"שכנים כלבבכם" - לא אברג'יל המזרחי: צפו ב'אשכנזים המתנשאים' בפרסומת של חברת 'באמונה'

רף חדש של גזענות כלפי מזרחיים נחצה בפרסומת של חברת הנד"לן 'באמונה' הבונה לציבור הדתי. מזרחיים מוצגים באופן סטריאוטיפי עתיק יומין כבורים, חסרי תרבות קולניים אל מול אשכנזים מתורבתים שסובלים מנוכחותם
משה בנימין | (5)
נושאים בכתבה באמונה פרסום
יותר נמוך, חסר טעם ופוגעני מזה כנראה שכבר אי אפשר לרדת. חברת הנדל"ן באמונה הבונה לציבור הדתי העלתה לאוויר פרסומת חדשה שאלמנט הגזענות בה זועק לשמיים, והגולשים מגיבים בהתאם. בינתיים הספיקה החברה להסיר את הסרטון ולהתנצל בפני הגולשים.  בפרסומת עבור המתחם הדתי-לאומי בפרויקט הנדל"ן כרמי גת מוצגת משפחה דתית לאומית ממוצא אשכנזי שעומדת בביתה סביב החנוכיה ושרה את שירי החג. דפיקות רועשות בדלת על רקע פסקול מאיים מזהירות כי השכנים הנואיים מבקשים להכנס. אב המשפחה מכריז "יבוא" ביראה מופגנת ואז נכנסים לבית המשפחה 2 דמויות של גברים המוצגים כסטריאוטיפ העלוב ביותר של מזרחי, בור, עילג, קולני וחסר תרבות. הגבר הראשון מביט בחנוכיה וקורא לחברו "אברגי'ל, אברג'יל, בוא תראה, הוא עשה מנגל בתוך הבית"... הראשון לחשוף את הסרטון ולהעלות את השיח על הגזענות המופגנת היה אלישיב רייכנר כתב העיתון הדתי מקור ראשון. לדבריו: "לא תגורו בשכונה עם "שכנים כלבבכם" (ביטוי של הקריין בסוף הסרטון), עלולים לפלוש אליכם באמצע הדלקת נרות חנוכה שני שכנים מזרחים (אברג'יל ועוד אחד), שלא יודעים מה זו חנוכייה וחושבים שמדובר במנגל. שני השכנים המזרחים, העילגים והבורים, ימנגלו לכם מרשמלו על נרות החנוכייה, ואתם תאלצו לפנטז בינתיים על "שכנים כלבבכם", שהם, לפי הסרטון, שכנים דוסים אשכנזים שיודעים לשיר 'מעוז צור'. זה מתחיל בניסיון לברוח מהשתייכות לעיר קריית גת (פרסומות שלא מוזכר בהן שם העיר), ונגמר בסרטון גזעני ומתנשא. לא יודע מי מייצר סרטון כזה, אבל הוא בטוח לא "שכן כלבבי". 

כן היא קיימת אפילו היוםההיגיון האישי והרגש מנסים לדחוק אותה הרחק מעמקי הנשמה והתודעה, אבל היא כאן והיא ממשיכה בגאון במלא עוזה ובמדיה המיינסטרימית. ולא משנה באיזה שם תבחרו, הבנייה או הסללההיא קיימת והיא פוגעת (ואתם לא מבינים עד כמה שהיא פוגעת)חלאסקרדיט ל Elyashiv Raichner על ההצפה של הסרטון והביקורת שמתח עליו:שימו לב איך חברת באמונה מנסה לשווק לנו את השכונה הדתית החדשה בקריית גת: אם לא תגורו בשכונה עם "שכנים כלבבכם" (ביטוי של הקריין בסוף הסרטון), עלולים לפלוש אליכם באמצע הדלקת נרות חנוכה שני שכנים מזרחים (אברג'יל ועוד אחד), שלא יודעים מה זו חנוכייה וחושבים שמדובר במנגל. שני השכנים המזרחים, העילגים והבורים, ימנגלו לכם מרשמלו על נרות החנוכייה, ואתם תאלצו לפנטז בינתיים על "שכנים כלבבכם", שהם, לפי הסרטון, שכנים דוסים אשכנזים שיודעים לשיר 'מעוז צור'.זה מתחיל בניסיון לברוח מהשתייכות לעיר קריית גת (פרסומות שלא מוזכר בהן שם העיר), ונגמר בסרטון גזעני ומתנשא. לא יודע מי מייצר סרטון כזה, אבל הוא בטוח לא "שכן כלבבי".

Posted by Shlomi Lev-chaim on Monday, November 30, 2015
כאמור חברת הנדל"ן הסירה את הסרטון והתנצלה: "החברה הורידה את הסרטון ההומוריסטי כדי לא לפגוע ברגשותיהם של אלו שנפגעו ממנו. נמשיך להקים שכונות איכותיות לציבור הדתי בכרמי גת ובמקומות נוספים בכל רחבי הארץ. מאחלים לכולם חג חנוכה שמח!".  

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    דד 11/12/2015 14:52
    הגב לתגובה זו
    זה גזענות לשמה כאלו המזרחיים לא יודעים מה זה נרות חנוכה תתבישו אם היו מזרחיים שמים גפילטפיש הדג הזז הזה כל האשכנזים היו עושים חרם על הקבלן היה הרבה רעש לקחת לקבלן את התואר שלו וגם לאמונה שיפסיקו עם זה ולפרק את כל תוכנית הבניה
  • 4.
    ראול 01/12/2015 10:27
    הגב לתגובה זו
    הם דיי אהבלים ויצא להם עקום ובכלל כל הקבלנים בישראל כבר לא אשכנזים כי אף אחד לא קנה מהם דירה
  • 3.
    הבית היהודי או בית הבבונים היהודי. כיפות=גזענות. (ל"ת)
    ==================== 01/12/2015 07:06
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    יהודה 30/11/2015 17:08
    הגב לתגובה זו
    מי משרד הפרסום, אם יש כזה, שהפיק את הסרט הגזעני הזה, שלני ריפנשטאל או איך שלא קוראים לה, הייתה שמחה להיות חתומה עליו.
  • 1.
    כל כך נמוך... 30/11/2015 15:21
    הגב לתגובה זו
    האומנם?
הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.25%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״





הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.25%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״