פרסום ראשון

סדין אדום ב'ידיעות'? טור של אורי משגב ל'צו פיוס' - הוסר במהירות מאתר ynet

באנר של הארגון שהפנה לטור של משגב - שבעבר ביקר את 'ידיעות' לאחר פיטוריו - עלה כחלק משת"פ עם ynet, והוסר כעבור 20 ד', בפעם ה-2 השנה
אלכסנדר כץ | (4)

בפעם השנייה השנה, הסיר ynet באנר של ארגון 'צו פיוס' שהופיע באתר והפנה לטור של אורי משגב באתר 'צו פיוס'. לאייס נודע הבאנר שעלה שלשום (יום ג') בדף הבית של האתר מבית ידיעות אחרונות, "שרד" באוויר כ-20 דקות עד שניתנה הוראה להסירו.

לארגון 'צו פיוס' הסכם מסחרי עם ynet, במסגרתו מפורסם מדי יום באנר של הארגון בדף הבית של ynet במשך 4 שעות, בדרך כלל בין השעות 11:00 ל-15:00. לחיצה על הבאנר מובילה לטור של אחד מכותבי 'צו פיוס', באתר של הארגון. על פי ההסכם בין הצדדים, 'צו פיוס' מעביר את התוכן ל-ynet, וזו מעלה אותו לאוויר, כשבסמכותה להביע דעה על התכנים, לקבוע את הכותרות, ואף להחליט אם להורידו מן האוויר ב-ynet.

משגב הוא סדין אדום בקבוצת 'ידיעות אחרונות'. לפני כשנה פוטר משגב במסגרת קיצוצים שהיו בעיתון, ובעקבות כך תקף את התנהלותו של 'ידיעות'. בחודש פברואר השנה פורסם בוואלה ברנז'ה כי באנר הפניה לטור של משגב, הוסר כעבור כמה דקות בגלל "הוראה מלמעלה שלא הייתה קשורה לאתר".

משגב אינו כותב קבוע ל'צו פיוס' ואינו מקבל תשלום על כתיבתו. הטור האחרון שלו נשא את הכותרת "מי כאן קיצוני", אולם כאמור זמן קצר כאמור הוא הוסר מ-ynet. בפייסבוק קידם משגב את הטור, אולם כשהתברר לו כי הוא לא הצליח לצלוח את אנשי קבוצת 'ידיעות' זמן ארוך במיוחד, כתב: "בינתיים המאמר הורד אחר כבוד מדף הבית של ynet. הוא התארח שם תחת האכסניה של צו פיוס, ושרד שם כ-20 דקות. מישהו בצמרת 'ידיעות' (העיתון, לא אתר האינטרנט) כנראה עדיין מאוד מבוהל ומפוחד. רחמים גדולים".

גורם ב'צו פיוס' אמר לאייס כי איננו יודע כעבור כמה זמן הוסר הבאנר, אולם הדגיש כי "בסמכות האתר להסיר את התוכן במסגרת ההסכם", וכי "בין הצדדים יש שיתוף פעולה פורה".

את תגובתו של אורי משגב לא ניתן היה להשיג. ב-ynet וב'צו פיוס' סירבו להגיב.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    נוני ממשיך להיות ביריון, ידיעות ממשיך לקרוס (ל"ת)
    ליבי 21/12/2012 13:25
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אייל 20/12/2012 10:29
    הגב לתגובה זו
    בבית ידיעות. הארגון הגדול הזה רועד כשהוא רואה את השם שלך. כל הכבוד
  • 1.
    זה טיפנברון האלים והכוחני העיף את זה (ל"ת)
    20/12/2012 10:15
    הגב לתגובה זו
  • ערן גבר שרמנטי ומבריק (ל"ת)
    מלך העקרבים 20/12/2012 15:23
    הגב לתגובה זו
"אח לילה" של רשת. קרדיט: אתר רשת 13"אח לילה" של רשת. קרדיט: אתר רשת 13

תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12

כמו בכל מוצ"ש, חדשות 14 עם רייטינג נמוך במיוחד ו-"האח הגדול" של רשת בראש כל השידורים, גם בפריים טיים וגם לאחריו

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

כמו בכל מוצ"ש, אנחנו רואים שינוי במהדורות החדשות המרכזיות. אמנם חדשות 12 של קשת נשארת בראש, ממש מדי יום ביומו, ויש לה כמעט את מספר הצופים הכולל של שאר המהדורות, עם 13.4% רייטינג ו-345 אלף צופים, אבל השינוי נובע בעיקרו מחדשות 14, שהמהדורה שלהם נופלת למקום ה-4 במוצאי השבת, לפחות בקיץ כשהשבת יוצאת מאוחר והיא עומדת על 4% רייטינג בלבד ו-111 אלף צופים. אל המקום השני מתברגת מהדורת החדשות של ערוץ 13, עם 6.6% רייטינג ו-167 אלף צופים. מרוויחה נוספת היא מהדורת חדשות 11, שאותה מנחה איילה חסון, ועולה למקום השלישי עם רייטינג של 4.7% ומצליחה לחצות מזה זמן רב את רף 100 אלף הצופים, עם 106 אלף צופים. 

מבחינת הפריים טיים, "האח הגדול" של רשת משאיר את כולם מאחור, עם 21.8% רייטינג ומעל חצי מיליון צופים, עם 572 אלף צופים. ריאליטי נוסף, "רוקדים עם כוכבים" של קשת, גם הוא פופולרי עם 15.7% ו-411 אלף צופים. פגישה עם רוני קובן, של כאן11, שבה התקיים ראיון עם חגי סגל, קיבלה 3.7% בלבד, עם 98 אלף צופים. 

בשאר הרצועות, פגוש את העיתונות היתה עם 7.4% רייטינג ו-197 אלף צופים ברצועה המוקדמת שלה, ועלתה לאחר מכן ל-7.9% עם 209 אלף צופים. מוריה וברקו היו עם 3.4% רייטינג ו-85 אלף צופים ברצועה המוקדמת ולאחר מכן עלו ל-5.2% ו-131 אלף צופים. 

מבחינת תכניות הלילה, שוב רשת מראה עד כמה מותג "האח הגדול" חזק, כשתכנית הפרשנות, "אח לילה" זכתה ל-297 אלף צופים, עם 11.7% רייטינג, נתון חריג לרצועה הזו. לעומתה, שרקי וג'קי ששודרו בקשת היו עם 7% רייטינג ו-174 אלף צופים.