סודהסטרים סקרלט גו'הנסון
צילום: פרסומת סודהסטרים
TV

מי מתעסק עם קוקה קולה ופפסי? FOX פסלה פרסומת של סודהסטרים לסופרבול

הרשת דורשת כי אזכור למותגים המפורסמים ייחתך מהפרסומת עם סקרלט ג'והנסון. בוגוסקי: "FOX שומרת על המפרסמים הגדולים על חשבון הצרכנים"
משה בנימין |
נושאים בכתבה סודהסטרים

כמדי שנה, מצעד הפרסומות שנדחו לשידור בסופרבול מעניין לא פחות - ואולי אפילו יותר - מאלו שישודרו. בשחזור של השנה שעברה, גם ב-2014 צופי הסופרבול לא יוכלו לצפות בפרסומת של החברה הישראלית המצליחה סודהסטרים, והפעם לצערם, הם יפספסו את סקרלט ג'והנסון שנבחרה לפרזנטורית של המותג.

הסיבה דומה לזאת של השנה שעברה: אזכור ישיר ולא מחמיא למתחרותיה פפסי וקוקה קולה, שלא ברור אם התלונה שלהן בנדון מועילה להם או שדווקא מניעה את גלגלי ה-PR של סודה סטרים.

לדברי סודהסטרים, רשת FOX, המחזיקה בזכויות לשידור השנה של אירוע הספורט הגדול בארה"ב, דורשת מהחברה לערוך החוצה מהפרסומת שורה שבה ג'והנסון אומרת - "מצטערת, פפסי וקוקה קולה".

מאחורי הקלעים של הפרסומת שנפסלה כעת לשידור

פרסומת סודה סטרים 2013

בסופו של יום, ההערכה היא כי הפרסומת של 'סודהסטרים' תעלה בסופו של דבר לאוויר במשדר הסופרבול, וזאת לאחר שתיערך בהתאם להוראות FOX. בארה"ב מדווח כי אלכס בוגוסקי, מבכירי ענף הפרסום האמריקאי לדורותיו ומי שעובד עם סודהסטרים, התייחס להחלטת FOX ואמר כי הוא "מזועזע מכך ש-FOX שומרת על המפרסמים הגדולים שלה על חשבון פגיעה בסביבה ובצרכנים".

כזכור, בוגוסקי "חזר בתשובה" - לאחר שעבד בצמוד למותג קוקה קולה, הפנה לו עורף ובשנים האחרונות גיבש עמדה סביבתית לוחמנית ופועל למען קידום אג'נדה ירוקה.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.