חודש לבחירות, 37 מיליון ש' בקופה: קבלו את הבליץ התקשורתי של הליכוד ביתנו
בשבועיים האחרונים היינו עדים ללחץ המסתמן בקרב שרים, נבחרים ופעילי הליכוד ביתנו, שתורגמו באמצעי התקשורת השונים למושגים של "פאניקה תקשורתית", בשל העובדה שעד לפני מספר ימים לא נבחר סלוגן לקמפיין, שהקמפיין הבחירות שלהם טרם התחיל עדיין והארגון כולו לוקה בחסר. זאת, חייבים להדגיש, מתבסס אך ורק על פי המועצם באמצעי התקשורת השונים. האין קמפיין כביכול של הליכוד ביתנו, אף תואר כקמפיין "רדום וזחוח" של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושותפו לדרך שר החוץ אביגדור ליברמן.
אני חייב לומר שהדיווחים השונים בתכניות האקטואליה המגוונות, והראיונות עם אישים פוליטיים מרכזיים המכהנים כשרים בממשלה וכן עם פעילי שטח בליכוד, די שעשעו אותי ואף גרמו לי לגחך. בהתבסס על נתונים ועובדות, אני מתכבד להכריז בזאת על בליץ תקשורתי של הליכוד ביתנו שהחל השבוע ויסתיים עם ספירת קולות החיילים, הימאים וכו' וכו'.
לרשימת הליכוד ביתנו לכנסת יש את התקציב הגדול ביותר בבחירות. התקציב הריאלי על פי מספר המנדטים הצפוי בסקרים הוא כ-37 מיליוני שקלים כמדומני, ואני מבקש מחילה מכם אם לא דייקתי... עד מועד הבחירות נותרו כ-30 יום ותקציב ענק כזה, מאפשר לנהל קמפיין בחירות אגרסיבי ביותר העולה על מיליון שקלים ביום. זוהי מאסה קריטית גדולה מאוד, במיוחד כאשר הקמפיין ממוקד לפרק זמן קצר של כחודש ימים.
כאשר קמפיין כזה עולה לאוויר בטיימינג מכריע של חודש לבחירות בכלל אמצעי המדיה (טלוויזיה, שילוט חוצות, עיתונות כתובה, אינטרנט, ניו מדיה ועוד), המשולבים בהשקעה מתאימה לפעילי השטח שמניעים את יום הבחירות ומביאים את הבוחרים לקלפי. מדובר על "נוק-אאוט" שיוביל למיקסום התוצאות ובמילים אחרות - למספר מנדטים גבוה מהחזוי בסקרים היום.
כיועץ אסטרטגי בתחום, שהתנסה וליווה לא אחת קמפיינים פוליטיים, אני יכול להעריך כי הרשימה המשותפת לליכוד ביתנו תקטוף מעל 40 מנדטים בבחירות הקרובות. אני סבור ומאמין שבחירה נכונה של מסרים ושימוש נכון בחומרים תקשורתיים המצויים באמצעי המדיה המגוונים אודות הרשימות האחרות (עבודה, יש עתיד, התנועה ואחרים), הכוללים מסרים של ראשי המפלגות הנ"ל בעבר יש בהם נתונים שעשויים לחזק את העמדות בקמפיין של הליכוד ביתנו ולהביא לניצחון מוחץ.
איתן הרשקו הוא יועץ אסטרטגי בתקשורת פוליטית
- 4.טוב, נראה שטעית. בגדול (ל"ת)מישהו 18/03/2013 18:00הגב לתגובה זו
- 3.אנג'לו 24/12/2012 10:22הגב לתגובה זולדעתי אתה צודק בכל מילה. יצא בקמפיין ממש בזמן הנכון. ביבי שוב מדגים לכל העולם את כישוריו בתקשורת וביחסי ציבור
- 2.דבורה 24/12/2012 10:03הגב לתגובה זומסכימה עם כל מילה. דווקא "אין" מעורר שאלות, ציפייה, תקווה והתרגשות. מקווה שגם אחרי הבחירות לא ישכחו את האזרח ובאמת ישקיעו בחינוך בכלכלה ובדברים שבונים חברה מתוקנת יותר
- 1.מושון 24/12/2012 09:53הגב לתגובה זואני מסכים עם התזה המקצועית שתוארה ע"י הכותב, אם כי אסור לשכוח שמי שמתכוון "לשפוך" כל כך הרבה כספים שישנם ברשותו, חייב לעשות זאת בתכנון מושכל, באופן ממוקד-מטרה ולא בגישה רברבנית ובזבזנית, הואיל ובסופו של דבר אלו כספי ציבור ובעידן שבו המפלגות האחרות נאחזות בציפורניהן באג'נדה הבלעדית שנותרה פנויה להן היינו "צדק חברתי" (כי כל הנושאים האחרים בסדר היום הפוליטי הינם נחלת מפלגות השלטון), הן יידעו לנגח היטב את הבזבוז המשווע וחסר ההתחשבות. לסיכום, אין ספק כי הון מביא שלטון, רק כדאי להיזהר שההון לא יעוור את עיני הציבור בדרכו אל הקלפי - ביום הבוחר !!!
