נקסייט גייסה 67 מיליון דולר
בזמן שבו קמעונאים מגדילים את השקעותיהם בכלים דיגיטליים לחנויות, נקסייט מציעה פלטפורמת דאטה המאפשרת חוויית קנייה עצמאית ללא צורך באיש צוות, ומותאמת אישית עבור חנויות פיזיות, על סמך נתוני זמן אמת. החברה גייסה עד כה 100 מיליון דולר לפלטפורמת המסחר שלה, שמעניקה לחנויות קמעונאיות פיזיות מידע כמו זה שיש לשחקני איקומרס. מדובר בפלטפורמה לאיסוף ועיבוד מידע בחנויות בזמן אמת.
החברה השלימה סבב גיוס הון שלישי של 67 מיליון דולר, בהובלת Pitango Growth ו-Saban Ventures ובהשתתפות המשקיעים הקיימים Battery Ventures, Intel Capital, Pitango First ו-Vertex Ventures.
חברת נקסייט, שנוסדה על-ידי ענת שקד וליאור שקד, פיתחה פלטפורמת נתונים שמקשרת מוצרים פיזיים לענן. הפלטפורמה מאפשרת למותגים להגדיל את ההכנסות מחנויות פיזיות ולקבל בזמן אמת ניתוח של נתוני מסלול המכירה (sales funnel), בהם משתמשים בדרך כלל במסחר האלקטרוני. העיבוד של נתוני המיקום, הזמינות והביצועים של מוצרים, יחד עם דפוסי הקנייה של הלקוחות, מאפשר לנקסייט לספק תובנות מעשיות כדי למקסם את המכירות למטר רבוע של החנות. תג ה-NanoBT (בלוטות') של החברה, עליו יש לה פטנטים רשומים, התג הראשון מסוגו ללא סוללה, מוצמד למוצרים ומעניק ללקוחות חוויית קנייה חלקה ונוחה, כולל אפשרות לתשלום עצמאי באמצעות הטלפון הנייד ללא מעורבות איש צוות, החזרת מוצרים בקלות ואיסוף נוח בשיטת איסוף בקליק, מקדם מכירות בערוצים מרובים ומסונכרנים (אומני-צ'אנל) ומשדרג את חוויית הלקוח בחנות.
לפי תחזית של חברת פורסטר, החנויות הפיזיות ימשיכו להיות אחראיות לרוב המכירות הקמעונאיות בארה"ב בעתיד הנראה לעין, והקמעונאים מחפשים דרכים לשפר את זירת המכירה הפיזית כדי לאפשר את הדור הבא של חוויית הקנייה ללקוחות. עם זאת, הגישה לנתוני התנהגות וחוויית הלקוחות בחנויות הפיזיות עדיין מוגבלת. זה גורם לחוסר יכולת להבין מה מקדם את הלקוח לעניין ומעורבות בתהליך הקנייה ואיך ניתן לשפר את ביצועי החנות. מעבר לכך, פתרונות ניהול המלאי הקיימים בדרך כלל דורשים שעות רבות של עבודה ידנית מעובדי החנויות. נקסייט מספקת לקמעונאים מידע ברמת הפריט עבור כל מחזור חיי המוצר, מה שמאפשר למקסם את ביצועי הסחורה והחנות, לנטר את מעורבות הצרכנים ולבצע אוטומציה של תהליכי העבודה המסורתיים.
- התפוצצות הבועה: טיפלתי תפטר 120 עובדים, אחרי שווי של 8.3 מיליארד דולר
- חברת Imagen גייסה 30 מיליון דולר לאוטומציה עבור צלמים מקצועיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"אנחנו מספקים שקיפות מלאה על מסלול המכירה הפיזי, ובכך יוצרים שפה משותפת לכל המתרחש בחנות, במטרה למקסם את המכירות למטר רבוע בחנות על סמך נתוני התנהגות הלקוחות," אמרה ענת שקד, מייסדת משותפת והמנכ"לית של נקסייט. "אנו מביאים לחנויות הפיזיות מושגים מעולם המסחר אלקטרוני, כמו נטישה, מעורבות והמרה. עד כה נתונים מסוג זה מעולם לא היו זמינים, ועכשיו הם סוללים עבור הקמעונאים את הדרך לחבר ביןהעולם הדיגיטלי והחנויות הפיזיות."
צחי הלל, שותף מנהל ב-Pitango Growth, הוסיף, "הזרם הרציף של נתוני המוצרים מהחנויות מגדיר מחדש את המסחר הפיזי והופך אותו לדיגיטלי ומקוון. הטכנולוגיה החדשנית של נקסייט מושכת תשומת לב עצומה בשוק. ברור שנקסייט יוצרת כאן קטגוריה חדשה ונחוצה מאוד, ואנו שמחים להמשיך את ההשקעה הראשונית של Pitango First לסבב גיוס ההון האחרון."
"העברה רציפה של נתוני המוצרים והניתוח שלהם מחוללים מהפכה עבור קמעונאים בכל רחבי העולם," מוסיף ברק פרידור, מנהל שותף ב-Saban Ventures, "הפתרון החדשני של נקסייט מספק תוצאות עסקיות מרשימות שכמותן מעולם לא הצליחו להשיג בתחום הזה. אנו גאים מאוד להצטרף למסע."
- פורטיסימו רוכשת את MyVisit - מערכת לניהול תורים
- איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- ראש הבינה המלאכותית במיקרוסופט: "תפסיקו לחפש מודעות...
