור אפשטיין ואביגדור פלדמן, בוחנים אפשרות להגיש רשות לערער על ההחלטה לבית המשפט העליון, כך שישנו סיכוי קטן כי הדין יידון גם בערכאה זו.

 

הפרשה החלה לפני כמעט שנתיים, כאשר ב-20 במארס 2016 תיאר סרנה בדף הפייסבוק הפרטי שלו מקרה שקרה לדבריו: "תרדפו את שוברים שתיקה. הכו בשמאלים. חבטו באשכנזים. רוצצו תחקירנים. חסמו פיסבוק. סתמו פיות. תעלימו את המציאות. אבל כשבלילה (מעשה שהיה) נעצרת שיירת ראש הממשלה הכבדה, 4 רכבים שחורים ועוד ועוד מאבטחים ומגינים ורכבים, ונפלט ממנה בחושך אל כביש 1, בצעקות, גבר לא צעיר שהוא עילת הכול, כי אישה אחת לא רוצה שהוא יישאר איתה באוטו ושמה ללעג את כל האבטחה ובעצם את כל המדינה, זה חלק מהחיים. תעשו כל רעש אפשרי, שלא נשמע שהכול עולה באש השיגעון. הכו בתופים". סרנה פרסם גם תמונה של נתניהו העומד בצדי הכביש כשהוא מנסה לעצור טרמפ, עם הכיתוב: "בבאב אל ואד, לצד כביש אחד, מחכה רודן זעיר בחושך לטרמפ. קחו אותו".

 

כעבור זמן קצר הגישו ראש הממשלה ורעייתו תביעה נגד סרנה על 2 פוסטים הפוגעניים שפרסם. התביעה עמדה על כ-280 אלף שקל. בתביעה שהוגשה באמצעות עו"ד יוסי כהן, פרקליטם האישי של בני הזוג נתניהו, נכתב: "הנתבע הפר גם את חובתו האתית והמקצועית כעיתונאי, כאשר אף לא טרח לפנות לתובעים טרם שפרסם את הפרסומים האמורים, על-מנת לוודא את אמתותם", הוא צוין כי "הפרסומים האמורים מהווים אף עוולה חוקתית לפי חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו, המעגן את זכותו של אדם לכבוד וקובע כי אין לפגוע בכבודו ולהעניק לכבוד את ההגנה הראויה לו".

 

התביעה התקבלה ביוני 2017 וסרנה נדרש לשם כ-100 אלף שקלים פיצויים ועוד 15 אלף שקלים הוצאות משפט למשפחת נתניהו. בעקבות החלטת השלום, הוקפאה עבודתו של סרנה בידיעות אחרונות. מיד לאחר אותה החלטה בבית משפט, פנה סרנה לפלטפורמת גיוס הכספים giveback ובתוך 14 שעות גייס 168 אלף שקלים.

 

סרנה הגיש ערעור למחוזי, שנדחה כעת. השופטת אביגיל כהן קבעה כי אין מדובר בתביעת השתקה וכי פרסום ברשתות החברתיות אינו שונה מכל פרסום בכלי התקשורת "המסורתיים", ולכן חייב העיתונאי לעמוד באותן אמות מידה בכל הנוגע למהימנות המידע. נקבע כי סרנה לא פעל בתום לב אלא מתוך כוונה לפגוע בשמם של ראש הממשלה ורעייתו. 

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    התקשורת השמאלנית אוכלת כאפות מראש הממשלה... (ל"ת)
    איזה כיף!! 28/01/2018 14:42
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    דב 28/01/2018 14:29
    הגב לתגובה זו
    מה אכפת ליצור הזה להמשיך לעוד ערכאה, ואחר כך לערכאות בינלאומיות, ואחר כך לערכאות במאדים. הוא לא מוציא גרוש מכיסו. תמיד תהיה הקרן לחיסול ישראל ולהקמת מדינה פלסטינית בכל הטריטוריה לצידו. תמיד יהיו מספיק מנוולים בארץ שיממנו לו את ההוצאות. תמיד יהיה האיחוד האירופי, שתורם לכל עוולה ואנטישמיות לישראל. תמיד תהיינה נבזויות כאלב ואחרות מטעם קבוצות לחיסול ישראל. וחוץ מזה, הוא ימשיך להיות "הקורבן" וימשיך למחזר את סיפורי הרפאים המעוותים שלו ושל חבריו. העסק עובד. הוא גורם נזק - משמע הוא קיים.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.