הדולר נסחר ביציבות כנגד העיקריים

אמש נסחר הדולר ביציבות כנגד העיקריים, זאת על רקע נתונים מעודדים משוק הדיור, בינהם היתרי בנייה ומכירות דירות חדשות בארה"ב.

"המספרים החיוביים ממכירות בתים חדשים היו גבוהים מתחזיות הכלכלנים, בכך נותנים תחושה שסקטור הבנייה יציב וחזק מהערכות קודמות", אלכס בוזלין אנליסט בכיר ממכון מחקר בינלאומי בוושינגטון. כעת נסחר הדולר סביב הרמות של 1.3125 אל מול האירו, סביב הרמות של 118.70 אל מול היין וסביב הרמות של 1.9580 אל מול הסטרלינג.

היום עם התרחבות מחזורי המסחר צפויים המשקיעים לעקוב אחר מס' נתונים חשובים מארה"ב, כאשר את מרכז תשומת הלב ימשכו בשעה 15:00 (GMT) סקר שיקגו PMI שצפוי להשתפר לרמה של 50.5 וכן ביטחון הצרכן אשר עפ"י הערכות הכלכלנים צפוי לרדת לרמה של 102.0, "עלייה בביטחון הצרכן עשויה להביא לתמיכה משמעותית השטר הירוק", מוסר כלכלן בכיר מניו-יורק.

דולר/שקל: הזוג נסחר אתמול ברצועת מחירים צרה על רקע תקופת החגים שמשאירה משקיעים רבים בעולם מחוץ למסחר, "הזוג דולר/שקל מושפע בעיקר מזרימת הון זר לארץ", מוסר דילר בכיר מתל-אביב. "הורדת הריבית הייתה צעד הכרחי להשגת יעד האינפלציה של בנק ישראל", כלכלן בכיר מבנק ישראלי גדול. עפ"י הערכות האנליסטים בשלב זה צפוי השקל להמשיך להיסחר בטווח שבין 4.2000 לבין 4.2600, כעת נסחר השטר הישראלי סביב הרמות של 4.2270 אל מול הדולר.

זהב: בימים האחרונים ממשיכה המתכת הזהובה לשמור על יציבות, זאת בעיקר לאור העובדה שגובר הלחץ הגיאופוליטי סביב אירן, "בשעות של מתח כלכלי-פוליטי בעולם המשקיעים מחפשים ביטחון בזהב", מוסר שוגי סוגטה, טריידר סחורות בכיר מטוקיו. "ספקולנטים רבים עדיין מחזיקים בפוזיציית קנייה, מה שמעניק תחושה חיובית לגבי הזהב בזמן הקרוב", מוסיף הבכיר. כעת נסחר חוזה עתידי על הזהב סביב הרמות של 630.30 דולר לאונקייה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
משה בן זקן. מנכ"ל משרד התחבורה. קרדיט: שלומי יוסףמשה בן זקן. מנכ"ל משרד התחבורה. קרדיט: שלומי יוסף

הממשלה מקדמת שינוי בחוק שיפתח את הטבת המכס גם ליבואנים מקבילים

התיקון מסיר חסם ביבוא הרכב, מרחיב את היבוא האישי והמקביל ומוסיף דרישות מחייבות בהגנת סייבר לענף

ליאור דנקנר |

הממשלה מאשרת תיקון לחוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב, שמקודם על ידי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים. התיקון עבר אישור בוועדת השרים לענייני חקיקה ומקודם בהליך מואץ.

בליבת התיקון עומד שינוי בדרך שבה מוחלת העדפת מכס על יבוא רכב, כך שהטבה שניתנה בפועל בעיקר ליבואנים ישירים, תוכל לחול גם על יבואנים שאינם ישירים. התיקון מסיר חסם שמנע עד עכשיו מיבואנים עקיפים, זעירים וביבוא אישי ליהנות מהעדפת מכס בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל. במשרד התחבורה ובשיתוף רשות המיסים מציגים את המהלך כניסיון להרחיב תחרות בענף דרך הגדלת היבוא המקביל והיבוא האישי.


הטבת המכס עוברת גם ליבואנים שאינם ישירים

עד היום, המנגנון הקיים אפשר ליבואנים ישירים לממש פטור ממכס בשיעור 7%, בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל, בעוד שיבואנים עקיפים, זעירים ויבוא אישי לא נהנו מההעדפה באותה צורה. בפועל נוצר יתרון מובנה לערוץ יבוא אחד על פני אחרים, ותחרות מצומצמת יותר על אותו קהל לקוחות.

התיקון מאפשר לרשות המסים להחיל את ההטבה גם על יבואנים שאינם ישירים. המשמעות היא הרחבת ההטבה לערוצי יבוא נוספים, מה שמצמצם את היתרון שהיה עד היום ליבואנים הישירים.

המהלך נשען על מודל שפעל כהוראת שעה בשנים 2023-2025. בתקופה הזו נרשם גידול בהיקף יבוא הרכב וניצול רחב יותר של העדפת המכס, וכעת הממשלה מבקשת לעגן את ההסדר כהסדר קבוע בחוק.