לדברי החברה, הטכנולוגיה של נקסייט כוללת:
חוויית לקוח המייצרת מכירות בערוצים מרובים ומסונכרנים (Omni-channel)
תשלום עצמאי מאובטח באמצעות טלפון נייד ללא מעורבות צוות החנות
איסוף ללא מגע בשיטת איסוף בקליק דרך המכשיר הנייד של הלקוח
החזרת מוצרים בקלות ללא מעורבות העובדים
הבנה מדוע לקוחות רוכשים או נוטשים מוצרים, אילו מוצרים נמכרים טוב ביחד, אילו מדפים או מיקומים זוכים לתשומת הלב הגדולה ביותר, איך למקם את המוצרים באופן מיטבי
ניתוח של נתוני מסלול המכירה כדי לשפר את קבלת ההחלטות והמכירות – מודעות, מעורבות, המרה, נטישה ומיקום
הגנה מפני גניבת מוצרים ברמת הפריט עם בקרת ענן, מה שמאפשר חויית לקוח מאובטחת באמצעות הנייד.
מודעות למצב המלאי ברמת המדף – קבלת התראות ברגע שמדף מסוים מתרוקן
ChatGPT (גרוק)איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?
תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?
רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.
הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.
המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי
הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.
המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".
- פי 5 בתשעה חודשים - מרקור שעובדת עם ChatGPT כבר שווה 10 מיליארד דולר
- ציטט את ChatGPT כהוכחה רפואית - מה פסק השופט?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".
אלון סטופל, יו"ר רשות החדשנות, קרדיט: חנה טייברשות החדשנות משיקה שלוש תכניות דגל בהיקף של 180 מיליון שקל
שלושת המאגדים החדשים בהיקף כולל של כ-180 מיליון שקל לשלוש השנים הקרובות, מציבים את ישראל בלב זירת המחקר והפיתוח העולמית בתחומי איכות הסביבה, טכנולוגיות חישה וחומרה מתקדמת. מדובר ביוזמות רחבות-היקף שיחברו בין תעשייה, ממשלה ואקדמיה - ובהן חברות ענק כמו
אנבידיה, רפאל, אלביט והתעשייה האווירית, לצד מכון ויצמן, מכון וולקני והאוניברסיטה העברית
רשות החדשנות הודיעה על השקת שלוש תכניות דגל בהיקף כולל של כ-180 מיליון שקל לשלוש השנים הקרובות, במסגרת מאגדי מחקר יישומי שנועדו להעניק לתעשייה הישראלית יתרון תחרותי וליצור אימפקט כלכלי וסביבתי משמעותי. שלושת המאגדים - Green Soil, DiamondSEMI IL ו-NDT - ממוקדים בליבת החדשנות הישראלית: טכנולוגיות סביבתיות, רכיבי חומרה מתקדמים ומדע החומרים.
ד"ר אלון סטופל, יו"ר רשות החדשנות, מסביר כי "שלושת מאגדי הדגל החדשים שאישרנו הם ביטוי עוצמתי ליכולת של ישראל לקחת את המדע והידע המצטבר באקדמיה ולהפוך אותו למנועי צמיחה כלכליים ותעשייתיים אמיתיים. הם מדגימים את העומק והבשלות של החדשנות הישראלית: מההתמודדות עם אתגרי הסביבה והאקלים דרך פיתוח רכיבים מבוססי יהלום שיכולים לשנות את תעשיית המוליכים למחצה ועד טכנולוגיות חישה ובדיקה מתקדמות שמציבות את ישראל בלב המהפכה התעשייתית הבאה".
"המאגדים האלה מראים איך השקעה ממשלתית חכמה, ממוקדת וארוכת טווח יכולה להצמיח ידע חדש, ליצור יתרון טכנולוגי ולבנות תשתיות של מצוינות שישרתו את הכלכלה הישראלית לשנים רבות קדימה. זהו בדיוק השילוב הייחודי של מדע, תעשייה וחזון שמבדיל את ישראל משאר העולם ומאפשר לה להיות לא רק מעצמת סטארט-אפים, אלא מעצמת עומק טכנולוגי גלובלית".
"האתגר האמיתי שלנו כיום הוא להמשיך לייצר חדשנות שמבוססת על ערך אמיתי - על מדע, על תעשייה ועל יכולת יישומית. זהו השלב בהתפתחות של ההייטק הישראלי - המעבר מהמהירות אל העומק, מהמוצר הבודד אל תשתיות שמעצבות את העתיד".
שלושת מאגדי הדגל: טיהור קרקעות, רכיבי מוליכים למחצה מבוססי יהלומים וטכנולוגיות בדיקה
Green Soil היא תכנית לפיתוח טכנולוגיות ביולוגיות לטיהור קרקעות ומי תהום מזיהומים קשים, בהם PFAS (תרכובות כימיות עמידות), חומרי נפץ ודלקים. הפיתוח מבוסס על שימוש בחיידקים ובמרכיבים ביולוגיים מותאמים לפירוק מזהמים בשטח עצמו ובעומק הקרקע, תוך שילוב שיטות החדרה וניטור מתקדמות. התכנית מאגדת 10 חברות ו-16 קבוצות מחקר ובהן אלביט, נטפים, בז"ן, נצר השרון ומכון וולקני, וצפויה לפתוח לשוק הישראלי והעולמי הזדמנויות בהיקפים של מאות מיליארדי דולרים.
