איתן הרשקו
צילום: יח"צ
בחירות 2013

חודש לבחירות, 37 מיליון ש' בקופה: קבלו את הבליץ התקשורתי של הליכוד ביתנו

יועץ התקשורת איתן הרשקו, מעריך כי היציאה המאוחרת של הליכוד ביתנו בקמפיין הבחירות, רק יעשה לה טוב, והדרך לניצחון המוחץ סלולה. טור דעה
איתן הרשקו | (4)

בשבועיים האחרונים היינו עדים ללחץ המסתמן בקרב שרים, נבחרים ופעילי הליכוד ביתנו, שתורגמו באמצעי התקשורת השונים למושגים של "פאניקה תקשורתית", בשל העובדה שעד לפני מספר ימים לא נבחר סלוגן לקמפיין, שהקמפיין הבחירות שלהם טרם התחיל עדיין והארגון כולו לוקה בחסר. זאת, חייבים להדגיש, מתבסס אך ורק על פי המועצם באמצעי התקשורת השונים. האין קמפיין כביכול של הליכוד ביתנו, אף תואר כקמפיין "רדום וזחוח" של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושותפו לדרך שר החוץ אביגדור ליברמן.

אני חייב לומר שהדיווחים השונים בתכניות האקטואליה המגוונות, והראיונות עם אישים פוליטיים מרכזיים המכהנים כשרים בממשלה וכן עם פעילי שטח בליכוד, די שעשעו אותי ואף גרמו לי לגחך. בהתבסס על נתונים ועובדות, אני מתכבד להכריז בזאת על בליץ תקשורתי של הליכוד ביתנו שהחל השבוע ויסתיים עם ספירת קולות החיילים, הימאים וכו' וכו'.

לרשימת הליכוד ביתנו לכנסת יש את התקציב הגדול ביותר בבחירות. התקציב הריאלי על פי מספר המנדטים הצפוי בסקרים הוא כ-37 מיליוני שקלים כמדומני, ואני מבקש מחילה מכם אם לא דייקתי... עד מועד הבחירות נותרו כ-30 יום ותקציב ענק כזה, מאפשר לנהל קמפיין בחירות אגרסיבי ביותר העולה על מיליון שקלים ביום. זוהי מאסה קריטית גדולה מאוד, במיוחד כאשר הקמפיין ממוקד לפרק זמן קצר של כחודש ימים.

כאשר קמפיין כזה עולה לאוויר בטיימינג מכריע של חודש לבחירות בכלל אמצעי המדיה (טלוויזיה, שילוט חוצות, עיתונות כתובה, אינטרנט, ניו מדיה ועוד), המשולבים בהשקעה מתאימה לפעילי השטח שמניעים את יום הבחירות ומביאים את הבוחרים לקלפי. מדובר על "נוק-אאוט" שיוביל למיקסום התוצאות ובמילים אחרות - למספר מנדטים גבוה מהחזוי בסקרים היום.

כיועץ אסטרטגי בתחום, שהתנסה וליווה לא אחת קמפיינים פוליטיים, אני יכול להעריך כי הרשימה המשותפת לליכוד ביתנו תקטוף מעל 40 מנדטים בבחירות הקרובות. אני סבור ומאמין שבחירה נכונה של מסרים ושימוש נכון בחומרים תקשורתיים המצויים באמצעי המדיה המגוונים אודות הרשימות האחרות (עבודה, יש עתיד, התנועה ואחרים), הכוללים מסרים של ראשי המפלגות הנ"ל בעבר יש בהם נתונים שעשויים לחזק את העמדות בקמפיין של הליכוד ביתנו ולהביא לניצחון מוחץ.

איתן הרשקו הוא יועץ אסטרטגי בתקשורת פוליטית

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    טוב, נראה שטעית. בגדול (ל"ת)
    מישהו 18/03/2013 18:00
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אנג'לו 24/12/2012 10:22
    הגב לתגובה זו
    לדעתי אתה צודק בכל מילה. יצא בקמפיין ממש בזמן הנכון. ביבי שוב מדגים לכל העולם את כישוריו בתקשורת וביחסי ציבור
  • 2.
    דבורה 24/12/2012 10:03
    הגב לתגובה זו
    מסכימה עם כל מילה. דווקא "אין" מעורר שאלות, ציפייה, תקווה והתרגשות. מקווה שגם אחרי הבחירות לא ישכחו את האזרח ובאמת ישקיעו בחינוך בכלכלה ובדברים שבונים חברה מתוקנת יותר
  • 1.
    מושון 24/12/2012 09:53
    הגב לתגובה זו
    אני מסכים עם התזה המקצועית שתוארה ע"י הכותב, אם כי אסור לשכוח שמי שמתכוון "לשפוך" כל כך הרבה כספים שישנם ברשותו, חייב לעשות זאת בתכנון מושכל, באופן ממוקד-מטרה ולא בגישה רברבנית ובזבזנית, הואיל ובסופו של דבר אלו כספי ציבור ובעידן שבו המפלגות האחרות נאחזות בציפורניהן באג'נדה הבלעדית שנותרה פנויה להן היינו "צדק חברתי" (כי כל הנושאים האחרים בסדר היום הפוליטי הינם נחלת מפלגות השלטון), הן יידעו לנגח היטב את הבזבוז המשווע וחסר ההתחשבות. לסיכום, אין ספק כי הון מביא שלטון, רק כדאי להיזהר שההון לא יעוור את עיני הציבור בדרכו אל הקלפי - ביום הבוחר !!!
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.