איתן הרשקו
צילום: יח"צ
בחירות 2013

חודש לבחירות, 37 מיליון ש' בקופה: קבלו את הבליץ התקשורתי של הליכוד ביתנו

יועץ התקשורת איתן הרשקו, מעריך כי היציאה המאוחרת של הליכוד ביתנו בקמפיין הבחירות, רק יעשה לה טוב, והדרך לניצחון המוחץ סלולה. טור דעה
איתן הרשקו | (4)

בשבועיים האחרונים היינו עדים ללחץ המסתמן בקרב שרים, נבחרים ופעילי הליכוד ביתנו, שתורגמו באמצעי התקשורת השונים למושגים של "פאניקה תקשורתית", בשל העובדה שעד לפני מספר ימים לא נבחר סלוגן לקמפיין, שהקמפיין הבחירות שלהם טרם התחיל עדיין והארגון כולו לוקה בחסר. זאת, חייבים להדגיש, מתבסס אך ורק על פי המועצם באמצעי התקשורת השונים. האין קמפיין כביכול של הליכוד ביתנו, אף תואר כקמפיין "רדום וזחוח" של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושותפו לדרך שר החוץ אביגדור ליברמן.

אני חייב לומר שהדיווחים השונים בתכניות האקטואליה המגוונות, והראיונות עם אישים פוליטיים מרכזיים המכהנים כשרים בממשלה וכן עם פעילי שטח בליכוד, די שעשעו אותי ואף גרמו לי לגחך. בהתבסס על נתונים ועובדות, אני מתכבד להכריז בזאת על בליץ תקשורתי של הליכוד ביתנו שהחל השבוע ויסתיים עם ספירת קולות החיילים, הימאים וכו' וכו'.

לרשימת הליכוד ביתנו לכנסת יש את התקציב הגדול ביותר בבחירות. התקציב הריאלי על פי מספר המנדטים הצפוי בסקרים הוא כ-37 מיליוני שקלים כמדומני, ואני מבקש מחילה מכם אם לא דייקתי... עד מועד הבחירות נותרו כ-30 יום ותקציב ענק כזה, מאפשר לנהל קמפיין בחירות אגרסיבי ביותר העולה על מיליון שקלים ביום. זוהי מאסה קריטית גדולה מאוד, במיוחד כאשר הקמפיין ממוקד לפרק זמן קצר של כחודש ימים.

כאשר קמפיין כזה עולה לאוויר בטיימינג מכריע של חודש לבחירות בכלל אמצעי המדיה (טלוויזיה, שילוט חוצות, עיתונות כתובה, אינטרנט, ניו מדיה ועוד), המשולבים בהשקעה מתאימה לפעילי השטח שמניעים את יום הבחירות ומביאים את הבוחרים לקלפי. מדובר על "נוק-אאוט" שיוביל למיקסום התוצאות ובמילים אחרות - למספר מנדטים גבוה מהחזוי בסקרים היום.

כיועץ אסטרטגי בתחום, שהתנסה וליווה לא אחת קמפיינים פוליטיים, אני יכול להעריך כי הרשימה המשותפת לליכוד ביתנו תקטוף מעל 40 מנדטים בבחירות הקרובות. אני סבור ומאמין שבחירה נכונה של מסרים ושימוש נכון בחומרים תקשורתיים המצויים באמצעי המדיה המגוונים אודות הרשימות האחרות (עבודה, יש עתיד, התנועה ואחרים), הכוללים מסרים של ראשי המפלגות הנ"ל בעבר יש בהם נתונים שעשויים לחזק את העמדות בקמפיין של הליכוד ביתנו ולהביא לניצחון מוחץ.

איתן הרשקו הוא יועץ אסטרטגי בתקשורת פוליטית

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    טוב, נראה שטעית. בגדול (ל"ת)
    מישהו 18/03/2013 18:00
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אנג'לו 24/12/2012 10:22
    הגב לתגובה זו
    לדעתי אתה צודק בכל מילה. יצא בקמפיין ממש בזמן הנכון. ביבי שוב מדגים לכל העולם את כישוריו בתקשורת וביחסי ציבור
  • 2.
    דבורה 24/12/2012 10:03
    הגב לתגובה זו
    מסכימה עם כל מילה. דווקא "אין" מעורר שאלות, ציפייה, תקווה והתרגשות. מקווה שגם אחרי הבחירות לא ישכחו את האזרח ובאמת ישקיעו בחינוך בכלכלה ובדברים שבונים חברה מתוקנת יותר
  • 1.
    מושון 24/12/2012 09:53
    הגב לתגובה זו
    אני מסכים עם התזה המקצועית שתוארה ע"י הכותב, אם כי אסור לשכוח שמי שמתכוון "לשפוך" כל כך הרבה כספים שישנם ברשותו, חייב לעשות זאת בתכנון מושכל, באופן ממוקד-מטרה ולא בגישה רברבנית ובזבזנית, הואיל ובסופו של דבר אלו כספי ציבור ובעידן שבו המפלגות האחרות נאחזות בציפורניהן באג'נדה הבלעדית שנותרה פנויה להן היינו "צדק חברתי" (כי כל הנושאים האחרים בסדר היום הפוליטי הינם נחלת מפלגות השלטון), הן יידעו לנגח היטב את הבזבוז המשווע וחסר ההתחשבות. לסיכום, אין ספק כי הון מביא שלטון, רק כדאי להיזהר שההון לא יעוור את עיני הציבור בדרכו אל הקלפי - ביום הבוחר !!!
"נוטוק" של רועי עידן בקשת. קרדיט: אתר מאקו"נוטוק" של רועי עידן בקשת. קרדיט: אתר מאקו
רייטינג

רועי עידן שובר את הפריים עם "נוטוק" בקשת

בפעם הראשונה מזה זמן רב תכנית שאינה ריאליטי או אקטואליה משתלטת על הפריים טיים, וההימור של קשת על "נוטוק" של רועי עידן מוכיח את עצמו; במהדורות החדשות המרכזיות נשמר הסטטוס קוו, אם כי כאן11 שוב יורדת מתחת ל-100 אלף צופים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
סך הצופים במהדורות החדשות ממשיך לטפס לאיטו, ומתקרב ל-800 אלף צופים. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 11 שיורד מתחת לרף ה-100 אלף צופים. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-372 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.8% ו-198 אלף צופים. חדשות 13 פתחה קצת פער מהמקום הרביעי, ואמש עמדה על 5.1% רייטינג ו-123 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-89 אלף צופים בלבד.


תוכן איכותי בפריים טיים? 

אולי זה היעדרות הריאליטי, ואולי הקהל פשוט מעדיף לצפות בתוכן איכותי, כשערוצי הטלוויזיה נותנים לו את האפשרות הזאת, אבל כך או כך, מי שעמדה במקום הראשון ברצועת הפריים טיים אמש היתה הסדרה של רועי עידן "נוטוק", שעוסקת בחברה הדרוזית ובגלגולי נשמות, שהיתה השידור הנצפה ביותר בכל ערב השידורים, ועמדה על 15.4% רייטינג ו-373 אלף צופים. אחריה היה הדוקו-ריאליטי של רשת, "ווארט", שעוסקת בחברה החרדית, עם 8.4% רייטינג ו-216 אלף צופים ואילו ממש אחריו היתה "הפטריוטים" הותיקה, עם הפורמט המנצח שמביא ערב אחרי ערב מספרים יציבים, עם 8.3% רייטינג ו-223 אלף צופים. בסיום הרשימה היה הריאליטי אוכל של כאן11, שהתחיל בסערה וכבש את הפריים טיים אבל הולך ודועך מבחינת רייטינג, ועמד על 5.6% רייטינג בלבד ו-137 אלף צופים. 


רצועות נוספות 

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.2% ו-89 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-49 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.3% רייטינג ו-33 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.4% ו-64 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.5% רייטינג ו-40 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 0.9% רייטינג ו-23 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 עם אלמז היתה עם 3.4% ו-74 אלף צופים, במקום השני היה האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן שעמד על 2.1% רייטינג ו-54 אלף צופים, את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.4% רייטינג ו-35 אלף צופים.

"נוטוק" של רועי עידן בקשת. קרדיט: אתר מאקו"נוטוק" של רועי עידן בקשת. קרדיט: אתר מאקו
רייטינג

רועי עידן שובר את הפריים עם "נוטוק" בקשת

בפעם הראשונה מזה זמן רב תכנית שאינה ריאליטי או אקטואליה משתלטת על הפריים טיים, וההימור של קשת על "נוטוק" של רועי עידן מוכיח את עצמו; במהדורות החדשות המרכזיות נשמר הסטטוס קוו, אם כי כאן11 שוב יורדת מתחת ל-100 אלף צופים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
סך הצופים במהדורות החדשות ממשיך לטפס לאיטו, ומתקרב ל-800 אלף צופים. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 11 שיורד מתחת לרף ה-100 אלף צופים. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-372 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.8% ו-198 אלף צופים. חדשות 13 פתחה קצת פער מהמקום הרביעי, ואמש עמדה על 5.1% רייטינג ו-123 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-89 אלף צופים בלבד.


תוכן איכותי בפריים טיים? 

אולי זה היעדרות הריאליטי, ואולי הקהל פשוט מעדיף לצפות בתוכן איכותי, כשערוצי הטלוויזיה נותנים לו את האפשרות הזאת, אבל כך או כך, מי שעמדה במקום הראשון ברצועת הפריים טיים אמש היתה הסדרה של רועי עידן "נוטוק", שעוסקת בחברה הדרוזית ובגלגולי נשמות, שהיתה השידור הנצפה ביותר בכל ערב השידורים, ועמדה על 15.4% רייטינג ו-373 אלף צופים. אחריה היה הדוקו-ריאליטי של רשת, "ווארט", שעוסקת בחברה החרדית, עם 8.4% רייטינג ו-216 אלף צופים ואילו ממש אחריו היתה "הפטריוטים" הותיקה, עם הפורמט המנצח שמביא ערב אחרי ערב מספרים יציבים, עם 8.3% רייטינג ו-223 אלף צופים. בסיום הרשימה היה הריאליטי אוכל של כאן11, שהתחיל בסערה וכבש את הפריים טיים אבל הולך ודועך מבחינת רייטינג, ועמד על 5.6% רייטינג בלבד ו-137 אלף צופים. 


רצועות נוספות 

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.2% ו-89 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-49 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.3% רייטינג ו-33 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.4% ו-64 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.5% רייטינג ו-40 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 0.9% רייטינג ו-23 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 עם אלמז היתה עם 3.4% ו-74 אלף צופים, במקום השני היה האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן שעמד על 2.1% רייטינג ו-54 אלף צופים, את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.4% רייטינג ו-35 אלף צופים.