רייטינג האתרים

בגלל 'עמוד ענן': אתר ynet זינק ל-2.36 מיליון גולשים - אבל וואלה ממשיך להוביל

גם וואלה ו-Mako התחזקו בנובמבר. מספר הדפים הנצפים באתר מבית ידיעות זינק ב-24%. יד2, זאפ ודפי זהב נחתכו ב-10%. 'הארץ' עוקף את NRG
אלכסנדר כץ |

3 אתרי האינטרנט המובילים - וואלה, ynet ו-Mako, רשמו בחודש נובמבר עלייה במספר הגולשים. בנובמבר גם היה מבצע 'עמוד ענן' בעזה, כנראה הסיבה להתחזקותם של האתרים שעוסקים רבות באקטואליה.

על פי נתוני הוועדה למדרוג באינטרנט שמפורסמים היום (יום ב'), עולה כי וואלה ממשיך להוביל את הטבלה עם 2.552 מיליון גולשים (מול 2.527 מיליון באוקטובר) ו-485 מיליון דפים נצפים, זינוק של כ-10% ביחס לחודש שלפני כן, אז רשם האתר 444 מיליון דפים נצפים.

האתר שזכה להתחזקות הגדולה ביותר, היה ynet - החודש גלשו בו 2.36 מיליון מול 2.157 מיליון באוקטובר - עלייה של 9.5%. גם במספר הדפים הנצפים רשם האתר זינוק מרשים מאד - מ-237 מיליון באוקטובר ל-294 מיליון בנובמבר, עלייה של 24%. בסך הכל מקטין האתר מבית ידיעות אחרונות את הפער בינו לבין וואלה, מ-370 אלף באוקטובר ל-192 אלף בחודש החולף.

במקום השלישי בטבלה החודשית, נמצא שוב mako, בו גלשו בנובמבר 1.764 מיליון מול 1.672 מיליון באוקטובר. תפוז ונענע10 סוגרים את העשירייה: תפוז עם 1.343 מיליון גולשים (ירידה מ-1.403 מיליון באוקטובר), ונענע10 עם 1.21 מיליון (ירידה מ-1.264 מיליון).

יד2 רשם ירידה חדה במספר הגולשים, מ-1.161 מיליון ל-1.009 (ירידה של 13%), אבל נותר במקום ה-6. אתר דפי זהב במקום ה-7, ירד אף הוא ביותר מ-10% ל-882 אלף גולשים בחודש האחרון, וזאפ נחתך ב-13% ל-769 אלף גולשים, ואיבד את המקום ה-8 לאתר הקהילות לצעירים FXP, עם 817 אלף גולשים.

עוד ברשימה: אתר 'הארץ' מתחזק כמעט ב-10% ל-610 אלף גולשים ומקום 11 ברשימה (מול 560 אלף באוקטובר ומקום 14), ולראשונה עורף את NRG,ש נחלש מ-562 אלף ל-551 אלף גולשים, ומתייצב על המקום ה-13; אתר הלייף סטייל של 'ידיעות' XNET במקום ה-15 עם 530 אלף גולשים; ו-MSN שירד למקום ה-18 עם 443 אלף גולשים (מול 514 אלף באוקטובר ומקום 17).

בגזרה הכלכלית: אתר TheMarker שומר על המקום ה-10, עם 635 אלף גולשים, מול גלובס עם במקום ה-12 עם 570 אלף גולשים, שעוקף החודש את כלכליסט עם 540 אלף ומקום 14.

גם גזרת הספורט בוערת, כרגיל: ONE במקום ה-16 עם 478 אלף גולשים, מול 389 אלף גולשים לאתר 'ספורט5', שהתייצב על המקום 19.

בקבוצות האתרים: מגמה מעורבת עם נטייה לירידות

בדירוג הקבוצות המחזיקות מספר אתרים, נרשמה מגמה מעורבת. וואלה, זאפ, תפוז, 'הארץ - TheMarker', ו'קו מנחה' רשמו ירידה. ynet, mako, וגלובס עלו.

*קבוצת בעלות: מתייחסת לכל אתר שמוחזק בשיעור הוני של מעל 50% מהון המניות על ידי מי מהקבוצות. הדרוג מתייחס לקבוצות בעלות החברות בוועדה למדרוג האינטרנט ואישרו הפצת נתוניהם.

