איתן הרשקו
צילום: יח"צ
בחירות 2013

חודש לבחירות, 37 מיליון ש' בקופה: קבלו את הבליץ התקשורתי של הליכוד ביתנו

יועץ התקשורת איתן הרשקו, מעריך כי היציאה המאוחרת של הליכוד ביתנו בקמפיין הבחירות, רק יעשה לה טוב, והדרך לניצחון המוחץ סלולה. טור דעה
איתן הרשקו | (4)

בשבועיים האחרונים היינו עדים ללחץ המסתמן בקרב שרים, נבחרים ופעילי הליכוד ביתנו, שתורגמו באמצעי התקשורת השונים למושגים של "פאניקה תקשורתית", בשל העובדה שעד לפני מספר ימים לא נבחר סלוגן לקמפיין, שהקמפיין הבחירות שלהם טרם התחיל עדיין והארגון כולו לוקה בחסר. זאת, חייבים להדגיש, מתבסס אך ורק על פי המועצם באמצעי התקשורת השונים. האין קמפיין כביכול של הליכוד ביתנו, אף תואר כקמפיין "רדום וזחוח" של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושותפו לדרך שר החוץ אביגדור ליברמן.

אני חייב לומר שהדיווחים השונים בתכניות האקטואליה המגוונות, והראיונות עם אישים פוליטיים מרכזיים המכהנים כשרים בממשלה וכן עם פעילי שטח בליכוד, די שעשעו אותי ואף גרמו לי לגחך. בהתבסס על נתונים ועובדות, אני מתכבד להכריז בזאת על בליץ תקשורתי של הליכוד ביתנו שהחל השבוע ויסתיים עם ספירת קולות החיילים, הימאים וכו' וכו'.

לרשימת הליכוד ביתנו לכנסת יש את התקציב הגדול ביותר בבחירות. התקציב הריאלי על פי מספר המנדטים הצפוי בסקרים הוא כ-37 מיליוני שקלים כמדומני, ואני מבקש מחילה מכם אם לא דייקתי... עד מועד הבחירות נותרו כ-30 יום ותקציב ענק כזה, מאפשר לנהל קמפיין בחירות אגרסיבי ביותר העולה על מיליון שקלים ביום. זוהי מאסה קריטית גדולה מאוד, במיוחד כאשר הקמפיין ממוקד לפרק זמן קצר של כחודש ימים.

כאשר קמפיין כזה עולה לאוויר בטיימינג מכריע של חודש לבחירות בכלל אמצעי המדיה (טלוויזיה, שילוט חוצות, עיתונות כתובה, אינטרנט, ניו מדיה ועוד), המשולבים בהשקעה מתאימה לפעילי השטח שמניעים את יום הבחירות ומביאים את הבוחרים לקלפי. מדובר על "נוק-אאוט" שיוביל למיקסום התוצאות ובמילים אחרות - למספר מנדטים גבוה מהחזוי בסקרים היום.

כיועץ אסטרטגי בתחום, שהתנסה וליווה לא אחת קמפיינים פוליטיים, אני יכול להעריך כי הרשימה המשותפת לליכוד ביתנו תקטוף מעל 40 מנדטים בבחירות הקרובות. אני סבור ומאמין שבחירה נכונה של מסרים ושימוש נכון בחומרים תקשורתיים המצויים באמצעי המדיה המגוונים אודות הרשימות האחרות (עבודה, יש עתיד, התנועה ואחרים), הכוללים מסרים של ראשי המפלגות הנ"ל בעבר יש בהם נתונים שעשויים לחזק את העמדות בקמפיין של הליכוד ביתנו ולהביא לניצחון מוחץ.

איתן הרשקו הוא יועץ אסטרטגי בתקשורת פוליטית

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    טוב, נראה שטעית. בגדול (ל"ת)
    מישהו 18/03/2013 18:00
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אנג'לו 24/12/2012 10:22
    הגב לתגובה זו
    לדעתי אתה צודק בכל מילה. יצא בקמפיין ממש בזמן הנכון. ביבי שוב מדגים לכל העולם את כישוריו בתקשורת וביחסי ציבור
  • 2.
    דבורה 24/12/2012 10:03
    הגב לתגובה זו
    מסכימה עם כל מילה. דווקא "אין" מעורר שאלות, ציפייה, תקווה והתרגשות. מקווה שגם אחרי הבחירות לא ישכחו את האזרח ובאמת ישקיעו בחינוך בכלכלה ובדברים שבונים חברה מתוקנת יותר
  • 1.
    מושון 24/12/2012 09:53
    הגב לתגובה זו
    אני מסכים עם התזה המקצועית שתוארה ע"י הכותב, אם כי אסור לשכוח שמי שמתכוון "לשפוך" כל כך הרבה כספים שישנם ברשותו, חייב לעשות זאת בתכנון מושכל, באופן ממוקד-מטרה ולא בגישה רברבנית ובזבזנית, הואיל ובסופו של דבר אלו כספי ציבור ובעידן שבו המפלגות האחרות נאחזות בציפורניהן באג'נדה הבלעדית שנותרה פנויה להן היינו "צדק חברתי" (כי כל הנושאים האחרים בסדר היום הפוליטי הינם נחלת מפלגות השלטון), הן יידעו לנגח היטב את הבזבוז המשווע וחסר ההתחשבות. לסיכום, אין ספק כי הון מביא שלטון, רק כדאי להיזהר שההון לא יעוור את עיני הציבור בדרכו אל הקלפי - ביום הבוחר !!!
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות
רייטינג

מי הזיז את מדורת השבט שלי?

המהדורה המרכזית של חדשות 12 עדיין בראש, אבל ההתחזקות של ערוץ 14 היא כבר עובדה מוגמרת והמגמה ברורה; הפריים טיים עדיין בשליטת קשת אבל המגמה ניכרת לאורך כל לוח השידורים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 12.4% רייטינג ו-305 אלף צופים, נתונים מעולים ששמו אותה בראש הדירוג של המהדורות המרכזיות בישראל, אבל אין בכך שום דבר חדש, מה שכן הולך ומשתנה זו התחרות, היות וגם אמש, חדשות 14 התקרבו מאד למקום הראשון והיוו תחרות של ממש למדורת השבט של העשורים האחרונים, ועמדה על 9.2% רייטינג ו-2424 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שעמדה על  5.2% רייטינג ו-135 אלף צופים ומצליחה להתייצב על מעל מאה אלף צופים בשיגרה, ואילו בסוף, היתה המהדורה של כאן11, שעצם קיומה נמצא במחלוקת, אבל כך או כך, היא אינה אלטרנטיבה אמיתית מבחינת רייטינג, ועומדת על 98 אלף צופים ו-3.8% רייטינג. 

גם באייטם רייטינג פשוט, חשוב להזכיר שעם או בלי קשר למגמות הצפייה או למסע הדה-לגיטמציה, מספר עיתונאים בכירים בערוץ 14 אוימו לאחרונה והחשוד במעשים נעצר. 

פריים טיים

לעמוד בראש הפריים עם תכנית דוברת ערבית זה הישג יוצא דופן, וכך עשתה "נוטוק" של רועי עידן, שעמדה על רייטינג של 12.7% רייטינג ו-302 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 10 % רייטינג ו-256 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", ועם חזרתו של ינון מגל עמדה על 8.5%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 260 אלף צופים. למרות שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 4.7% רייטינג ו-106 אלף צופים.

תכניות הבוקר והצהריים

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.7% ו-84 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 2.5% רייטינג ו-47 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת סגרה את הרשימה, עם 1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.8% ו-67 אלף צופים, ואילו אחריו היתה "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 2% רייטינג, ו-42 אלף צופים. את הרשימה סגר "על הבוקר" ברשת, עם 1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות
רייטינג

מי הזיז את מדורת השבט שלי?

המהדורה המרכזית של חדשות 12 עדיין בראש, אבל ההתחזקות של ערוץ 14 היא כבר עובדה מוגמרת והמגמה ברורה; הפריים טיים עדיין בשליטת קשת אבל המגמה ניכרת לאורך כל לוח השידורים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 12.4% רייטינג ו-305 אלף צופים, נתונים מעולים ששמו אותה בראש הדירוג של המהדורות המרכזיות בישראל, אבל אין בכך שום דבר חדש, מה שכן הולך ומשתנה זו התחרות, היות וגם אמש, חדשות 14 התקרבו מאד למקום הראשון והיוו תחרות של ממש למדורת השבט של העשורים האחרונים, ועמדה על 9.2% רייטינג ו-2424 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שעמדה על  5.2% רייטינג ו-135 אלף צופים ומצליחה להתייצב על מעל מאה אלף צופים בשיגרה, ואילו בסוף, היתה המהדורה של כאן11, שעצם קיומה נמצא במחלוקת, אבל כך או כך, היא אינה אלטרנטיבה אמיתית מבחינת רייטינג, ועומדת על 98 אלף צופים ו-3.8% רייטינג. 

גם באייטם רייטינג פשוט, חשוב להזכיר שעם או בלי קשר למגמות הצפייה או למסע הדה-לגיטמציה, מספר עיתונאים בכירים בערוץ 14 אוימו לאחרונה והחשוד במעשים נעצר. 

פריים טיים

לעמוד בראש הפריים עם תכנית דוברת ערבית זה הישג יוצא דופן, וכך עשתה "נוטוק" של רועי עידן, שעמדה על רייטינג של 12.7% רייטינג ו-302 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 10 % רייטינג ו-256 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", ועם חזרתו של ינון מגל עמדה על 8.5%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 260 אלף צופים. למרות שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 4.7% רייטינג ו-106 אלף צופים.

תכניות הבוקר והצהריים

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.7% ו-84 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 2.5% רייטינג ו-47 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת סגרה את הרשימה, עם 1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.8% ו-67 אלף צופים, ואילו אחריו היתה "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 2% רייטינג, ו-42 אלף צופים. את הרשימה סגר "על הבוקר" ברשת, עם 1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.