סוני מובייל
צילום: יח"צ

פרסום במובייל מקפיץ מכירות? תמונת מצב לפי מחקר של 136 קמפיינים

המחקר בודק את הצלחת הקמפיינים לפי מדד ROAS - Return On Ad Spend המבוסס על 2 מרכיבים בלבד: העלייה במכירות מול עלות המדיה
משה בנימין |
נושאים בכתבה מובייל פרסום

מחקר מקיף של חברת פרסום אמריקאית בשם 4INFO המתמחה במובייל, נערך ביולי 2106 ובדק 136 מהלכי פרסום. המחקר בוצע כדי לייצר אמות מדידה מדויקות למהלכי פרסום במובייל ובמקביל גם מספק מידע לגבי מידת ההצלחה של מהלכים במדיה הצומחת ביותר בקטגוריית הדיגיטל.

בשונה מה-ROI המקובל בעולם השיווק - Return Of Investment, המחקר בודק את הצלחת הקמפיינים לפי מדד ROAS - Return On Ad Spend המבוסס על 2 מרכיבים בלבד: העלייה במכירות מול עלות המדיה. לפי מדד זה ה-ROAS הממוצע, כפי שעולה מבדיקת 136 קמפיניים עומד על 256%, דהיינו על כל דולר שהושקע במדיה - במובייל - החברות המפרסמות הניבו מכירות בשווי 2.56 דולר.

בממוצע, הקמפיינים במחקר הניבו היקף הכנסות/מכירות בגובה 800 אלף דולר, כאשר הגבוה מביניהם עמד על הכנסות בגובה של 10.1 מיליון דולר שבאו לידי ביטוי במכירות בחנויות. במבחן ה"דולר לאלף חשיפות" הקמפיינים הניבו כמעט 30 דולר לכל אלף חשיפות בטווח שנע בין 116.28$ לגבוה ביותר ו-1.29 דולר לנמוך ביותר.

שונות גדולה מאוד נרשמה בתוצאות של מהלכים לטווח קצר-מיידי, בין קמפיינים מבוססי קופוני הנחות לאחרים. מהלכי מבוססי קופונים הוכחו כאפקטיביים במדיה רבה לעומת אחרים בכל הנוגע להנעה לפעולה וביצוע עסקת מכירה בחנויות, ובהתאם בשנה האחרונה חלק גדול מהקמפיינים כללו מרכיב של הצעת הנחה בקופון. 

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה