מנהלי חברת הוטלמייז
צילום: גיא כושי

אגם רודברג יכולה להיות מרוצה: הוטלמייז גייסה עוד 12 מיליון דולר

החברה שבבעלותה פלטפורמת אופטימיזציה לחברות תיירות וקיבלה בעבר כתף מענקית המסחר האלקטרוני, גייסה עד כה 20 מיליון דולר. המטרה: להפוך לפלטפורמת האופטימיזציה המובילה בעולם התיירות. ומה הקשר לשחקנית אגם רודברג?
איציק יצחקי | (1)

חברת הוטלמייז (HOTELMIZE), שבבעלותה פלטפורמת האופטימיזציה לחברות תיירות, השלימה גיוס בסבב B בסך 12 מיליון דולר. המטרה: להפוך לפלטפורמת האופטימיזציה המובילה בעולם התיירות.

החברה, למי שלא מכיר, מציעה פתרון לחברות תיירות: יכולת להגדיל את התשואה ממכירות קיימות על ידי שיפור תהליכי הרכישה הסטנדרטיים שלהם. היא נותנת ערך מוסף בכך שהיא מציעה מוצרי תיירות חדשניים ומאפשרת למקסם רווחים. 

החברה גייסה עד היום למעלה מ-20 מיליון דולר, מהחברות והקרנות המובילות בעולם ובהן Flashpoint Venture Capital, Alibaba ו-Investible. 

Flashpoint, למשל, היא קבוצת השקעות בינלאומית המנהלת 450 מיליון דולר עם התמקדות בחברות טכנולוגיה מערביות שנוסדו על ידי יזמים מאירופה וישראל, המנהלת ארבע קרנות הון סיכון, קרן חוב וקרן סקנדרי. לחברה משרדים בלונדון, ניו יורק, תל אביב, בודפשט, ורשה, ריגה וניקוסיה. את ענקית המסחר האלקטרוני עליבאבא כולם מכירים.

החברה היא סטארט אפ "טראוול טק", כזה שמאחד בין עולמות הפינטק לעולמות התיירות.  כעת היא ערכה סבב גיוס בהובלת Flashpoint Venture Capital ובהשתתפות משקיעים קיימים.

סבב הגיוס הנוכחי מגיע לאחר ש-Hotelmize חוותה צמיחה של למעלה מ-800% בשנה שעברה. הגיוס הנוכחי בא במטרה להגביר את הערך עבור השותפים והלקוחות שלהם, באמצעות מגוון רחב של מוצרים אותם החברה כבר החלה למכור לשותפיה הנבחרים אך אינה הפיצה אותם לשוק בצורה נרחבת.

מגפת הקורונה הגדילה משמעותית את הביקוש לטכנולוגיות אשר עוזרות לחברות בתחום להגדיל את רווחיותם ולהפוך להיות יעילות יותר. הטכנולוגיה המתקדמת מאפשרת להגדיל משמעותית את רווחי חברות התיירות מהזמנות בתי מלון באמצעות מוצרים חדשניים המבוססים על מודלים פיננסיים תוך שימוש בטכנולוגיות ביג דאטה ובינה מלאכותית. סל מוצרים רחב וחדשני יותר של יושק רשמית ברבעון השני של 2023. 

דור קרובינר, מנכ"ל החברה (אגב, בעלה של השחקנית אגם רודברג): "נרגשים לקבל את המימון הזה, שיאפשר לנו להמשיך בצמיחה המהירה שלנו, לפתח את מגוון מוצרי האופטימיזציה שלנו, ובעיקר לשפר את הביצועים העסקיים של השותפים שלנו ברחבי העולם". 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    השחלה - בן דוד 11/01/2023 10:31
    הגב לתגובה זו
    לבחור האוסטרלי שהייתה חברה דומה ונכנס שם. האם החברה היא אמיתית ויש מודל עסקי שיש רווחים או ששוב באים לעשות הרצה ולתקוע מסכנים כמו שהבנדוד עשה
ChatGPT  (גרוק)ChatGPT (גרוק)

איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?

תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?

עמית בר |
נושאים בכתבה ChatGPT


רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.

הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.

המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי

הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.

המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".

בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".

יובל כהן פורטיסימו
צילום: שלומי יוסף

פורטיסימו רוכשת את MyVisit - מערכת לניהול תורים

התמורה כ-100 מיליון שקל; פורטיסימו נערכת לרכישת השליטה בנטפים; הרכישות הגדולות בשנה האחרונה - סלקום וסטרטסיס 

רן קידר |
נושאים בכתבה פורטיסימו

קרן ההשקעות פורטיסימו רוכשת מאבי בר יהודה את חברת קולפלו (Callflow), שפיתחה את מערכת ניהול התורים MyVisit  תמורת כ-100 מיליון שקל.

קולפלו, שפועלת בתחום ניהול תורים, תהליכי שירות לקוחות ואופטימיזציה רב-ערוצית, מפעילה מערכות קביעת התורים במשרדי ממשלה לחידוש רישיונות נהיגה, הוצאת דרכונים ותעודות זהות, וכן לניהול תורים בקופות חולים, בנקים ועוד. ברחבי העולם, פועלת החברה בשיתוף פעולה אסטרטגי עם ענקיות טכנולוגיה כמו אמדוקס ומיקרוסופט, ומספקת פתרונות מתקדמים ללקוחות גלובליים דוגמת רשת בתי המרקחת Boots הבריטית וענקית התקשורת AT&T האמריקאית. עם זאת, ההצלחה היא חלקית ופורטיסימו סבורה שניתן לקחת את החברה למקום גבוה יותר.  

מסע של שני עשורים: מהתורים הידניים לפלטפורמה גלובלית

הסיפור של קולפלו מתחיל בצורך בסיסי שהיה נפוץ בתחילת שנות האלפיים: ניהול תורים ידני, איטי ולא יעיל, שהוביל לתורים אינסופיים ולתסכול ציבורי רחב היקף. אבי בר יהודה, יזם פיתוח של מערכת שכללה ניהול יומנים דינמיים, ניטור זמינות נציגים בזמן אמת, חלוקת עומסים אוטומטית וניתוח מתקדם של נתונים על זמני המתנה. כיום, מגוון המוצרים התרחב כולל את Q-Flow לניהול תורים רב-ערוצי, Q-Place להזמנת מקומות ו-Q-Shift לניהול משמרות עובדים.

פורטיסימו, קרן פרייבט אקוויטי מהמובילות בישראל עם נכסים מנוהלים בשווי של 2.7 מיליארד דולר, רואה בקולפלו נכס אסטרטגי מרכזי להרחבת נוכחותה בתחום התוכנה לשירותי לקוחות - תחום שצומח בקצב שנתי מרשים של כ-15% ברחבי העולם, על פי דוחות שוק עדכניים.

הקרן צפויה להשקיע בקולפלו כדי להאיץ את הצמיחה הבינלאומית, כולל הרחבה משמעותית בשוק האמריקאי והאירופאי, ולהטמיע טכנולוגיות בינה מלאכותית מתקדמות לניתוח התנהגות לקוחות וחיזוי מגמות.

פורטפוליו החברות הנוכחי של פורטיסימו כולל מעל 50  חברות, עם דגש מובהק על טכנולוגיה ותעשייה. בין ההשקעות הבולטות ניתן למנות את ריווחית בתחום התוכנה הפיננסית, פריוריטי שנמכרה חלקית לבלקסטון בשווי מרשים של 800 מיליון דולר ב-2024, וכן את Titan Security, Gigaspaces ו-Incredibuild.