הפטריוטים, ערוץ 14. קרדיט: אתר C14האם הפטריוטים היא התכנית היציבה ביותר בטלווזיה?
התחרות העזה בין מהדורות החדשות, הן מבחינת רייטינג והן מבחינת השקפת עולם ממשיכה להתבטא במשך כל רצועות היום; בפריים טיים הצפייה היתה יחסית מאוזנת
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 17% רייטינג ו-442 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 8.5% רייטינג ו-253 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.9% רייטינג ו-114 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 107 אלף צופים ו-4% רייטינג.
פריים טיים
תחרות בפריים טיים זה תמיד טוב, ואמש התחרות היתה יחסית מאוזנת, אם כי "נוטוק" של רועי עידן שמשודרת בקשת היתה בראש עם רייטינג של 12.9% רייטינג ו-337 אלף צופים, אבל הפער בינה ובין אלו שאחריה לא היה גדול, כפי שקורה בשידורי ריאליטי גדולים, ואחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים" שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, שהונחתה אתמול על ידי יותם זמרי, ועמדה על 8.2% רייטינג עם 233 אלף צופים. במקום השלישי היתה "משחקי השף" ריאליטי אוכל של רשת, שעמד על 8% רייטינג ו-213 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד הציבורי, ועמד על 6.7% רייטינג ו-162 אלף צופים.
תכניות הבוקר והצהריים
מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות
הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 4.6% ו-100 אלף צופים, במקום השני חלקו ערוץ 13 ורשת, כשמהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עמדה על 2.6% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו העולם הבוקר הייתה עם רייטינג דומה ו-50 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.5% ו-60 אלף צופים, ואילו אחריו היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.8% רייטינג ו-37 אלף צופים. "על הבוקר" של ערוץ 14 היה אחרון עם 1.1% רייטינג, ו-28 אלף צופים.
- מאסטר שף היא התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של עם בועז גולן היה בראש, עם 2.8% רייטינג ו-58 אלף צופים, אחריו היה 14 בצהריים של חדשות 12, שעמדה על 2.7% ו-66 אלף צופים, אחריה היה , ואת הרשימה סגרה רשת עם "הדוח היומי" שהיה עם 1.7% רייטינג
ו-36 אלף צופים בלבד.
הפטריוטים, ערוץ 14. קרדיט: אתר C14האם הפטריוטים היא התכנית היציבה ביותר בטלווזיה?
התחרות העזה בין מהדורות החדשות, הן מבחינת רייטינג והן מבחינת השקפת עולם ממשיכה להתבטא במשך כל רצועות היום; בפריים טיים הצפייה היתה יחסית מאוזנת
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 17% רייטינג ו-442 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 8.5% רייטינג ו-253 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.9% רייטינג ו-114 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 107 אלף צופים ו-4% רייטינג.
פריים טיים
תחרות בפריים טיים זה תמיד טוב, ואמש התחרות היתה יחסית מאוזנת, אם כי "נוטוק" של רועי עידן שמשודרת בקשת היתה בראש עם רייטינג של 12.9% רייטינג ו-337 אלף צופים, אבל הפער בינה ובין אלו שאחריה לא היה גדול, כפי שקורה בשידורי ריאליטי גדולים, ואחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים" שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, שהונחתה אתמול על ידי יותם זמרי, ועמדה על 8.2% רייטינג עם 233 אלף צופים. במקום השלישי היתה "משחקי השף" ריאליטי אוכל של רשת, שעמד על 8% רייטינג ו-213 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד הציבורי, ועמד על 6.7% רייטינג ו-162 אלף צופים.
תכניות הבוקר והצהריים
מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות
הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 4.6% ו-100 אלף צופים, במקום השני חלקו ערוץ 13 ורשת, כשמהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עמדה על 2.6% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו העולם הבוקר הייתה עם רייטינג דומה ו-50 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.5% ו-60 אלף צופים, ואילו אחריו היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.8% רייטינג ו-37 אלף צופים. "על הבוקר" של ערוץ 14 היה אחרון עם 1.1% רייטינג, ו-28 אלף צופים.
- מאסטר שף היא התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של עם בועז גולן היה בראש, עם 2.8% רייטינג ו-58 אלף צופים, אחריו היה 14 בצהריים של חדשות 12, שעמדה על 2.7% ו-66 אלף צופים, אחריה היה , ואת הרשימה סגרה רשת עם "הדוח היומי" שהיה עם 1.7% רייטינג
ו-36 אלף צופים בלבד.
