10:25 ח"כ עזריה: הצעת החוק לאיסור חקירת ראש ממשלה - לגיטימציה לשחיתות >>

09:42 תיקון: ההסכם של לוויתן עם Heerema הינו מחודש אפריל

07:56 השנה האקדמית נפתחה - שביתת מרצים ב-17 מכללות

07:53 טראמפ: הבסנו את דאע"ש בעיר ראקה הסורית - נשמור על השלום באיזור

07:50 פעיל חמאס נעצר הלילה כשברכבו 70 אלף שקלים שיועדו למטרות טרור

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
ןוהה קוש רודמ

מדור שוק ההון

מדור שוק ההון

תויגתב יכה
הכי בתגיות

נתוני הייצוא עודכנו - והתמונה לא נראית טוב: כחלון ופלוג יזומנו לדיון חירום

הלמ"ס: הייצוא בפברואר-אפריל צנח ב-21%. שימו לב לנתוני הייצוא המדאיגים של 'קטר המשק'
בדרך למיתון
Share
בעקבות נתוני הצמיחה החלשים של המשק ברבעון הראשון, ששיקפו את הירידה המתמשכת בנתוני הייצוא, ולאחר שאלו עודכנו היום מטה וסיפקו למקבלי ההחלטות עוד סיבה לדאגה - יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, זימן היום (ג') דיון מיוחד ברקע לחשש מכניסת המשק למיתון. בתוך כך, הנתון שצריך להדאיג עוד יותר נוגע לחולשה של 'קטר המשק': ענף ההיי-טק רשם ירידה חדה בייצוא של 32% בחודשים פברואר עד אפריל. זה המקום לציין כי הירידה המתמשכת בייצוא הישראלי מהווה כגורם העיקרי לירידה בתוצר,  וזו של ענף ההיי טק מתרחשת לא מהיום. נזכיר כי מוקדם יותר השבוע פועלים עדכן מטה את תחזית הצמיחה למשק בהמשך השנה.


מהעדכון של הלמ"ס היום עולה כי בסיכום החודשים פברואר-אפריל יצוא הסחורות והשרותים ירד ב-21.7% בחישוב שנתי, בהמשך לירידה של 13.7% בשלושת החודשים האחרונים. הייצוא התעשייתי, המהווה רכיב מרכזי ביצוא הסחורות, ירד בפברואר עד מארס ב-22.4%, וזאת בהמשך לירידה של 14% בשלושת החודשים הקודמים.

ח"כ משה גפני, יו"ר ועדת הכספים, הודיע במהלך דיון בוועדת הכספים שנערך היום, כי בכוונתו לזמן דיון חירום בהשתתפות שר האוצר, נגידת בנק ישראל וראשי המשק, על מנת לדון בכל הסוגיות הרלוונטיות הטעונות טיפול כדי להגביר את הצמיחה ולחזק את התעשייה והייצוא. "לא אאשר תקציב דו-שנתי בעוד התעשייה קורסת. מה שייצא זה שהמדינה תפסיד המון כסף וניכנס למעגל קסמים של הידרדרות שתלך ותחמיר", איים גפני.נוסף על זימון החירום, גפני ביקש מנציגי מרכז המחקר של הכנסת להכין לוועדה מסמך המפרט את כל ההכבדות על המגזר העסקי ועל המעסיקים בישראל ב-10 השנים האחרונות לקראת הדיון עם ראשי המשק. נציגי התעשיינים טענו במהלך הדיון כי האוצר 1אינו עומד בהתחייבות הממשלה ואינו מעביר 260 מיליון שקל שיועדו לתמיכה בייצוא ב-2016 ובכך פוגע במאמצי התעשייה לשרוד ולהגביר את הייצוא לחו"ל.

אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר: "הבעיה של המשק איננה נקודתית ואינה מתמצה בהקצאת תקציבים אלא בהכבדה הבלתי אפשרית על בעלי עסקים בחקיקה, ברגולציה, בהרחבה לא מידתית של חובת הדיווח, שכל אלה פוגעים במוטיבציה של בעלי עסקים לבנות, לפתח ולהתרחב. הפגיעה במוטיבציה לבנות עסקים בישראל, היא שפוגעת יותר מכל בצמיחה".

