חודש לבחירות, 37 מיליון ש' בקופה: קבלו את הבליץ התקשורתי של הליכוד ביתנו
בשבועיים האחרונים היינו עדים ללחץ המסתמן בקרב שרים, נבחרים ופעילי הליכוד ביתנו, שתורגמו באמצעי התקשורת השונים למושגים של "פאניקה תקשורתית", בשל העובדה שעד לפני מספר ימים לא נבחר סלוגן לקמפיין, שהקמפיין הבחירות שלהם טרם התחיל עדיין והארגון כולו לוקה בחסר. זאת, חייבים להדגיש, מתבסס אך ורק על פי המועצם באמצעי התקשורת השונים. האין קמפיין כביכול של הליכוד ביתנו, אף תואר כקמפיין "רדום וזחוח" של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושותפו לדרך שר החוץ אביגדור ליברמן.
אני חייב לומר שהדיווחים השונים בתכניות האקטואליה המגוונות, והראיונות עם אישים פוליטיים מרכזיים המכהנים כשרים בממשלה וכן עם פעילי שטח בליכוד, די שעשעו אותי ואף גרמו לי לגחך. בהתבסס על נתונים ועובדות, אני מתכבד להכריז בזאת על בליץ תקשורתי של הליכוד ביתנו שהחל השבוע ויסתיים עם ספירת קולות החיילים, הימאים וכו' וכו'.
לרשימת הליכוד ביתנו לכנסת יש את התקציב הגדול ביותר בבחירות. התקציב הריאלי על פי מספר המנדטים הצפוי בסקרים הוא כ-37 מיליוני שקלים כמדומני, ואני מבקש מחילה מכם אם לא דייקתי... עד מועד הבחירות נותרו כ-30 יום ותקציב ענק כזה, מאפשר לנהל קמפיין בחירות אגרסיבי ביותר העולה על מיליון שקלים ביום. זוהי מאסה קריטית גדולה מאוד, במיוחד כאשר הקמפיין ממוקד לפרק זמן קצר של כחודש ימים.
כאשר קמפיין כזה עולה לאוויר בטיימינג מכריע של חודש לבחירות בכלל אמצעי המדיה (טלוויזיה, שילוט חוצות, עיתונות כתובה, אינטרנט, ניו מדיה ועוד), המשולבים בהשקעה מתאימה לפעילי השטח שמניעים את יום הבחירות ומביאים את הבוחרים לקלפי. מדובר על "נוק-אאוט" שיוביל למיקסום התוצאות ובמילים אחרות - למספר מנדטים גבוה מהחזוי בסקרים היום.
כיועץ אסטרטגי בתחום, שהתנסה וליווה לא אחת קמפיינים פוליטיים, אני יכול להעריך כי הרשימה המשותפת לליכוד ביתנו תקטוף מעל 40 מנדטים בבחירות הקרובות. אני סבור ומאמין שבחירה נכונה של מסרים ושימוש נכון בחומרים תקשורתיים המצויים באמצעי המדיה המגוונים אודות הרשימות האחרות (עבודה, יש עתיד, התנועה ואחרים), הכוללים מסרים של ראשי המפלגות הנ"ל בעבר יש בהם נתונים שעשויים לחזק את העמדות בקמפיין של הליכוד ביתנו ולהביא לניצחון מוחץ.
איתן הרשקו הוא יועץ אסטרטגי בתקשורת פוליטית
- 4.טוב, נראה שטעית. בגדול (ל"ת)מישהו 18/03/2013 18:00הגב לתגובה זו
- 3.אנג'לו 24/12/2012 10:22הגב לתגובה זולדעתי אתה צודק בכל מילה. יצא בקמפיין ממש בזמן הנכון. ביבי שוב מדגים לכל העולם את כישוריו בתקשורת וביחסי ציבור
- 2.דבורה 24/12/2012 10:03הגב לתגובה זומסכימה עם כל מילה. דווקא "אין" מעורר שאלות, ציפייה, תקווה והתרגשות. מקווה שגם אחרי הבחירות לא ישכחו את האזרח ובאמת ישקיעו בחינוך בכלכלה ובדברים שבונים חברה מתוקנת יותר
- 1.מושון 24/12/2012 09:53הגב לתגובה זואני מסכים עם התזה המקצועית שתוארה ע"י הכותב, אם כי אסור לשכוח שמי שמתכוון "לשפוך" כל כך הרבה כספים שישנם ברשותו, חייב לעשות זאת בתכנון מושכל, באופן ממוקד-מטרה ולא בגישה רברבנית ובזבזנית, הואיל ובסופו של דבר אלו כספי ציבור ובעידן שבו המפלגות האחרות נאחזות בציפורניהן באג'נדה הבלעדית שנותרה פנויה להן היינו "צדק חברתי" (כי כל הנושאים האחרים בסדר היום הפוליטי הינם נחלת מפלגות השלטון), הן יידעו לנגח היטב את הבזבוז המשווע וחסר ההתחשבות. לסיכום, אין ספק כי הון מביא שלטון, רק כדאי להיזהר שההון לא יעוור את עיני הציבור בדרכו אל הקלפי - ביום הבוחר !!!
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
