סקירת זניט: פייסבוק וטוויטר יתפסו ב-2015 שליש מהפרסום העולמי במובייל
ההוצאה העולמית לפרסום צפויה לעלות ב-4.9% בשנת 2015. כך מעריכה חברת המדיה של קבוצת פובליסיס העולמית זניט אופטימדיה בסקירה השנתית שפורסמה אתמול (יום ב').
ההערכות של זניט מתבססות על המשך ההתאוששות של הכלכלה העולמית, כאשר השווי הכספי של ההוצאה המדוברת הוא 545 מיליארד דולר. הצמיחה המשוערת נמוכה במקצת לעומת ההערכה של זניט ל-2014 אשר עמדה על 5.1%, בשנה בה התקיימו אירועים בעלי חשיבות וחשיפה כגון אולימפיאדת החורף בסוצ'י רוסיה, המונדיאל בברזיל ובחירות האמצע בארה"ב.
התחזית האופטימית יותר של זניט מכוונת לשנת 2016 בה תיערך אולמפיאדת ריו 2016, הבחירות לנשיאות ארה"ב וטורניר היורו באירופה. אירועים אלו צפויים להגדיל את קצב ההוצאה העולמית לפרסום ב-5.6% באותה השנה.
גבי אטל מנכ"ל זניט אופטימדיה ישראל מצביע על העובדה ש"עד 2017, נתח הטלוויזיה בעוגת הפרסום העולמית צפוי לרדת מ- 39.6% ל- 37.4%. תמונה זו שונה מהתמונה כאן בישראל, כאשר בישראל אנו צופים שנתח הטלוויזיה במהלך 3 השנים הקרובות יישאר ללא שינוי משמעותי ויעמוד ברמות של כ- 39% וזאת כפועל יוצא מהמבנה הייחודי של שוק הטלוויזיה המסחרי. כמובן שתחזית זאת תקפה בהנחה שמבנה שוק הטלוויזיה יישאר ללא שינוי. כל שינוי בקונסטלציה ופתיחת השוק לרישיונות ישנה כמובן את כלל ענף הפרסום ככלל ואת חלקה של הטלוויזיה בפרט".
- דו"ח 'זניט': שוק הפרסום באינטרנט בעולם מזנק - ומה קורה בארץ?
- זניט מצילה את המולדת בקאן: 2 שורטליסטים לקמפיין "שמרי על הכוס שלך" ב-PR
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כמו בכל אחת מהסקירות בשנים האחרונות, גם בזו, המובייל הוא מנוע הצמיחה המרכזי כאשר לפי הערכת זניט, תחום הפרסום בסלולר צפוי לצמוח בקצב של 38% בכל אחת מהשנים הקרובות עד 2017. בזניט מציינים כי הזינוק במובייל הוא תוצאה של גידול משמעותי בכמות מכשירי הסמארטפון בשוק העולמי, לצד החדשנות הטכנולוגית הגואה ושיפור בחווית המשתמש. למרות זאת, הדו"ח של זניט מלמד כי תחום המובייל יהווה 6.2% בלבד מההוצאה הכוללת על פרסום בארה"ב.
בתוך כך, מי שצפויים להיות כוכבי המובייל הם פלטפורמות הסושיאל: פייסבוק וטוויטר שיותר מכולם הצליחו להתאים את המוצר שלהן לשימוש באמצעות מובייל עבור הצרכנים/גולשים לצד הגשת פרסומות מנקודת מבטם של המפרסמים. בזניט מעריכים כי פייסבוק וטוויטר יחזיקו ביחד נתח שוק של 33% - שליש מכל ההוצאה העולמית לפרסום במובייל.
חן גרנות, סמנכ"ל המחקר והתכנון של זניט אופטימדיה ישראל מציין כי "בדומה לעולם, גם המובייל בישראל תופס תאוצה והוא צפוי לצמוח ב-40% לערך במהלך ה- 3 השנים הקרובות ולתפוס נתח של כ-5% מכלל העוגה. אמנם נכון להיום מרבית הפעילות הפרסומית המובייל כוללת מעברונים סטטיים, אבל, אנו צופים שבשנים הקרובות תהיה הסטה למעברוני Rich Media המובילים למעורבות צרכנית גבוהה יותר ומכאן לביקושים גבוהים יותר ועלויות גבוהות יותר".
- הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
השווקים שירשמו צמיחה נמוכה מהשיעור הממוצע וממתנים במעט את ההערכות של זניט הם השוק היפני והאירופאי. על פי סקירת זניט, השוק היפני צפוי לצמוח ב-2-3% בלבד ב-2015, וכך גם בשנים הקרובות. השוק האירופאי מנגד, יסיים את 2014 בצמיחה בהוצאה לפרסום לאחר שלא עשה זאת ב-3 השנים הקודמות.
מנתוני זניט עולה כי השוק האירופאי רשם קיטון של 15% בהוצאה לפרסום בין 2007 ל-2013. השווקים הפריפריאליים הם אלו שנפגעו בעיקר: יוון, פורטוגל, ספרד ואירלנד שרשמו ירידה של 49% בהוצאה לפרסום בתקופה זו. מנגד צרפת וגרמניה החזיקו מעמד עם ירידה קלה של 3% בין השנים הללו.
- 1.מדוייק (ל"ת)סיון 09/12/2014 17:43הגב לתגובה זו

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.