לין הוסיף "מנוע צמיחה אמיתי פועל על המשק כולו וזה המוטיבציה של בעלי עסקים לבנות ולפתח עסקים, אך המדינה הולכת ושוחקת את המוטיבציה הזו. רק הולכים ומכבידים על בעלי עסקים עוד ועוד. מבול של חקיקה, של רגולציה, של חובות דיווח ובכלל הכבדות; הגנת הצרכן, הגנת הסביבה, שפע של דיווחים  ומעל לכל – תהליך 'פליליזציה'. כיום איש עסקים יש לו סיכויים גבוהים יותר להיות מואשם בפלילים מאשר עבריינים. חברי הכנסת והממשלה הרסו את המוטיבציה לבנות עסקים במדינת ישראל ואז שואלים מאיין תבוא צמיחה??!"

שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים: "ישראל מתדרדרת במדד עשיית העסקים. שר האוצר התוודע לנתונים הקשים, לירידה בפיריון, בצמיחה ובדעיכה של התעשייה ומיהר לכנס 'שולחן עגול' בהשתתפות התעשיינים וההסתדרות והנחה להכין עבודת מטה בעניין. אך בינתיים, משרד האוצר מעכב ולא מעביר 260 מיליון שקל לעידוד הייצוא, דבר עליו סוכם בהחלטת ממשלה לגבי 2016. אנשי האוצר הודיעו שאין יכולת להעביר את הכסף הזה, בגלל 'הנומרטור' והיעדר מקורות מימון לתקציב הזה בשנים הבאות".

חברי הכנסת בוועדה הצטרפו לחששות מדעיכת התעשייה ונתוני הצמיחה הנמוכים. ח"כית איילת נחמיאס-ורבין (המחנה הציוני):"המצב קשה באמת. חברות סוגרות את מרכזי הפיתוח שלהן בישראל. בנוסף, ההשקעה של המדינה היא בעיקר בתעשייה עתירת ידע, אך לא כולם במדינה יכולים להיות בהיי-טק או בבנקאות. משהו לא טוב קורה כאן וגם כשכבר הוחלט על הקצאת משאבים לטובת התעשייה האוצר לא מעביר אותם".

ח"כ יעקב פרי (יש עתיד): "כלכלת ישראל עשויה להיכנס למשבר כלכלי חריף ועדיין יש מקום שהמדינה תנקוט בצעדים נדרשים להימנע ממפולת. ברבעון האחרון יש האטה שנובעת ממדיניות פיננסית לא אחראית. מדיניות מסוכנת שמדרדרת את המשק הישראלי ועכשיו אנחנו על סיפו של מיתון".
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של שוק ההון ולמבזקים של ביזפורטל - ניוזלטרים חובה לכל משקיע
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

55 תגובות ב-45 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
45 רונן 06/06/2016 17:08 על כל עובד אמיתי ישנם 10,000 בטלנים זו הבעיה
העובדים האמיתיים הם הפלסטינאים ועובדי מזרח אסיה. הישראלי הממוצע,הם אלה המתלבשים יפה והולכים לפאבים ואונסים צעירות ובוכים כי אין להם דירה במרכז ת.א.
44 דודו 02/06/2016 09:22 ברור שהמשק יפגע, רגולציה חונקת (ל"ת)
43 מדינת רווחה 02/06/2016 09:10 גפני ליצמן ואריה דרעי מחסלים את המדינה
הקצבאות לאברכים וההקצאות למגזר החרדי יחסלו אותנו הרבה לפני שהאויבים שלנו יחסלו אותנו
42 המס הריאלי מוגזם 01/06/2016 09:22 להוריד המס על הבורסה מ25% ל15%!!!!! (ל"ת)
41 משה 01/06/2016 08:56 שכרתי עובד אחד.
ואז התחלתי להתעסק עם הפנסיה שלו וביטוח לאומי ומס הכנסה שלילי ותשלומי קופת גמל שלא משוייכים לחשבון שלו. שעה ביום התחסקתי רק עם הביורוקרטיה. בסוף פיטרתי אותו ועכשיו הכל טוב...
40 בן אהרון 01/06/2016 07:56 איך תהיה צמיחה בלי משקיעים בשוק הדירות?
כחלון לא רוצה את המשקיעים אז שיהיה לו בתאבון מה שבישל. זוגות צעירים מחפשים דירות 4-5 חדרים חדשות. מחיר למשתכן זה דירות 4-5 חדרים חדשות. המשקיעים פועלים בבניינים ישנים ודירות של 3 חדרים שלא מעניינות את הזוגות הצעירים כי צריך לשפץ ולהשקיע וזה העבודה של המשקיעים. אבל כחלון בחוסר הבנה מוחלט, זרק את המשקיעים מכל השוק ובתמורה הוא מקבל מיתון. בהצלחה כחלון, תמשיך ככה נראה לאן אתה ואנחנו נגיע עם הראיה קצרת הטווח שלך ושל היועצים המקיפים אותך.
כל כספם(קרן ורווחים) 01/06/2016 09:36 מאחל ל "משקיעים בדירות" שיפסידו את
כפי שאטלי ימח שמו אמר :"הביהודים אפשר לפגוע רק דרך כיסם"....והדרך לפגוע בספקולנט המא רק דרך הפסד צורב!
39 בארץ אהבתי האטד פורח 01/06/2016 07:45 כחלון ובובו עשו שמניות באוויר שנקנה גז (שלנו) ביוקר
אנרגיה זולה וישירה למשק ללא מס הייתה מקפיצה את המשק, מורידה את יוקר המחייה, מביאה תיירים, מגדילה את היצוא וכושר התחרות של התעשייה. משק ריווחי וצומח היה גם ממלא את קופת המדינה. אבל איש המעברה פח-לון, שגדל בעוני כל ילדותו לא למד דבר מילדותו העשוקה. בחר לשמור על האינטרס של "החבר" מימון ושות'. ועל כך ומכאלה אמרה והזהירה התורה "שפחה כי תמלוך"
38 אחד 01/06/2016 02:49 בסוף לפיד היה הכי טוב-עד שהביב חבר לאנטי ציונים. (ל"ת)
37 אחד 01/06/2016 02:45 גפני, האיש שמגזרו אחראי למיתון, הודיע על דיון... (ל"ת)
36 חנק את השוק!! 31/05/2016 22:36 כחלון איש של מיסים, הגרלות ויח"צנות!!! (ל"ת)
35 BB SuperWanker 31/05/2016 22:29 מי צריך תעשייה / פריון/ עסקים / יצוא ? יש נדל"ן (ל"ת)
אינשאללה.... 01/06/2016 09:43 שיתמוטט בקרוב... (ל"ת)
34 אמיר 31/05/2016 21:46 יצוא או נדלן
בעיה עיקרית של יצוא - שער חליפין . פיחות של 20 אחוז יעלה אינפלציה ויפיל את הנדלן - הכל שרשרת אחד .( גם צפוי בקרוב העלת שכר מינימום לפי הסכם ) אזי דילמה של אוצר וב״י - יצוא או נדלן . מענין איך יצאו מזה ?
33 א. ב. 31/05/2016 21:12 השקל החזק מרסק את הייצוא
העיקר שביבי מבסוט בגלל השקל החזק, ופלוג לא מעיזה לצאת נגד רצונו של הקיסר. הכלכלה שהולכת למות מצדיעה לך קיסר!
32 כחלון ופלוג תקשיבו 31/05/2016 20:40 אני יעזור לכם בשתי דירות להדביק את הפער כנסו
