הממשלה תשקיע 3 מיליון ש' בקמפיין תיירות לצפון
משרד המשנה לראש הממשלה ומשרד התיירות יעלו בימים הקרובים קמפיין פרסומי של 3 מיליון שקל לעידוד התיירות לצפון, מתוך מה שהוגדר במשרדים, "כוונה לתת רוח גבית להתאוששות הראשונית שנרשמה בימים האחרונים".
בקמפיין תחת הכותרת: "החופש חוזר לצפון" שותפים גם משרד החקלאות והרשות לפיתוח הגליל ובמסגרתו יפורסמו מיום ראשון הקרוב מודעות בעיתונות הכתובה ובהמשך גם באינטרנט וברדיו שיפנו לאתרי האינטרנט של משרד התיירות והרשות לפיתוח הגליל.
מדובר בקמפיין לטווח המיידי שימשך כשבועיים, המורכב מפרסום באמצעי התקשורת הכתובה והאלקטרונית הכולל: מודעות בעיתונות הכתובה, תשדיר ברדיו תחת סיסמת המיתוג: "קטנה, גדולה ומרגשת, ישראל חופשת" וקמפיין אינטרנט באתרים Walla ו-Ynet.
משרדי התיירות והמשנה לראש הממשלה מתכננים להרחיב את הקמפיין לקראת החגים, תוך שימת דגש על מגוון האפשרויות והאירועים שמציע אזור הגליל. בנוסף, יצא משרד התיירות בקמפיינים משותפים עם עמותות בצפון לחיזוק התיירות לאזור. הקמפיינים יגובו בפעילות שיווקית באמצעות: סיורים, הפקת חומר פרסומי, מפות וחוברות מידע.
על פי הערכות משרד התיירות ומשרד המשנה לרוה"מ, המתבססות על ניסיון העבר, תיירות הפנים באזור הצפון תתאושש בטווח המידי וקמפיין הפרסום יסייע לחזק את אמון האוכלוסייה במוצר התיירותי בצפון וליצירת פעילות כלכלית שתסייע לעסקי התיירות ולעסקים הנלווים לתיירות כגון: חנויות, מסעדות ומרכזי מבקרים הנמצאים בצפון הארץ.
הקמפיין פונה לציבור בישראל לחזור ולנפוש בכל אזור הצפון כולל בעיר חיפה, תוך הדגשת האטרקציות, אפשרויות הלינה: מלונות, צימרים, אכסניות נוער ועוד, מסלולי סיור ומרכזי המבקרים הקיימים באזור. המוטיב המרכזי של הקמפיין יתמקד בתחושת ההזדהות והאהדה של אזרחי ישראל עם אזור הצפון ותושביו, תוך חיזוק תדמית האזור.
המשנה לראש הממשלה, שמעון פרס אמר כי "שיקום ופיתוח כלכלי מואץ של הגליל וחיפה, הינו המשימה הלאומית החשובה ביותר של עם ישראל, בעת הזו, ויש להעמיד משימה זו בראש סולם העדיפויות התקציבי של ממשלת ישראל ושל המגביות היהודיות בכל העולם".
שר התיירות ,יצחק הרצוג מסר, "אני רואה בהחזרת התיירות לצפון אתגר מחייב. אני קורא לאזרחי ישראל לנצל את יתרת חופשת הקיץ ולהחזיר את החופש לצפון".