1.קבוצת וואלה כוללת את האתריםwalla.co.il, yad2.co.il, wallashops.co.il, tipo.co.il, zahav.ru, mazaltov.walla.co.il, jobcity.co.il, yoram.co.il, vgames.co.il

2.קבוצת וינט כוללת את האתרים:ynet.co.il, net-games.co.il, xnet.co.il, alljobs.co.il, bigdeal.co.il, ynetnews.com, mynet.co.il, ynet-shops.co.il, ynetttours.co.il

3.קבוצת מאקו כוללת את האתרים:mako.co.il, buy2.co.il,netex.co.il, shironet.co.il

4.קבוצת תפוז כוללת את האתרים:tapuz.co.il, myfirsthomepage.co.il, il.blogtv.com

5.קבוצת זאפ כוללת את האתרים:d.co.il, zap.co.il, doctors.co.il, rest.co.il, dday.co.il, wisebuy.co.il, madas.co.il, mitchatnim.co.il, ilimudim.co.il, mishpati.co.il, kamash.co.il, shavuz.co.il, adira.co.il

6.קבוצת הארץ TheMarker כוללת את האתרים:themarker.com, mouse.co.il, haaretz.co.il, haaretz.com

7.קבוצת קו מנחה כוללת בתוכה את האתרים: bizportal.co.il, ice.co.il, takdin.co.il

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה

כמה ירוויח אלמוג בוקר בחדשות 12 ומי הם העיתונאים עם השכר הגבוה ביותר?

הכתב הדהים כאשר הודיע על עזיבה לערוץ המתחרה, שם מרוויחים הטאלנטים בין 1.5-2 מיליון שקל בשנה. ההערכה היא ששכרו של אלמוג, שיחליף את תמיר סטיינמן, יהיה נמוך יותר; וגם - כמה מרוויח עמית סגל בשנה?
איציק יצחקי |
העיתונאי אלמוג בוקר הפך לאחד הפרצופים המוכרים בחדשות 13 גם בזכות הסיקור הצמוד ביום שפרצה המלחמה. הפופולריות שלו גברה בהדרגה בתשעת החודשים מא המלחמה והוא ממנף את זה לשדרוג בשכר. אלמוג יעבור למתחרה - חדשות 12, שהיא סוג של מונופול בשוק - מונופול שמפחדים לגעת בו מכיוון שזו תקשורת וחדשות עם פרשנים ועיתונאים חזקים והחיצים יופנו כלפי הרגולטור שיעיז להגיד שמדובר במונופול או שינסה ליצור תחרות הוגנת. חדשות 12 שייכת לקשת שהיא עצמה גם סוג של מונופול, שמחזיקה גם באתר מאקו ואתר N12. קשת נהנית מהקריסה של רשת ובמיוחד חדשות 13, כשבשוק אומרים כבר מעל לשנה שקשת היא זו שמחזיקה את רשת. היא לא מקבלת חלק מהמפרסמים כדי שיעברו לרשת, כדי ליצור מצב שיש תחרות.

קשת היא מונופול

בפועל, ההכנסות של קשת שנשלטת על ידי דודי ורטהיים, הבעלים של קוקה קולה בישראל ובנק מזרחי טפחות, גדולות פי 4-5 לפחות מרשת וגדולות מכל ההכנסות של ערוצי הטלוויזיה גם יחד. העוצמה והכוח נובעים גם מערוץ חדשות חזק וגם מרצועות הבידור הטובות של קשת לעומת המתחרים.
ערוץ 13 (רשת) סובל פעמיים - גם מהתחזקות ערוץ 14 שנתפס כאתר הימני היחיד וגם מזה שהוא נחשב "אותו הדבר" וסוג של ניסיון העתקה לא מוצלח של קשת. במקביל למינוי של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית חברת חדשות 13 העיתונאים חששו משינוי הקו המערכתי של החדשות שנתפס בדומה לחדשות 12 כאנטי ביבי עם אג'נדה של שמאל-מרכז. במקביל הועזב רביב דרוקר והחלו עזיבות. ספי עובדיה עזב, וכעת אלמוג בוקר. ספי עובדיה עזב לתוכנית "עובדה" של אילנה דיין, גם היא מבית קשת. ההערכות בשוק מדברות על עלות שכר של בין 700 ל-800 אלף שקל לשנה לעובדיה. המעבר של עובדיה הוא עוד נקודה של כוח עבור ערוץ 12. הוא מתחיל להעביר לשורותיו טאלנטים ונראה כי הוא לא מפספס הזדמנויות. כעת, מעניין יהיה לראות האם ערוץ 13 יגיב - וכיצד ומה תהיה ההשפעה של שוק ההעברות החדש בתקשורת על ערוץ 14 (לאחרונה, אחרי שהכריז על מעבר לערוץ 13, ערוץ 14 סיכם על הישארותו של שרון גל).

בוקר, כתב הדרום של הערוץ, שנחשב לעיתונאי מוערך, אמור להחליף את תמיר סטיינמן שעזב לאחרונה את תפקידו. ההערכות הן ששכרו ינוע בין 800 אלף שקל למיליון שקל בשנה.

עמית סגל  מעל 3 מיליון שקל בשנה; יונית לוי כ-2 מיליון שקל

הטאלנטים בחדשות 12 מרוויחים נהדר. על פי ההערכות שכרם מבטא עלות מעביד של בין 1.5 ל-2 מיליון שקל בשנה. כך מרוויחה גם יונית לוי, וכמוה דני קושמרו, אמנון אברמוביץ', עמית סגל ועוד. סגל נחשב לעיתונאי המרוויח בישראל, כשההערכות מדברות על הכנסות של  מעל 3 מיליון שקל בשנה, כשבתוכן גם הכנסות מהספר המצליח וסדרת ההרצאות שהוא מעביר וכן כתיבת טור בידיעות אחרונות.  
 אלמוג בוקר - שכר של כמיליון שקל 
פטריק דרהי
צילום: ויקיפדיה

דרהי מתכוון להיכנס לתקשורת הדתית; שת"פ עם "כיכר השבת" ו"סרוגים"

דרהי ביקש את רשות התחרות לבדוק שת"פ שיכול להגיע עד כדי רכישה - רשות התחרות אישרה את המהלך; וכמה שווים האתרים?

רן קידר |

איש העסקים פטריק דרהי קיבל לאחרונה את אישור רשות התחרות לשיתוף פעולה עם שניים מאתרי החדשות הבולטים במגזרים הדתי והחרדי "כיכר השבת" ו"סרוגים". לפי ההערכות, מדובר במהלך אסטרטגי שעשוי להתפתח לרכישה מלאה בעתיד, כאשר שווי האתרים מוערך בכ-45 עד 50 מיליון שקל. העסקה בוצעה באמצעות חברת נקסט ויז'ון מדיה, שנמצאת בבעלות עקיפה של דרהי.

אתרי "כיכר השבת" ו"סרוגים" פונים לקהלים מובהקים: הראשון נחשב לפופולרי במיוחד במגזר החרדי, והשני לציבור הציוני־דתי. שני האתרים הוקמו לפני למעלה מעשור ונחשבים לבעלי נוכחות דיגיטלית בולטת.

דרהי, שמחזיק כיום גם בערוץ החדשות i24NEWS, לצד החזקה בהוט, השיק בשנה שעברה מהדורה בעברית לערוץ i24NEWS תוך שהוא מגייס אליה שדרים ומגישים מערוצים אחרים. במקביל, דרהי מנסה מזה חודשים למכור את HOT,  חברת התקשורת שבאמצעותה נכנס לישראל לפני שנים. לצורך כך נשכרו בנקי השקעות בינלאומיים, בהם רוטשילד ו-UBS. לפי הערכות, התמורה הנדרשת עומדת על בין 6 ל-8 מיליארד שקל.


בנוסף לפעילותו בתחום התקשורת, דרהי השלים לאחרונה את רכישת פרויקט הנדל"ן מנדרין אוריינטל בתל אביב, מגדלי הדולפינריום לשעבר, תמורת סכום מוערך של כ-900 מיליון שקל. מדובר ברכישה שבוצעה באמצעות חברת הרב קוק נווה צדק שבשליטתו, אשר קיבלה לידיה כ-94% ממניות חברת סיגייט המחזיקה בפרויקט.