אני מתכונן בקרוב מאוד למכור שתי דירות שיש ברשותי ואת העסק שיש לי הדירות שוות 1 שווה 1840000והשניה שווה 1300000 העסק שווה 800000 ביחד 3.940.000 התוכנית שלי היא לקנות בסכום זה דולרים כמליון דולר לפטר את העובדים ולעזור לפוג להעלות את הדולר וגם לכחלון שיהיה לו עוד שתי דירות במלאי החסר אבל יגרום לו לאבטלה של. 29 עובדים אני יחכה עם הכסף בצד יראה את המיתון ויצחק כי אני אהיה מליונראתה ויוכל לעשות מה שאני רוצא בגרושים כי יהיה מיתון
31 תום 31/05/2016 20:28 תשאלו את נתניהו ומשפחתו המצב בארץ דבש על חשבון הציבור (ל"ת)
30 שרוליק 31/05/2016 19:48 עלויות שכר (בעיקר מיוקר המחיה מהמיסוי) ופריון נמוך (ל"ת)
29 לימון סחוט 31/05/2016 19:43 כשרוצים להיות חברתי על חשבון יצרני
מכבידים את הנטל על מעמד הביניים שנושא בכל הנטל להיות נחמדים כ"א לבוחרים שלו ומחלקים מתנות (דירות, פטורים ממס...) ואת נכסי המדינה לטייקונים. החברים בכנסת מדרדרים את המצב ושודדים את הקופה לדברים שלא מייצרים צמיחה.
28 גפני זה בדיחה. 31/05/2016 19:25 בעל מוסר כפול. מטפח פרזיטים ומתלונן על המצב
המשק קורס ואיתו יקרסו הנדלן ועסקים רבים. הסיבה היא שנטל המס הוא עצום ויוקר המחייה גם. כל הכסף העצום שנכנס מגיאות בנגלן ובשוק הרכב נלקח כשוחד לחרדים לחונטה הצבאית המנותקת מהעם ועוד קבוצות לחץ לממן את ביבי ושלטונו. אם הכסף היה מופנה לצמיחה היי ו במצב אחר.
27 סליחה 31/05/2016 19:01 חשבתי שהנדל"ן הוא מנוע הצמיחה
כנראה שהתבלבלתי
שרוליק 31/05/2016 19:50 תיקון - הנדל"ן זה משקולת עיקרית (ל"ת)
26 אחד 31/05/2016 19:01 אז מה ? כחלון אינו קוסם ?
העם המטומטם שממשיך להצביע לליכוד שמתעמר בבוחריו הוא העם שקבע כי כחלון קוסם :)))) מחירי הסלולר התרסקו בכל העולם ומזלו הטוב של הכחלון היה שבדיוק באותו הזמן כיהן כשר התקשורת......זו לא מדינה - זו רפובליקת בננות אומללה.
לא ! ביבי קוסם 31/05/2016 20:54 כחלון אוסם ??בוזי חוסם??שרה בוסם??ליברמן סוסם (ל"ת)
25 מיקי 31/05/2016 18:58 העיקר העובדים בהיי טק מרוויחים בחודש 40 אלף
למי איכפת מהייצוא.
24 בר 31/05/2016 18:43 מי שמרויח ומי שמפסיד
שימו לב מי אלה שנחרדים ממיתון שרים חברי כנסת בנקים ואוכלי חינם למיניהם כאשר אנחנו הפועלים עובדים קשה וקורעים את התחת ומגדילים את הפריון לא השכר שלנו עולה אלה השכר של כל אלה שציינתי כעת הם חוששים למשכורות השמנות שלהם לא לנו הם דואגים אך ורק לעצמם
איתן 31/05/2016 19:32 זו מדיניות הריבית אשמה
בנק ישראל וגאוניו לקחו משק בריא והפכו אותו לגוסס לעשור קדימה. לא ניתן להחיל ריבית אפס על משק בריא, לגרום לפיצוץ בעליית נכסים ולצפות שזה ימשך לנצח. בהורדת הריבית לרמות שפל לכעשור חרצו גורל העשור שאחריו.חלקם מבינים זאת אך משחקים את משחק הקפיטלזם. פריון ויתר קשקושים כולם תולדה של ריבית אפסית. כי במקום בו אין ערך לכסף. אין ערך לעבודה..ניתן היה להילחם בשקל החזק בדרכים אחרות. אבל לא, סטנלי וחבריו אמונים על יצירת מחזורי שפל. זה תפקידם בעולם.
סליחה לא טעתי 31/05/2016 20:45 עסק נופל כשסמים זונה בקופה (ל"ת)
IM 31/05/2016 19:01 מדוייק! (ל"ת)
23 אלי 31/05/2016 18:43 נו. מה הפלא יש לנו נגידה טיפשה שמונתה ע"י טמבל. (ל"ת)
22 אהבתי את 3 31/05/2016 18:41 מס עידוד תעשיה ותוספת מס עידוד יצוא כנסו
כחלון המתמקד במחיר למשתכן אבל לא התייחס לצמיחה מה יעשו כאן בארץ אם יהיה מיתון חריף? איפה יעבדו ? אז פלוג לוקחת כנראה סם פיצוציות או היפודרום והיא מסטולה וכל הזמן ישנה בעמידה !! ביבי אין לא זמן הוא עסוק בחקירות של נפתלי ושרה ותוסיף את הרחבת הממשלה שרוב הזמן קומונות איך לפתור משברים שר חוץ שר ביטחון בוגי בוזי ליברמן בנט פשוט היתחרפן ובנתיים הצמיחה ברחה פלוג לא מורידה ריבית ! היצוא נדפק הצמיחה התרחקה ועשו גלגל חוזר כמו שמלאי הדירות קשה להדביק גם את הצמיחה קשה להדביק ועשו יעשו מחיר למכשיר כמו שעשו מחיר למשתכן והמדינה יוון מספר אחד זה מה שיהיה פה כאשר יש ממשלה דמיקולו כולם חובבים ופלצנים אני כבר יכול שכלית לנהל את המשרד של פלוג יותר טוב עם תואר של12 שנות לימוד הילדה שלי בכיתה ו יכולה להפעיל את שר האוצר וזה בכנות בלי לעניות גאון מורדים ריבית דול עולה . ואז היצואנים מרווחים יש צמיחה עולה מורידים מס על בורסה יש רווחים משקעים בעסקים יש היתרחבות במשק ויש צמיחה גם הבנקים ירוויחו יש מחזורים גדולים האוצר גם ירוויח יש לו למשל 15 אחוז ממחזור של 3 מילארד ביום ההכנסה יותר גדולה ממחזור של 1 מיליארד ב25 אחוז
21 ססי 31/05/2016 18:21 האזרח נקרע ממסים כך שלא נשאר לו
משכנתא ארנונה מסי וועד גנון בית ספר החזקת רכב חשמל גז נוסף לקנסות למינהם. מס רכישה מס השבחה מס שבח מיסי בורסה תחשבו למשל שעל אדמה חקלאית יש מס של 48 אחוז. לכן המשק משתתק
20 יוסי 31/05/2016 18:16 מה שחשוב שהשקל חזק בעולם (ל"ת)
19 אור 31/05/2016 18:12 שיחזירו את המס של חברות מועדפות למה שהיה ב 2014
12% חברות (או 9% בפריפריה) 15% דיוידנד מ 2015 משלמים 16% ו 20% - וזה פוגע ברווחיות תוסיפו 4% על ה $ שירד מ 3.95 ל 3.8
18 יצחק 31/05/2016 18:09 שער החליפין
המפתח נמצא אצל הנגידה וזה החל עוד בימי פישר והיא ממשיכה את ההגנה העיוורת על יציבות הבנקים באמצעות תרגילים שהביאו למשבר וצריכים להחליט או בריאות הבנקים או בריאות המשק לי אין ספק מה דעתה של פלוג השאלה מה חושבים האחרים ואיזה מנופי לחץ יש להם
17 בן 31/05/2016 17:54 נו מה, משקיעים בלימודי יהדות במקום הייטק
כמה מוצרי יודאיקה כבר אפשר ליצא..
16 אזרח 31/05/2016 17:38 ללא הורדת המס על הבורסה ל 10% אין שום סיכוי. (ל"ת)
15 אור 31/05/2016 17:37 כך זה שפלופ ופחלון מנהלים את הכלכלה - רבותי ה $ נמוך! (ל"ת)
14 מאקרו 31/05/2016 17:35 מחירי הנדלן שואבים את דמו של המשק הישראלי, הסבר-
במשק שמתפקד בצורה בנורמלית ההון לצרכי השקעה מתפזר בצורה רוחבית שמטיבה עם כל הסקטורים , בשנים האחרונות ככל שעלו מחירי הנדלן כך ירדה הצמיחה, כך זינקו החובות באופן חד ביותר , החוב הטוטאלי של מדינת ישראל מעל 170% לתמ"ג וממשיכים לספור. כאשר זוג צעיר לוקח מיליון שקל או מיליון וחצי שקל הלוואה לטובת דירה הוא למעשה מושך כסף מעתידו לטובת ההווה , בסכומים כאלו המשק לא יוכל לשרוד , סכומים אלו היו אמורים להתפזר רוחבית במשך שנים על גבי שנים בצורה רוחבית במשק , כאשר הכל הולך למקום אחד ובאופן חד פעמי נוצר חוסר בדם בשאר חלקי המשק , המשק כעת מדמם , ללא ירידה דרמטית במחירי הנדלן המשק יעבור לגסיסה אכזרית שתלווה בירידת שכר ואבטלה מה שבתורו יפיל את מחירי הנדלן חזק מאד, המחירים יצאו ב-35% אחוז משיווי משקל ובעת המימושים סביר להניח שיפלו מתחת לשיווי משקל. כל התחזיות של בנק ישראל , של ה-OECD , של הבנקים הזרים והמקומיים נכשלו , אף אחד לא ציפה למה שקורה עכשיו... שכל אחד יאמין למי שבא לו.
רגע 31/05/2016 20:28 אז מחיר למשתכן אמור לפנות המון כסף לצעירים מהיום והלאה (ל"ת)
שמטוב 01/06/2016 11:32 מחיר למשתכן הוא קוסמטיקה. לכמה עוזר רק לכמה אחוזים
השאר לא נהנים. צריך להוזיל דירות _ל כ ו ל ם_ לא לבודדים ולא דירות זולות בקוטב הצפוני אלא במרכז כחלון מפיק ספינים במקום פתרונות אמת.
13 צדקיהו 31/05/2016 17:32 היידה ביבי היידה שרה יחי מחירי הנדלן ואחרינו המבול (ל"ת)
12 משקיע 31/05/2016 17:32 מתגעג לפישר
קרנית תחליט שוב לא להחליט והיצואנים ימשיכו להפסיד מדולר נמוך אין תקווה ואין בשורות עם הקיבעון שלה
11 נתן זוסמן 31/05/2016 17:29 איך נתנו לי פרופסור ?? (ל"ת)
10 שרה נ 31/05/2016 17:28 פיסטוק - בוא לגלידה (ל"ת)
9 ביביזיון 31/05/2016 17:26 דוז פואה
מתווכי נדלן לא מגדילים פיריון ??
8 שטייניץ 31/05/2016 17:25 שלי יחימוביץ הזאת - אין לה פריון (ל"ת)
7 סטנלי פישר 31/05/2016 17:25 ברחתי בזמן (ל"ת)
6 קרנית פלוץ 31/05/2016 17:25 הלו? פישר? מה עושים עכשיו??? (ל"ת)
5 ביביזיון 31/05/2016 17:24 מה מה מה??
לתומכיי היקרים - הסירו דאגה מליבכם, יש לי קופסת קסמים מיוחדת שתציל את המצב, אני בקרוב יעשה קסם ויעלם לארה"ב, גם אני צריך לחזור הביתה מתישהו .... אז ביי
4 כחלוניזים מכוער 31/05/2016 17:17 כחלון מכה בבנקים באובססיה ומסית נגד הסקטור העסקי
כחלון הוא איש טיפש, שאינו כלכלן. הטיפשות שלו מתגברת עקב התופעה של "צהלת ההמון" לנוכח רפורמת הסולולר שהורידה את מחירי הסולולר למחיר הכי נמוך בעולם המערבי. מחיר זה גורם להרס ענף התקשורת, לפיגור עצום בהשקעות בתשתיות התקשורת, וכמובן לכמעט קריסה של כמה חברות תקשורת. אבל ההיבריס עלה לכחלון לראש, אז הוא בא לתפקיד שר אוצר עם המון אובססיה כנגד הבנקים, ומנהל נגדם מלחמת חורמה בחזית שמזמן כבר אינה מהווה בעיה לציבור, שכן עמלות הבנקים רובן בפיקוח, והפיקוח על הבנקים בבנק ישראל עשה ועושה סדר בכל המקומות בהן נמצא חוסר סבירות. הכחלון והשתן לא מתביישים לתקוף את רעיה שטראוס בארסיות מגעילה "יש לה שמן על השפתיים", במקום לדון ברצינות בכאבה על מצב החקלאים. ואתמול אף לתקוף בגועל את פרופ' ליאו ליידרמן הכלכלן הראשי של בנק הפועלים שניתח את הצמיחה הבעייתית כאשר דוברות הכחלון הגיבה שדברי פרופ' ליידרמן הם "נקמת הבנקאים בטיפול בשכר הבכירים", כאילו לליידרמן והבנקאים יש יד במצב צמיחת המשק, ולא לביבי ולכחלון שהורס את התעשיה ואת הסקטור העיסקי על חשבון "מחיר זול בכל מחיר"
מוטי 31/05/2016 17:58 קוראים לזה מחיר למסכן (ל"ת)
3 ישראל הארנק 31/05/2016 17:16 היכונו למס עידוד התעשייה (ל"ת)
2 משה 31/05/2016 17:12 לא קורסת אבל
הכל נראה טוב על פניו אבל ידוע כי ההכנסות מהייצוא לא יכולות לכסות אל ההוצאות וזה בלשון המעטה ו זה חייב להתפוצץ רק אם יתחילו להדפיס כסף ובגדול כמו שעשו בארצות הברית ובאירופה
1 איתי פוקס 31/05/2016 17:08 כאשר הממשלה עסוקה בלפרק את המדינה למי יש כוח לעסקים (ל"ת)
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש